سایر تحقیق و پژوهش

اقتصاد مهندسی

eghtesad-mohndesi00

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتصاد مهندسی”

اقتصاد مهندسی

اسلاید 1: اقتصاد مهندسیارائه:

اسلاید 2: تاریخچه اقتصاد مهندسیاقتصاد مهندسی به سال ۱۸۸۷ در زمانی باز می گردد که یک مهندس ساختمان به نام آرتورم ولینگتن کتابی را تحت عنوان نظریه اقتصادی محل راه آهن ها به چاپ رساند. وی در این کتاب مدیران را به بررسی اقتصادی پروژدهای صنعتی تشویق نمود بر به عنوان نمونه طرح احداث راه آهن را با استفاده از روش ارزش فعلی با عمر بی نهایت مورد ارزیابی اقتصادی قرار داد. بعدها در سال ۱۹۲۰ کتابی تحت عنوان مهندسی مالی بوسیله گلدمن و در سال ۱۹۲۳ کتاب دیگری به نام اقتصاد مهندسی توسط ال فیش منتشر کردید. در این ۲ کتاب سعی شدد برد که پروژدهای سرمایه گذاری توسط مدلهای ریاضی فرموله شوند. گلدمن در کتاب خود از عدم بررسی هزینه طرحهای سرمایه گذاری و عدم توجه کافی به بررسی های اقتصادی اظهار تأسف نموده و بر بررسی اقتصادی طرح ها تاکید نمود.

اسلاید 3: اصول و مفاهیم اقتصاد مهندسیبهره : بهره هزینه استفاده از سرمایه است. هرچه میزان نرخ بهره بیشتر باشد، هزینه بیشتری جهت استفاده از سرمایه پرداخت خواهد شد. همچنین هرچه طول مدت باز پرداخت وام های دریافتی افزایش یابد نیز، کل بهره پرداختی بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داشت. بطور کلی رابطه زیر برای مقدار بهره برقرار است.

اسلاید 4: مقدار مبلغ اولیه – مقدار اصل و فرع = مقدار بهره

اسلاید 5: ارزش زمانی پول«پول، پول می سازد» جمله ای است که به حقيقت نزدیک است. اگر شخصی مبلغی را در جایی که به سوددهی آن اطمینان دارد سرمایه گذاری نماید و یا در بانک پس انداز نماید، در مدتی معین به مبلغ اولیه او مبلغی اضافه خواهد شد. این مبلغ اضافی که بر اثر وجود نرخ بهره (یا نرخ بازگشت سرمایه) ایجاد می شود می تواند مفهوم ارزش زمانی پول را توصیف کند. ارزش زمانی پول از اصول اساسی اقتصاد مهندسی است و کلیه تکنیکهای موجود بر مبنای ارزش زماني پول بنا شده است.

اسلاید 6: تعادل ارزش زمانی پول و نرخ بهره با يكديگر اصل تعادل را بوجود می آورند و آن عبارت از تساوی ارزش مقادیر مختلف پولی در زمانهای مختلف از نظر اقتصادی است. اگر نرخ بهره 6% در سال فرض شود 100 واحد پولی امروز معادل با 106 واحد پولی در سال آینده می باشد.

6,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید