strees01

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اضطراب و استرس در دانش آموزان”

اضطراب و استرس در دانش آموزان

اسلاید 1: اضطراب و استرس در دانش آموزان راهکارهای درمانمهدی ماندگارکارشناس ارشد روانشناسی بالینیمشاور مرکز مشاوره آموزش و پرورش بیرجند

اسلاید 2: اضطراب و استرساسترس و اضطراب در لغت به معنای جنبیدن، لرزیدن، تپیدن، پریشان‌حال شدن، یکدیگر را با چیزی زدن، آشفتگی، بی‌تابی، ناآرامی است؛ این‌ها کلماتی هستند که در زندگی روزمرّه، برای توصیف حالات، احساسات و هیجانات می‌شوند. به‌طور مثال: هنگام سخنرانی در برابر جمع، هنگام امتحان، به خاطر مشکلات مالی، به دلیل تاُخیر سر یک قرار و …. امّا هنگامی که از این دو کلمه استفاده می‌کنیم، توجّه چندانی به تفاوت موجود میان آن دو نداریم؛ به عنوان مثال: هنگام سخن گفتن از مشکلات روانیِ شایع در کودکان و نوجوانان، باید دقیق بود و تفاوت میان استرس و اضطراب را به خوبی درک کرد. در روان‌شناسی، اضطراب مرحله پیشرفته استرس مزمن است و هنگامی به صورت یک مشکل بهداشت روانی در می‌آید که مثلاً برای فرد یا اطرافیانش رنج و ناراحتی به وجود آورد یا مانع رسیدن شخصی به اهدافش شود و همچنین مواقعی که انجام کارهای روزانه و عادّی مختل شوند.اضطراب هنگامی در فرد بروز می‌کند که شرایط استرس‌زا در زندگی او بیش از حد طولانی شود یا به‌طور مکرّر رخ دهد، همچنین اگر دستگاه عصبی بدن نتواند به مرحله مقاومت تنیدگی پایان دهد و بدن برای مدّتی طولانی همچنان بسیج باقی بماند، در این صورت بدن فرسوده و در برابر بیماری‌های جسمی و روانی (مانند اضطراب) آسیب‌پذیر می‌شود.

اسلاید 3: استرساسترس شرایط یا احساسی است که در آن، فرد از لحاظ ادراکی بر این باور است که مجموع خواسته‌ها و انتظاراتی که از او وجود دارد، فراتر از منابع، امکانات و توانمندی‌های در اختیار اوست.استرس به عنوان یک عامل بیرونی یا استرسوراسترس به عنوان عکس‌العمل ما نسبت به استرسورها و عوامل بیرونی (ذهنی، فیزیولوژیک، رفتاری)افراد مبتلا به استرس باید سه مولفه مهم را در تعریف درست از آن مد نظر قرار دهیم.آینده مداری (وقتی مضطرب می شوید در واقع به حوادث احتمالی آینده می‌ اندیشید.)فاجعه سازی (افکار شما مدام به بدترین حالت های ممکن به آینده می چسبند.)افکار کلامی (تفکر آشفته افراد نگران بیشتر به صورت کلامی است. اکثر گزاره های ذهنی آنها با کلمه « نکُنه » شروع می شود.)

اسلاید 4: نشانه های استرسفکری (اشکال در تمرکز، ضعف در حافظه، اشکال در تصمیم گیری، افکار مغشوش، به تعویق انداختن دایمی کارها، بدترین ها را پیش بینی کردن، بیشتر از حل مسأله نگران مسأله بودن و به آن فکر کردن)جسمی (دردهای بدنی، سردردها، گرفتگی عضلات بخصوص در ناحیه گردن و شانه ها، خستگی مفرط، حالت تهوع، احساس خفگی، پرش ناگهانی چشم یا لب، احساس لرزش، دندان قروچه کردن، افزایش ضربان قلب، سرگیجه، اسهال یا یبوست، عرق کردن کف دست/یخ کردن انگشتان)احساسی و هیجانی (تحریک پذیری و پرخاشگری، کناره گیری، ناتوانی در برقراری ارتباط، بدخلقی، گریه کردن، بدگمانی و غرغر کردن، افسردگی و اضطراب، حساسیت بیش از حد به انتقاد، احساس ناامیدی، احساس گناه، ترس غیرمنطقی)رفتاری (اشکال در مدیریت زمان، اشکال در سازماندهی، پراکنده کاری و هیچ کاری از پیش نبردن، تغییر در الگوهای خواب و غذا، انجام دادن کارها با عجله، استفاده از الکل و مواد مخدر و سیگار، غیبت از محل کار، بی قراری و ناخن جویدن، سرزنش کردن دیگران به خاطر مشکلات، انداختن مسؤلیت گردن دیگران، قطع ارتباط با دوستان)

اسلاید 5: اثرات استرسحوزه شناختی (افکار منفی و فاجعه‌ بار درباره آینده)فردی که دائم استرس سلامتی خود را دارد، چنین افکاری به ذهنش خطور می کند. اگر دچار سرطان شوم چه می ‌شود؟ حوزه جسمی (تنش عضلانی، بی خوابی، خستگی، بی قراری، دشواری در تمرکز)ممکن است علائم دیگری از جمله تنگی نفس، لرزش، عرق کردن، سرگیجه، تهوع، اسهال و تکرر ادرار را تجربه کنند.حوزه بین فردی (صمیمیت گریزی، جر و بحث، مشاجره تندخویی و کناره گیری)اینگونه افراد بیشتراهل مشاجره و جر و بحث هستند و روزهای بیشتری از محل کار غیبت می کنند. لازم به ذکراست که استرس مزمن برروابط عاشقانه و دوستانه افراد نیز اثرات مخربی بر جای می گذارد.حوزه رفتاری (رفتارهای اجتنابی و اجبارگونه)۱) تلاش برای کاهش استرس: مثل اطمینان طلبی از دوستان صمیمی یا روی آوردن به رفتارهای اجبار گونه ( وارسی، تکرار)۲) اجتناب: به عبارتی شما از تمام مسائل و موقعیت‌ های استرس برانگیز فرار می‌ کنید. ممکن است این کار را با اهمال کاری انجام می دهید‌ و یا ممکن است از دوستان یا رئیس خودتان فرار کنید، زیرا می ترسید که با شما بد برخورد کنند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید