صفحه 1:
مقدم تان گلباران
نجف جعفرزاده
صفحه 2:
صفحه 3:
کاربرک شماره ( ۱ )
چه تعریفی اقدام پژوهی دارید ؟
هرچه به ذهنتان می رسد بر روی كاغذ بياوريد ؟
صفحه 4:
و & cS
شيوه اى از يثوهش است كه در آن معلم به صورت عملى مشكلات كلاس
درس را مورد پژوهش قرار می دهد و از نتایج آن بای بهیود فرایند
ياددهى - يادكييرى استفاده مى كند .
نوعی فعالیت علمی است که در آن اراد در كار و فعاليت مى كوشند وضعيت
نامطلوب موجود را به وضعیت نسبتا مطلوب تغییر دهند .
صفحه 5:
۰ هه
فواید اقدام پژوهی
۱- بهبود وضعیت فرایندیادگیرری و همچنین وضع زندگی؛ رفتار و
شغل اضراد
؟- بازخورد فورى به ملم
"- معلمان ضمن پخوهش ؛ رشد كرده و بالنده مى شود
6- نتایج به دست آمده کاملا کاریردی می شود
۵- مشا رکت معمان در پخوهش انگیه آنان را افنرایش می دهد
1 و 4 کی ی 3
۷- نوعی آموزش ضمن خدمت است
- نیاز به تهیه طمرح قبلی ندارد و قابل انعطاف است .
صفحه 6:
جه
ee
8 یی لاز
oe زم fo |
: رید ؟
7 0
oo.
رم
رازدا 2
ne : انها
3
wn
صفحه 7:
الف - از چه کسانی کمک بگیررید ؟
۱- اعضای مدرسه از قبیل : معلمان » کادر
اداری مدرسه» دانش آموزان » او لیای دانش
آموزان
۲- دوستان» پروهشگران و استادان دانشگاه
امسفسيو 666 سس |
صفحه 8:
زمینه های رازداری
حفظ اسرار ممربوط به اطلاعات جمع آوری شده
۲ - حفظ اسرار مربوط به هویت اشخاص و مکان ها
۳ - رازداری درپاره داده ها
6 - حفظ عقر همکاری تکرب با دیگیا ره
۵ - آگاه سازى ديكران
صفحه 9:
مراحل ۳ پژوهی
a
صفحه 10:
محله اول : انتخاب موضوع
صفحه 11:
ویثگی های موضوع اقدام پخروه
۱- با رشته تحصیلی فررد ممرتبط باشد .
۲- قابل بررسی باشد ۰
۳- مورد علاقه فرد باشد .
6- در توان پژوهشگر باشد .
6- منابع كافى در اختيار باشد .
- ضرورتی ندارد موضوع اقدام پژوهی بررسی رابطه بین
دو چین باشد .
صفحه 12:
محله دوم :
و a ro هه heed, و بیان
صفحه 13:
ش
جه جيزهايى را بايد توصيف كنيم؟
-١ وضعيت كلاس يا مدرسه را توصيف كنيم
۲- مدرسه کجا قرار دارد ؟ چه نوع مدرسه ای است ؟ چند نواموز دارد ؟
۳- در چه درسی ؟ یا چه دانش آموزی ؟ چرا به فکس این مساله افتادم ؟
6- اگر دانش آموز است در چه سنی قرار دازد ؟ وضعیت ظاهرى وى
چگونه است ؟ این دانش آموز چه مشکلاتی دارد ؟
0- چه شواهدی در دست دارید که نیاز به پوهش پیدا کردید ؟
صفحه 14:
مرحله سوم : گردآوری اطلاعات ۱
براى كردآورى اطلاعات بايد به سوال هاى رص پاسخ solo
1- چه اطلاعاتی لازم داريد وازجه منابعى مى توان اطلاعات
لازم را به دست آورد ؟
۲- از چه روش هایی می توان بررای گردآوری اطللاعات استفاده
کرد ؟ چا( چرایی استفاده از روش (
۳- هدف از گردآوری اطلاعات چیست ؟
صفحه 15:
روشهای گردآوری اطلاعات
۱- مصاحبه
۲- مشاهده
۳- پرسشنامه
ء- استاد ومدارک
- یادداشت های روزانه
"- استفاده از عكس » ضبط صوت
-v
[سسلس6056وس__ ]
صفحه 16:
۱- ایجاد جو دوستانه
۳- یادداشت برداری از مصاحبه
۳- نظم در ارانه سوال
۴- نشان ندادن عکس العمل به پاسخ های
آز مودنی
صفحه 17:
انواع مشاهده
۱- مشاهده با استفاده از شیوه آماری
۲- مشاهده از طر بق تحطیل عمل
۳- مشاهده از طریق تحلیل کنش و واکنش
؟- مشاهده از طريئ سیاهه رفتار
صفحه 18:
امام على ( ع ) :از كسى كه خيررخواه
توست له رجند تو را مى كرباند بيروى
كن ولى دنبال کسی که تورا می حنداند
اما نسبت به تو دغلكار است مرو
) اصول کافی ؛ (ATA get de
صفحه 19:
صفحه 20:
مرحله چهارم : یافتن راه حل مناسب
جكونه راه يلرام مسال {
آيا اين راه حل قطعى است ؟
چه موقع می فهميد كه راه حل بيشنهادى شما درست بوده يا نه ؟
صفحه 21:
مرحله پنجم : اجراى عمل (راه حل ) |
انتخاب شده
آيا كار شما دراين مرحله تمام شده است ؟
وظيفه شمادر اين محله جيست ؟
صفحه 22:
کاربر کی شمارء ( )٩ ۱
برای تحقیق حود راه حل های مناسبی
بيشنهاد بدهيد و از میان آنها یکی راه حل را
انتخاب و دلایل انتخاب آن را ذکم كنيد ؟
صفحه 23:
مرحله ششم : ارزیابی نتايج به
در ارزيب رر wes ONAN Sea {
؟ - راه حل جدید را با راه حل های قبلی ( سنتی ) مقایسه
كنيد ؟ چه تفاوت هایی با هم دارند ؟
27
صفحه 24:
مرحله هفتم : واکنش نسبت به راه جدید
نتايج مثبت تم ادامه کار
Sa ls انتخاب راه دیگر برای اجرا
صفحه 25:
شیوه های اعتبار یابی پژوهش
۱- خود اعتبار یابی
۲- اعتباریابی توسط همکاران
۳- اعتباریایی توسط رده های باله
6- عامه pos
[سسلس6056وس__ ]
صفحه 26:
کاریرگ شماره ) (te ۱
با توجه به مراحل اقدام پخوهی و مطالب گفته شده در
ارتباط با موارد زیر سوال هایی طرح کنید و پخوهش
خود را ارزیابی کنید
!= عنوان پژوهش ۲- مساله پخوهش
۳- اطلاعات جمع آوری شده
me اقدام پیشنهادی ه- ارزیابی داده ها
7- یافته های جدید ۷- گزارش نهایی
صفحه 27:
صفحه 28:
نکات مورد توجه
۱- کلی گویی نکنید و از نوشتن مطالب حاشیه ای خودداری کنید .
۲- حاشیه کاغذ را نقاشی یا رنگی نکنید فاصله( ۲ ) سانتی مر
در چهاطررف کاغذ را رعایت کنید.
۳- تایپ و صحافی کنید .از فونت (۱2) و حط نازنین » ياقوت يا
لوتوس استفاده کنید .
6- یک مقدمه بای گزارش خود بنویسید .
صفحه 29:
مطالب مقدماتی
۱- صفحه نام خدا » عنوان و مشخصات پژوهشگر معلم و سال
تحصیلی و عنوان درس
۳- جکیده
۴- تشکر و قدردانی
۵- فهرست مطالب » جداول » نمودارها و شکل ها و تصاویر
۶-مقدمه . برای هر کدام صفحات جداگانه اختصاص دهید .
صفحه 30:
محتوا
oe هی و
اقدام پژو
Se ها است .
صفحه 31:
معرفی کتاب
صفحه 32:
J
جكيده آثاربرتر اقدام بوهى
معلمان خراسان شمالى
ماوق
صفحه 33:
اقدام پژوهی
«طرح bel پژوهندم,
صفحه 34:
اقدام پژوهی
پژوهش حین کار
آموزش یث دوره کامل روش تحقیق اقدام پژوافشی
همراه با مثال ها و نمونه های واقعی
a
صفحه 35:
7 ۶
Js. als
در مسیر بر أقدام بز ae
صفحه 36: