روانشناسی و روانپزشکی

انگیزش یادگیری تحصیلی

صفحه 1:
به تام او

صفحه 2:
انگیزش ۳ اتربخش

صفحه 3:
عناوين " يادكيرى " آموزش و يادكيرى " انگیزه های درسی و *" كاربرد الكوهاى انكيزش

صفحه 4:
1

صفحه 5:
یادگیری فردی لعريف بح مى دههد. تعریف عملواتی: ‎val‏ الا سل از مؤثر و كارا ‏مدل كامل يادكيرى فردى ؛ مدل كيم است .

صفحه 6:
يلدگييي فردي مفهومي اسوزيلبي ‎webb 5355‏ سيد ‎۱۳3۳۳۳۹۰٩‏ ered

صفحه 7:
ا 1 مانند عقربه سوخت ماشین اندازه گیری کرد که از خالی تا پر تغییر می‌کند. ‎eer en ne)‏ 00 ‎ae ee | aiagal‏ | در ال طر حصهایمان براى يادكيرى لا ‎eer‏ ‎Peper eee rire: Be aac me‏ آموختن وجود دارد. معروف ترین چرخه یادگیری "چرخه کولب " است که چهار مرحله را برای یادگیری شناسايى كرده است:

صفحه 8:
‎aa‏ ا و

صفحه 9:
۷ همه ما به يك روش ياد نمى كيريم. ما كرايش داريم زا (ert eer h eee eee metre pe ee از سلیقه مان در مورد سبک ضای یادگیری باخبر باشیم تا بتوانیم: ۱ Ce ee ee re ene Tn oe eared eT yl

صفحه 10:
انواع سبکهای یادگیری Peron olen ete ict ER rier eager ere | Perea TEE T Sierr nett mee ert ote tr r ey De err NR RE abet ‏با‎ ‏ايده هاى بيشترى بدهيد و امتحان كنيد. نقطه قوت شما يذيرش فكرى و‎ شور وشوق شماست.

صفحه 11:
انواع سبکهای یادگیری Per Peeps] eee ee reh ee peo ret eg eo ee ‏ا‎ ee ere Eye) err geen ‏ا‎ ‎een rr BoE Ceo t ‏تصویر بزرگ تری به دست بیاورید که شامل‎ تجارب و دیدگاه های آدم های دیگر باشد. نقطه قوت شما جمع آورى اطلاعات با دقت زیاد و تحلیل آنها برای رسیدن به نتیجه است.

صفحه 12:
انواع سبکصای یادگیر ی آانظریه پرداز : شما می‌خواهید تمام مشاهدانتان را با قالب نظریه‌ها و چهارچوبها تطبیق دهید تا بتوانید ببیند چگونه یک مشاخده به مشاهده ضای دیگر ربط پیدا می‌کند. ۱ " آمو خته های جدید را با نظریه‌ها و چهارچوب خودتان سازگارکنید. ‎reer nent eet‏ ا ‎rs Peron Ets Pat‏ ‎Peet oti on bree tte etre TEL‏ 05258

صفحه 13:
انواع سبکهای یادگیری ‎Bt P|‏ اا ل تا آنها را به عمل درأوريد. ‎000 ‏ا م ام‎ hol jlo ۱ ‏را‎ ‎Tro oo oor ete terete

صفحه 14:
وضعیت یادگیری ‎pees ee en peepee ee eee er eer |‏ تس ازآن ‎ees Pare peer vere‏ ا ا ‎Peer‏ ‎Be Per ts eee een eer ee ee Bete ee es)‏ مى كند ‏| ا ا ا ل ل ۱ اذ ا ‎Fe Peg Fr Pmt ep eer ern BC‏ ‎Qailai 05 ailaig sila oS yuS gl) olSlagab aols1Sb alayo y3 Lo jl‏ هستيم. فصهميدن اين وضعيتها براى هدايت يادكيرندكان به وضعيت مطلوب کارآمد ناخودآگاه , مثلا درراندن یک ماشین, بسیار ضروری است. ‎

صفحه 15:
وضعیت یادگیری از دیدگاه دابین

صفحه 16:
۲ ey Cui Ls gle ‏ال‎ Cet ee Sere eater iL en noo ei ۳7 ۳7۳ py Sean re ‏اا‎ ‎DT RR te te erie eee eee Pole Pe ees nee ee et et en oe ST keno Se ‏اپ« ات‎ ۱ OO mt eet ce eer oe eso Tees ‏عالی است. "یادگیری سطحی " در پیوند با حفظ کردن فرمول‌ها و معلومات‎ PAP ee Reece et a ee ‏است. ا‎ | ‏های متفاوتی که رویکردهای یادگیری متفاوت دارند سر کلاس یک درس واحد‎ ered rn een ee epee nen Pee rie ‏رویکرد متفاوتی را اتخاذ می‌کند.‎

صفحه 17:
۱ ‎nT et noe errr rr een Beret‏ 0 سوخت اندازه كيرى كرد؛ كه از خالى شروع مى شود و بايد تا يرشدن بيش برود. اين ار سا ‎ore are reece ree rir atop‏ ۳ ee oe gt oi ee epee) ere Deane enya Atm Pe Cee Pree Pe rege Ce Fe) 0 en Pree ea opp et es et ‏م‎ ee

صفحه 18:
Pree Coen Peer mnt ee en retary ‏است. کسانی که رویکرد عمیق به یادگیری دارند مضالب جدید را با ربط دادن‎ ‏آنضا به دانسته ضای قبلی شان یاد می‌گیرند. بعضی اوقات به اين رویکرد‎ ‏"یادگیری کل نکر " گفته می‌شود چون این نوع یادگیری با داشتن فهم و‎ ‏سا‎ te ‏لي‎ ‏تا اسف‎ | ‏ار‎ Teen og es رش يابى به جاى بازتوليد صرف درسهاء دركير شدنى فعالانه با

صفحه 19:
ل را 1۳ ‏ی‎ ۹ pyljgal yjiila ۱ rete pS eter EU or erie Peat er tet eerie yey ‏"رویکرد استراتژیک " تلاشی منشقی در جهت ایجاد تعادل‎ بين ميزان تلاش براى يادكرفتن يك درس و نمره آن است. ‎ere er ee iia bdo‏ ار

صفحه 20:
TTT ey ل ۳

صفحه 21:
رويكردهاى أموزش براساس رویگردضای یادگیری ‎a ۳-1 a‏ et ae Peto ee ‏درک معنی اندیشه ها 3 بر‎ 2111001 9 ی ب دانش و واقعيتهاى بى ارتباط دانسق 2 5017 یخ‌ها و فرآیندها باز تولید کردتر ‎ae‏ روش ‎tel ee‏ لم ‎Parana nae EE CE‏ وک سازهای هی کردی

صفحه 22:
اصول مربوط به آموزش Per ee ee seco et eer atte ig Peer re regen earl ieee ‏وجود ندارد و نمیتوان همه را دریک سطح درنظرگرفت و به‎ Sarees | EPR Regt meee Ct re ery ire rer at i ‏و برنامه اجرایی آن نیز ازروش تکاملی استفاده شود‎ < باید ازآخرین فناوریهای روز جهت هرچه سودمندترگردن ‎Se oe ate ee Pett ely‏

صفحه 23:
یادگیری و آموزش ۱ ۱ شرت خی نيرى به طور مستقيم قابل مشاهده نيست و تنضا راه استنباط ‎Pee ha‏ - فرايند اكتساب يا بهبود مضارت ضاى مورد نياز براى انجام دادن يى عمل يا وظیفه ی شغلی" - فرايند أموزش» مو یادگیرندگان می توا ‎eee ar ee‏ وقوع تجربه های یادگیری می شود و ‎ere‏ ‎pee Peete See se eee‏

صفحه 24:
حافظه ۳ ‏ار‎ ‎Pees eee یروآدای ‏را به ذخیره کردی تجارب و ادراکات و‎ ۳ ۳۳ | eer a ye Pee Je fener ee ee Pe oe ne ee Cy oo eel oF ET not Sern ot eee: Cnet Te een rer] oa Pr eee ey ee eee Pt) P| ‏نگهداری‎ ۳۱ فرایندی است که از طریق آن اطلاعات به هنگام نیاز از حافظه فرا خوانده مى شوند.

صفحه 25:
6 بسته به اينکه ذخیره مطالب برای چند ثانیه [حافشه کوتاه مدت) بابرا مدت شولانی‌تری [حافشه بلند مدت] مورد نظر باشد. شیوه کار مراحل حافشه ‎tte JS ey GLIAL. il Spey ella yo js gl gd ag) aaalgs Goglaia‏ يابه صورت رمز معينى در حافظه اندوخته مى شوند. Pe eer To ee eee Tm rere | [۳ er en rere eet Ome em ener i perry ‎Beret eee ee ey oor een oes |‏ ميزان مواد اندوخته شده بسته به نوع حافظه متفاوت خواهد بود ‎Ee ere ee ee pe yer ‏م‎ ee ey ‎ ‏| در مرحله بازیابی پیگردی در حافشه اتفاق می‌افتد و اين بی‌گردی در ‏حافظه كوتاه مدت با سرعت بسيار زياد انجام مى كيرد. در وأقع با جنان ‎eerie Ur | ee eee]‏ امام اما لام ااا ‎Pa ee peer Teer el ener Papeete eer‏ ‏ذخیره تا بازیابی و دیگر عوامل متفاوت خواهد بود. ‎

صفحه 26:
1 يادكيرى اتفاقى لا ل ا ل ا لات تجربیات روزانه. eee ie) rt eee ere Bl Pee i 6 جریان پذیرش از طرف یادگیرنده

صفحه 27:
3 تئوری ضای یادگیری 6 آزمایش و خطا ‎e soe ie‏ ] - قانون اثر: ‎tle Sta‏ تا مایت epee ۲ ee Fer ‏عادت درأهده و تثبيت مى شوند.‎ ‎ee |‏ ۳۰ - يادكيرنده درن غير فعال است. ‏- محرى شرطى و غير شرطى ‎Aor ‏ل ال ل‎ ee att rey

صفحه 28:
TP eer na A ee ee | - بر يايه ى تآثير تشويق و تنبيم ‎a id‏ ا ا ل ‎Tere OS ICT‏ بيان كرد. - هسته مركزى تنورى تقويت مثبت ‎٩‏ تقویت منفی

صفحه 29:
TP eer na 1 كشتالت به معنى صورت» تركيب. شكل و قالب. | ‏از سس‎ ul amblSe ys p5al LJ ‏ناکسانی مساله‎ | برش: حل به شاهر مکایشخه ای وابسته به آشنایی ‎Me AT rah ۳09‏ اس سود

صفحه 30:
CP ney ( | يادكيرى درجه بندى شده ‎ig‏ ا [0 يادكيرى با محرک و بازتاب ‎Cen alate Teer ie‏ ا تکرار آن کار می شود.

صفحه 31:
تنوری های یادگیری " یادگیری اطلاعات شناختی * تجزیه و تحلیل اطلاعات کلامی — 0 ‎ee‏ اهمیت معلومات موجود - مطالب جدید مورد یادگیری در ارتباط با معلومات موجود تعبير و تفسير مى شوند.

صفحه 32:
CP ney ( oven yore | - یادگیرنده باید در ساختمان د باشد که صعنی جدید را با آنها پ 1 يادكيرى حفظى Peer ‏اي م‎ Fort ati oy ie See Ne ‏وا‎ ۱ ty ey reat cnt ia ee ie ‏حافظه دراز مدت غیرمعکی است.‎

صفحه 33:
انکیز ه ضأى ‎ee‏

صفحه 34:
3 = سا 0 6 سوش 0 شخصیت انگیزه ‎ae‏ ل ‎eet ME‏ سا - نیز بهانگیزش ‎١‏ - توت سا در دستیابی به انگیز. خودنگری ‎EDT | can Se te aan enact ret eis‏ 1 Pe eee er Seer ree ne Te ENT Ere is

صفحه 35:
ال 00 6 خودنگری [ادامه] 000 ery Fe Pn Top eee eee ert hore tec eterr i 3 en ar a ‏دستكك‎ - آموزش صای کتبی در مقابل بیانی- رجوع به نوشته ها - محرك هاى شرطى حاصل از دوران تحصيل

صفحه 36:
انگیزه برای تحصیل در سطوح عالی تر ‎ye‏ ات ۱ ۱ ‎errr ye Tee Er bone rr Troe er rere‏ ‎POEM Cer E ir erer emt S] Abia Biren ree ene Ty‏ ‎PEC EeeT ery eee are Peer peer Pe Bee ey‏ ‎Cron i bere Serer ti et ent to ae‏ ‎Cre ORS opt nt 0‏ ‎Par err Sen nero er rire Parco ete)‏ 0

صفحه 37:
آي اين ياد كيرى به شنل انتخابیم مربوط می‌شو؟ ‏ آموزش آي ی شده و معتبراست؟ آيا برنامه درسى ام جالب استع آيا كلاس ها ان ‎coer ore ere‏ پیشرفت خوبی داشته ام٩‏ آي من با جالش مواجه مي شوم و ايا تجربه ام زياد مى شود؟ بازخوردم چقدر خوب است: یا این درس را می‌گذرانم؟ eee oats ree te ‏علاقه ذهنى‎ ‏سرا ساب تس‎ جبرانن کمبود یا فرصت خوش كذراندن درونی كت درونی بيرونى درونی كت كت

صفحه 38:
یت انكيزه ضاى ‎wa‏ | مضمترین عامل تعیین کننده علاقه مندی یا بی علاقی دانش آموز نسبت ‎eT eerie ne ene noe] ere‏ ا ۳۳ ‎wgladbe 4 jgol pails y51 ios Cun! walise yglausys ples Sols‏ ‎perc tty fe Pett pe Ere ner Reger‏ اا ‎Rien‏ ‏به يادكيرى دروس مختلف و كل محيط مدرسه افزوده مى شود. و درنتيجه ‎CE Pn penn Pe peer OM Peary Pen eran ere‏ شكست توام باشند. اندك اندك دريادكيرنحه, بت ه بى علاقكى وب و بی میلی نسبت به دروس و مدرسه ايجاد مى شود و سرانجام ممكن أست به مفضومى منشی از خود و تواناییهای خود دراو بینجامد. ‎ry‏ ۱[ جلوگیری 0 a Ce ee tr ere eee fe eee) نسبت به یادگیری و فعالیتهای مدرسه فراهم کردن امکانات کسب توفیقر ل ا

صفحه 39:
تعویت انكيزه ضاى ‎wa‏ | مشكل كمبود انكيزه ياد قبرئ دانش آموزان يا عمبود علاف آنان نسبت به یادگیری مشالب تازه ناشی از شکستهای پی درپی آنان در درسهاى مشابه درس جديد است. بنابراين بسترين راه رفع مشكل اي | ی ی ‎Fo Enea‏ 5 لا ‎FeO‏ ‏۱ یادگیرنده به تدریج به تصویری مثبت تر از تواناییهای خود نسبت به یادگیری دست یابد. اگر این جریان, درچفدین واحد یادگیری ادامه یاب از تصورات منفى دانش أموزان نسبت به تواناييهايش در رابطه با لاد كيؤق شقالف كاستة م نوه واه جاى أن تصهرات مثبت تزع دراين مورد كسب خواهد كرد. كه اين خود علاقه و انكيزه يادكيرى را در أو افزايش مى دهد اما آنجه كه كفته شى بصترين روش ايجاد كردن ل و 1 كو ‎Bot Tee Deere‏ علاوه وش کلی شیوه صا و فنون دیگری وجود دارد که توجه به آنها ‎ee oo eat roe he‏

صفحه 40:
جطعت ‎preven) oj5il slaul‏ ل ‎Pret Fy‏ آموزان از معلم انتظار مى رود: ۳ به آنها بگوید کم چه ل عبارتی معلم باید قبل از ‎ee Cm ter‏ 7 اب از أنان مى خواهد از ييش ‎ya eer‏ 1۳۳ | استفاده از اشهاراتی چون «خوب» «عالی» و «مرحبا, پس از عملکرد درست دانش آموز در ۱ و عملكرد درست دانش أموز وابسته باشد. ‎re eae |‏ م ۱ ودفترجه تكاليف دانش آموزان بر يادكيرى آنان اثر مثبت دارد. ‎ ‎ar 0 0

صفحه 41:
لس ۱ 0 ل ‎Pret Fy‏ آموزان از معلم انتظار مى رود: oe Peer Pere ene eet Creer ar ee itt ere etet ret yy ‏اکثریت کلاس می انجامه بنابراین باید از آن پرهیز کرد.‎ ۱ Pete ce pen Rete rene ia ‎rire ec 0 ee‏ م ‎ee‏ بكترين تكاليف يادكيرى انهايى هستند كه يادكيرى در ‎raat‏ 2 ‎

صفحه 42:
۳ تئوریضای آن

صفحه 43:
تعریف انكيزش ل ل ا ل ل ل ل ا ا ‎Pee ee egal)‏ دارد. فروید ‏ کتل مورفی » هب و... تعارفی را در مورد انگیزش ارائه کرده‌اند» اما در یک جمی‌بندی کلی می‌توان انگیزش را به صورت ‏ مجموع متغير هاى بيجيده اركانيزمى و ۱0 ‎EN eee See ron)‏ ‎per er Tome cre mC Te Pp Tre‏

صفحه 44:
مولفه ضای مصم در تعریف انگیزشی ‎٩‏ انرژی یا نیرو دضی به رفتار 1 جهت دهكى به رفتار 3 6 توجه به بقا و دوام رفتار

صفحه 45:
جایگاه انگیزش در روان شناسی ۱ شناسی دارد و ‎Pl re Pe = Pa Fe ee ee‏ پدیده‌ضایی سر و کار دارد که کل روان‌شناسی ‎a‏ 71 ات ‎Roe err ene re ty etree pate em cod rere |‏ مسائل اساسى عبارتند از اينكه: ی رفتار به صورت پیوسته و ‎i‏ ۱ ل ۷ ‎oes‏ ار بسن مس ‎Cone BE ee ce‏ نظريه انتظار _ ارزض ‎Deeds) bap jlai ea pii g [Cxpectcary _ Ooke Phevry) (7 ‎

صفحه 46:
عناصر اساسی انکیزه ‎ey Cre reel) 0 |‏ اقدام به عمل یا رفتار ویژه ای هدایت هی کند . ‎٩‏ آرمان [07۰]: شرح و بیان پیاصدهای قابل ۱

صفحه 47:
I 55 ! ‏ی کلی‎ wee 3

صفحه 48:
| روان شناسی انگیزش

صفحه 49:
‎Arr |‏ ۳ » هسائل صختلفی را ‏در بر می‌گیرد. ‎۳۰ unl js ‏انسانها را‎ 2 Foyt | ete tee tee meee ee eps Pett Eat ees ey ‏ل در یک میدانن نبرد دائصی با‎ aS 133939 ‏نیروضای جنسی و پرخاشگری می‌دید. در این حال‎ ‏جندين نظام انكيزشى » انسانها ۳ موجوداتی‎ Pee eee ee ee er Sey rs oT | e-em Mee ee eet Up ‏ا‎ ‎ee ee eee ‏ا ا‎

صفحه 50:
انگیزش یک فرآیند است. | انكيزش فرآيندى يويا است و نه ايستا. ‎a eee‏ ۱۳ [و نه همه أنها] از يى فرايند جهار مرحلهاى «ييش بينى » برانكيختكى » ؛ عمل رفتارى و بيامد» ‎gg y‏ مى كنند. = مدت بيش بينى » فرد انتظار پیدایی انگیزه را دارد. ويزكى أن وجود يك حالت محروميت و تمايل به هدف است. ‎oe‏ ‏مدت برانكيختكى » محرى درونى يا بيرونى انكيزه را تحريك نموده و به رفتار جهت مى دهد. در مدت رفتارى » فرد براى نزديك شدن يا دور شدن از شى هدف انکیز ‏ به رفتار هدف‌کرا می‌بردازد. ‎Ey ee eres Perr ee‏ ‎fr oe Fe]‏ سيرى يا اشباع انگیزه [فروکشی ‎aren‏ ‏را تجربه مى كند.

صفحه 51:
Pe enero ee ree ere] خستكى » ۰ کنجکاوی ۳1 ۳ 0 ‎Pett‏ باشد. خود ‎Prey‏ است. ‎aro‏ خودكردان معمولا از کرایش‌ها نيازها و واكنش هاى فردى به رفتار ۲ ‏ا رت با[‎ ee eer Ap Pa tr ‏توسط نيروضاى بيرونى [نظير يول يا جايزه و...]‎ ا ‎ee Pe ee ree‏ ۳ است. انكيزشى كه توسط محيط كنترل مى شود ‎jl‏ Oe Oe Pre Pere en ere

صفحه 52:
۱ carpe Ty انسانها ال ۲۰ لحظه معین چندین لاك را ‎ups‏ ‏۱-۱۳ انگیزه نسبتا نیرومند است در ۳۱۳ انكيزمها ادر درجه دوم قرار دارند و ‎TEN Re‏ ‎er nary‏ الال تحت تاأثیر قرار نمی‌دهند. ولی ما مجموعه‌ای از این انکیزه‌ها ‎rere tee ry‏ ۱ ‎eer ne err‏ ۱ سر می‌پرورانیم.

صفحه 53:
‎By‏ زر ‏برخی نظريديردازان نظير 000 | 9 ‎(®ut) SL‏ ‎a ee‏ نسأن را به صورت سلسله‌مرآتبی ارائه ‎Pt ey‏ مز لو ۳ انسان ۳ ( ۳ طبقه اصلى 1 ۱ [نيازهاى] ‎papi ye)‏ 3 نيازهاي ايمنى 3 نياز به تعلق يديرى ؛ نياز به احترام و نیاز به خود شکوفایی: قرار داد. در ‎eee‏ انها در ينج طبقه به كونهاى ‎Pest rere 7 Meee Ueki ‏ا‎ ‎cee errr ee eee epee eer ee ee Pope rere renee er) ‏مى كند.‎ 0 ۳ ‏اجازه مى د طعد 0 انکیزه‌های ۳ متفاوت انسان‎ ‏يى شبكه واحد منسجم مربوط به هم طبقهبندى كند.‎

صفحه 54:
| انکیزه‌ها در سطح ناهوشیار ل انكيزههاى انسان می‌توانند آشکار 0 جندان آشکار ‏ توجیه شده بات توجیه نشده و هوشیار یا ‎lis ysl p ath [Occocsvins] yLagenli‏ تحقیقات نشان دادهاند كه مردم در روز های ال ۱ ا 0 ‎Ss‏ ا دیکر مرتكب اعمال يرخاشكرى ‎ano‏ كل رداك رابك صورت عزو مسظره بيدا کنند به احتمال بیشتری به یک غریبه کمک هی‌کنند. هر يى از اين ۳ ۱:۳ ‎erie Perm coma te Retin)‏

صفحه 55:
کاربردی بودن اصول انگیزش ‎A= ۱‏ انكيزشى را در سه زمينه اصلى ‎by‏ ۱ اجتعاعی و 0 بكار برد. بهبود بخشيدن به آموزش و پرورش. سلامت روانی _ هیجانی. افزايش قدرت توليد ۱ شفلی و.. ‎Deer earl‏ جكونه خود و دیگران را ‎a‏ ‏ا ‎CPT Err ng‏ 200 بینش هی دصد.

صفحه 56:
ا لاا ا اا ل ا ‎Aran‏ ‏بر ونی هستند. ‎ory al fea eer oY ld‏ ها ‎OO Pe epee re ee eee peer] Pee rg‏ 1۱ ‎| rn Pee ee ere Ct aL e ye ‏رفتاری‎ 6 ‏[نظریه اسکینر]‎ ‏0" شناختی : بررسی فرایندهای درونی موجود زنده ‏1 محتوايى : تبيين كننده عوامل موثر در ايجاد انكيزه مثل ‎0 ey ‏ل ا ل ا ‎Pron‏ ‏در ایجاد انگیزه

صفحه 57:
کار برد الكوهاى انگیزش

صفحه 58:
مایت انسان از دیدگاه انسان کرایی 3 انسان در این مرحله انسانی با کار کرد کامل شناخته می‌شود. یعنی 0 | | ل م ا ا رونده و واقع بين است. وى موجودى سازنده و قابل اعتماد انست ‎APRS TH Ss ea poy Pe‏ ‎x 2a Oy eas gl Castell‏ ۳ ‎ee‏ ا ‎sail Pe‏ خود در ضر یک از طبقات به مرحله ا ا ا اسر ترا قاس سوام وله سب ۳ ۳ از این دیدگاه انسان ذا تمایل به رشد یا تحقق اج اركانيزم نه تنها سعى مى كند كه خود را حفظ کند بلکه می‌کوشد که خویش را در جخت تعامیت وحدت ‎CY eee eer eee een Set eee eid |e‏ 6

صفحه 59:
ماهيت انسان از ديدكاه رفتار كرايان 3 لا در نطو وفتارگرایان انسای داتا نه خوب است و نه بد بلکه یک ارگانیزم ‎eee‏ | اد بالقوه‌ای برای همه نوع رفتار دارد. به اعتقاه یی كروه انسان در بدو تواد هتعائئد صفحه سفيدى است كه هيع ‎Bette errr ieT]‏ ا ل ری بای قبال محركهاى محيطى ياسخ مىدهد. رفتار او ياسخى به تحريك است كه قسنمت اعظم انور تحریک بیرونی ‎PR a ery Pr‏ رفتارى قانونمند و ييجيده دارد كه به شدت تحت تاثير محيط قرار دارد و اصولا ‏انسان تا حدود زيادَى ماحصل مديطش است. ‎Arn eeTee |‏ م ‎SCE ee per‏ ‎ee eo en FT See, ee‏ | را موجودی می‌دانند که بر اساس شرطی شدنش زندگی می‌کند نه براساس ‎eer‏ ا ا ا 010 اتومبيلهاى خوب بایدتولید شوند و کار مهندسای رفتار و رفتردرمانگران ان است که ام بوجود بیورند به نظر آنها تمام ویژگیهای خوب و بد انسان حاصل ۳ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 60:
ماضيت انسان از ديدكاه روانشناسى كشتالت ال ال ‎ETE‏ كتتن دارك در اين د يدكاه انسان به منزله یک ار گانیزم و یک کل ای کم نا ‎Peete menor [tsp a‏ ‎ee Te Ose am re A re‏ نه ‎See ey etre ear eects ee‏ زر الا ‎ies ۳ ۱ Ie nee Pera here in‏ ‎OT ero Bee ot en er tele tecy‏ 8 تمایل اساسی انسان تلاش برای کسب تعادل به عنوان یک ارگانیزم است. ‎ey Peco Pe‏ 1 يك ادراك كننده و سازمان دهنده فعال است كه بر طبق نياز و علاقه خودش اجزاي جضان مطلق را اتتخاب مىكند و دنياى خودش را از دنياى عينى بوجود مىأورد. جون اركانيزم موجودى خود كفا نيست ييوسته با محيط خود در ‎ee eet a Pee en oe‏ 00

صفحه 61:
ماهيت ا ل دیدگاه ‎ellusl‏ ‏1 بر اساس ديدكاه اسلام انسان بر اساس فطرت الهى خلق شده است. قرآن کریم در اين باره می‌فرماید: ول یه ور ملاز م سرشت و فطرتى باشيد كه خداوند مردم را بر آن سرشته است [أرى اين أفرينش خداوند است] و آفرينش خداى را دكركونى نيست. [روم.٠"ا].‏ از ديدكاه اسلام, ‎pgleoeuia yo pyluil‏ ا 0100 ‎gees Terence ie‏ لا ‎ere |‏ تفکر انسان که در همه مشترک است فطری است و فروع و ‎lose wy ain {ls 7505 |Jquol pyiuuils yo pylusil lysj.plui5l pyl pleoabis‏ و قياس كردن يا نتيجه كرفتن نیست. یعنی ساختمان فکری او به گونه‌ای 5 است كه آن مسائل وقتى عرضه مىشود نياز به استدلال و برهان ندارد و ‎caduda yhuil yiugs GpAS yulul p Cun! amd [pls‏ 0000 fyretr ee ee epee err er Sa ec ۳ peer pee eee eo ree eee eye | oe ‏فضائل اخلاقى و نيكيها كرايش دارد.‎

صفحه 62:
تنورهای یادکیری و تئوریهای انکیزش 1 رفتارکرایی Roe Ete eT oy on |r " مبنای قضاوت پا تصمیم دانشجویان بر اساس ارزیابی نتایج احتمالی 0 ا ۱ یادگیری بر اساس تبیین رفتار ‎(cual i gal jlicy]‏

صفحه 63:
‎٩‏ تنوری یاد گیری اجتماعی : انسان بخش اعظم اا را 0 ا ‎oer‏ ‏۲- قضاوت نسبت به عملکرد شان از خویق ارزیابی معیارهای وابسته به خودشان نه ديكران ‎Yi‏ ا ل ‏ری ری ی

صفحه 64:
‎ei‏ ال را ‎Pye eet eee gee‏ ‏یک مثال از یادگیری می تواند جنبه ضای زیر را شامل شود : نيت : تزايد معلومات و ارتقا مدرك ‎Por or Eee a ۱ ‏| تعصد ‎ery‏ ل تا ‎Pert oe ‏اس‎ eo) = ‏امر یادگپری‎ ‏عملكرد : أكاهى از نتايج بدست أمده از طريق بازخوردها‎ eT eee ate

صفحه 65:
13

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان