سایر تحقیق و پژوهش

انواع تحلیل محتوا

anvae_tahlile_mohtava

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
انواع تحلیل محتوا 22 اسلاید تحلیل محتوی روشی است که بتوان بر اساس آن خصوصیات زبانی یک متن گفته یا نوشته شده را به طور واقع بینانه یا عینی و به طور سیستماتیک شناخت و از آنها نیز استنتاج هایی درباره مسائل غیرزبانی یعنی درباره خصوصیات فردی و اجتماعی گوینده یا نویسنده و نظرات و گرایش های وی بدست آورد. تحلیل محتوا (‏content analysis‏)، تکنیکی پژوهشی است برای استنباط ( ‏inferences‏) تکرارپذیر ‏‏(‏replicable‏) و معتبر (‏valid‏) از داده‌ها در مورد متن (‏context‏) آنها.‏
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
5644 بازدید, 51 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع تحلیل محتوا”

انواع تحلیل محتوا

اسلاید 1: بسم اللّه الرحمن الرحیم

اسلاید 2: عنوانانواع تحلیل محتوا

اسلاید 3: تحلیل محتوا‏تحلیل محتوی روشی است که بتوان بر اساس آن خصوصیات زبانی یک متن گفته یا نوشته شده را به طور واقع بینانه یا عینی و به طور سیستماتیک شناخت و از آنها نیز استنتاج هایی درباره مسائل غیرزبانی یعنی درباره خصوصیات فردی و اجتماعی گوینده یا نویسنده و نظرات و گرایش های وی بدست آورد.تحلیل محتوا (‏content analysis‏)، تکنیکی پژوهشی است برای استنباط ( ‏inferences‏) تکرارپذیر ‏‏(‏replicable‏) و معتبر (‏valid‏) از داده‌ها در مورد متن (‏context‏) آنها.‏3/22

اسلاید 4: پرسشی که از نقطه‌نظر روش تحلیل محتوا مطرح ‏است، این است که « چه کسی» یا «کی» می‌گوید؟ «چه خبری» به « چه کسی یا کی »، « چطور ‏یا چگونه بیان می‌دارد» و « چه اثری یا چه تاثیری» روی مخاطب دارد، تحلیل محتوی کجا و در ‏چه مواردی می توان استفاده کرد؟ روش تحلیل محتوا در آغاز تنها در تحلیل ویژگی‌های پیام به ‏کار می‌رفت. هدف از تحلیل محتوا4/22

اسلاید 5: یکی از مسائلی که امروزه که در مورد تحلیل محتوا مطرح است، این ‏است که آیا می‌توان با تحلیل پیام، اطلاعاتی نه تنها درباره ویژگی‌های خود پیام، بلکه درباره ‏فرستنده و گیرنده آن نیز بدست آورد پس تحلیل ‏محتوا یکی از هدف های زیر را دنبال می کند:‏الف- تحلیل ویژگی‌های پیام به منظور توصیف آن که پاسخ به پرسش‌های« چه، به که، و ‏چگونه» است.‏ب- تحلیل پیشینه‌های پیام به منظور توصیف فرستنده که پاسخ به پرسش‌های‏ « که و چرا» است.‏ج- تحلیل پی‌آمدهای پیام به منظور شناختن اثر آن روی مخاطب که پاسخ به پرسش‌ « با چه ‏اثری» است.‏5/22

اسلاید 6: اهمیت تکنیک تحلیل محتوا1-بی رابطه با زمان و مکان در مورد محتواها و منابع که در زمانهای گذشته یا در فرهنگ های دیگر تولید شده اند به کار گرفته می شود و از آن طریق می توان اطلاعات پر ارزشی حتی درباره ی جوامع و فرهنگ های دیگر که مطالعه ی مستقیم آنها دیگر میسر نیست به دست آورد.2- بدون هزینه ی زیاد مالی و زمانی، می توان به خصوصیات روانی و اجتماعی افراد مخصوصاً سیاستمداران پی برد. مثلا از سخنرانی یک سیاستمدار می توان با تو جه به محتوای اظهارات ، لحن بیان و چهره ی او به نکات پنهانی شخصیتش پی برد.6/22

اسلاید 7: انواع تحلیل محتوا الف- تحلیل های کیفیب- تحلیل های کمی مهمترین شیوه های کمی تحلیل محتوا عبارتند از :1 - تحلیل ارزشیابی: هدف از تحلیل ارزشیابی آنست که با تحلیل کمی متن مورد بررسی، بتوان به نوع گرایش و ارزش گذاری‌های تولید کننده پی برد این کار از آن طریق انجام می گیرد که :اولاً واحدهای محتوائی و علائم زبانی ( لغات و جملات .. ) که دارای بار ارزشی هستند ، شمرده وثانیاً جهت بار ارزشیثالثاً شدت بار ارزشی آنها تعیین شوند .(واحد، جهت، شدت). الف- تحلیل های کمی :7/22

اسلاید 8: * طرز کار :محتوای مورد بررسی باید از جملاتی تشکیل شود که: یک موضوع و پدیده مورد داوری و گرایش  یک خبر یا مفهوم عامیانه یک فعل وجود داشته باشد. - در مرحله بعد باید جملاتی که دارای چند محتوا هستند، به جملات یک محتوایی تجزیه شوند. مثلاً آمریکا این شیطان بزرگ با اسلام دشمنی و کینه توزی دارد . دارای چند محتوا  است.8/22

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید