شیمی

انواع دباغی چرم

dabaaghi-charm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع دباغی چرم”

انواع دباغی چرم

اسلاید 1: به نام خدا عنوان تحقیق:انواع دباغی چرم گردآورنده: استاد مربوطه:

اسلاید 2: انواع دباغی چرم همانطور که می دانید طیف گسترده ای از چرم وجود دارد که هرکدام طبیعتا دارای نوع خاصی دباغی است. در این مقاله سعی شده که خواننده با انواع مکانیزم های دباغی و پرداخت روی پوست آشنا شود.

اسلاید 3: چرم تولید شده توسط دباغی با کرومبرای اولین بار در سال 1858 میلادی مورد استفاده قرار گرفت و در آن از کروم(III) سولفات و سایر نمک های کروم استفاده می شد. چرم تولید شده در این فرآیند، نسبت به چرم تولید شده در فرآیند دباغی گیاهی نرم تر و انعطاف پذیرتر است و همچنین، زمانی که این چرم در معرض آب قرار می گیرد شکل و رنگ خود را به آن شدتی که در چرم های تولید شده با دباغی گیاهی دیده می شود از دست نمی دهد. به این نوع چرم اغلب چرم آبی نیز گفته می شود که این رنگ ناشی از خود کروم است. زمانی که از فرآیند دباغی با کروم استفاده می شود، امکان ایجاد رنگ های عجیب تری نیز وجود دارد. فرآیند دباغی با کروم معمولا تنها یک روز زمان می برد و آسانی و سرعت این روش آن را به گزینه ای محبوب تبدیل کرده است. با این وجود، نگرانی های زیست محیطی نیز در مورد این روش دباغی وجود دارد، گزارش شده که چرم تولید شده توسط فرآیند دباغی با کروم، حدود 80 درصد چرم موجود در کل دنیا را تشکیل می دهد.

اسلاید 4: چرم تولید شده با دباغی گیاه این گونه چرم ها با استفاده از تانن ها و مواد دیگری که در بافت های گیاهی، مثلا در پوست، چوب، میوه و ریشه درختان یافت می شوند ساخته می شوند. این چرم نرم و انعطاف پذیر است و رنگی قهوه ای مانند دارد اما رنگ دقیق آن به ترکیب مواد به کار رفته و همچنین رنگ پوست بستگی دارد. این نوع چرم، تنها نوعی است که برای حکاکی و علامت گذاری بر روی چرم مناسب است. چرم تولید شده با دباغی گیاهی، در آب پایدار نیست. این چرم در آب به مرور رنگش را از دست می دهد، همچنین اگر در آب قرار بگیرد و سپس آن را خشک کنید، چروک شده و سفت می شود. از این ویژگی چرم تولید شده از پوست درخت بلوط، در کفش سازی سنتی استفاده می شود. این نوع چرم در آب داغ، به شدت منقبض می شود و به مرور سفت شده و در نهایت، حالتی ترد پیدا می کند. یک نمونه از کاربرد این حالت، چرم پخته است که در آن چرم را در آب داغ غوطه ور می کنند یا در موم پخته شده و یا مواد مشابه دیگری قرار می دهند تا سفت شود. از نظر تاریخی، این نوع چرم پس از سخت شدن، عمدتا برای ساخت زره مورد استفاده قرار می گرفت اما از آن برای صحافی کتاب ها نیز استفاده می شد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید