صفحه 1:
0 eves)
نظم پذیری دروازه ورود به بهره وری است
صفحه 2:
Seg
ترتیب؛کنترل؛نظم ونظارت؛حس فرمانبرداری؛مرتب بودن
قدرت در سازمان براى تنبيه كاركنان خاطى كه قوانين و مقررات را زير يا
مى كذارند
ا ل ا ا ل ل ا كت
ols
اعمال تربیتی که باعث ایجاد نظم در کار و حسن انجام وظیفه طبق قوانین
ار رلک ات
تدارك موقعيتى كه كاركنان خود را با قوانين و مقررات و معيارهاى سازمانى
ood Fe he ye tS
نوعى آموزش است كه هدف آن اصلاح رفتار و طرز برخورد كازكنان1اشست
کی تن راب ا ري
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
طول زمان و تکرار خطا
پیشینه کاری کارکنان
شرایط کارکنان خاطی(غیبت به جهت فوت يا غير موجه)
ميزان اعمال سياست هاى بازدارنده
بيشينه سياست هاى انضباطى(سابقه برخورد با تخلفات مشابه -مجازات يكسان
براى خطاهاى يكسان)
آثار مجازات بر ساير كاركنان
آشنايى فرد با قوانين و مقررات انضباطى
مستند بودن مدارك تنبيه و قضاوت دقيق مديريت
عوامل توجيهى
صفحه 6:
سیاست های کلی انضباط
4 مراعات اصل برائت
2- پیروی از اصل مجازات متناسب با خطا
2- نظارت مدیران ارشد بر اجرای مجازات
۶ مشاوره و راهنمایی به منظور اصلاح رفتارهای نامطلوب
©-آموزش و تشویق کارکنان
0- توجه به اخبار متواتر نه واحد
2- برقراری گروه های انضباطی
۴ مراعات مقررات توسط مدیران ارشد
-O تنور داغ و آهن گداخته
صفحه 7:
صفحه 8:
ه گروه های کارکنا
۰ الف- کارکنانی که عضو اتحادیه هستند
۶ ب. کارکنان حرفه ای
0- استعفاء
حذف متخصص از جلسات مهم
عدم ارجاع موارد مهم جهت اضهار نظر
بکارگماری وی در کار های عادی
ترتیب اثر ندادن به پيشنهادات وی
کاهش نقش وی در رابطه با مسایلی که در محدوده تخصص وی است
2- آماده به خدمت نگهداشتن
- با ارلئه مشاوره فرد را برلی یافتن کار جدید تشویق می کند
- یافتن کار مناسب برای فرد
- عدم حذف اسم فرد از لیست حقوق و پرداخت حقرق ماهانه
صفحه 9:
خط مشی های کلی خود را برای زیردستان روشن سازید
دقت کنید دستورات صادره صحیح و منطقی باشند
ارتباط کامل برقرار کنید
مقررات را با جديت اعمال كنيد
در اعمال مقزرزات قبات و استواز ناسین
خود مسئولیت انضباطی را درک وپیش قدم شوید
زير دستان خود را بی گناه تصور نمایید مگر عکس آن ثابت شود
صفحه 10:
er gen ER ke نم كيت
9- كاركنان را در جريان مقررات قرار دهيد = =n
كن ال ا ل
©- در تنبيهات تبعيض قايل نشويد
ه- بيش از مَيزّان لازام تنبيه نكنيد
2 تردید را به نفع کارکنان حساب کنید
ودح عه
صفحه 11:
0 حضور در محل کارمثل تاخیر و غیبت
2 رفتار نامعقول کارکنان در داخل سازمان
9- رفتار نامعقول کارکنان در خارج سازمان
۶ نادررستی در ارتباط با دیگران( مثل کارت ورود و خروج
دیگران را زیدن)
صفحه 12:
تقویت کننده منفی
9- خاموشی
€P تنبیه
صفحه 13:
پیامد های ار
پیامد خوشایند برای انجام رفتاری مطلوب از فرد به منظور افزایش احتمال
تکرار آن
وسیله ای است که با استفاده از آن سازمان از کارکنان خود به علت شایستگی
آنان سپاسگزاری ؛قرشناسی و آنان را به کارخود تشویق می کند
ee ee
مثبت کار
صفحه 14:
۶ بر نحوه و تهیه و طراحی برنامه ها توسط سازمان به منظور مطمئن شدن از
اینکه رفتارها و عملکرد های موثر کارکنان در تحقق اهداف سازمان مورد
تقدیر قرار می گیرد.
۰ نشانگر این است که مزایا و منافعی که به عنوان پاداش به کارکنان اعطاء می
شود می توان مدیریت کرد لذا آن فرآیند ایجاد و اجرای استراتژی ها؛خط مشی
ها و سیستم ها که به سازمان در نایل شدن به اهدافش از طریق ایجاد انگیزه و
تمد اف كفك فى كند
صفحه 15:
0 پاداش بیرونی:از بیرون اداره شده و پیامدهای ارزشمندی
را از یک نفر. به شخص دیگر معمولا سريرست يا مدير به
زیر دست داده می شود
-<O پاداش ذاتی یا طبیعی:خود سازمان یافته هستندمثل احساس
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
0- اهمیت ( برای تعدا بیشت از کارکنان جذاب باشد؛ متنوع و گوناگون)
1 اقا 9 62 داد
©- انعطاف( مقدار ياداش متناسب با افزايش و يا كاهش عملكرد موثر تغيير داد)
9- فراوانی و دفعات
<- آشکاری
6©- توزیع منصفانه
صفحه 19:
سیستم های پاداش
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22: