کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

امنیت در تجارت سیار

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:
هر گونه مبادله- مستقیم یا غیرمستقیم- دارای ارزش پولی که از طریق شبکه‌های سیار انجام می‌گیرد. تجارت سیار تحویل محصول و خدمات از طریق تکنولوژی‌های بی‌سیم با هدف انجام فعالیتهای تجارت الکتره نیک ,در هر زمان یا

صفحه 8:
تجارت سير ان طريق هزاران ابزار تلفن‌های همراهء ارارهای تال ی شخصی (۲2۸۵) دفترچه‌های یادداشت دیجیتالسی و حتسی داشبوردهای بی‌سیم اتومبيل ها در جریان

صفحه 9:
تجارت سیار فقط شکل نغیریافته خدمات اینترننی .و۳ نست. بلکه شکل کسترش افته سس تس تجارت سیار فرصتی را برای تحویل خدمات جدید به مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید در اختیار سزمانها قرار می‌دهد. ۰. a | 8 ‏ه‎ 6

صفحه 10:
مزایای تجارت سیار ۴ تدسر یعون عملبات. * ایجاد ارتباط شبکه * عمومیت بخشی | * قابلیت حمل داده‌ها

صفحه 11:
کاربردهای تجارت ‎gl‏ * بانکداری سیار خريد سيار *؟ جستجوی محل فروش * حراج هاى سيار

صفحه 12:

صفحه 13:
:امنیت ۱ ار دک عواملی که ناعت مي‌شود کارران کم «عاملات آنلاین انجام دهند. مباحث امنیتی در تجارت سیار است..

صفحه 14:
به خاطر آینکه تجارت سیار نوپاست. در زمینه فراهم کردن امنیت معاملات سیار بررسیهای لازم انجام نگرفته است.

صفحه 15:

صفحه 16:
چالش‌های تجاری مسائل تجاری زیادی در رابطه با تبلیغات سیار وجود ذاآرد شناسایی آنها کمک فراوانی به حرفه افراد در استفاده از تبلیغات سیار می‌نماید. علاوه بر لن اشراف بر این مسائل در برنامه‌ریزی تجاری و یافتن را‌حل‌ها از اهمیت زیادی برخودار, است.

صفحه 17:
مصرف کنندگان» بازاریاب‌ها. عرضه‌کنندگان و آژانس‌های" خدمات تبليغات سيار با مشکل هزینه مواجه هستند. برای مصرف‌کنندگان؛ هزینه جاری تجهیزات سیار و حق اشتراک اینترنت بالاست. برای آژانس‌های تبلیغاتی نیز ملزومات مالی و تحقیقات صنعتی و اقدامات جایگزینی فناوری بسیار هزینه‌بر است.

صفحه 18:
:ريسك تجارى بالا بازاريابى سيار هنوز در اغاز دوره رشد است. در يك بازار جدید, عدم اطمينان بالاست و اين به معنى ریسک تجارى بالا و سود كمتر تبليغات است. اين مسايل مالى موجب ‎eee Sus‏ ات تحقیق و توسعه برای

صفحه 19:
یکی دیگر از چالش‌های ۳/8 تبلیغات سیار, اين است ‎JF‏ ‏که آیا تبلیغ ارسال شده دریافت شده است یا

صفحه 20:
: دریافت تبلیغ علی‌رغم تبلیغات سنتی ‎gil‏ و تلویزیون که شکل ناخواسته بودن ان مورد پذیرش جامعه أقرار گرفته ا ات ا لك روى تلفن همراه

صفحه 21:

صفحه 22:
کوچک بودن صفحه صفحة یلم تلبت ‎ata‏ ۳ 5 ‎sol pod‏ باعث محدودیت ‎‘hie‏ 0 تبليغات سيار ‎cul‏ 9 ی اطلاعات به شکل متغیر مقدور نیست. , ۱ بنابراين بنكادهاى تبليغات سيار بايد دائماً به دنبال حل اين مساله |

صفحه 23:

صفحه 24:
تجارت سیار نیز بدون یک محیط امن میسر نیست. در یک سناریوی پرداخت سیار» چالش‌های امنیتی منفاوتی وجود دارد اين چالش‌های امنیتی مربوط به یکی از عوامل زیر می‌شود: الف- دستگاه‌های تلفن همراه | ب- واسط رادیویی ج- بستر شبکه‌های اپراتور

صفحه 25:
پرداخت سیار, برای جلب اطمینان خریداران, فروشندگان و اپراتورهای شبکه باید امین باشد. این خدمات از زیرساخت شیکه‌های اپراتورها استفاده می‌کنند. قسمت مهمی از این شبکه‌ها واسط‌های رادیویی هستند که ارتباط شبکه ثابت یا دستگاه‌های را با کمک آنتن‌ها فراهم می‌نمایند. 4

صفحه 26:
کر سن ال اطلاعات رما کار موجود در دستگاه تلفن همراه و خود دستگاه باید در مقابل استفاده غیر مجاز محافظت شوند. هر يك از اين قسمتها جالشهاى خاص و مستقلى دارند كه در تركيب با يكديكر مىتوانند مشکلات امنیتی عمده‌ای را براى پرداخت سيار ايجاد كنند.

صفحه 27:
الف - دستگاه‌های تلفن همراه ایجاد امنیت برای دستگاه‌های تلفن همراه مهمترین مشکلی است که در بسیاری از موارد بدون راه‌حل باقی مانده است. برخی از خصوصیاتی که اين وسيله را مفيد ده , باعث ایجاد

صفحه 28:
الف- دستگاه‌های تلفن همراه گوشی‌هار دستگاه‌های کوچک و قابل حملی هستند و به دزدیده یا گم می‌شوند. از آنجا که بنگاه‌های اقتصادی 2 اسیت فیزیکی تین كد لاسكا ‎(Ril poles onal‏ استفاده می‌شود شامل احراز هویت کاربر (استفاده از ۴۱۸۱ يا کلمه عبور) می‌باشد. امروزه دستگاه‌هایی که امکان شناساتی | کاربرشان را با استفاده از اثر انگشت هرند پيشنهاد شده‌اند ۱

صفحه 29:
الف- دستگاه‌های تلفن بدلیل قابلیت‌های فزاینده دستگاه‌های تلفن همراه. تهدیدهای منتی هم به آنها منتقل شده است. مشکلات امنیتی سیستم‌های عامل ‎of‏ راحتى راه را برای دسترسی مهاجمان باز می‌کند. دستگاه‌هایی که از سیستم عامل ۷۷۱۳۵0۷5 استفاده می‌کنند آسیب‌پذیری آنها ۱

صفحه 30:
الف - دستگاه‌های تلفن همراه همچنین گوشی‌ها به طور بالقوه در مقابل ویروس‌ها و کرم‌ها آسیب‌پذیر هستند. تا به حال ۶۰ ویروس و کرم شناسائی شده‌اند که تنها مورد آخر به دستگاه و [اطلاعات آنن آسیب می‌رساند. اغلب این ویروس‌ها برای حملات ممانعت از

صفحه 31:
الف- دستگاه‌های تلفن همراه كو يك بودن صفحه نمايش و كابت يودن 1 أستكاههائ همراه: باعث محدوديت كامل كارير 7[ ات سیار است و نمایش اطلاعات به شکل متغیر مقدور نیست. بنابرایین بنگاه‌های ‎SES‏ ‏سيار بايد دائماً به دنبال حل این مساله باشند که جكونه در صفحه نمایش کوچک. تبلیغات انجام |دهند.

صفحه 32:
مشکل دیگر این است که فروشندگان به خاطر کارکرد ‎٩‏ ‏دستگاه و برنامه‌ها معمولا دستگاه‌ها را با پیش فرض عدم

صفحه 33:
امم میب امروزه در صنعت گوشی های موبایل,راه حل های مسائل بیشتر سخت افزاری ست تا نرم افزاری. در آینده نزدیک ‎es‏ ‏معقول و منطقی از هر دو ایجاد خواهد شد تا کاربران بتوانند در راهی مطمئن از محصولات استفاده کنند. امنیت در اولویت خواهد ماند اما تجربه کاربر همچنان ‎om‏ خدشه و پایدار باقی

صفحه 34:
ب - واسط رادیوبی ارش )ست نه فى شك محایراد ی تاد ۰ افطت ار ی ‎٠‏ یکپارچگی و اصل‌بودن داده‌های در حال انتقال می‌باشد. حصوصا باده‌های شخصی کاریر باید ان استراق سمم ‎SiG.‏ 015 ٩ ۳

صفحه 35:

صفحه 36:
برای ارتقاء خدمات تجارت سیار در کشور و پیاده‌سازی خدمات جدید. یکسری موانع به چشم می‌خورد که پاعث شده تاکنون تجارت سيار در ایران به جایگاه واقصی خود متناسسب با کشورهای پیشرفته نرسد. بی‌تردید شناخت این مشکلات و کوشش در جهت رفع آن‌ها

صفحه 37:
تأمین امنیت شبکه موضوعی است که شدیداً وابسته به سطح فنضی تیک است و جدوه در ارتباط با سطح فن‌آوری است .عدم تأمین کافضسی ‎ee ee a‏ به استفاده 01 ابن

صفحه 38:
موانع سازمانی ۱ پیاده‌سازی شبکه‌های سیار مستلزم طراحی و پیاده‌سازی یک ساختار سازمانی جدید است. عدم وجود یسک هدف اصلی و چارچوب سازمانی مشخص باعث تداخل امور و ایجاد واکنش‌های منفی در بخش‌های داخلی و خارجی شبکه می‌گردد.

صفحه 39:
مسأله تأمین امنیت همواره یک دغدغه اصلی در فرآیند عملیاتی شدن خدمات سيار است و عدم تامين امنيت مانع اصلى براى اجراى اين شبكه تلقى مىشود. از سوى ديكر عواملى وجود دارند كه خارج ان حيطه اثركذارى يك بانك قرار دارند مانند ضعف يوشش شبكه تلفنهاى همراه که مانع از گسترش خدمات سیار می‌گردند.

صفحه 40:
هر چند ارائه خدمات از شبکه سیار » هزینه ‎ue‏ ‏بانكى را به شدت كافش مىدهد , ليكن هزينه اوليه كه شامل خرید تجهیزات. آموزش | فنی و بازاریابی می‌باشد. به

صفحه 41:
Gx sh ely ‏از سوی دیگر هزینه ارتباط تلفن همراه‎ ‏طی دریافت خدمات بانکداری سیار به‎ ‏عنوان یک هزینه اضافی برای مشتری به‎ ‏وجود می‌آید که در تحلیل‌های هزینه‎ ‏فایده وی به عنوان یک عامل محدود‎ | کننده عمل خواهد کرد.

صفحه 42:

صفحه 43:
همانکونه که ذکر شد برای توسعه تجارت سیار به فراهم بودن عوامل زیر نیاز است : زیرساخت‌های ارتباطی پرداخت سیار امنیت الکترونیکی قوانین و مقررات مناسب فرهنگ استفاده از تلفن همراه به عنوان ابزاد تجارى _

صفحه 44:

صفحه 45:
لأسرويس يبيام كوقاه(51/5): 1 * قابليت ارسال ييام متنى ساده تا ‎١٠١‏ كاراكتر به تلفن هاى همراه ديكر محدود به كاربران تلفنهاى سيار روى شبكه سلولى

صفحه 46:
لأسرويس بيام افزوده(2115): الك * توانايى ارسال تصاوير كوجك -انيميشنهاى ساده - صذاها- ۳ * سیستم همزمانی داده ها - توانایی داشتن آیکونهای پویا و خابت-توانایی ارسال و دریافت تا ۷۰ کاراکتر ۳ Everyday H

صفحه 47:
لأسرويس بيام جند رسانه ‎(MMS) gh‏ © يكن ع رس مار دل و * همكرايى مربوط به دستكاه سيار و كامييوترهاى شخصى * توانایی ارسال بین ۵6 و تلفتهای سیاری

صفحه 48:
منابع http://inajafi.persianblog.ir/post/127/ http://www.ebmag.ir/? show=magh&maj=magh&type2=showz&catid=56 http://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract- 1015799.html

صفحه 49:

صفحه 50:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان