سایر ورزشی

انعطاف پذیری در ژیمناستیک

zhimnaastic6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انعطاف پذیری در ژیمناستیک”

انعطاف پذیری در ژیمناستیک

اسلاید 1: تمرینات انعطاف پذیری برای ژیمناستیکمقدمهانواع کششکشش داینامیککشش استاتیک فعالکشش استاتیک منفعلکشش PNFکشش های پویاکشش های بالاتنهکشش های بخش میانی وپشتکشش های پایین تنه و لگن

اسلاید 2: مقدمه انعطاف پذیری عبارت است از دامنه حرکتی ممکن و کامل در یک مفصل یا گروهی از مفصل ها و هم چنین دامنه حرکتی کامل عضلاتی که از روی مفصل ها عبور می کنند و با خم کردن آن ها موجب می شوند. از دیدگاه ورزشی انعطاف پذیری به عنوان یک قابلیت درونی بافت های بدن که حداکثر دامنه حرکتی مفصل را بدون ایجاد آسیب فراهم می نماید ، تعریف می گردد.حداکثر دامنه حرکتی (ROM) ، معمولا به صورت غیر فعال در نتیجه اعمال نیروهای خارجی از قبیل نیروی جاذبه ، کمک فرد دیگر یا اعمال نیرو توسط شیئی به دست می آید و یا ممکن است به شکل فعال در نتیجه اعمال نیرو به وسیله عضله خود شخص حاصل شود.اهمیت هردو انعطاف پذیری ، فعال و غیر فعال ، هنگام طراحی تمرین به ویژگی های هریک از رویدادهای خاص تمرین بستگی دارد. برای مثال ، در ژیمناستیک هنری مردان سطوح کامل اجرای تکنیکی و هنری که ژیمناست به دست می آورد به میزان وسیعی از حداکثر دامنه حرکتی ممکن است که او در اجرای حرکات تکنیکی هریک از رویدادها آن را به کار می گیرد.

اسلاید 3: برای دست یابی به توانایی اجرای برنامه های هنری ژیمناستیک با بالاترین کیفیت تکنیکی ، ژیمناست به انعطاف پذیری مطلوب نیازمند است(ساندز و همکاران ، 2006 ). در واقع ، فدراسیون جهانی ژیمناستیک سطوح اجرای هریک از رویدادها و هم چنین جرائم آن هارا در قالب کتاب»مقررات داوری و نحوه امتیازگذاری» مشخص نموده است. بنابراین ، مفصل های ژیمناست باید انعطاف و کارایی لازم را برای پاسخگویی به اجرای حرکات سریع دینامیکی و در دامنه حرکتی بسیار وسیع ، دارا باشد و در مقابل کشش ها و فشارهای بیش از حد از ژیمناست محافظت نماید.انعطاف پذیری در افراد ، متفاوت است و عوامل گوناگونی در آن تاثیر دارند که از جمله آن ها می توان به : ساختار مفصل ، لیگامنت ها ، تاندون ها ، عضلات دمای بدن ، پوست ، سن ، جنس و ...اشاره کرد. انعطاف پذیری در طول روز تغییر می کند ، به نظر می رسد که بالاترین دامنه نوسان بین 10 تا 11 صبح و 4 تا 5 بعد از ظهر باشد و پایین ترین دامنه حرکت در اوایل صبح رخ می دهد. بهتر است که همه مفاصل ژیمناست ها ، دامنه حرکتی خوبی داشته باشند. زیرا این قابلیت ، یادگیری مهارت هایی که نیازمند دامنه حرکتی بیشتر هستند را آسان و به ژیمناست کمک می کند که حرکات را با ظرافت و زیبایی فوق العاده ای اجرا نماید.

اسلاید 4: ژیمناست ها به دلایل زیر نیازمند انعطاف پذیری بالایی می باشند :1- در ژیمناستیک مهارت هایی وجود دارد که اگر ژیمناست به حد کافی انعطاف پذیری نداشته باشد نمی تواند آن ها را انجام دهد.2- در ژیمناستیک برای یادگیری مهارت ها ، راه هایی وجود دارد که تنها زمانی قابل انجام می باشند که ژیمناست انعطاف پذیر باشد.3- در ژیمناستیک مهارت های زیادی وجود دارد که تنها هنگامی زیبا و جذاب به نظر می رسند که ژیمناست از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید