سایر

انتظارات جامعه از معلمین

entezarate_jameae_az_moallemin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انتظارات جامعه از معلمین”

انتظارات جامعه از معلمین

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: انتظارات جامعه از معلمینمدرس : استاد نظام آبادیگردآوری :آبان 93

اسلاید 3: اگر معلم خوب عمل کند ، صحیح عمل کند ، با تدبیر عمل کند ، با دلسوزی عمل کند ، به نظر ما همه مشکلات جامعه حل می‌شود... مقام معظم رهبری91/2/13

اسلاید 4: قرآن کریم, براى کار فرهنگیان, نقش کار خدایى قائل است, نخستین سوره اى که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد به این نقش, اشاره مى کند:( اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِی خَلَق* خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ * اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ * الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ * عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یعْلَمْ )در این سوره, صفت ( تعلیم ) براى خداوند متعال آمده است; یعنى همان کارى که معلمان بدان مشغولند.علاوه بر این, نقش معلم در جامعه, نقش پیامبران است; یعنى معلمان با الگوگیرى از رسولان الهى به پرورش و آموزش افراد جامعه, همت مى گمارند.جایگاه معلم

اسلاید 5: نقش الگويي معلم و نفوذي كه او در انضباط دادن به رفتارهاي دانش آموزان دارد. بر همگان روشن است. از آنجا كه دانش آموزان يكي از الگوهاي مهم رفتاري خود را معلمان قرار مي دهند ، اگر معلم از ويژگي الگو دهي خوبي برخوردار باشد مي تواند تأثيرات عميقي در رشد شخصيت و بهداشت رواني دانش آموزان باقي بگذارد. معلمي كه الگوي تعاملي و متعادلي ميان خود و دانش آموز برقرار مي كند و در اين ارتباط به شخصيت و نيازهاي دانش آموزان توجه كافي دارد و كارها را بر اساس استعدادها و تمايلات ميان شاگردان تقسيم مي كند، چنين معلمي نقش بهتري را در بهداشت رواني دانش آموزان ايفا خواهد كرد.جنبه الگويي معلم

اسلاید 6: يك روان شناس به نام «كارل راجرز» نگرش آزادمنشانه در كلاس را پيشنهاد مي كند. به بيان ديگر معلم بايد كودك را بپذيرد، هر چند نمي تواند رفتار او را بپذيرد. به كودك بايد احترام گذاشت و به عنوان انساني با توانايي هاي بالقوه به او ارج نهاد؛ هرچند او كوچك تر و ناپخته تر، كم دانش تر و كم تجربه تر از معلم است. معلم نبايد كوشش خويش را صرف حكمراني بر كودك كند، بلكه بايد سعي در جهت دادن اعمال كودك به سوي پيشرفت موفقيت آميز و سازگاري هر چه بيشتركند.

اسلاید 7: ماهيت اين رابطه كمكي ، بستگي به احساسات واقعي معلم دارد. معلم بايد قادر به بيان و ابزار احساسات واقعي خويش باشد تا آن كه كودك بتواند او را به عنوان يك انسان شريف و قابل اعتماد ببيند. اگر معلم بتواند به كودك تفهيم كند كه سعي دارد به او كمك كند و اگر بتواند به كودك نشان دهد كه صفات و عادات خوب كودك را مي شناسد ، بيشتر قادر خواهد بود به نتايج مطلوب دست يابد.

اسلاید 8: جامعه انتظارهای خود از معلمین را به 4 شکل نشان داده است :الف ) ابراز انتظارها به شکل قوانین که به وسیله ی نمایندگان جامعه تدوین شده که در قانون اساسی ، قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش و طرح های تغییر نظام آموزش و پرورش آمده است .ب ) ابراز نظر به وسیله خبرگان جامعه که به وسیله علمای تعلیم و تربیت به صورت مقاله یا کتاب به چاپ رسیده است .ج ) مشارکت اولیا در انجمن ها ، اظهار نظر ها ، نقدها که در رسانه های مختلف ابراز می شود .انتظارات جامعه ، خانواده و دانش آموزان از معلمان

اسلاید 9: د ) همفکری های تخصصی معلمان که خود ، اولیای دانش آموزان هستند و به ویژگی های دانش آموزان و نیازهای فردی و اجتماعی آگاهی دارند .با توجه به موارد فوق می توان برخی از انتظار های جامعه و دانش آموزان را به این صورت دسته بندی کرد .1. انتقال فرهنگ 5. وحدت اجتماعی2. جامعه پذیری 6. نوآوری و تغییر3. تربیت افراد متخصص 7. پرورش رشد شخصیت4. تربیت و آموزش اخلاقی 8. نوسازی جامعه

اسلاید 10: انتقال فرهنگ در جوامع اولیه از راه شرکت کودکان و نوجوانان در فعالیت های زندگی روزمره و از راه مشاهده ، تقلید و یادگیری ضمن کارآموزی و کارورزی صورت می گرفت . همه ی بزرگسالان در نقش معلم و همه اماکن در نقش مدرسه عمل می کردند . در جامعه پویا انتقال فرهنگ یا تحول و نوگرایی ، فرهنگ پیچیده تر و تغییرات فرهنگی – اجتماعی سرعت می گیرد و جریان تغییر ، انتقال فرهنگ ناب را از نسلی به نسل دیگر دشوار می سازد .در این نهاد معلمان وظیفه باز آفرینی فرهنگی در نهاد آموزش و پرورش را برعهده دارند .انتقال فرهنگ

اسلاید 11: آموزش و پرورش با انتقال ارزش ها ، براساس تعهد خود به نهاد های اجتماعی عملا در ساخت و کنترل اجتماعی مشارکت دارد ، زیرا خودمحوری به منزله ی تهدیدی برای نظم اجتماعی است .پس آموزش و پرورش رسمی می تواند از طریق تربیت و آموزش اخلاقی ، این تهدید را کاهش دهد . معلم با سجایای اخلاقی محور این تربیت است .تربیت و آموزش اخلاقی

اسلاید 12: وقتی انسان در ارتباط با جمع به صورت مستمر قرار گیرد رفتارهای اکتسابی از طریق مشارکت به صورت رفتارهای فردی در می آید . این رفتارها می تواند در جنبه های شناختی ، عاطفی و اجتماعی باشد . فضای مطلوبی که به وسیله ی معلم ایجاد می شود زمینه ی رشد و تعالی دانش آموزان را به وجود می آورد .پرورش رشد شخصیت

اسلاید 13: برای نوسازی و نواندیشی باید امکانات تولید را با افزایش مهارت های نیروی کار ، کاربرد فناوری مناسب ، تولید بالا و کاهش هزینه ها ، توزیع صحیح ، تعهد به رعایت قوانین ، بالا بردن بهداشت فردی – اجتماعی و محیط کار ، بالا بردن و تقویت وجدان و شعور اجتماعی ، یکی از محورهای مهم اقدامات تربیتی معلمان صالح است .نوسازی جامعه

اسلاید 14: می توان این انتظارات را به طور کلی در 2 دسته خلاصه کرد : 1. انتظار جامعه از معلمان2. انتظار معلمان از جامعه

اسلاید 15: 1- بالا بردن سطح آگاهی ، فهم ، درایت و تخصص در جهت کارآمدی برای آموزش و  تربیت دانش آموزان2-  احترام و اعتقاد به جایگاه والدین در هدایت و آموزش های مستقیم و غیر مستقیم و رعایت آن درعمل 3- دل سوزی ، وقت گذاری و توجه به گذران اوقات زندگی دانش آموزان در جهت بهره وری و استفاده مناسب از اوقات فراغت دانش آموزان .4-  متخلق شدن به صفات متعالی و اخلاق عالیه انسانی برای داشتن نقش الگوئی در هدایت کامل دانش آموزانانتظار جامعه از معلمان

اسلاید 16: 5- توجه اساسی و جدی به هنر معلمی و عدم اشتغال به فعالیت های جانبی که فعالیت های اصلی معلمی را تحت الشعاع قرار می دهد .6-  ارائه صادقانه توانمندی ها و نقص ها ی دانش آموزان به خانواده ها و مشارکت جدی با خانواده ها درجهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.7- بالا بردن توان کاری و توانمندی در مسائل علمی و اجتماعی برای ایجاد حداکثر نفوذ و کارکرد مثل داشتن تدریس موفق ، مراقبت های انسانی و مشاوره ای برای ایجاد تعادل های رفتاری  در دانش آموزان 

اسلاید 17: 1- هما هنگی نهاد های فرهنگی جامعه در پشتیبانی و حمایت از سیاست های آموزشی و پرورشی معلمان . 2- ارتقاء جایگاه معلمان و بالا بردن نقش تربیتی آنان در نظر و عمل3-  اطلاع رسانی به موقع رفتارهای فرزندان به معلمان و اعتقاد به کار تخصصی معلمان در آموزش و تربیت 4- تامین نیازهای و امکانات اولیۀ زندگی جامعه معلمان ( رفاهی ، بهداشتی ، مسکن و ...) بگونه ای که دغدغه تامین معاش و اقدام به کار دوم را برطرف نماید .5- احترام به نقش و جایگاه معنوی معلمان در برخورد ها و رعایت آن در تمام موقعیت های اجتماعیانتظار معلمان از جامعه

اسلاید 18: 6- زمینه سازی و آماده کردن فرزندان برای آموزش ها ی مدرسه ای و توجه جدی به علم و علم آموزی7- دریافت نظرات و راهنمائی های لازم برای هدایت دانش آموزان در موقعیت های خاص و ضروری 8- هماهنگ شدن والدین با روش های تربیتی معلمان برای تاثیر گذاری قوی تر بر دانش آموزان 9- دریافت صادقانه بازخورد کاری معلمان ، برای اصلاح و تقویت روش های آموزشی و تربیتی

اسلاید 19: پایان

اسلاید 20: 1. مقاله انتظارات جامعه ، خانواده و دانش آموزان از معلمان – نعمت الله ابطحی – فصل نامه آموزه شماره 272. نشریه پاسدار اسلام شماره 185 - نقش معلم در جامعه - حسین مظاهرى3. http://ghomifar.blogfa.com/post-101.aspx - انتظار معلمان از جامعه و انتظار جامعه از معلمانمنابع

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید