علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

اندیشه اسلامی ۲ آیه الله سبحانی، فصل ۳

اندیشه-اسلامی-2،آیه-الله-سبحانی-،فصل3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اندیشه اسلامی ۲ آیه الله سبحانی، فصل ۳”

اندیشه اسلامی ۲ آیه الله سبحانی، فصل ۳

اسلاید 1: فصل3 شناخت اسلام

اسلاید 2: مقدمهاسلام به معنی تسلیم شدن و گردن نهادن انسان در برابر احکام الهی است.اسلام آخرین و کامل ترین شریعتی است که خداوند برای هدایت همه انسانها تا ابد نازل فرموده است و قوانین آن مطابق فطرت و عقل آدمی و پاسخ گوی همه نیازهای فردی و اجتماعی و هدایتی انسان است که میتواند او را به کمال و سعادت دنیوی و اخروی برساند.

اسلاید 3: منابع شناخت اسلام1-قرآنقرآن خدای نامه ای است که از سر لطف و رحمت برای هدایت انسان نازل گردیده است.این کتاب از استحکام ،عصمت ،صحت،صلابت،حقانیت و اعتبار تاریخی فوق العاده ای برخوردار است.قرآن ظاهر و باطنی دارد که باید هر دو مورد توجه مفسران باشد و هیچکدام فدای دیگری نشود.

اسلاید 4: خداوند تفسیر و تبیین قرآن را بر عهده پیامبر ص و سپس امام معصوم ع نهاده و او نیز در نبود خود بر عهده عالمان و مفسران متعهد و پرهیزگار قرار داده است.این کتاب معجزه پیامبرص است و از جهات مختلف بر معجزات پیامبران دیگر برتری دارد که مهمترینش جاودانه بودن برای تمام عصرها و نسل هاست.

اسلاید 5: امام صادق ع می فرمایند:خداوند معارف خود را در قرآن کریم به چهار گونه بیان فرموده است:1-عبارت و لفظ صریح 2-اشاره 3-لطایف 4 –حقایق.عبارات برای فهم توده مردم است،اشاراتش برای خواص و لطایف آن برای اولیا و حقایق آن برای انبیای الهی.

اسلاید 6: ابعاد اعجاز قرآن

اسلاید 7: فصاحت و بلاغتخداوند برای ابلاغ پیام خود شیواترین و زیبا ترین الفاظ و جذاب ترین ترکیب را بکار گرفته است به گونه ای که به بهترین شکل معانی را به مخاطبان برساند.این کلمات که گاهی آهنگین و گاهی نیز ساده است نه به شعر میماند نه به نثر معمول بلکه آهنگی زیباتر از شعر و و بیانی رساتر از نثر دارد.

اسلاید 8: ولید بن مغیره که دشمن پیامبر و از ادیبان و حکمای عرب بود گفته است:من از محمد ص سخنی شنیدم که نه به سخن انسانها شبیه است و نه به سخنان جنیان. سخن او شیرینی خاص و زیبایی مخصوصی دارد و ساختار آن پربار و ریشه آن پربرکت است. سخنی است والا که هیچ سخنی والاتر از آن نیست و هرگز قابل رقابت نمی باشد.

اسلاید 9: اعجاز از نظر اسرار آفرینش قرآن در آیات مختلفی بر حسب ضرورت هدایت و تربیت،از قوانین هستی و طبیعت و کیهان به صورت اشاره و کنایه و با احتیاط پرده بر می دارد زیرا درک حقایق علمی برای مردم آن عصر دشوار و پیچیده بود،اما امروز در پرتو علوم تجربی قابل تطبیق بر حقایق علمی میباشند.

اسلاید 10: حرکت وضعی و انتقالی زمینالذی جعل لکم الارض مهداخدا کسی است که زمین را برایتان گهواره ای ساخت.(طه 53)و تری الجبال تحسبها جامده و هی تمرمر السحابو کوه ها را می بینی و می پنداری که بی حرکت اند و حال آنکه ابر آسا در حرکتند.(نمل88)

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید