مدیریت و رهبری

اعتماد آفرینی، برتری رقابتی

etemad_afarini_bartari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
اعتماد آفرینی، برتری رقابتی 24 اسلاید طرح مسئله موفقیت سازمان درگرو رابطة آسان (کم‌هزینه) و درست (با خطرپذیری معقول) محیط با سازمان است. اما این رابطه را سازمان باید ایجاد کند. گام نخست چیست؟ همة مدیران اعتماد محیط به سازمان را سرمایة مهم و برتری رقابتی می‌دانند و برای افزایش نرخ اعتماد محیط به سازمان تلاش می‌کنند. آیا در عمل نیز توانسته‌ایم اعتماد محیط را به سازمان ایجاد کنیم؟ اگر وضعیت فعلی اعتماد مشتریان، کارکنان و سایر عناصر محیط نسبت به سازمان با وضعیت مطلوب فاصله دارد، ریشة ناکامی ما در اعتماد آفرینی چیست؟ هدف از این بحث تغییر نگرش مدیران به مسئله اعتماد آفرینی است. تصور نارسا و ناقص از اعتماد آفرینی یکی از موانع ایجاد اعتماد است. به همین دلیل نقد تصور ما از چیستی و ابعاد اعتماد محیط به سازمان ضروری است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1387 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اعتماد آفرینی، برتری رقابتی”

اعتماد آفرینی، برتری رقابتی

اسلاید 1: اعتماد آفرینی، برتری رقابتی

اسلاید 2: طرح مسئلهموفقیت سازمان درگرو رابطة آسان (کم‌هزینه) و درست (با خطرپذیری معقول) محیط با سازمان است. اما این رابطه را سازمان باید ایجاد کند. گام نخست چیست؟ همة مدیران اعتماد محیط به سازمان را سرمایة مهم و برتری رقابتی می‌دانند و برای افزایش نرخ اعتماد محیط به سازمان تلاش می‌کنند. آیا در عمل نیز توانسته‌ایم اعتماد محیط را به سازمان ایجاد کنیم؟ اگر وضعیت فعلی اعتماد مشتریان، کارکنان و سایر عناصر محیط نسبت به سازمان با وضعیت مطلوب فاصله دارد، ریشة ناکامی ما در اعتماد آفرینی چیست؟ هدف از این بحث تغییر نگرش مدیران به مسئله اعتماد آفرینی است. تصور نارسا و ناقص از اعتماد آفرینی یکی از موانع ایجاد اعتماد است. به همین دلیل نقد تصور ما از چیستی و ابعاد اعتماد محیط به سازمان ضروری است.

اسلاید 3: اعتماد آفرینی: نیاز مبرم سازمانهاما نیاز داریم، میزان اعتماد را نسبت به معاملات سهام و اوراق بهادار افزایش دهیم و این ابزاری است که کل کشورهای دنیا به آن روی آورده‌اند. اعتماد آفرینی مهمترین و فوری‌ترین نیاز سازمانها و بنگاه‌ها در جامعه ماست. . سازمان با اعتماد آفرینی اصیل در عوامل بیرونی (مستقیم و غیرمستقیم) جذب متخصصان را تسهیل می‌کند و تهدیدات محیطی را کاهش می‌دهد. جذب منابع مالی و اعتباری افزایش می‌یابد و امکان دستیابی به سهم بیشتر در بازار را به وجود می‌آورد. اعتماد آفرینی سبب افزایش وفاداری سازمانی می‌شود و آن هم به تعبیر ریچهلد نیروی پنهان در ورای رشد و سودآوری است. شرکتها هر چه در آفرینش وفاداری در میان مشتریان، کارکنان، تأمین‌کنندگان و سهامداران بهتر پیروز شوند به سودآوری بیشتری می‌رسند.

اسلاید 4: هزینه بی اعتمادی بی اعتمادی بین اعضای یک گروه اجتماعی آسیبهای فراوانی به بار می‌آورد. بی‌اعتمادی بر اختلافات دامن میزند و مشاجرات منجر به جرم را به میان می‌آورد. . بی اعتمادی، مشارکت و کار گروهی را تهدید می‌کند و انرژی منفی در سازمان را افزایش می‌دهد. عدم اعتماد کافی به خدمات مرسوله یکی از عوامل افزایش تردد درون شهری، تشدید ترافیک و آلودگی هوا در کلان شهرها است. سازمانها در ایجاد اعتماد محیط به آنها با چه مشکل و مانع عمده ای روبرویند؟ آیا یکی از موانع، تصور ناقص ما مدیران از اعتماد آفرینی نیست؟

اسلاید 5: اعتماد آفرینی چیست؟برخی از روانشناسان اعتماد را به صمیمیت و دوستی فعالانه دو طرف در جهت افزایش لذتهای مادی و معنوی می‌دانند. بر این اساس اعتماد به نفس را نمیتوان به‌روشنی تحلیل کرد.اطمینان و امنیت از علمکرد کسی می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد و به همین دلیل اعتماد ابعاد گوناگون دارد. بر این مبنا می‌تواند اعتماد آفرینی در کسب و کار را ایجاد اطمینان و احساس امنیت طرف داد و ستد دانست اما مراد از طرف داد و ستد صرفاً مشتریان نیستند بلکه سازمان محتاج اعتماد آفرینی در همة عناصر محیط است.ردیفاعتماد اصیلاعتماد پنداری1پایدارموقت2راسخ و عمیقسطحی3 فراگیر نسبت به محیط درونی و بیرونی و محیط مستقیم و محیط با واسطهناقص و غیر فراگیر4حسن استفاده از آنسؤاستفاده آن5هویتیعاریتی6مبتنی بر تصویر واقع بینانه از بنگاهمبتنی بر تصویر وارونه از بنگاه7اعتماد به بنگاه به عنوان شخصیت حقوقیصرفاً اعتماد به مدیران به عنوان اشخاص حقیقی8عامل موفقیت و پیروزیسبب شکستجدول : تمایز اعتماد آفرینی اصیل و پنداری

اسلاید 6: ابعاد اعتماد آفرینیمقایسة اعتماد آفرینی اصیل و کاذب، اضلاع مهم اعتماد آفرینی در سازمان را نشان می‌دهد. اعتماد کارآمد و ضامن موفقیت، دارای پنج ضلع است به‌گونه‌ای که فقدان یک ضلع، کارایی آن را به طور کامل از بین میبرد. آنچه رمز پیروزی بنگاه تلقی می‌شود: اعتماد صادق، راسخ، پایدار، فراگیر و متقابل است.

اسلاید 7: اضلاع اعتماد آفرینی یک، اعتماد راسخ. اعتماد محیط به سازمان باید ژرف و عمیق باشد. اعتماد سطحی ناپایدار است و در شرایط بحرانی سازمان و یا وضعیت بحرانی بازار کارایی خود را از دست می‌دهد. دو، اعتماد مبتنی بر صداقت. اعتماد باید بر حقایق و واقعیات استوار باشد و نه بر آمار دروغین و ادعاهای گزاف. جابجایی آمار، ارائه اطلاعات کاذب و به ویژه مبالغه کردن در امور حرفهای ممکن است ساده‌لوحان را موقتاً خوشبین سازند اما نه تنها اعتماد نمی آفریند بلکه سبب بی اعتمادی به بنگاه نیز می‌گردند.سه، اعتماد فراگیر. اعتماد باید همه جانبه و فراخ دامن باشد. فراگیر بودن اعتماد غالباً مورد بی‌توجهی بسیاری از مدیران بنگاه‌ها قرار می گیرد. توجه به فراگیر بودن اعتماد نسبت به همة ارکان سازمان، پیچیدگی فرایند اعتماد آفرینی را نشان می‌دهد.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید