الهیات، دین و معنویت

اندیشه اسلامی 2، فصل 2، بخش دوم

صفحه 1:
وت ا هداف» ابعاد 3 ,قلمرو دین

صفحه 2:
جامعيت دين :دين اسلام به همه نياز هاى فردى و اجتماعى جسمى و روحى مادى و معنوى اخلاقى و حقوقى .... اقتصادى و حكومتى و .انسان توجه نموده و ياسخ مى دهد

صفحه 3:
جنبه های اجتماعی اسلام مبارزم با مفاسد عا مبار زم با سنت‌هاون اپسند- مستكبر لن ۱ شویق‌مردم به کارهاونیک9 رش بیتصحیح-6 رشد و تربي = مجازلت‌ی!جتماعی

صفحه 4:
تعریف سکولاریزم به معنای دنیامداری دنیا محوری. دین .گریزی و جدایی دین از سیاست اصطلاحا تفکری است که می کوشد بدون استعانت از دين به سامان دهی زندگی دنیوی انسان ها بپردازد. چرا که تاثیر دين را در جنبه هاى شخصى وخصوصى زندكى انسان .محدود مى سازد

صفحه 5:
زمینه های پیدایش سکولاریزم جلییبیراز سیاست(1-1 نسبود قولنیمجتماعیو حکومتی(2-1 اسازکاریآموزد های‌ک اهیو (3-1 فلسفی‌ی‌سیحی با عقلو علوم ‎Spon pet‏ ناد املیه. تئلیث‌تجسد .مسيح. للوهیتو فبا)

صفحه 6:
وفتار نادیستتولیازک لیسا .2 فساد لخاهی وحانیا:( 1-2 ‎es‏ برخورد خشربا (2-2 بويت

صفحه 7:
متونمقدسو منابعاوليه هينى. 1 تفسير هاى ناروا از كتاب هاى مقدس مسيحيان و انديشه هاى تحريف شده اى كه در اين كتاب راه يافته بود راه را براى ظبهور سكولاريزم هموار ..ساخت

صفحه 8:
در انجیل حضرت عیسی(ع) در پاسخ به فریسیان که ؛آبا جزبه دادن به قیصر روم :رواست؟ گفت ملإقيصر را به قيصر بدهيدو ملإخدارا به» ‎be»‏ این بدان معناست که جزبه دادن کاری دنیوی است . بعنی شان حکومت از شئون بشری و دنیوی است نه شئون الهی واين ‎ow‏ جدابی ‎t1 1s‏ |

صفحه 9:
نود قولنینجتماعیو حکومتو( 2-1 در مسیحیت. قوانین اجتماعی و حکومتی پا شریعت وجود ندارد. در سال 50 میلادی شورای مسیحیت اورشلیم مركب از يعقوب .يولس و برنابا و ديكران به نسخ شريعت حضرت موسى(ع) فتوا دادند و ربا و شراب و گوشت خوک و غیره را حلال دانستند و از محرمات ءتنها به حرمت زنا و خوردن حیوانات خفه شده و خون و قربانی بت ها اکتفا .نمودند لذا احكام اجتماعى تورات عملا كنار رفت و مسيحيت براى ساماندهى اجتماعى در نبود .قوانين دينى از قوانين عقلى مدد كرفت

صفحه 10:
ناسا زگاری‌آموزه هایس‌سیحینتسا عقاو (3-1 علوم تسجربی در کتاب مقدس تحریف شده. عقایدی وجود داشت كه با عقل و دانش تجربی بشر سازگار نبود که این امر زمینه ای بود برای روشنفکران. دانشمندان و فیلسوفان که نسبت به مسیحیت بی اعتنا شوند و موضع ؛سکولاریستی اتخاذ نمایند مثل كلام فلتي إنسان. 1 مركفديه وار مسيجلع). 2 ‎gang‏ تسجسد مسيح.3 ‏تثليث 4 ‏عشاویبلنی 5

صفحه 11:
سار و ‎a‏ یاو ک‌لیسا فساد لخاهی( 1-2 یکی از عوامل دین گریزی نسبت به مسيحيت اين بود که رفتار و گفتار روحانیان مسیحی یکسان ءنبود *وبل دورانت در این باره گفته است زمینهلخااق‌در لیردورلنسه قدوی‌سسبسود» .که می‌شد هزارلن‌شاهد بولولنباتلن] ورد زندگی بی بند و بار روحانیان ابتالیا موضوعی است .که به کرات در ادبیات ایتالیا نمودار شده است (تاییخ تسمدرنج 5 ص 604)

صفحه 12:
بسرخورد های‌خشرپا دلنشمننلن 2-2 دینی که باید حامی علم وتقکر. وتعتل باشدء‌به گونه ای جلوه کرد که هیچ گاه با پیشرفت و طرح نظریات جدید علمی سر سازگاری نداشت.(محکوم کریدن كاليله). لذا متفکران آسیب دیده به جای دین تحریف شده و روحانیان فاسد به خطا اصل دين را كنار ,نهادند ‎LuylS‏ بدترین نوع خشونت را به نام دفاع از اعتقادات دینی علیه دانشمندان و آزیادی خواهان اعمال میکرد .كه دين را علم ستيز و خردسوز جلوه می داد

صفحه 13:
آمار خشونت کلیسا ويل دورانت آمار قربانیان اين برخورد های .خشن را گزارش میدهد از-) 00 60/میلذدء(006نفر سوزلندم شدند و 60006 نفر به .كيفرهاوديكر محكوم شدند از ©0606 تا ©0000 ميلادى© ©0090 نفر سوزلندهم شدم و .۰ نفر محکوم شدند

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
19,000 تومان