آموزشسایر

انتقاد و انتقاد پذیری در خانواده

صفحه 1:
انتقاد و انتقاد پذیری در خانواده 0

صفحه 2:
st ۶ انتقال اطلاعات به دیگران به نحوی که بتوانند آنرا در جهت مصالح خود به کار ببرند. * وسیله ای است برای افزایش رشد فردی و روابط اجتماعی

صفحه 3:
انواع انتقاد ‎P‏ انتقاد مخرب ‏* انتقاد سازنده

صفحه 4:
انتقاد مخرب شرمنده کردن سرزنش انتقاد بدون ارائه طریق جایگزین مبهم احساسات گمراه کننده تاکید بر جنبه هاى. منفی تكرش يك بعدى عوامل محيطى تهديد و اتمام حجت برسش هاى سرزنش آميز

صفحه 5:
پاسخ های مخرب * دیوار سنگی عذر و بهانه * انتقاد تلافی ‎Sb ge‏ * فرار از روبرو شدن از انتقاد ۶ پذیرش سطحی

صفحه 6:
انتقاد سازنده چه بگویم؟ آیا تغییر امکان پذیر است؟ آیا انتقاد من کمکی خواهد کرد؟ از انتقاد خود چه انتظاری دارم؟ ‎LT‏ انتقاد من تفهیم شده است؟ چگونه بگویم؟ همدلی اعتقاد و تعهد نسبت به انتقاد تاثیر طرز فکر و طرز تلقی

صفحه 7:
فهرست بازبینی انتقاد سازنده رفتار مورد انتقاد را مشخص کنید انتقاد خود را تا حد امکان واضح و مشخص کنید تحمیل نظرات پرهیز كنيد و با جمله نظر شخصی من اين است شروع کنید. واضح و شمرده سخن بگویید موضوع را کش ندهید بکوشيد انگیزه هایی برای تغییر رفتار پیدا کنید اجازه ندهيد فته هاى تان از احساسات منفى شما رتك بكيرد با مشكلات و احساسات طرف مقابل همدلى كنيد انتقاد را تا زمان رسیدن زمان و مكان مناسب نزد خود تكهداريد با پیش بینی وا کنش های منفی شخص مقابل از بروز مشکلات جلوگیری کنید ایج مثبت انتقاد تان را تحسين كنيد.

صفحه 8:
اهداف تفکر انتقادی * ۱- فردبتواند استدلالهای منطقی و توآم با دلیل ارائه دهد ۲- درست را از نادرست تشخیص دهد. ۳-نسبت به نابرابریهاپیش داوریها و بی عدالتیهاحساس باشد ۴- واقف شود که دیگران همیشه‌درست نمی گویند. . ‏۵-منابع معتبر را از غیر معتبر تشخیص دهد‎ P

صفحه 9:
eS ae ae انتقادی مانند هر مهارت زند گی دیگر : مهارتی است که از طریق روشهاى خاص و علمى كدازنظر تجربه ث/ نزدهره کارازمنظر جردن (۲۰۰۷) نقل می‌شود ,-آشکارسازی در یک زمان یک مطلب اساسی بیان شود؛جهت آشکار کردن مطلب از مثال استفاده‌شود. ۲- صحت داشتن موضوعات ازنظر درستی مطالب بررسی گرده . ۳- دقیق بودن صحت مطالب بازیینی شود؛از تعمیم دادن.حسن تعبیرهاوابهام‌دوری شود. ۶-مربوط بودن به نکات اصلی توجه شود؛توجه به اینکه چگونه هر عقیده‌ای به‌عقید اصلی متصل می شود . ۵-مشخص بودن هدف دانستن اينکه سعی در انجام چه کاری است؟ مهمترین 7- شناسایی فرضیات هر تفكرى بر ياي فرضیات بنا می شود؛‌منطق فرآیندی است که برای فرضیات به کار می رود . ۷- بررسی احساسات احساسات تنها تفکر انتقادی را گیج می کنند؛تشخیص داده شود که چگونه احساسات مى توانند تفکر را در مسیر دقیق هدایت نهایند . شده است به‌دست می‌آیددر اینجا چیست ؟ هدف فرد از هدفهای وابسته تمیز داده شود .

صفحه 10:
راهکارهای تفکر انتقادی ۸-همدلی فرد سعی نماید که چیزهایی را از منظر رقیب ببیند؛تصور کند که آنها چگونه‌احساس می کنند؛ ازمنظر آنها منطقءاحساس و تجربه را بررسی نماید . ٩-فرد‏ نادانی خودرابشناسد . هر کسی مقدار ناچیزی از اطلاعات موجود دنیا را می داند؛‌حتی اگر شما بیشترازرقیبتان بدانیده‌هنوز ممکن است اشتباه کنید. ۰-آزادمنش بودن یعنی فرد بطور منتقدانهبتواند دربارة موضوعات مهم خود فکر کند.هر چیزی را که می خواند باور نکندو بااولویتهاارزشها و دید گاههای دیگران همراهی کند. ۱-به‌طور تلویحی تفکر کند: ‏ نتایج‌نظرات خود را در نظر بگیرد . ۲-گرایشهای خود را بشناسد . گرایشهای فرد تفکر راآشفته می سازد؛تشخیص دهد که چگونه مى تواند تفکرش رابه سوی یک هدف مشخص با گامهای منطقی هدایت نماید .

صفحه 11:
راهکارهای تفکر انتقادی '<! ۱۳به تعویق انداختن قضاوت | فرد متفکر نباید ابتدا تصمیمی بگیرد و بعد تفکر انتقادی را پشتیبان آن قراردهد؛بهتر است ابتدا روش علمی را به کار گیرد و سپس چیزهایی را حدس زده‌سعی در اثبات آن نماید . ۴-تضاد را در نظر بگیرد. به‌نظرات دیگران با کلمات خودشان گوش فرا دهد.بحثهای دنباله دار را باجدیت بررسی کندو آنهارارها نکند . ۵-فرضیات فرهنگی راشناسایی نماید . مردم با فرهنگهای متفاوت در زمانهای متفاوت به گونه ای متفاوت عمل می کنند . عقيدة فرد شاید به تاریخسن و گذشتة انسان بر گردد . چرا دید گاه فرد بهتر از هر انسان دیگری در جهان امروز و تاريخ آن نباشد ؟ ۶- منصف باشد و خودخواه نباشد . ] هرانسانی اساسی ترین گرایش را با خود دارد

صفحه 12:
انتقادات در برانر *اگرنادرست بود بی اعتنا باشیم. گر غیر منصفانه بود. عصبانی نشویم. کر از روی نادانی بود؛ لبخند بزنیم. ‎FIP‏ عادلانه بود.از آن درس بگیریم.

39,000 تومان