الهیات، دین و معنویت

اندیشه اسلامی ۲ آیه الله سبحانی، فصل ۵

اندیشه-اسلامی-2،آیه-الله-سبحانی-،فصل5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اندیشه اسلامی ۲ آیه الله سبحانی، فصل ۵”

اندیشه اسلامی ۲ آیه الله سبحانی، فصل ۵

اسلاید 1: فصل 5 مرجعیت و ولایت در عصر غیبت

اسلاید 2: مقدمهحکومت از ارکان یک جامعه است و حتی قبایل ابتدایی نیز دارای نوعی حکومت بوده اند.اسلام که دین خاتم است برای تمام نیاز های اساسی انسان از جمله حکومت دارای برنامه است.

اسلاید 3: دلایل ضرورت حکومت در اسلام1-تشکیل حکومت در مدینه توسط پیامبر(ص)2-وجود آیات و روایاتی که لزوم تشکیل حکومت رابه دلایل زیر بیان کرده اند.الف)وحدت مسلمانانب)اجرای قوانین اسلامی نظیر قوانین قضائی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و .اجتماعی

اسلاید 4: ضرورت اجرای قوانین اسلامیاجرای احکام و قوانین اسلامی محدود به زمان پیامبرص و امامان معصوم ع نیست لذا در زمان غیبت نیز این ضرورت وجود دارد و علمای ربانی عادل و آگاه به مسائل زمان و مکان باید زمام اداره جامعه را بر عهده گیرند.

اسلاید 5: معنای ولایت فقیهولایت از کلمه ولی گرفته شده و از نظر لغوی به معنای آمدن چیزی در پی چیز دیگر است بدون اینکه فاصله ای میان آن دو باشد لذا می توان آن را به معنی نهایت نزدیک بودن دو چیز به همدیگر دانست.معانی دوستی، یاری، پیروی، سرپرستی و رهبری و تصرف در امور نیز به همین موضوع برمی گردد.

اسلاید 6: فقیه در لغت به معنی متخصص در فقه است که میتواند احکام شرعی را از منابع دینی به دست آورد.بنابر این ولایت فقیه به معنای زمام داری مجتهد جامع الشرایطی است که در زمان غیبت در عمل به قوانین اسلامی ادامه دهنده راه امامان معصوم ع باشد.

اسلاید 7: اهداف و وظایف ولی فقیه1-عمل به تعالیم اسلام و زمینه سازی حکومت حضرت مهدی ع2- اجرای عدالت3-ترویج برادری و برابری

اسلاید 8: پیشینه ولایت فقیهپس از غیبت ، فقهای بزرگی چون شیخ طوسی،شیخ مفید،ابن ادریس حلی، علامه حلی،محقق کرکی، ملا احمد نراقی و شیخ مرتضی انصاری در آثار خود،به موضوع ولایت فقیه پرداخته اند.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید