سایر تحقیق و پژوهش

اهداف برنامه درس تربیت ­بدنی دوره ابتدایی در ایران

dars-tarbit-badni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اهداف برنامه درس تربیت ­بدنی دوره ابتدایی در ایران”

اهداف برنامه درس تربیت ­بدنی دوره ابتدایی در ایران

اسلاید 1: اهداف برنامه درس تربیت ­بدنی دوره ابتدایی در ایران استاد:جنای آقای ریحانی دانشجو:جاوید علی الیلی

اسلاید 2: مقدمهدرس تربیت ­بدنی این قابلیت را دارد که در کنار تعلیم حرکت، از طریق حرکت برای تعلیم مؤثر واقع شود. در برنامه­ های درسی درهم تنیده، تربیت­ بدنی می­تواند کمک مؤثری برای سایر دروس باشد.در برنامه­ ی درسی تربیت بدنی، جهت دهی اساسی یاددهی- یادگیری، کسب و حفظ سلامتی برای دانش ­آموزان است؛ از این رو، اهداف آموزشی حیطه ­های سه ­گانه ­ی زیر را شامل می­شود:الف) آگاهی­های مورد نیاز:سیر مطالب مورد نیاز به گونه­ای طراحی گردیده است که پشتوانه مناسبی برای مهارت­های کسب شده، باشد و بدین وسیله بستر مناسبی را برای دانش ­آموزان جهت حفظ سلامت خود در آینده، بدون کمک دیگران، فراهم آورد. دامنه آگاهی­های مورد نیاز در ادامه توضیح خواهیم داد.

اسلاید 3: برنامه ريزي محتواي آموزشـي درس تربيت بدنياز دیدگاه کلاین، شش متغیر از متغیرهای برنامه ی درسی شامل: اهداف، محتوی، مدت زمان آموزشی، مکان درسی، وسایل ورزشی و روش ارزش یابی است. توسعهی دانش مربوط به فعالیت های جسمانی، آمادگی جسمانی و تمرین، به عنوان مهم ترین هدف و بازی های جسمانی به عنوان مهم ترین محتوای درس تربیت بدنی شناخته شده اند اسماعیلی، ۱۳۸۳] محتوای آموزشی در کلیهی پایه ها، باید با هم مرتبط باشد و از توسعهی حرکات و مهارت های پایه در دوران ابتدایی آغاز شود و با پالایش و اصلاح حرکات بنیادی و توسعه مفاهيم ابتدایی و سادهی ورزشی ادامه یابد و به آموزش ورزش های تخصصی در دورهی دبیرستان منتهی شود. در واقع، براساس الگوهای تمرینات زمان بندی شده ی معیار (استاندارد).

اسلاید 4: برنامه های تربیت بدنی برای رسیدن به موفقیت ورزشی، باید در سه مرحله برنامه ریزی شوند :• آشناسازی • شکل گیری ورزشی • تخصصی شدن (بومبا، ۱۳۸۱]

اسلاید 5: حرکات پایهیکی از مهم­ترین جنبه­های برنامه درسی تربیت بدنی است که نقش بسیاری در شکل­ گیری وضعیت مکانیکی بدن در شرایط ایستا و پویا دارد. در این قسمت، اشکال صحیح حرکات پایه (الفبای حرکت) _یعنی راه رفتن، دویدن، پریدن، با پرش رفتن، با جهش رفتن و..._ مورد بحث و بررسی قرار می­گیرد و به شیوه­ای ساده آگاهی­های لازم را به دانش­ آموزان منتقل می­کند؛ به عبارت دیگر، بحث حرکات پایه از ساده ترین آن شروع می­شود و تا پایان دوره ابتدایی، مجموعه مطالب مورد نیاز درباره آن ادامه می­یابد. لازم به ذکر است با توجه به اثر تعیین کننده­ی وضعیت­های مختلف نگهداری بدن، همچون ایستادن، نشستن، و خوابیدن، بر ستون فقرات در پایه اول ابتدایی به همراه حرکات پایه محسوب شده ­است؛ بنابراین، موارد یاد شده جزء حرکات پایه محسوب نمی­شود و تعلیم آنها به منظور جلوگیری از ناهنجاری­های ستون فقرات صورت می­گیرد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید