پزشکی و سلامت طب سنتی

انجیر (میوه های دوران بارداری)

anjir_tabaye_2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انجیر (میوه های دوران بارداری)”

انجیر (میوه های دوران بارداری)

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: میوه های دوران بارداریانجیر

اسلاید 3: والتین و... لَقَد خلقنا الإنسانَ فی أحسَنِ تَقویم سوره تین آیه (3-1)سوگند به انجیر ، ما انسان را به بهترین قوام آفریدیم .و قرآن به دنبال قسم به انجیر و زیتون و سینا و شهر امن مکه می فرماید: وَ لَقَد خَلَقنا الإنسان فی أحسَنِ تقویم این مسأله نشانگر رابطه ای است بین انجیر و زیتون و امنیت و قوام بدن و سلامتی انسان .امام رضا (ع) می فرمایند : يشد العظم و یَنبِت الشَعر و یذهب بالداء حتّی لا یِحتاج معه الی الدواء انجیر استخوان ها را که ( قوام بدن است) استحکام می بخشد و موی را می رویاند و درد را از بین می برد ، تا جایی که با وجود آن به دارو نیاز نیست .

اسلاید 4: ویژگی های انجیر برای دوران بارداری:انجیر تازه از میوه‌هایی است که غذاییت بسیار زیادی دارد، این به این مفهوم است که از خوردن آن خون خوب با کیفیت پدید می‌آید.انجیر مخصوصاً انجیر خشک مقوی و چاق کننده است و از این نظر برای تقویت مادر و جنین مفید است.

اسلاید 5: انجیر مقوی معده و پاک کننده معده و روده است، همچنین در پیشگیری از تهوع بارداری مفید است.همچنین یکی از ویژگی‌های مثبت این میوه نداشتن منع مصرف در دوران بارداری یا شیردهی و قابل‌استفاده بودن برای تمام سنین است.

اسلاید 6: انجیر تسکین دهنده حرارت قلب است و برای درمان مشکلات قلبی نظیر تپش قلب ( از مشکلات نسبتاً شایع دوران بارداری) مفید است.انجیر تقویت کننده قلب مادر و جنین است.

اسلاید 7: انجیر؛ برای درمان بیماری های سرد و جلوگیری از ضعف و سستی بدن مفید است.با توجه به شایع بودن یبوست در دوران بارداری، می‌توان از انجیر در درمان یبوست استفاده کرد و از عوارض جانبی مسهل‌ها در امان بود. انجیر تازه یا خشک یبوست را برطرف می‌کند و یکی از بهترین میوه‌ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است.

اسلاید 8: خوردن انجیر خشک همراه پسته، بادام و گردو موجب تقویت حافظه و قدرت تعقل و تفکر شده و گنجاندن آن در برنامه غذایی زنان باردار باعث تقویت مغز و حافظه جنین می‌شود.انجیر؛ یکی از مفید‌ترین غذا‌ها در دوران بارداری است که به افزایش شیردهی کمک می‌کند.

اسلاید 9: نکاتی درباره انجیر:انجیر تازه برای افرادی با معده ضعیف ( مانند کسانی که زیاد دچار ترش و نفخ میشوند) خوب نیست. خیساندن انجیر در آب عسل و سپس خوردن این ترکیب سبب راحت تر شدن هضم و لینت مزاج می شود.مصلح انجیر؛ انیسون، ریواس و شربت بالنگ است.

اسلاید 10: انجیر خشک کمتر از انجیر تازه ملین است اما ارزش غذایی بیشتری دارد و برای کودکان و افرادی که در دوره نقاهت بیماری قرار دارند بسیار قوی است.چون انجیر برای کبدهای ضعیف مضر است لذا اشخاص با کبدهای ضعیف باید انجیر را با گردو بخورند.خوردن انجیر در وعده صبحانه مناسب تر است.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید