صفحه 1:
اه-داف تربیتی استاد :دكتر حسام الدين حسينى دان شنک د ee eS ee OU

صفحه 2:
توصية 1 روح : مظهر حيات -مظهر تكامل انسان - مظهر ايمان -مظهر همه استعدادها و صفات كمال نفس: خود -حقیقت وجودی انسان -حالات نفس :اماره .لوامه .مطمننه فطرت : بعد گرایشی فرد -مجموعه كرايشهاى يك فرد خصوصیات : در همه اسانها وجود دارد -کمال طلب است - مثبت و متعالی است -) کتسابی نیست -بینهایت است عقل : قوه کنترل كننده - العقل ما عبد به الرحمن واکتسب به الجنان قلب : فواند(دل) -صدر(سینه )- عامل اراک و احماس-محل تصیم کیری و اراده اراده و اختیار : قضا(حکم قطعی)وقدر(قوانین غیرثابت .اندازه ها : اراده درمورد اینهاست) هویت جمعى : نفس از محیط تاثیر میپذ برد -شخصیت فردی -شخصیت جمعی محدودیت های آدمی :انسان ضعیف است . آزمند .شتابگر و...

صفحه 3:
سلسله مراتب اهداف تربیتی

صفحه 4:
بح 5 ارتسساط اهسسداف با همسد‌یگسر_ > قرب الى #هداف غباتيَى هدايت و رشد-طهارت و حيات طيبه- تقوا-رضوان -عبادت (eee) #اهداف واسطهاى صحت قوت ونظافت(جسمى)- 'تفكروتعقل(فكرى) -اقامه قسط(اقتصادی) -ت زکیه و تهذیب (اخلاقی) تعاون (اجتماعی) - استقلال و عزت جامعه (سیاسی) (تعییرچگونگی‌لیمسیر)

صفحه 5:
هدایت و رشد طهارت و حیات طیبه قرب و رضوان عبادت و عبودیت

صفحه 6:
سمت و معنای Ab pol ‏دارد‎ رشد رساندن به ربنا الذی اعطی کل شی ء خلقه ثم هدی هیچ خلقتی بی هدایت نیّست الف) نشان دادن راه - راه و بیراهه - هد یناه النجدین البلد ۱۰ ب)پیمودن راه - هدایت کننده راه میرود و هدایت شونده را بدنبال خود می برد (ایصال الی المطلوب) هردو بهم بیوسته اند .اولی مقدمه دومی ‎SB‏ یافتن راه (گام اول )- حرکت کردن در راه و طی مسیر کمال (گام دوم) در قرآن به مفهوم هدایت بکار رفته: من بهدالله فهوالمهتد ومن یضلل فلن تجدله ولیا مرشدا مقابل آن غی - گمراهی هرگاه انسان در تمامی شئون خود (جسمی-فکری-اخلاقی -اجتماعی-اقتصادی وسیاسی) تن به معیارهای الهی داد برخداست که از او دست گیرد و او را به مقصد برساندو این چنین است که هدایت به عنوان هدف غایی محقق می شود

صفحه 7:
محسوسات : غذاهای طیب معقولات : احکام .معارف و اصول اخلاقی ‏ * طهارت کبری -اصل توحید زندگی پاک همچون طهارت جمیع شنون انسان را در بر میگیرد( جسمی.فکری,عقلی.اخلاقی .اجتماعی (

صفحه 8:
وقایه : حفظ یک شی از آنچه بدان آسیب مي رساند تقوا : نفس تحت محافظت قرار بگیرد تا مرتحب گناه یا خطا نشود ١-لغزش‏ : بازيافتن خود وسيم عدم اصرار بر لغزش خود - محافظت از گناه و مبادرت به عمل صالح ۲-وسوسه لغزش ‎Gam‏ چیره شدن بر وسوسه لغزش - محاسبه ۳-بازبینی و اصلاح دستاوردهایی که فرد آنها را پشت سر گذاشتن مراتب پیشین تقوا بدست آورده است - تقوا معبر است نه منزل ۲-در سراسر راه خدا باتقوا هلراهیم ۳-پای پیمودن راه خدا تقواست

صفحه 9:
ارتباط تقوا به عنوان هدف غایی با اهداف واسطی .ارتباطی طولی است و باید در همه شئون انسان حضور داشته باشد در همه ابعاد خالص لوجه اللّه و | عرصه ی جان را از نفوذانگیزه های دیگر محافظت می کند 1 بیمه می شود از نکوهشها و ستایشهای دیگران على (ع) : آذا زکی احد‌منهم خاف مما بقال له

صفحه 10:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان