کسب و کار مهارت‌های شخصی

انواع جوشکاری و روش های آن

josh-kari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۶ اسلاید در این پاورپوینت به مقدمه ای درباره جوشکاری، انواع اتصالات اعم از دائم و موقت و انواع جوش پرداخته شده است. سپس روش های جوشکاری با مزایا و معایب و همچنین کاربردهای آنها توضیح داده شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1573 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع جوشکاری و روش های آن”

انواع جوشکاری و روش های آن

اسلاید 1: جوشکاری و انواع و روش‌های آن

اسلاید 2: مقدمه: در صنعت، کمتر با قطعاتی روبه‌رو می‌شویم که به‌صورت یکپارچه تولید شده باشند و اکثرا متشکل از چند جزء هستند که هر کدام به صورت‌های مختلف به‌هم متصل شده‌اند. جوشکاری یکی از اتصالات دائم در این حیطه محسوب شده و کاربردهای تکنولوژیکی فراوان دارد. سابقه‌ی گسترده‌ی به‌کارگیری علم جوش‌کاری در کشور ما نیز به‌صورت وسیع بخصوص در صنعت نفت به احداث پالایشگاه آبادان و ذوب‌آهن اصفهان برمی‌گردد.

اسلاید 3: انواع اتصالات: اتصالات را از دیدگاه‌های مختلف تقسیم‌بندی کرده‌اند. یکی از این گروه‌بندی‌ها اتصالات موقت، اتصالات نیمه موقت و اتصالات دائم هست:

اسلاید 4: 1-اتصالات موقت: به راحتی جدا می‌شوند مثل پیچ، مهره، خار، پین، قلاب و غیره. انواع بسیار زیادی دارند دارای مزایا و معایبی نیز هستند. ازجمله مزایای این روش، تعمیر اتصالات سازه‌های بزرگ مثل دکل‌هاست که جهت تعمیر، اجزا به‌راحتی از هم جدا می‌شوند و نیازی به جابه‌جایی کل سازه نیست.

اسلاید 5: 2-اتصالات نیمه‌موقت: این اتصالات به راحتی از هم جدا نمی‌شوند اما اگر لازم باشد با قدری زحمت می‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد مثل لحیم، پرچ و بعضی از چسب‌ها.

اسلاید 6: 3-اتصالات دائم: برای جدا کردن این اتصالات یا باید قطعه را ببریم یا بشکنیم. جوش‌کاری مهم‌ترین بحث اتصالات دائم محسوب می‌شود. همچنین بعضی از لحیم‌های دیرذوب یا سخت نیز جز اتصالات دائم هستند.

اسلاید 7: جوش ایده‌آل: جوش ایده‌آل، به محل اتصالی گفته می‌شود که به هیچ طریقی نتوانیم آن را از قسمت‌های دیگر قطعه تشخیص دهیم. چه به لحاظ شیمیایی، چه مکانیکی و چه از لحاظ نظم اتمی. رسیدن به چنین جوش ایده‌آلی نیازمند تکنیک‌هایی است که در کاربردهای ویژه ضروری به نظر می‌رسد. در صنعت این مسئله اصلاً عمومیت ندارد چراکه همیشه بحث هزینه و مقرون‌به‌صرفه بودن مطرح است.

اسلاید 8: انواع فرایندهای جوش‌کاری: به‌طورکلی عمل اتصال جوش‌کاری با دو مکانیزم اصلی انجام می‌شود: فرایندهای جوش‌کاری ذوبی: در این جوش‌کاری، به وسیله یک منبع حرارتی مثل شعله، قوس الکتریکی، اشعه، لیزر و غیره عمل ذوب روی بخشی از سطح اتفاق انجام می‌شود. زمانی که منبع حرارتی را برمی‌داریم بخش مذاب در آن عمل انجماد رخ می‌دهد. انجماد یعنی دوباره منظم شدن اتم‌ها و مولکول‌ها در کنار هم و در اثر این اتفاق یک نیروی چسبندگی یا کشش بین اتم‌ها به وجود می‌آید. جهت‌گیری اتم‌ها می‌تواند یکسان یا متفاوت باشد که تعیین‌کننده‌ی خواص مکانیکی جوش است. درنهایت این فرآیندها موجب اتصال دو تکه به هم می‌شود. هرچقدر بتوان فرایند پیشرفته‌تری را در این روش ابداع کرد، منطقه کوچک‌تری ذوب ‌شده، اتصال سریع‌تر برقرار می‌شود و وضعیت مطلوب‌تری از جوش محسوب می‌شود.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید