کسب و کارمدیریت و رهبری

اهداف کلان، استراتژیک و عینی

صفحه 1:
ا 6 عم ناعهزمان ‎oe Dee‏ ع ‎poles 2 ake ee o ras‏ 0

صفحه 2:
1 مفاهیم پایه درکارگاه ۳ اهداف سلامت - QALY - ۸۵۴ - Quality of life - HRQoL - Health promotion ‏جدول و نمودار گانت‎ 4 NNTB ISI Prete ‏نرم افزار پروجکت‎ ۲ ۳ 8 ‏جدول بودجه ريزي‎ " Bree ‏ا ا‎

صفحه 3:
اهداف کارگاه ‎pes) |‏ و 010 برنامة. ريزي عملياني اشنا كروي 50 ‏كت‎ CMS i ey e aoliy L alal, 5» competencies ‏ريزي عملياتي در محیط کارگاه بکار‎ ‏بندند‎ ۲ پس از مراجعت به دانشگاه / ‎orSuiuils‏ ‎pug a Cui‏ 202 7 نمایند

صفحه 4:
Presen

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:
رویکرد سلسله مرأتب سازماني به تدوین اهداف اهداق كلى سازمان

صفحه 8:

صفحه 9:
سلسله اهداف

صفحه 10:
سلسله اهداف اهداف كلى و اهداف بخشی ۳ ادارى

صفحه 11:
چارچوب تدوین اهداف عيني در قالب برنامه ريزي استراتژيك

صفحه 12:
چارچوب ‎ered‏ اهداف در فالنا بر نافه 15

صفحه 13:
Educational programs ee? : goals EO اثر زودرس یا تغییرات محیط کار و سازمان ‎Outcomes‏ + پیامد نهائی یا ‏رشد و تعالی جامعه

صفحه 14:
تس مت سس( 2 5018 تست

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:
Y Cost_effectiveness or cost_benefit intervention VY Comprehensive of services to client ViImprovement of Reliability and validity of data and information generation Y Cost and value of generated information

صفحه 18:
oe Goals of the system ‏عض‎ ——

صفحه 19:
Health program goals 4 YiIncrease coverage YCost effectiveness of program Y Disease burden decreasing

صفحه 20:
Goals of the system

صفحه 21:
Health system goals BW Y QALY improvement Y DALE improvement Y Quality of life improvement ‏”ا‎ And so on

صفحه 22:
7 BO. انواع شاخصهاي امید سلامت ۳ امید به زندگي فعال ” اميد به زندكي عاري از ناتواني ۲ امید به زندگي با ناتواني تعدیل شده ا ل 25 0 ” اميد به زندكي عاري از زوال عقل

صفحه 23:
Quality Of Life

صفحه 24:
تاريخجه كيفيت زندكى براى اولين بار حدود 0 سال قبل در رابطه با وضعب” سلامت مطالعه و كزارش شد ولى ا 00 علوم مربوط به انسان رد پای خود را بيدا كرد

صفحه 25:
امروزه باید اذعان نمود که بهبود کیفیت ‎pre‏ باید مهم ترین وظیفه جامعه باشد

صفحه 26:
rey ‏کیفیت زند‎ Quality 7 Life ee als, 9 ‏لد و اجتماعى‎ ‏وظایف عادی زندگی‎

صفحه 27:
ابعاد توجه به کیفیت زندگی ”از افق ديدكاه ‎Da‏ ‏- عمقى لااز نكاه - بیمار - آنچه درک و احساس میکند 1۳ kes eS ee rte ei ‏تشخیص داده میشود‎

صفحه 28:
۳ کیفیت زندگی مرتبط با سلامت ‎health related Quality Of ۳‏ ‎Life‏ ‏جد 00 و اجتماعى از ديدكاه ] ۳ و 0 بيمارى و مداخلات ۳ برآن

صفحه 29:
ong Curiog jl cowl ‏يه عبارت‎ a , ‏وجيت ردكت فردء وسعرين ضعیت فعالیت فیزیکی‎ - 0 ea ‏ميزان 9 از زندكى‎ " آيا مفهومى وجود دارد كه د ‎Ayo‏ ار مشخصه و نیت ره اك

صفحه 30:
? What is QALY bed تعداد سالهائ قدنب تعديل شذه 1 Lire جندسال با جه رو

صفحه 31:
? What is QALY ‏در یک تعبیردیگر:‎ ‏تعداد سالهای عمریا‎ ‎lize)‏ ت مندى و تشاط ‏بدون درد و ‎CD‏ ‎ ‏و علدثم و نشانه بیماری

صفحه 32:
۴ درجه سلامتی ی ی بيما ر, مددجو و يا مصرف کنندگان ‎ell‏ ار ” ميزان رضايتى كه فرد از شرايط ‎STL ea‏ به آأدامه ‎wol>‏ و زتدكى است ۱۳

صفحه 33:
اندازه ک 2-2 iS ۸ Py ala 3 7-02 | Pere YORU ‏د منفی‎ ۱ ۷ ‏ابن كال‎ ۳ nt ‎peers) 7‏ 000 ‎a A‏ مددجو هما 20007 مى باشد

صفحه 34:
QALY L RES ‏تفاوت كيفيت‎ 9 زمان ( (تعداد سالهاى زنده ‎cua a ( Sho i gail‏ ک اا نا درجه مطلوبيت را 0/۵۱۲۷ می نامند ل - در جه مطلوبيت 0.5 - تعداد سالهاى عمر مانده 10 - عدد 0۸۵۱۷ معادل 5 خواهد بود

صفحه 35:
رتبه بندی مطلوبیت 0

صفحه 36:
رتبه بندی مطلوبیت

صفحه 37:
itis Impact Measurement Scale @ Asthma Quality of Life Questionnaire ۰ 0۵ 0 © The Inflammatory Bowel Disease Questionnaire

صفحه 38:
Fi

صفحه 39:
The Veterans SF-36 Health Status Questionnaire: Development and Application in patient demand, design elletive serviees, and ‘evaluate the outcomes of is eave Tina memorandam in March 1997, the Under Secretary for Health, Dr. Kenneth W, iver saved: ‘The Veterans Health Adminiseation’'s performance measurement system was designed to ensure the delivery of excel lene hesktheare value as originally defined by four domains of vale: acces, cost/price, technical quality, and cx tomer satfation. VFA hae decided to include functional status asthe fifth domain of value, given its increasing importance in elnical malicine ic) the Veterans Health Admi Lewis E. Kazi, SoD. Dr, Kazs is Dec Vatoans Admerason Weshigton 06 Hote Chora fe ne Research a Hed Heath Quay Fiat Program, Va Associate Profs ont policy makers concede that reduce ۱ / ing costs, maintaining quality of ae and ensuring optimal patent out- Gomes are key priorities fr restructring the bealthcare system in the United States In his rapidly changing environment, accounvabibty {or patiene care outcomes isa key priority, To meet these challenges of increased competition and ascountabily, paient-based measures of ‏عمد لمم‎ incressingly being adopeed by ‏لط ليع‎ care systems as measures of outcomes. These measures defin, from the patients’ pepe: tives, what is important in terms of both phys cal and psychologial funetioning Patientcbased measures are comprehensive assessments of functional sts (eg, physical, ‎Test ew lirdoa fp‏ جمد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎tre et ‏ها ده هو وه و ۰ 5۱۱۱۱۱ هه 386 هوه‎ 3 7 ‏رام ظ-ع‎ ۵ ‎ ‎ ‎17 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 40:
ions icat e Appl ۰ . - 9 Ss -| ‏ال‎ ue تیا Tie S32 Oromers Teas ven Vien hes HOP €% ‏سول‎ كا - هه ه ۵ و 6 ط :5 45 ۵ 6 ۰۰۵ 9۰ هه Use of a Generic Cost-Effectiveness Measure Veterans Administration Patients 5, Central Arkansas Veterans AR. Hes supported by 2 ne, Univesity of Canin etal developers ofthe Qual of Wel-Being Soe ‎to complete. The output from the QU‏ مه ‎SA ina preference weighted index scoze between‏ ‎9 (death) and 1.0 (perfec heath, similar vo the interviewer QWB, A comparison between the inerviewer QWE and QWESA, using the same scoring algorithms for each insisument, found rela- tive oquivalence between the twa types of adminis uation and good tese-revstrlibiiey ‎Content of the QUB-SA “The QWBSA items are based on those used in the ‎fterviewer QW, The primary differences erwin the CNWASA and interviewer OWB ae ‎ ‎ ‎nt of Fay and Pr ‎ ‎Rolrt i. Kaplan, PHD? ‎7 br Pye is Assistant Protos Heaitcare System VA Garear De ‎2 Dr Kaplan is Professor and ‘San Diago, La Joa, CA. He is a ‎ ‎i Depart one ofthe ‏معنت تيت ۳ 00 م ‎rend of dina, A complement‏ سس لاس امس تم موسر ‎ws Te pena‏ هت تهب ‎2 ‏ب‎ sey ‎ ‎ ‎to compare cosveflctivenese sitios across a variety ‘of disgnosic groups A Department of Health and Human Services working group has ecom- ‘mended the qulity-adjuned lite year (QALY) as the elleaiveness units for costelleaiveness studies! ‎‘The origins interviewervenion Quality of ‎val ee OWA isa veneric Foie et eatin GT Rol ‎ ‎ ‎ ‎ ‎7 ‎ ‎

صفحه 41:
Dine eit osenert Te ‏ی‎ he aes 5 ۵۲5 5 ۸۵۰ 5۱۷ ۱۱۱ ۶ ‏سو‎ ۰ ۵۳۲۹ ۰ 9۹ ۵ ‏آک ق-‎ 8 6 ۸ ۷ ۰ the effectiveness units for cost-effectiveness studies.4 TI The original interviewer-version Quality o in' i be th to 5 tic viewer QWB has been used in numerous cost- SA effectiveness studies over the past 25 years. Th However, only recently has the interviewer QWB co been used in the assessment of mental health out- i comes.25 One of the frequent criticisms of the pT one «|

صفحه 42:
لها |- 5 ۳ 0 و - The New VA: Using Patient Outcomes to Drive Health System Performance Tine eas tanner Jose ew iraow He ل« ‎«١‏ > 5 5۰ ۵ ۵ ۵۲5 ط سوه ۰ نا © 8 6 ۰6۰۵ ۵۰ ۹-8 Thomas L. Garthwvaite, MD, MPH Dr. Thomas L. Garthwaite was appointed Acting Under Secretary for Health in the Department of Veterans Affairs on July 1, 1999. In this capacity, Dr. Garthwaite is the highest official in the Veterans Health goals leads to creative improvement, VA had been centralized, hierarchical, and bureaucratic Therefore, changes have been made so that we can delegate many decisions to our networks while emphasizing the need 10 measure compliance with national standards. A fourth principle is that the success of future healthcare systems will depend on their ability ‏م‎ ‎integeate and manage information, VAVs informa- tion system has been lauded for its clinical useful ness, yet it has difficulty sharing data with private or other federal systems. In cooperation with other federal partners, we are committed to mak ing our future versions compatible with emerging دنه Administration, espite its unique missions, funding, and De the Veterans Health ‘Administration (VHA) within the Department of Veterans Affairs (VA) shares the same fundamemtal challenge lacing all healthcare systems: providing healthcare value. To meet this challenge, we began a transformation in 1995 that dramatically changed the way we do business. This article will examine the underlying principles for that transformation, the key operational strategies and their rationale, and will emphasize the critical role that performance measurement has played in our success.

صفحه 43:
7 27| Cost-Utility of Depression Screening spray’ car, An tea, Met anal sing he sacl pouypestve inkl li pls Incest ‏ا‎ caren tine Mun suis From the paver perspective un the base-case ‘ns cost ut rates compared eli srening wees S225467/QALY gaieed for awl depression seeming, H/QALY for oppartisic serening; SUS 30 QALY ancl $85 079/OALY foe steer ‏كمسر 3 ررحت‎ 6 5 gras respective: and $15:28°/QTY for Leime sen ing, When screening frequencks sere compared diethy Falos wereless vorable fr example, the neem cos uly ano for scteni evey 5 years Versus Lume sen ing vas $61,081 QALY (as pps to S858570/ QALY ver sus ro screnirg), From Ui sera perspective, cost ‏مدر‎ compare wal screening were $152 84/ QALY for vial sae S81 6/ QALY lo seeing eet) yeu, al $50988/QALY for seeing every 5 yes. Ont Semen soem ast ih ent lt rth of “eo لت ‎Tine eas tanner Tose ve raw fe‏ سه 9[ + » ام ‎١‏ > 6[ هن -ه فض 8 55 6 25 عه نوه ماع مده ۹-8 ۳0000 ‘Study Overview ‘Dus To determine the cos atty ‎fe‏ اا ‎Design, Nousationary Mark model ‎‘Sula and pass Hypedheal eubort of 40-year-old ‎Dry cote peas sige to anal ‏مدنت بوسحم‎ servenng fille! by tel eve Ann sce eons fel ofa selFacminkered questo followed by assess ment bya muse ane primary care prosider Ot sree sequences were explored, clad scent at each Vist loppodunisie steering; I-te steering, andl scecrina every 2.3, or § years, Patents were felled unl age years or death, ‎Dla analyse The Markov sch inca ‏تا سر‎ ‏تاه( مره( و‎ of dept ces ‎" ۱ 2 zi ‎ ‎ ‎ewe w ‎ ‎

صفحه 44:
چا کت مس سود مه ساب - 8 ا © سه سل در 6۵ ها ها ‎re‏ مه هو مره ی 2ت ملس ممم وق مده وه عمد تمدق نمسای با A cost-utility analysis of adult group audiologic rehabilitation: Are the benefits worth the cost? Harvey Abrams, PhD; Theresa Hath Chisoln, PAD; Rachel McArdle, MS Daparonans of Vexarans ifiars Medical enter, Audiology and Speech Pavtology Service, Bay Pres, FL; ] sai aooces tenon oe ‎mn) ang‏ يوتسي سيت مرج تس يي تمي ني يحمي ‎purpose of tis study wa to conduct costly analas‏ ني تيد ‎participated in this study. The SF-36V was administered 19 each paripant before and after treatment This instiment measures beth mental component‏ ‎ingervened ret‏ سمي ما سيق ب له ‎(Bios) seer snd phys cooponent summary (BS) ses of quay of Me Ass nie,‏ ‎fe yoor(QALY) goed we HA ~ A cox on 3191 por QALY‏ مج لشي بمو وا اكد ‎‘he eels oe costes ancy vealed ht HA weamor cost‏ مدي يا امس ‎ ‎ ‎Bre ‎ ‎2 ‎ ‎ ‎ ‎2 ‎ ‎ ‎

صفحه 45:
be Toe eee ee eee Coc ‏سل‎ Heit ‏نمی اد‎ eh O=- OS HAG Pas kre Sen © BS 8-0 sex rete aera rg oneal 9 مسق مسق جیوه سای 8 مسمس (ق مره دای 5 5 5 S Home Overviow Site Map Tootkit = ality of Life Capital R= = Quality 20۱ Se What is Quality of Life Capital The pages contained in the averviow section ofthis site are designed to be viewed on sereen and not optimised lor printing. تست تست سیم و مرا 0 ‎fort‏ you want to print material for reference you can dowmload a pat version of tive everetow report Managing environmental, social and economic benefits Qualty of Life Capital e 2 teal for maumising envitenmantal, economic and social Denefts as part ef any land-use planning or managament decision. Promoted by the four agencias (Countrysice Agency, Engish Hentage, English Nature and the Enwanment Agancy), ie reflacts the Governments mtagratee epproach to sustanabla development Tasks ‏ل ار‎ ute capital approzen ‎stands back fom areas or features and considers the benefits that they‏ + د ‎provide for human well-being (That matters and why?) ‎+ provides 2 systematic and transparent evaluation framework forall scales oF decision-making ‎ ‏ق موه سا سم 22| ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 46:
What is Quality of Life Capital | The pages contained in the overview section of this site are designed to be ابزاری برای افزایش فایده اجتماعی » اقتصادی و محیطی تصمیمات مدیریتی است و بدنبال بررسی فواید تلاشهای مربوط به رفاه می باشد تصوير شفاف و نظام متد از تصمیمات مدیریت ایجاد میکند مفاهیم اجتماعی » فرهنگی و اقتصادی را بصورت یکپارچه مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ابزاری برای سیاستگذاران ۰ تصمیم گیران و برنامه ریزان می باشد

صفحه 47:
هسته مرکزی و اصنلی این ابزار خدمت مطلوب و فایده است

صفحه 48:
مداخلات هزینه بر QALY odlasi lu 52 aja aulic ¥ : ‏ایجاد شده‎ ۴ کدام مداخله با هزینه کمتر تعداد 04۸1۲ ا 0000 “يا با واحد هزينه يكسان كدام مداخله و

صفحه 49:
? Cost utility ا ‎mr‏ ۱ است جه مقدار به مطلوبيت زتذكى ‎Leh Gree cy a‏ كننده خدمات اضافه شده است ؟ ا ا 0 ا مداخله از ترجيح بالاتر و بيت بيشترى برخوردار است ؟

صفحه 50:
۳3 7 ) ۵ @aAlternate 2 cost @Alternate 3 © © © utility

صفحه 51:
) ۵ @aAlternate 2 cost @Alternate 3 utility

صفحه 52:
@Alternate 1 @Alternate 2 cost @ Alternate 3

صفحه 53:
Box 1. Using the EQ-5D Pern eee erie EQ-5D slajlieo توانائى فردى براى انجام در 5 بعد تحرک كت ۳ ۴ اضطراب و افسردگی ” فعاليتهاى معمول ۸

صفحه 54:
Box 1. Using the EQ-5D شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی معیارهای ۶0-50 توانائى فردى براى انجام در 5 بعد 4 30 1 عدم هرگونه مشکل در سارت 2 مشکل نسبی 3 محدودیت ‎oP) 9۹ 9 BPAY‏

صفحه 55:
Box 1. Using the EQ-5D شاخص های ارزیابی کیفیت ‎one py Ct‏ توانائى فردى براى انجام در 5 بعد ” درد ورنج 1. عدم درد و رنج 2. درد و رنج متوسط ووجود ناراحتى 3. درد ورنج فوق العاده شديد و 0۳

صفحه 56:
Box 1. Using the EQ-5D شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی معیارهای ۶0-50 توانائى فردى براى انجام در 5 بعد خود ۳۹0۳ 1. مراقبت كامل از خود 2. مشكل در يوشيدن لباس و ا ا 3 عدم كك در پوشیدن لباس و شستشوى خود 4

صفحه 57:
Box 1. Using the EQ-5D شاخص هاى ارزيابى كيفيت زندكى معيارهاى 20-500 توانائى فردى براى انجام در 5 بعد 99 9 ای عدم اضطراب و افسردگی

صفحه 58:
Box 1. Using the EQ-5D شاخص های ارزیابی کیفیت زندكى معيارهاى 20-50 توانائى فردى براى انجام در 5 بعد ” فعاليتهاى معمول شامل كار , ۳9 منزل ‘ فعاليتهاى ‎SA)‏ ‏3 عدم > ‎plail 59 JSuino aigS‏ 1 2. وجود بعضى مشكلات در انجام RCAC Ce eee eS ‏ناتوانى‎ ao) ‏روزمره‎

صفحه 59:
شاخص هاى ارزيابى كيفيت زندكى معيارهاى 50-50 از حاصل تقاطع 5 بعد و سه حالت براى هركدام مجموعا 243 حالت و ‎rule‏ [9 neecry Yous i bere Far) ‏ومرگ مجموعا 245 حالت‎

صفحه 60:
1- mobility , 2- pain & discomfort , 3- self care , 4- anxiety , 5- usual activity Health state | Description 111171 No problome C1000) 11221 No problems walking about: ro problems with sef-care; somepproblems with | 0,750 performing usual actvties; some pain orciscomfrt: not anxious or depressed 22222 Some problems walking about; some probems washing or dressing sel 0.516 some proolems with performing usual activities; moderate pain or discomfort: moderately anvious or deprassed 12321 No problems walking about; some problems weshing or dressing 581: unable 0.329 to perform usual activities; some pain or dlscomfort; net anxious or depressed 21123 Some problems walking about; no problems with self-care; no problems 222 vith performing usual activities; moderate pain or discamror; extremely, anxious or depressed 23322 Some problems walking about, unable to wash or dress self, unable to perform | 0.079 usual activities, moderate pain or discomfort, moderately anxious or depressed to wash or dross solf; unable to porform usual extreme pain of discomfort; moderately anxious or depressed infined to bed; ur: activities

صفحه 61:
53 ‏عدي‎ 7 Calculating QALYs ed =e Additional QALYs generated by A 1 QALYs

صفحه 62:
چگونه مى توان مطلوبیت ۳ اندازه گیری کرد روش اندازه گیری متری - Analog scale ”"”روش معامله زمان با درجات ترجيح -Time trade off "روش قمار استاندارد شده - روش ‎Standard gamble‏ -

صفحه 63:
أينده يكى از كاربردهاى 0 حاشیه انتخاب اا 0 و مداخلات ‎YT)‏ ا 022-00

صفحه 64:
‎aay’‏ اندازه گیری کیفیت مر و تا مجموعه اطلاعاتی برای : | 7 ‎wlio 9‏ ۲ ارزیابی عملکرد , کاراتی و اثر ‎RO STE Te ren po SC yee)‏ 9 ‎elegans‏ ‎ ‎/۳ 4

صفحه 65:
مدیریت اقتصادی مراقبت های بهداشتی درمانی Perea hac الگوی ارائه سباستكداران دراختيار قراردادن منايع تحقیق در زمیته پیامدهای مداخلات پزشکی

صفحه 66:
ت9۳ برد دوم مطلوبیت ”ترسيم درخت تصميم كثرق ۲ تحلیل تصمیم گیری ‎ole ¥‏ ور ری سای ات ‎el‏ ا ا 0 كيرى 2

صفحه 67:
Expected value of surgery branch’ of decision tree 4 Pray 0936 ها 0998 Choose Priel ری مروت مه ونیا ممأواععل

صفحه 68:
و تا ‎qa‏ ‏۶ 01661510۴ یات تزا نی ته er Ca) 0.854 انیت ‎tel‏ ‏۳ Colorectal ‏فلت‎ Bie uu acl ‏بشید سای‎ ۳۳۰+ Choose ۱۳2 ‏مت ل‎ 4 pete ۱۱۵۵۵ ۳۵۳ 2۷ 2-8 © Vv 0.200 CR Tt) Bigg ‏5دععء ناه‎ 0.800 0.090 NO Cas ot eta NCSC tis) ات نوتیز

صفحه 69:
Expected value of surgery branch of decision tree ری مروت | عناملا ممأواععل Choose medicine 6 ها

صفحه 70:
07 9522 تحلیل زنجیره مارکوف ۲ برای تحلیل زمانی آینده پیامدهای مداخلات ” با تحليل مطلوبيت در زنجيره ماركوف مى توان كيفيت زندكّى و ميزان رضايت مندى از ‎om bas ev pect‏ ا ا 0 000 “ با تحليل مطلوبيت در زنجيره ماركوف ميتوان از بین استراتژیهای مختلف , مطلوبترین ها را انتخاب نمود

صفحه 71:

صفحه 72:
شاخصهاي كلي سلامت جامعه ۱ ته 2002 م

صفحه 73:
شاخصهاي كلي سلامت جامعه از طریق تلفیق 00 reernte caer SP nt) pre re gener (2 hwo Te een Bra prove re ae tory or)

صفحه 74:

صفحه 75:
شاخصهاي اندازه گيري اتندرستى باسخكوبي تحميل بار مالي اهداف له Disability Adjusted Life Expectancy ععمصع۲* 098 ناذا ‎Index‏ توزيع Inequality of Child ‏تیه‎ Distribution of index of Fairness of inancial Contributio} (IFFC) Responsiveness Inde!

صفحه 76:
ahh و ول

صفحه 77:
ل 0 سطح تندرستي جامعه ‎(DALE)‏ مه بالاترین 0 رستي با توجه به منابع مصرف شده

صفحه 78:
خود بدست اورد تعریف کرد. اهداف كلان جهت اصلي سازمان را نشان مي دهند

صفحه 79:
مثال هدف 9۳ بهبود شیوه زندگي مردم كاهش بار بيماريها 52050 , اجتماعي و ‎(recep ery‏

صفحه 80:

صفحه 81:

صفحه 82:

صفحه 83:

صفحه 84:
جهت برداري اهداف عيني و ‎a‏ فعالتهاى سار مان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 85:
چارچوب تدوین اهداف استراتژيك

صفحه 86:
چارچوب تدوین اهداف عيني

صفحه 87:
چارچوب تدوین اهداف عيني

صفحه 88:
3 ۹ اهداف عيني ‎Sloal ¥‏ ا ا ا ‎ar Y‏ ا ل 2 0 ‏چالشها و تضادهاي سازمان پایان میدهد ا 0ت ‎(measure ‏- تحقق اهداف کلان ‏- تحقق اجراي استراتژیها ‎C BOLI‏ ل 2

صفحه 89:
PUES. ‏ا ا‎ Te Cla ‏داراي موضوع مشخص‎ ۴ ۲ کاملا قابل اندازه گيري ۴ داراي زمان تحقق مشخص ۴ در بعضي موارد داراي مکان مشخص

صفحه 90:
” ساير خصيصه ها ل اا ‎ch‏ ‏سازمان ‏- ترجیحا سالیانه

صفحه 91:
چارچوب تدوین اهداف عيني

صفحه 92:
چارچوب تدوین اهداف عيني

صفحه 93:
افزايش سهم مراكز خصوصي در ارائه خدمات درماني به ميزان 3 برابر وضعيت ‎EER Ae ect ed‏

صفحه 94:

صفحه 95:

صفحه 96:

صفحه 97:
= 0 نظام ارزشيابي موسسات آموزشي) ‎=a‏ ‏000 ۱ استقرار نظام ارزشيابي برنامه هاي |_| توسعه نظام ارزشيابي ‎oe’‏ 1 استقرار نظام ارزشيابي تحصيلي جامع تاپایان 83

صفحه 98:
ارتقاي كيفيت آموزش يزشكي 0 ECR "0 oweyey 82 ‏يايان‎ طراحي بسته هاي آموزشي ‎ted‏ ‏ان اموز تا يايان 83 ‎RCE Pew pl eee‏ آموزشي 7 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Ht ‎1 ‎5-00 ‏مديريت اموز ‎ ‎1 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 99:
عملي سازي ادغام افقي در برنامه هاي ] آموزشي علوم پایه اصلي تا پایان 83 سازيٍ حداقل 2 برنامه ادغام آزمايث طراحي و استقرار حداقل يك درس مبتني | ۲ ا ‎eee‏ ‏پایان 83 استقرار راهبردهاي ارتقاي کیفیت آموزش

صفحه 100:
١ ‏لهم‎ ‎oe aa a4 تسس اختصاصي و

صفحه 101:
ا 000 RR Re ee Ro ce Re eed FPN OLR CI Coe Se OE a OS FPN | emo LOM an coc] DEGLI Deusen TO Pree rene rey one mera nen EPR rene Sea

صفحه 102:
یا ‎OE rene Cer‏ افزایش تعداد طرحهاي تحقيقاتي ۲ ‎Reed et Peevey‏ 1 ۷ -۳] ‎ae ee Perera)‏ ۱ در رابطه با تهيه مقالات براى انتشار در نشريات معتبر داخلى تا يايان 82 ا م الل ا ا لل

صفحه 103:
4 ترسيم وضعيت باربيماريهاي تيروئيد در كشور تا يايان 82 ا ا ل ا 0 5 بيمارى شايع تيروئيدى تا يايان 83 ارتقاي دانش و مهارت جامعه يزشكي به ميزان 9040 در رابطه با کنترل بيماريهاي شایع تيروئيدي تا پایان 82

صفحه 104:
Portes re re] ‏ادارى‎ ۱ 1 eT Eon 5 ۳ بركزارى كاركاههاى اموزشى توانمند سازى _ 1 ۳ و اهداق فردى

صفحه 105:
درخت سلسله مراتبي اهد اهداف کلان سازمان reais ag طرح تحقیقاتی 2 ‎oem‏ ‎a &‏ ور ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Se ‏تت‎ dee ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 106:
4 برنامه ريزي عملياتي ‎Operational planning‏

صفحه 107:

صفحه 108:
فعاليت روتين و مستمر ارائه ميكّردد كه از بهم ‎Pc] UY 20 See CX avery es)‏ مشترك , پرنامه هاي بهدا ۳ ل 0 يشتيباني يا 010013105 را بوجود مي آورند لمحتت |

صفحه 109:
n= Pes پروژه كلك و مكان داشته داراي اغاز و يايان في باشند

صفحه 110:
و طرح يا يروزه تحقيقاتي 1 ‏ا‎ e Tons ‎Pend‏ ا ورم ل | يكي از كروههاي تحقيقاتي قرار مي ‎0 S ‏م سرس رد فرضيه ها ويا ‏مداخلات مي شدا م0

صفحه 111:
ويژگيهاي طرح يا پروژه مناسب: 1 RCE DS FeV Yar VRS) Rod se ACT ENY [۱ RSs] Cnet Car S16 a] ‏واحد هاي عملياتي در صورت لزوم ايجاد شود.‎ از ظرفيتهاي موجود به طور كامل بهره برداري شود. گلیه فعالیتهای بروزه یا ظرح جز به جر مشخص شود. ۴ جدول زمانبندي فعالیتها و هزینه ها به طور دقیق مشخص شود. <<< <<

صفحه 112:

In the name of God استراتژيك و عيني، اهداف كالن goals, strategic objectives & objectives Dr. Naser Mohammadie Email: nmohammadie@razico.com 2 ‏Dr. Naser Mohammadi اهداف كارگاه مفاهيم پايه دركارگاه اهداف سالمت ‏QALY ‏DALE ‏Quality of life ‏HRQoL ‏Health promotion جدول و نمودار گانت نمودار AND نرم افزار پروجكت جدول پيشرفت فيزيكي جدول بودجه ريزي برنامه ريزي در ارزشيابي آموزش – – – – – 3 ‏Dr. Naser Mohammadi اهداف كارگاه انتظار ميرود كه بعد از كارگاه : شركت كنندگان با روش شناسي پايه برنامه ريزي عملياتي آشنا گردند مهارتها skillsو توانمنديها competenciesدر رابطه با برنامه ريزي عملياتي در محيط كارگاه بكار بندند پس از مراجعت به دانشگاه /دانشكده نسبت به تدوين برنامه عملياتي اقدام نمايند Presen t Past Where were we ? Where are we ? Futur e 4 Dr. Naser Mohammadi Where are we going ? 5 ‏Dr. Naser Mohammadi ‏Futur ‏e ‏Where ‏we ‏areاين الي ? going :قال علي (ْع) ‏Presen رحم الله امراءعرف ‏t ‏Where ‏we اين في are ? فرمود :: (ع) فرمود علي (ع) مومنان علي امير مومنان امير بداند كه بداند را كه كسي را كند كسي رحمت كند خدا رحمت خدا ازكجاست ؟؟ ازكجاست كجاست ؟؟ در كجاست در رود ؟؟ مي رود كجا مي به كجا به ‏Past ‏Where اين من ‏we ? were 6 ‏Dr. Naser Mohammadi رابطه بين انواع برنامه ريزي عملياتي استراتژيك درازمدت كوتاه مدت وسعت برنامه عمق زمان بندي برنامه برنامه تناوب برنامه يكبار مصرف تكراري كلي تفضيلي 7 ‏Dr. Naser Mohammadi رويكرد سلسله مراتب سازماني به تدوين اهداف اهداف كلي سازمان 8 ‏Dr. Naser Mohammadi سلسله اهداف اهداف كلي سازمان اهداف بخشي 9 ‏Dr. Naser Mohammadi سلسله اهداف اهداف كلي سازمان اهداف بخشي اهداف واحدهاي اداري 10 ‏Dr. Naser Mohammadi سلسله اهداف اهداف كلي سازمان اهداف بخشي اهداف واحدهاي اداري اهداف فردي 11 ‏Dr. Naser Mohammadi چارچوب تدوين اهداف عيني در قالب برنامه ريزي استراتژيك اهداف كالن هدف استراتژيك 1 هدف عيني 1 هدف استراتژيك 2 هدف عيني 2 هدف استراتژيك 3 12 ‏Dr. Naser Mohammadi چارچوب تدوين اهداف عيني در قالب برنامه كلي اهداف كالن هدف اختصاصي 1 هدف عيني 1 هدف اختصاصي 2 هدف عيني 2 هدف اختصاصي 3 Educational programs : goals 13 ‏Dr. Naser Mohammadi تغييرات در فراگير (دانش ، مهارت و نگرش) ‏Learner Process Outputs ‏Impact ‏Outcomes اثر زودرس يا تغييرات محيط كار و سازمان پيامد نهائي يا رشد و تعالي جامعه ساختار هدفگذاري در نظام سالمت مدل سازمان جهاني system بهداشت client client client client client client Process Process Process Process Process Service Impa ct 14 Dr. Naser Mohammadi Output Effects Output Effects Output Effects Output Effects Output Effects Output Effects Programs Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Goals of a system 15 Dr. Naser Mohammadi service to client client Service Output Effects Goals of the system 16 Dr. Naser Mohammadi services to clients client Process client Process client Process client client Process clients Process Services Output Effects Output Effects Output Effects Output Output Effects Outputs Effects Effects Service goals  Client satisfaction  Effect of intervention  Cost of intervention  Cost_effectiveness or cost_benefit of 17 Dr. Naser Mohammadi intervention  Comprehensive of services to client  Improvement of Reliability and validity of data and information generation  Cost and value of generated information Goals of the system 18 Dr. Naser Mohammadi Program بط%دماتمرت%جموعه خ%م client client client client client Clients Process Process Process Process Process Services Output Effects Output Effects Output Effects Output Output Effects Outputs Effects Effects Outcomes Health program goals  Increase coverage  Cost effectiveness of program  Disease burden decreasing  And so on…… 19 Dr. Naser Mohammadi Goals of the system 20 Dr. Naser Mohammadi system impact client client client client client client Process Process Process Process Process Service Impa ct Output Effects Output Effects Output Effects Output Effects Output Effects Output Effects Programs Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Outcomes Health system goals  QALY improvement  DALE improvement  Quality of life improvement  And so on……. 21 Dr. Naser Mohammadi 22 ‏Dr. Naser Mohammadi انواع شاخصهاي اميد سالمت اميد به زندگي فعال اميد به زندگي عاري از ناتواني اميد به زندگي با ناتواني تعديل شده اميد به زندگي با كيفيت تعديل شده اميد به زندگي عاري از زوال عقل کیفیت زندگی In the name of God Quality Of Life 24 ‏Dr. Naser Mohammadi تاریخچه کیفیت زندگی برای اولین بار حدود 40سال قبل در رابطه با وض$عیت سالمت مطالع$ه و گزارش شد ولی بعلت گستردگی آن تدریجا در سایر علوم مربوط به انسان رد پای خود را پیدا کرد امروزه باید اذعان نمود که بهبود کیفیت زندگی باید مهم ترین وظیفه متولیان امر سالمت در جامعه باشد ‏In the name of God 26 ‏Dr. Naser Mohammadi کیفیت زندگی ‏Quality Of Life برخورداري از شرایط رفاهی جسمی ، روانی و اجتماعی و توانائی برای انجام وظایف عادی زندگی 27 ‏Dr. Naser Mohammadi ابعاد توجه به کیفیت زندگی از افق دیدگاه – سطحی و – عمقی از نگاه – بیمار – آنچه درک و احساس میکند – مراقب بهداشتی درمانی – آنچه از مجموعه بررسیها تشخیص داده میشود 28 ‏Dr. Naser Mohammadi کیفیت زندگی مرتبط با سالمت ‏health related Quality Of ‏Life برخورداري از شرایط جسمی ،روانی و اجتماعی از دیدگاه وضعیت سالمتی و تاثیر بیماری و مداخالت پزشکی برآن 29 ‏QA ‏LY ‏Dr. Naser Mohammadi مفهوم ترکیبی کمیت و کیفیت زندگی کمیت زندگی عبارت است از تعداد سالهای مانده عمر – یک فرد با شرایطی که دارد طبق محاسبات علمی چند سال زنده می ماند ؟ مثل امید به زندگی در شرایط معمول یا شرایط خاص بیماری کیفیت زندگی عبارت است از وضعیت بهره برداری از عمر : – وضعیت زندگی فرد Œ،وضعیت فعالیت فیزیکی ، میزان رضایت مندیش از زندگی ،میزان درد و رنج و ....... آیا مفهومی وجود دارد که در یک عبارت مشخصه کمیت و کیفیت زندگی باشد؟ ? What is QALY 30 Dr. Naser Mohammadi Quality تعداد سالهای عمر Adjusted !!کیفی شده تعدیل Life ؟؟Year چندسال با چه کیفیتی 31 ‏Dr. Naser Mohammadi ? What is QALY در یک تعبیردیگر: ‏Quality تعداد سالهای عمربا ‏Adjusted رضایت مندی و نشاط ‏Life بدون درد و رنج و عالئم و نشانه بیماری ‏Year مطلوبیت چه مفهومی دارد ؟ 32 ‏Dr. Naser Mohammadi ‏ ‏ ‏ ‏y ‏t ‏i : از است عبارت مطلوبیت میزان و یا درجه ترجیح مصرف li ‏t کننده خدمت ویا کاال درجه سالمتی Œیا رفاهŒی که برای U بیمار ،مددجو و یا مصرف کنندگان خدمات و یا کالهŒا ایجاد میکنیم میزان رضایتی که فرد از شرایط جاری زندگی دارد که نشانگر تمایل به ادامه حیات و زندگی است !!!! 33 ‏Dr. Naser Mohammadi اندازه کیفیت زندگی 0 برای حالت Œمرگ 1 برای حالت سالمت کامل عدد منفی برای کیفیت بدتر از مرگ این حالت امتیاز دهی ازدید یا ترجیح مشتری ،بیمار یا مددجو همان مطلوبیت می باشد 34 ‏Dr. Naser Mohammadi تفاوت کیفیت زندگی با QALY اضافه کردن زمان (تعداد سالهای زنده ماندن تا مرگ ) به کیفیت زندگی را با مالحظه امتیاز و یا درجه مطلوبیت را QALYمی نامند مثال : – در جه مطلوبیت 0.5 – تعداد سالهای عمر مانده 10 – عدد QALYمعادل 5خواهد بود 35 ‏Dr. Naser Mohammadi رتبه بندی مطلوبیت حالت سالمتی و رفاه کامل جسمی ،روانی واجتماعی 1 حالت سالمتی و رفاه نسبی جسمی ،روانی واجتماعی 0.5 مرگ 0 36 ‏Dr. Naser Mohammadi رتبه بندی مطلوبیت حالت سالمتی و رفاه کامل جسمی ،روانی واجتماعی 1 حالت سالمتی و رفاه نسبی جسمی ،روانی واجتماعی 0.5 مرگ 0 -0.1 شرایط بدتر از مرگ -0.2 37 ‏Dr. Naser Mohammadi ابزار اندازه گیری کیفیت زندگی ابزار عمومی 38 ‏Dr. Naser Mohammadi ابزار اندازه گیری کیفیت زندگی ابز$ار اختصاصی بیماری 39 Dr. Naser Mohammadi 40 Dr. Naser Mohammadi 41 Dr. Naser Mohammadi 42 Dr. Naser Mohammadi 43 Dr. Naser Mohammadi 44 Dr. Naser Mohammadi 45 Dr. Naser Mohammadi 46 ‏Dr. Naser Mohammadi ابزاری برای افزایش فایده اجتماعی ،اقتصادی و محیطی تصمیمات مدیریتی است و بدنبال بررسی فواید تالشهای مربوط به رفاه می باشد تصویر شفاف و نظام مند از تصمیمات مدیریت ایجاد میکند مفاهیم اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی را بصورت یکپارچه مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ابزاری برای سیاستگذاران ،تصمیم گیران و برنامه ریزان می باشد 47 ‏Dr. Naser Mohammadi هسته مرکزی و اصلی این ابزار خدمت مطلوب و فایده است 48 ‏Dr. Naser Mohammadi شاخص مقایسه ای بین مداخالت هزینه بر مقایسه هزینه در برابر تعداد QALY ایجاد شده : کدام مداخله با هزینه کمتر تعداد QALY بیشتری ایجاد می کند ؟ یا با واحد هزینه یکسان کدام مداخله QALYبیشتری ایجاد میکند ؟ 49 ‏Dr. Naser Mohammadi ? Cost utility یŒŒا هزیŒنه مŒطلوبŒیت با مقدار هزینه ای که صرف شده است چه مقدار به مطلوبیت زندگی بیمار ،مددجو و یا مصرف کننده خدمات اضافه شده است ؟ با مقدار هزینه های یکسان ،کدام مداخله از ترجیح باالتر و یا مطلوبیت بیشتری برخوردار است ؟ 50 Alternate 1 Alternate 2 cost 1 2 3 utility Alternate 3 Dr. Naser Mohammadi 51 Alternate 1 Alternate 2 Alternate 3 cost 3 2 1 utility Dr. Naser Mohammadi 52 Alternate 1 Alternate 2 Alternate 3 cost 1 2 3 utility Comparing C/U ratios Dr. Naser Mohammadi 53 شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی معیارهای EQ-5D ‏Dr. Naser Mohammadi توانائی فردی برای انجام در 5بعد تحرک درد و رنج خود مراقبتی اضطراب و افسردگی فعالیتهای معمول شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی معیارهای EQ-5D 54 ‏Dr. Naser Mohammadi توانائی فردی برای انجام در 5 بعد تحرک .1عدم هرگونه مشکل در تحرک .2مشکل نسبی .3محدودیت کامل و افتادن در بستر شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی معیارهای EQ-5D 55 ‏Dr. Naser Mohammadi توانائی فردی برای انجام در 5 بعد درد و رنج .1عدم درد و رنج .2درد و رنج متوسط ووجود ناراحتی .3درد ورنج فوق العاده شدید و طاقت فرسا شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی معیارهای EQ-5D 56 ‏Dr. Naser Mohammadi توانائی فردی برای انجام در 5 بعد خود مراقبتی .1مراقبت کامل از خود .2مشکل در پوشیدن لباس و شستشوی خود .3عدم توان در پوشیدن لباس و شستشوی خود شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی معیارهای EQ-5D 57 ‏Dr. Naser Mohammadi توانائی فردی برای انجام در 5 بعد اضطراب و افسردگی .1عدم اضطراب و افسردگی .2اضطراب و افسردگی نسبی و متوسط .3اضطراب و افسردگی کامل شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی معیارهای EQ-5D 58 ‏Dr. Naser Mohammadi توانائی فردی برای انجام در 5بعد فعالیتهای معمول شامل کار ، کاردر منزل ،فعالیتهای تفریحی .1عدم هرگونه مشکل در انجام فعالیتها .2وجود بعضی مشکالت در انجام فعالیتها .3ناتوانی کامل در انجام فعالیتهای روزمره شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی معیارهای EQ-5D 59 ‏Dr. Naser Mohammadi از حاصل تقاطع 5بعد و سه حالت برای هرکدام مجموعا 243حالت و کیفیت سالمتی بوجود میآید و با شرایط بیهوشی -زندگی گیاهی ومرگ مجموعا 245حالت EQ-5D ارزشگذاری مطلوبیت براساس 60 1- mobility , 2- pain & discomfort , 3- self care , 4- anxiety , 5Dr. Naser Mohammadi usual activity Calculating QALYs Intervention A: 4 years in health state 0.75 3 QALYs Intervention B: 4 years in health state 0.5 2 QALYs Additional QALYs generated by A 1 QALYs 61 Dr. Naser Mohammadi 62 ‏Dr. Naser Mohammadi چگونه می توان مطلوبیت را اندازه گیری کرد روش اندازه گیری متری – Analog scale روش معامله زمان با درجات ترجیح – Time trade off روش قمار استاندارد شده – روش ترجیحی – Standard gamble 63 ‏Dr. Naser Mohammadi ‏PBMA چŒیستو چŒه کŒŒارŒبردŒیدارد ؟ ‏ Program Budgeting & Marginal ‏Analysis ارزیابی بودجه های مصرف شده برای برنامه های قبلی و تحلیل فایده و حاشیه آن برای سیاستگذاری تداوم برنامه ها در آینده یکی از کاربردهای اساسی تحلیل حاشیه انتخاب برنامه ها ،استراتژیها و مداخالت بهداشتی درمانی در یک گروه مشخص است کاربردهای اندازه گیری کیفیت زندگی ،مطلوبیت و QALY 64 ‏Dr. Naser Mohammadi ‏ .1 .2 .3 .4 .5 مجموعه اطالعاتی برای : سیاستگذاری و تصمیم گیری اولویت بندی تخصیص منابع ارزیابی عملکرد ،کارآئی و اثر بخشی سیستم مشتری گرائی و محوریت آن در برنامه ریزی و اجرا چارچوب کاربردی اطالعات در مدیریت سالمت 65 ‏Dr. Naser Mohammadi هزینه مطلوبیت ارائه کنندگان خدمت مدیریت اقتصادی مراقبت های بهداشتی درمانی کارآئی ارائه خدمات و الگوی ارائه سیاستگذاران نیازهای جامعه دراختیار قراردادن منابع بیماران تحقیق در زمینه پیامدهای مداخالت پزشکی اقتصاد رفتارهای بهداشتی افزایش منابع تامین منابع مالی اثربخشی کارآئی 66 ‏Dr. Naser Mohammadi کار برد دوم مطلوبیت ترسیم درخت تصمیم گیری تحلیل تصمیم گیری انتخاب بر اساس تحلیل مطلوبیت تاثیر ارزش شرایط مختلف در تصمیم گیری سازمانی Expected value of surgery branch of decision tree 67 Dr. Naser Mohammadi death 0.002 U=0.0 0.0 Choose surgery 0.984 Survive surgery Your decision 0.986 Choose medicine 0.998 × 0.002 + 0.986 × 0.9 Expected value of the medicine branch of decision tree 68 Treatment failure: EV Need surgery Choose medicine Dr. Naser Mohammadi =0.984 0.370Eventual relapse: Need surgery EV =0.984 0.200 Death from Colorectal cancer 0.630 Colorectal cancer Treatment success 0.300 U=0.7 0.854 0.800 No major relapse: Avoid surgery 0.090 0.700 0.910 U=0.98 No cancer: chronic Ulcerative colitis U=0.92 Survive: Permanent ileostomy Expected value of surgery branch of decision tree 69 Dr. Naser Mohammadi Choose surgery 0.984 Your decision Choose medicine 0.976 70 ‏Dr. Naser Mohammadi کابرد دیگر مطلوبیت تحلیل زنجیره مارکوف برای تحلیل زمانی آینده پیامدهای مداخالت پزشکی و یا سایر مداخالت می باشد با تحلیل مطلوبیت در زنجیره مارکوف می توان کیفیت زندگی و میزان رضایت مندی از شرایط را طی زمان طوالنی تحلیل نمود با تحلیل مطلوبیت در زنجیره مارکوف میتوان از بین استراتژیهای مختلف ،مطلوبترین ها را انتخاب نمود تحلیل زنجیره مارکوف 71 Dr. Naser Mohammadi Time 0 Well Time 1 Well Bleed Die Time 2 Well Bleed Die Time 3 Well Bleed Die Time 4 Well Bleed Die In the name of God شاخصهاي كلي سالمت جامعه Summary Measures of Population Health © 2002 ATGCI 73 ‏Dr. Naser Mohammadi تعريف شاخصهاي كلي سالمت جامعه از طريق تلفيق اطالعات مرگ و پي آمدهاي غير كشنده بيماريها و صدمات، سالمت يك جمعيت را در قالب يك عدد بيان مي اميد به زندگي معادل تندرستي كامل Disability Adjusted Life Expectancy 74 Dr. Naser Mohammadi LE = a + b 100 درص د زنده b a 0 25 درصDALE = a + ( دb) ناتوا ن درص د سال م س ن f شاخصهاي اندازه گيري اهداف توزيع ميانگين Inequality of Child Survival Disability Adjusted Life Expectancy تندرستي Distribution of Responsiveness Index Responsiveness Index پاسخگويي Index of Fairness of Financial Contribution (IFFC) تحميل بار مالي 75 Dr. Naser Mohammadi رتبه ايران 76 ‏Dr. Naser Mohammadi ميانگين توزيع تندرستي 96 113 پاسخگويي 100 93 تحميل بار مالي 112 77 ‏Dr. Naser Mohammadi 58 رتبه ايران در شاخص DALE ياكارايي نظام تندرستي سطح تندرستي جامعه ()DALE باالترين سطح ممكن از تندرستي با توجه به منابع مصرف شده 78 ‏Dr. Naser Mohammadi تعريف هدف بلند مدت يا كالن هدف كالن نتيجه هاي نهائي خاصي است كه سازمان مي كوشد در تامين ماموريت خود بدست آورد تعريف كŒرد. اهداف كالن جهت اصلي سازمان را نشان مي دهند 79 ‏Dr. Naser Mohammadi مثال هدف توليد و انتقال دانش بهبود شيوه زندگي مردم كاهش بار بيماريها (باراقتصادي ،اجتماعي و سالمتي ) 80 چه جوري به هدف بزنم ؟ Dr. Naser Mohammadi 6 GUTTER! A 81 ‏Dr. Naser Mohammadi جهت گيري كالن سازمان هد ‏B ف كل زمان ي سا A 82 ‏Dr. Naser Mohammadi برنامه عملياتي سازمان دف ه ‏B عين زمان ي سا start 83 Dr. Naser Mohammadi Goals و جهت برداري اهداف عيني و فعاليتهاي سازمان 84 ؟ ‏Dr. Naser Mohammadi هدف ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ 45 ؟ فاين تذهبون ؟ موقعيت جاري ؟ 85 ‏Dr. Naser Mohammadi چارچوب تدوين اهداف استراتژيك اهداف كالن هدف استراتژيك 1 هدف استراتژيك 2 هدف استراتژيك 3 86 ‏Dr. Naser Mohammadi چارچوب تدوين اهداف عيني اهداف كالن هدف استراتژيك 1 هدف عيني 1 هدف استراتژيك 2 هدف عيني 2 هدف استراتژيك 3 87 ‏Dr. Naser Mohammadi چارچوب تدوين اهداف عيني اهداف كالن هدف استراتژيك 1 هدف عيني 2 هدف استراتژيك 2 هدف عيني 1 زير هدف عيني 1 زير هدف عيني 1 زير هدف عيني 2 زير هدف عيني 2 هدف استراتژيك 3 88 ‏Dr. Naser Mohammadi اهداف عيني اهداف استراتژيك را عملياتي مي كند بحث و تفاهم در اهداف عيني به چالشها و تضادهاي سازمان پايان ميدهد اهداف عيني نشانگر (surrogate )measure – تحقق اهداف كالن – تحقق اجراي استراتژيها – پيامدهاي نهائي برنامه عملياتي 89 ‏Dr. Naser Mohammadi هدف عيني كامال روشن و واضح و بدون هرگونه ابهام داراي موضوع مشخص كامال قابل اندازه گيري داراي زمان تحقق مشخص در بعضي موارد داراي مكان مشخص مثال :افزايش آگاهي ومهارت نقادي عالمانه Critical appraisalدر % 30م0رب0يانك00شور0يIEC تا پايان 1382 90 ‏Dr. Naser Mohammadi هدف عيني ساير خصيصه ها – مبناي تخصيص ساليانه منابع – عمدتا در حد بخش ها و زير مجموعه يك سازمان – ترجيحا ساليانه 91 ‏Dr. Naser Mohammadi چارچوب تدوين اهداف عيني ارتقاي سالمت جامعه توسعه كامل شبكه بهداشت و درمان در شه0رستان با مشاركت بخش خصوصي ايجاد كامل واحدهاي بهداشتي تا پايان سال 83 92 ‏Dr. Naser Mohammadi چارچوب تدوين اهداف عيني ارتقاي سالمت جامعه توسعه كامل شبكه بهداشت و درمان در شه0رستان با مشاركت بخش خصوصي ايجاد كامل واحدهاي بهداشتي تا پايان سال 83 تامين شبكه كامل درماني تا پايان 84در سطح شهرستان 93 ‏Dr. Naser Mohammadi چارچوب تدوين اهداف عيني ارتقاي سالمت جامعه توسعه كامل شبكه بهداشت و درمان در شهرستان با مشاركت بخش خصوصي ايجاد كامل واحدهاي بهداشتي تا پايان سال 83 تامين شبكه كامل درماني تا پايان 84در سطح شهرست افزايش سهم مراكز خصوصي در ارائه خدمات درماني به ميزان 3برابر وضعيت موجود تا پايان سال 84 راه اندازي خدمات درماني مورد نياز منطقه توسط بخش دولتي (عدم تمايل بخش خصوصي ) تا پايان 84 ارتقاي كيفيت آموزش 94 Dr. Naser Mohammadi 95 ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي ‏Dr. Naser Mohammadi توسعه هئيت علمي ‏Faculty development توسعه نظام ارزشيابي آموزشي توانمندسازي مديريت آموزشي استقرار راهبردهاي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي 96 ‏Dr. Naser Mohammadi افزايش توان تدريس اعضاي هيئت علمي به ميزان % 30تا پايان 82 توسعه هئيت علمي تربيت 20نفر مربي آموزش پزشكي تا پايان 82 توسعه نظام ارزشيابي آموزشي آموزش فن اوري اطالعاتي براي %100 اعضاي هئيت علم0ي دانشگاه تا پايان 82 توانمندسازي مديريت آموزشي افزايش توان برنامه ريزي آموزشي در 30 نفر از اعضاي هئيت علم0ي تا پايان 83 ‏Faculty development استقرار راهبردهاي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي 97 ‏Dr. Naser Mohammadi استقرار نظام ارزشيابي موسسات آموزشي تا پايان 83 توسعه هئيت علمي استقرار نظام ارزشيابي برنامه هاي آموزشي تا پايان 83 توسعه نظام ارزشيابي آموزشي استقرار نظام ارزشيابي اعضاي هيئت علمي تاپايان 83 توانمندسازي مديريت آموزشي استقرار نظام ارزشيابي تحصيلي جامع تاپايان 83 ‏Faculty development استقرار راهبردهاي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي 98 ‏Dr. Naser Mohammadi تدوين بسته آموزشي تربيت مديران آموزشي تا پايان آذر 82 تربيت % 100مديران آموزشي تا پايان 82 طراحي بسته هاي آموزشي مبتني بر شبكه براي مديران آموزشي تا پايان 83 تدوين و استقرار ضوابط مديران آموزشي تا پايان 83 توسعه هئيت علمي ‏Faculty development توسعه نظام ارزشيابي آموزشي توانمندسازي مديريت آموزشي استقرار راهبردهاي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي 99 ‏Dr. Naser Mohammadi توسعه هئيت علمي ‏Faculty development عملي سازي ادغام افقي در برنامه هاي آموزشي علوم پايه اصلي تا پايان 83 عملي سازي حداقل 2برنامه ادغام آزمايشي عمودي آموزش پزشكي عمومي تا پايان 83 اجراي حداقل يك برنامه يادگيري مبتني بر حل مسئله در هرماه تا پايان 82 طراحي و استقرار حداقل يك درس مبتني بر نيازهاي جامعه در 4بخش اصلي تا پايان 83 توسعه نظام ارزشيابي آموزشي توانمندسازي مديريت آموزشي استقرار راهبردهاي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي 100 ‏Dr. Naser Mohammadi چند مثال اختصاصي و عملي ديگر براي آشنائي بيشتر 101 ‏Dr. Naser Mohammadi ارتقاي دانش پايا ،روا ومناسب جامعه پزشكي كسب دانش و مهارت توليد دانش پايا ،روا و مناسب در هم0ه اعضاي هيئت علمي دانشگاه تا پايان سال 82 بهبود فرآيند توليد دانش در دانشگاه تا پايان سال 82 بهبود نظام اطالع رساني مكتوب دانش توليد شده به جامعه پزشكي تا پايان نيمه اول 82 102 ‏Dr. Naser Mohammadi افزايش سهم كشور در توليد دانش ملي در زمينه سيماي اپيدميولوژيك بيماريها افزايش تعداد طرحهاي تحقيقاتي اپيدميولوژيكي در زمينه بيماريهاي پوست به ميزان %20تا پايان سال 82 افزايش توان علمي اعضاي هيئت علم0ي و محققين دانشگاه در رابطه با تهيه مقاالت براي انتشار در نشريات معتبر داخلي تا پايان 82 بهبود ساختار ارتباطات ملي با موسسات تحقيقاتي و نشريات معتبر تا پايان نيمه اول 82 103 ‏Dr. Naser Mohammadi كاهش باربيماريهاي تيروئيد ترسيم وضعيت باربيماريهاي تيروئيد در كشور تا پايان 82 تدوين راهكارهاي باليني براي كنترل بيماريهاي تيروئيدي در رابطه با 5بيماري شايع تيروئيدي تا پايان 83 ارتقاي دانش و مهارت جامعه پزشكي به ميزان %40در رابطه با كنترل بيماريهاي شايع تيروئيدي تا پايان 82 104 ‏Dr. Naser Mohammadi مثال طبقه بندي اهداف از ديدگاه تشكيالت و هرم سازماني دانشگاه افزايش اميد به زندگي عاري از معلوليت DALE اهداف كلي سازمان معاونت درمان كاهش معلوليتهاي ناشي از حوادث و سوانح اهداف بخشي ستاد اورژانس افزايش توان تخصصي نيروهاي متخصص امدادي اهداف واحدهاي اداري مسئول آموزش برگزاري كارگاههاي آموزشي توانمند سازي امدادي نيروها اهداف فردي 105 ‏Dr. Naser Mohammadi درخت سلسله مراتبي اهداف تا اجرا اهداف كالن سازمان اهداف استراتژيك اهداف استراتژيك اهداف استراتژيك هدف عيني 1 اهداف استراتژيك هدف عيني 2 اهداف استراتژيك اهداف استراتژيك هدف عيني 3 فعاليت1 طرح تحقيقاتي 2 پروژه 2 پروژه 1 طرح تحقيقاتي 3 فعاليت 2 طرح تحقيقاتي 4 فعاليت 3 طرح تحقيقاتي 1 106 Dr. Naser Mohammadi برنامه ريزي عملياتي Operational planning شش گوش خدمت 107 ‏Dr. Naser Mohammadi چرا؟؟ چرا جان .ام .برايسون چگونه؟؟ چگونه كسي؟؟ چهكسي چه پ ر وژ چيزي؟؟ چهچيزي چه ه ط ر ح كجا؟؟ كجا ب ر ن ا مه وقت؟؟ چهوقت چه 108 ‏Dr. Naser Mohammadi فعاليت به خدماتي اطالق ميشود كه بصورت روتين و مستمر ارائه ميگردد كه از بهم پيوستن فعاليتهاي مرتبط وبا اهداف مشترك ،برنامه هاي بهداشتي و درماني و آموزشي و پژوهشي و پشتيباني يا programsرا بوجود مي آورند ‏Activity 109 ‏Dr. Naser Mohammadi پروژه به مجموعه فعاليتهاي اطالق ميشوند كه قيد زمان و مكان داشته داراي آغاز و پايان مي باشند ‏Projects 110 ‏Dr. Naser Mohammadi طرح يا پروژه تحقيقاتي به مجموعه پروژه هائي اطالق ميشود كه ماهيت پژوهشي داشته و براساس تعاريف موجود در مديريت پژوهشي در يكي از گروههاي تحقيقاتي قرار مي گيرند و عمدتا هدف آنها پاسخ به سواالت و اثبات و يا رد فرضيه ها و يا مداخالت مي باشد ‏Research proposal 111 ‏Dr. Naser Mohammadi ويژگيهاي طرح يا پروژه مناسب: ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ هدفها و جزئيات آن به تفصيل روشن بيان شود. ابزارهائي كه بايد بكار گرفته شود مشخص شود. واحد هاي عملياتي در صورت لزوم ايجاد شود. از ظرفيتهاي موجود به طور كامل بهره برداري شود. كليه فعاليتهاي پروژه يا طرح جز به جز مشخص شود. جدول زمانبندي فعاليتها و هزينه ها به طور دقيق مشخص شود. از حوصله اي كه بخرج داديد متشكرم ‏In the name of God
34,000 تومان