کسب و کاربرنامه‌ریزی

اصول کلارکسون - Clarkson Principles

صفحه 1:
اصول کلارکسون Clarkson Principles

صفحه 2:

صفحه 3:
سول کارکسون اصولی هستند برای مدیریت دیتفعان این اصول در ملی چهار کتفرانس از سال‌هاه. 3 تا 1998 توسط ایده‌های افراد مختلف استخراج گردید. مدیران و اقراد مختلف با رعایت این اصول هفتگانه می‌توانند روابط خود را با ذینفعان مختلف بهبود بخشند. - اضول مدیربت شهامداران کلارکسون نشان دهنده ی مراحل اولیه ی آگاهی عمومی شرکت نسبت به نگرانی های مهمی است که به صورت گسترده در رابطه با مشکلات و رسوایی های تجاری سالهای 2001 تا 2003, مورد بحث قرار كرفد. لين شامل موارد زر سب شور اضل 1:مديران بيد بر روى تمامى مناقع و كرائن ساق سهام داران قانونى نظارت داشته باشند و آن ها را تاييد كتند و مناقع آن ها را در تصميم كيرى هاى عملياتى خود. به كونه اى مناسب ذر نظر كيرند. اصل 2: مديران مى بايست با روى باز با سهام داران در مورد نكرانى ها و سهم آن ها برخورد كنند و به آن ها كوش كنند. همجنين مديران بايد آن ها را در جزیان ریسکی که در نظر می كيزيد: قرار دكتد اضل 3 هديران بايد قزآبيدها و روش هابى را به غنوان موی ی ری رای گرا ‎Ae Foes Gates‏ مديران بايد وايستكى تلاش ها و ياداش هاى ‎OL ples du‏ را تشخيص دهند. و برای دستیایی به تهزيع عادلانه ى مناقع و مسئوليت هاى فعاليت هاى شركت در بين آن ها تلاش كنندء كه اين موضوع با در نظر گرفتن خطرات و آسیب پذیری مربوطه حاصل می شود. ‎uel‏ 5: مدیزان باید با سایر نهادهای عمومی و: خصوصی, چهت کسب اطمینان از این موضوع که خطرات و مضرات ناشی از فعالیت های شرکت به حداقل می رسند, همکاری داشته باشند. همچنین در مواردی که نمی توانند از این موارد دوری کنند. باید به طور مناسبی ن ها را جبران کنند. اصل 6: مدیران باید از تمامی فعالیت هایی که حقوق انسانی را به خطر مى اندازد,اجتناب كنند, بعد از درک این موضوع می بایست برای این موارد مجازات غیرقابل پذیرش تعریف می شود. اصل 7: مدیران باید از مناقشه ها و تضادهای احتمالی بین () نقش خود در شرکت سهامداران و (ب) مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود در برابر منافع سهامداران آگاهی پیدا کنند, و باید این تضادها را از طریق ارتباطات, گزارش مناسب وسیستم های انگیزشی و در صورت لزوم بررسی شخص سوم ‎abl‏ دهد.

صفحه 4:
ابزارهای مرتبط 2 مديريت ذينفعان ‎Strategic Stakeholder Management s>2l‏ < برنامهريزى و مديريت ذينفع ‎Stakeholder Management and‏ Planning { ‏جامعیت و عمومیت اصول مطرح شده برای حوزه‌های مختلف‎ Ube مدل است. اين اصول در واقع یک سری "فرا اصول" نامیده شده‌اند که مطابق با آن‌ها بایستی اصولی معايب | کلی بودن این اصول و سخت بودن اجرای همزمان تمام اين اصول با یکدیگر یکی از مهمترین معایب اين | استخراج شود و مطابق با آن‌ها رفتار با ذینفعان مدیربت شود. 0203030 افزایش رضایت دیتفعان مدیریت دیتقعان مختلف همچنین اصول کلارکسون را می توان به عنوان "فوق- اضول" ذر نظر گرفت که موجب تشویق مدبریت به گسترش بیش تر اصول وییه ی سهام داران و به کارگیری آن ها در شرکت می شود.

صفحه 5:

صفحه 6:

رایگان