علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

الکوریتم کولونی مورچه

koloni_moorche

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “الکوریتم کولونی مورچه”

الکوریتم کولونی مورچه

اسلاید 1: نپژوهشگر: فاطمه صالح احمدی دانشجوی دکتری معماری کامپیوترگرت همواره باید کامکاریز مور آموز رسم بردباری

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهانسان هميشه براي الهام گرفتن به جهان زنده پيرامون خود نگريسته است. (طرح پرواز انسان است که ابتدا لئورناردو داوينچي(1519-1452) طرحي از يک ماشين پرنده را بر اساس ساختمان بدن خفاش رسم نمود. چهار صد سال بعد کلمان آدر ماشين پرنده اي ساخت که داراي موتور بود و بجاي بال از ملخ استفاده مي کرد).ايده تکاملي دارويني بيانگر اين مطلب است که هر نسل نسبت به نسل قبل داراي تکامل است و آنچه در طبيعت رخ مي دهد حاصل ميليون ها سال تکامل نسل به نسل موجوداتي مثل مورچه است.4

اسلاید 4: تاریخچه الگوریتمبراي اولين بار در سال 1992توسط دوريگو Dorigo) ) و همکارانش به عنوان يک راه حل چند عامله (Multi Agent) براي مسائل مشکل بهينه سازي مثل فروشنده دوره گرد ارائه شد.عامل هوشمند Intelligent Agent) ) موجودي است که از طريق حسگر ها قادر به درک پيرامون خود بوده و از طريق تاثير گذارنده ها مي تواند روي محيط تاثير بگذارد.آنچه بنيان فكري الگوريتم مورچگان بر آن بنا شده است را مي توان بسادگي و در يك جمله بيان نمود: مورچه ها در بين موانع و محدوديت هاي موجود در طبيعت هميشه از بين جايگشت هاي متفاوت براي رسيدن به غذا، بهينه ترين راه را انتخاب مي كنند. الگوریتم کلونی مورچگان در رتبه دوم پر اهمیت‌ترین الگوریتم‌ها، در دسته الگوریتم‌های تکاملی قرار می‌گیرد.

اسلاید 5: Ants مورچه ها مورچه ها يکی از شگفت انگيزترين موجودات عالم هستند.مورچه ها به صورت گروهی فعاليت های پيچیده ای را انجام می دهند:کشف و انتقال غذا در حجم کم يا زيادذخیره سازی غذالانه سازی پيچيدهتميزکاری لانهمحافظت از تخم هاتشکيل پل برای عبور از آبکشاورزیگله داری.........

اسلاید 6: ويژگی مشترکتک تک مورچه ها حرکاتی ساده و بعضا بدون نظم خاص انجام می دهنداما در مجموع از برآيند حرکات آنها نظمی خاص وگاها بسيار پيچیده پديد می آید.هیچ نوع هدايت و رهبری در اين امر دخالت ندارد.

اسلاید 7: رفتار مورچه هاهر مورچه الگوريتم ساده ای را اجرا می کند.الگوريتم بسيار پيچيده تری بر اثر مجموعه رفتارهای مورچه ها اجرا می شود.

اسلاید 8: Swarm Intelligence Swarm Intelligence يا هوش جمعی تعامل جزئی تعداد زيادی عوامل ساده برای حصول یک هدف کلی استخصوصيات هوش جمعی عبارتند از:عوامل ساده اند .عوامل به صورت غيرمستقيم با هم ارتباط برقرار می کنند.رفتار کلی پيچیده از رفتارهای جزئی ساده عوامل حاصل می شود .این رفتارها پايدارند.تک تک عوامل در حصول نتيجه کلی بی تاثيرند.

اسلاید 9: هوش جمعی (Swarm Intelligence)جمعیتی از اعضا عمل ساده ای را انجام می دهند ولی در نهایت تمام گروه مساله پیچیده ای را حل می کنند.نمونه بارز این هوشمندی در رفتار حشراتی که بصورت کلونی زندگی می کنند، دیده می شود.بين اعضا هيچ نوع ارتباط مستقيمي وجود ندارد و آنها تنهابصورت غير مستقيم و از طريق نشانه ها با يکديگر در تماس اند.3/50

اسلاید 10: هوش جمعی (Swarm Intelligence)در هوشمندي اجتماعي عناصر ميزاني از هوشمندي را دارا هستند. بعنوان مثال در فرآيند ساخت ساختمان توسط انسان، زماني که به يک کارگر گفته ميشود تا يک توده آجر را جابجا کند، آنقدر هوشمند هست تا بداند براي اينکار بايد از فرغون استفاده کند نه مثلا بيل!!! نکته ديگر تفاوت سطح هوشمندي افراد اين جامعه است. مثلا هوشمندي لازم براي فرد معمار با يک کارگر ساده متفاوت است.در هوشمندي توده اي عناصر رفتاري تصادفي دارند و بين آن ها هيچ نوع ارتباط مستقيمي وجود ندارد و آنها تنها بصورت غير مستقيم و با استفاده از نشانه ها با يکديگر در تماس هستند. مثالي در اين مورد رفتار موريانه ها در لانه سازيست.11

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید