سایرتحقیق و پژوهش

اقدام پژوهی

اقدام پژوهی(پژوهش در عمل)

tahamath1805

36 صفحه
420 بازدید
05 دی 1400

صفحه 1:
مقدم تان گلباران نجف جعفرزاده

صفحه 2:

صفحه 3:
کاربرک شماره ( ۱ ) چه تعریفی اقدام پژوهی دارید ؟ هرچه به ذهنتان می رسد بر روی كاغذ بياوريد ؟

صفحه 4:
و & ‎cS‏ ‏شيوه اى از يثوهش است كه در آن معلم به صورت عملى مشكلات كلاس درس را مورد پژوهش قرار می دهد و از نتایج آن بای بهیود فرایند ياددهى - يادكييرى استفاده مى كند . نوعی فعالیت علمی است که در آن اراد در كار و فعاليت مى كوشند وضعيت نامطلوب موجود را به وضعیت نسبتا مطلوب تغییر دهند .

صفحه 5:
۰ هه فواید اقدام پژوهی ۱- بهبود وضعیت فرایندیادگیرری و همچنین وضع زندگی؛ رفتار و شغل اضراد ؟- بازخورد فورى به ملم "- معلمان ضمن پخ‌وهش ؛ رشد كرده و بالنده مى شود 6- نتایج به دست آمده کاملا کاریردی می شود ۵- مشا رکت معمان در پخ‌وهش انگیه آنان را افنرایش می دهد 1 و 4 کی ی 3 ۷- نوعی آموزش ضمن خدمت است - نیاز به تهیه طمرح قبلی ندارد و قابل انعطاف است .

صفحه 6:
جه ‎ee‏ ‏8 یی لاز ‎oe‏ زم ‎fo‏ | : رید ؟ 7 0 ‎oo.‏ ‏رم ‏رازدا 2 ‎ne :‏ انها 3 ‎wn‏

صفحه 7:
الف - از چه کسانی کمک بگیررید ؟ ۱- اعضای مدرسه از قبیل : معلمان » کادر اداری مدرسه» دانش آموزان » او لیای دانش آموزان ۲- دوستان» پروهشگران و استادان دانشگاه امسفسيو 666 سس |

صفحه 8:
زمینه های رازداری حفظ اسرار ممربوط به اطلاعات جمع آوری شده ۲ - حفظ اسرار مربوط به هویت اشخاص و مکان ها ۳ - رازداری درپاره داده ها 6 - حفظ عقر همکاری تکرب با دیگیا ره ۵ - آگاه سازى ديكران

صفحه 9:
مراحل ۳ پژوهی ‎a‏

صفحه 10:
محله اول : انتخاب موضوع

صفحه 11:
ویث‌گی های موضوع اقدام پخروه ۱- با رشته تحصیلی فررد ممرتبط باشد . ۲- قابل بر‌رسی باشد ۰ ۳- مورد علاقه فرد باشد . 6- در توان پژوهشگر باشد . 6- منابع كافى در اختيار باشد . - ضرورتی ندارد موضوع اقدام پژوهی بررسی رابطه بین دو چین باشد .

صفحه 12:
محله دوم : و ‎a ro‏ هه ‎heed,‏ و بیان

صفحه 13:
ش جه جيزهايى را بايد توصيف كنيم؟ ‎-١‏ وضعيت كلاس يا مدرسه را توصيف كنيم ۲- مدرسه کجا قرار دارد ؟ چه نوع مدرسه ای است ؟ چند نواموز دارد ؟ ۳- در چه درسی ؟ یا چه دانش آموزی ؟ چرا به فکس این مساله افتادم ؟ 6- اگر دانش آموز است در چه سنی قرار دازد ؟ وضعیت ظاهرى وى چگونه است ؟ این دانش آموز چه مشکلاتی دارد ؟ 0- چه شواهدی در دست دارید که نیاز به پوهش پیدا کر‌دید ؟

صفحه 14:
مرحله سوم : گردآوری اطلاعات ۱ براى كردآورى اطلاعات بايد به سوال هاى رص پاسخ ‎solo‏ 1- چه اطلاعاتی لازم داريد وازجه منابعى مى توان اطلاعات لازم را به دست آورد ؟ ۲- از چه روش هایی می توان بررای گردآوری اطللاعات استفاده کرد ؟ چا( چرایی استفاده از روش ( ۳- هدف از گردآوری اطلاعات چیست ؟

صفحه 15:
روش‌های گردآوری اطلاعات ۱- مصاحبه ۲- مشاهده ۳- پرسشنامه ء- استاد ومدارک - یادداشت های روزانه "- استفاده از عكس » ضبط صوت ‎-v‏ ‏[سسلس6056وس__ ]

صفحه 16:
۱- ایجاد جو دوستانه ۳- یادداشت برداری از مصاحبه ۳- نظم در ارانه سوال ۴- نشان ندادن عکس العمل به پاسخ های آز مودنی

صفحه 17:
انواع مشاهده ۱- مشاهده با استفاده از شیوه آماری ۲- مشاهده از طر بق تحطیل عمل ۳- مشاهده از طریق تحلیل کنش و واکنش ؟- مشاهده از طريئ سیاهه رفتار

صفحه 18:
امام على ( ع ) :از كسى كه خيررخواه توست له رجند تو را مى كرباند بيروى كن ولى دنبال کسی که تورا می حنداند اما نسبت به تو دغلكار است مرو ) اصول کافی ؛ ‎(ATA get de‏

صفحه 19:

صفحه 20:
مرحله چهارم : یافتن راه حل مناسب جكونه راه يلرام مسال { آيا اين راه حل قطعى است ؟ چه موقع می فهميد كه راه حل بيشنهادى شما درست بوده يا نه ؟

صفحه 21:
مرحله پنجم : اجراى عمل (راه حل ) | انتخاب شده آيا كار شما دراين مرحله تمام شده است ؟ وظيفه شمادر اين محله جيست ؟

صفحه 22:
کاربر کی شمارء ( ‎)٩‏ ۱ برای تحقیق حود راه حل های مناسبی بيشنهاد بدهيد و از میان آنها یکی راه حل را انتخاب و دلایل انتخاب آن را ذکم كنيد ؟

صفحه 23:
مرحله ششم : ارزیابی نتايج به در ارزيب رر ‎wes ONAN Sea‏ { ؟ - راه حل جدید را با راه حل های قبلی ( سنتی ) مقایسه كنيد ؟ چه تفاوت هایی با هم دارند ؟ 27

صفحه 24:
مرحله هفتم : واکنش نسبت به راه جدید نتايج مثبت تم ادامه کار ‎Sa ls‏ انتخاب راه دیگر برای اجرا ‎ ‎

صفحه 25:
شیوه های اعتبار یابی پژوهش ۱- خود اعتبار یابی ۲- اعتباریابی توسط همکاران ۳- اعتباریایی توسط رده های باله 6- عامه ‎pos‏ [سسلس6056وس__ ]

صفحه 26:
کاریرگ شماره ) ‎(te‏ ۱ با توجه به مر‌احل اقدام پخ‌وهی و مطالب گفته شده در ارتباط با موارد زیر سوال هایی طرح کنید و پخ‌وهش خود را ارزیابی کنید != عنوان پژ‌وهش ۲- مساله پخ‌وهش ۳- اطلاعات جمع آوری شده ‎me‏ اقدام پیشنهادی ه- ارزیابی داده ها 7- یافته های جدید ۷- گزارش نهایی

صفحه 27:

صفحه 28:
نکات مورد توجه ۱- کلی گویی نکنید و از نوشتن مطالب حاشیه ای خودداری کنید . ۲- حاشیه کاغذ را نقاشی یا رنگی نکنید فاصله( ۲ ) سانتی مر در چهاطررف کاغذ را رعایت کنید. ۳- تایپ و صحافی کنید .از فونت (۱2) و حط نازنین » ياقوت يا لوتوس استفاده کنید . 6- یک مقدمه بای گزارش خود بنویسید .

صفحه 29:
مطالب مقدماتی ۱- صفحه نام خدا » عنوان و مشخصات پژوهشگر معلم و سال تحصیلی و عنوان درس ۳- جکیده ۴- تشکر و قدردانی ۵- فهرست مطالب » جداول » نمودارها و شکل ها و تصاویر ۶-مقدمه . برای هر کدام صفحات جداگانه اختصاص دهید .

صفحه 30:
محتوا ‎oe‏ هی و اقدام پژو ‎Se‏ ها است .

صفحه 31:
معرفی کتاب

صفحه 32:
J جكيده آثاربرتر اقدام بوهى معلمان خراسان شمالى ماوق

صفحه 33:
اقدام پژوهی «طرح ‎bel‏ پژوهندم,

صفحه 34:
اقدام پژوهی پژوهش حین کار آموزش یث دوره کامل روش تحقیق اقدام پژوافشی همراه با مثال ها و نمونه های واقعی a

صفحه 35:
7 ۶ Js. als در مسیر بر أقدام بز ‎ae‏

صفحه 36:

39,000 تومان