صفحه 1:

صفحه 2:
(na) ‎tice, 2 ۰‏ اهداف یادگیری ‏حیطه ها وسطوح ‏گرد آورنده : زهرا در دقتر توسعه آموزش پز دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد

صفحه 3:
| اهداف آموزشي این جلسه . شرکت کننده در کارگاه بایستی بتواند يك هدف يادگيري (مطابق با ()معیار) بنویسد. سطوح مختلف اهداف يادگيري را درمثال از هم افتراق دهد. <اختلاف سطوح مختلف حیطه شناختي را با ذکر مثال توضیح دهد. طبراي هريك از حیطه هاي يادگيري سه هدف؛ در سه سطح بنویسد.

صفحه 4:

صفحه 5:
7 طرامی آمرزدی: انتخاب» تولید و برنامه ریزی فعالیتهایی که به یادگیرندگان در یادگیری کمک می کند ل فرایندی که توسط آن معلم تصمیم می گیرد که چه چیزی را آموزش بدهد چگونه آن را آموزش بدهد چگونه تعبین کند که فراگیران در یادگیری موفق بوده و از آن راضی هستند

صفحه 6:
" چه فعالیتهای برای انجام آموزش ضروری است؟ " ودر چه زمانی ؟

صفحه 7:
١ ‏مرحلة‎ x ای 1 : ye Veda AC م اضمن عم آموزش ‎Ds‏ اجراى مبجدد تمام مراحل در صو شکل ام1۵ کی عویش اک ول سا

صفحه 8:

صفحه 9:
STRUCTURE OF CURRICULUM ses so حت اجه

صفحه 10:

صفحه 11:
7) «DEFINITIONS: GOALS AND OBIE Course goals » Describe the overall purpose * — of the course Course objectives < Break down goals into measurable behaviors that demonstrate

صفحه 12:

صفحه 13:
79 هنگام انتخاب هر_هدف آمو زشی, معلم باید پرسشهای زیر را مورد توجه :قرار دهد چرا فراگیر باید به هدف مورد نظر برسند؟_ آیا فراگیران آمادگی کافی برای رسیدن به هدف مورد نظر را دارند؟ آیا امکانات آموزشی» چنان هستند که دستیابی فراگیران را به هدف آموزشی تضمین کنند؟

صفحه 14:
.استفادم از این‌نوع هفها کار طرح و لجرلی‌آموزش را برلء‌معلم آسان‌می‌ک ند -1 هدفهایرفتار ی‌عل ار زشپایی‌معلم. از آموخته هودلنشجویان را سان‌میک ند -2 لكر يادكيرندم بداند كه معلم در ياياندرساز او جه لنتظاراتوخولهد دلشتو -3 معلم لينلنتظاراتوا به طور آشكار ب4 يادكيرندم بكويد. با أرلمشخاطر .به يادكيرىمىيردازد

صفحه 15:
LESSON PLAN FORMAT :رعایت نکات زير برای تدوین طرح درس روزانه ضروری است هفک لی‌درس 1 هفهایرفتاری 2 روش‌تدریس 3 پیش‌بینی‌رفتار ورودی4 وسایل‌مورد نیاز-5 مراحلت دریس( فعا لتهایمقدماتی ارزشیابی‌آغازین آملاه سازیو-6 ليجاد لنكيزم » نحوم ی ارلئه درس» جمم. بندی فمالتهاوت کمیلی( ارزشیابیپایانی» تکلین)-7 خود ارزیابی8

صفحه 16:
a ia هدفهای آموزشی رفتاری هدفهایی هستند که مقاصد آموزشی معلم را بر حسب رفتار قابل اندازه گیری يا به ,اصطلاح عملکرد یادگیرنده» بیان می کنند

صفحه 17:
:میگر بسیان‌هدفبه صورتمینیو قابلی‌شاهده و قابلاندازد گیری بعنی‌سر حسمملکرد -1 تسوصیفشولیطی‌که بسا تسوجه بسه آن‌ادگیرنده بساید عملکرد خود را ن‌شان‌دهد -2 ملاکها یا معیارهلیی‌که بسه وسیله آن میزلنبیشرفته ادگیرنده در وسیدرسه -3

صفحه 18:
OBJECTIVE Measurable verbs 44-4 Condition of performanceb! + Criteriases Content! ss«

صفحه 19:
:دانشجو بتواند فا ۱ ۱ لم جا سآ با لم لم لدم .قد نوزادرا در حالت خوابيده و با ادرصد خطا _اندازه گيري کند محتوا شرايط معيار فعل رفتارى دانشجو بتواند ..اجزاى تشكيل دهنده دندان را از خارج به داخل به ترتيب نام ببرد

صفحه 20:
حبطه های اهداف رفتاری: | Cognitive ‏شناختی‎ ‎Affective ‏عاطفی‎ رولن‌حرکتی ۳5۷۰۱۵۳۴۵۲0

صفحه 21:
COGNITIVE DOMAIN

صفحه 22:
طبقه بندی هدفهای آموزشی شناختی ‎ms‏ توسط بلوم ارزشیابی فيبيين |قمی... آفینی... آییییین . ‎owed]‏ دانش .| دانش دانش دانش دانش نمودار طبقه بلدی هدفهای آموزشی (موزه شنافتی)

صفحه 23:
AFFECTIVE DOMAIN

صفحه 24:
طبقه بندی هدفهای آموزشی عاطفي | ‎|S‏ دریافت کردن(توجه کردن): آگاهی. میل به پذیرش, توجه انتخابی پاسخ دادن : رضایت. ميل به ياسخدهى ارزش گذاری: پذیرش یک ارزش .سازمان : درک مفهوم ارزش » مجموعه ای از ارزشها را بهم ربط می دهد

صفحه 25:
PSYCHOMOTOR DOMAIN Reudcess & +

صفحه 26:
:عادى شدن انجام کامل یک مهارت یا بیشتر به آسانی هماهنگی حرکات: انجام چند مهارت همزمان دقت: کاری را با دقت و درست تکرار نماید اجرای مستقل: بدون کمک تقلید: با کمک

صفحه 27:

صفحه 28:
7 7 a ot کی ‎a‏ ‏تلع وم ۳ 7 تس سس ‎hey oot hes)‏ ORGHOLOM

صفحه 29:

صفحه 30:
۲۲ 0 م ۲ چگونگی نوشتن اهداف ۱ ابتدا تعیین غایت پا هدف کلی - بر حسب نتیجه با پیامد یادگیری نه محتوا استخراج عملکردهای مورد نیاز جهت رسیدن به هدف مورد نظر دسته بندی عملکردها تبدیل به اهداف جزیی نوشتن اهداف رفتاری برای هر یک از اهداف جزیی

صفحه 31:
هدف | آشنايي با بيماريهاي قابل انتقال از طریق اعمال دندانپزشکي :هدف رفتاری ‎0٠١‏ دانشجو بتواندانواع بيماريهاي قابل انتقال از طریق اعمال دندانپزشكي را نام ببرد.

صفحه 32:
شما نیز سه هدف رفتاری در حیطه دروس خود با مشخصات گفته | اجزا و حيطه آن را مشخص كنيد ...... گروه های 6 نفری

صفحه 33:
10 ارزشيابى بايانى ن ومهارت تدريس(استفاده از وسايل كمى د آموزشىاروش تدريس). عنوان دره هه دوم هفته سوم جهارم

صفحه 34:
۱ هد ۸ هه هم ومس م جر ‎oa‏ a wha al dunaze mom + ‏و‎ ۳۸۵ ۰ تراک ولمع ۰ 6 م 1 ما ‎ts‏ ‎us‏ امار 1

صفحه 35:

صفحه 36:
فصل آخر کتاب فنون و روشهاي 1 تدريس اثر امان ا... صفوي فصل ‎IS‏ کتاب روانشناسی پرورشی اثر على اكبر سيف www AdineBook.com

صفحه 37:
كد کتاب : ۱۳۶۷۳۷۸ فرایف و فرآورده یادگیری نویسنده : علی‌اکبر سیف ی 4 تهران تاريخ نشر : ۸۷۰۲۷۲۱ 9 } 3 موضوع : آموزش و پرورش - آزمونها و تمرینها,آموزش و پرورش بر مبنای توانش - آزمونها,شاگردان - ارزشیابی,موفقیت تحصیلی - آزمونها,آموختن - ارزشیابی

صفحه 38:

گرد آورنده :زهرا جوهری دفتر توسعه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد .شركت كننده دركارگاه بايستي بتواند ‏يك هدف يادگيري (مطابق با 4معيار) بنويسد. ‏سطوح مختلف اهداف يادگيري را درمثال از هم افتراق دهد. ‏اختالف سطوح مختلف حيطه شناختي را با ذكر مثال توضيح دهد. ‏براي هريك از حيطه هاي يادگيري سه هدف ،در سه سطح بنويسد. طراحی تدریس طراحی آموزشی ‏ طراحی آموزشی :انتخاب ،تولید و برنامه ریزی فعالیتهایی که به یادگیرندگان در یادگیری کمک می کند فرایندی که توسط آن معلم تصمیم می گیرد که چه چیزی را آموزش بدهد چگونه آن را آموزش بدهد چگونه تعیین کند که فراگیران در یادگیری موفق بوده و از آن راضی هستند 5 چه فعالیتهای برای انجام آموزش ضروری است؟ ودر چه زمانی ؟ 7 سنج ش آغازین لوم+ساختار کوریکو STRUCTURE OF CURRICULUM Objectives Objective Objectives Objectives Objectives Objectives Lesson Lesson Lesson Lesson Lesson Course Course curriculum  DEFINITIONS: GOALS AND OBJECTIVES objectives Course goals    Describe the overall purpose of the course Course objectives  Break down goals into measurable behaviors that demonstrate Goals 12 انتخاب هدفهای آموزشی 13 هنگام انتخاب هر هدف آموزشی ،معلم باید پرسشهای زیر را مورد توجه :قرار دهد چرا فراگير باید به هدف مورد نظر برسند؟ آیا فراگيران آمادگی کافی برای رسیدن به هدف مورد نظر را دارند؟ آیا امکانات آموزشی ،چنان هستند که دستیابی فراگيران را به هدف آموزشی تضمین کنند؟ فواید استفاده از هدفهای رفتاری 14 .اRستفاده Rاز اRیننRRوع هدفهRا کRRRار طرح و اRجراRیآRموزشرا بRRRراRیمعلم RآRسانمیکRRRند 1- .هدفهRایرفتاریعملارزشیابیمعلمR از آRموخته RهایداRنشجویان را آRسانمیکRRRند 2- اRگر یادگRیرنده RبRRRداRند کRRRه Rمعلم Rدر پRRRایاندرساز او چه RاRنتظاراRتیخRواRهد داRشتو 3- معلم RاRیناRنتظاراRترا بRRRه Rطور آRشکار بRRRه RیادگRیرنده RبRRRگوید ،بRRRا آراRمشخRاطر .بRRRه RیادگRیریمیپRRRردازد اجزای طرح درس ‏LESSON PLAN FORMAT :رعایت نکات زیر برای تدوین طرح درس روزانه ضروری است هدفکRRRلیدرس1- هدفهRایرفتاری2- روشتRRRدریس3- پRRRیشبRRRینیرفتار ورودی4- وسایلمورد نRRیاز5- ی ارزشیابیآRغازين ،آRماده RسRRازیو6- مراRحلتRRRدریس( فRRRعRاRRلیتهRایمقRدمات ، ی اRیجاد اRنگیزه ، RنRRحوه Rی اراRئه Rدرس ،جمع RبRRRند ) فRRRعRاRRلیتهRایتRRRکمیلی( ارزشیابیپRRRایانی ،تRRRکلیف)7- خRود ارزیابی8- :هدفهای آموزشی رفتاری 16 هدفهای آموزشی رفتاری هدفهایی هستند که مقاصد آموزشی معلم را بر حسب رفتار قابل اندازه گیری یا به .اصطالح عملکرRد یادگیرنده ،بیان می کنند , ویژگی مهم هدفهای رفتاری از نظر :میگر 17 عنی ر ح سبع ملکرد 1- ب یری ی ، هدف ه ص ورتع ینیو ق اب لم شاهده و ق اب لاندازه گ ب یان ب .دان شجو .ت وصیفش رایطیک ه ب ا ت وجه ب ه آنی اد گ یرنده ب اید ع ملکرد خود را ن شاند هد 2- یدن ه 3- یشرفت اد گ یرنده در رس ب ی آنم یزانپ م الک ها ی ا م عیارهاییک ه ب ه وس یله ، .هدفها س نجیده م یش ود PARTS OF AN OBJECTIVE  Measurable verbعلرفتاریRRRف  Condition of performanceیطRراRRش  Criteriaمعیار  Contentمحتوا مثال هدف رفتاری و اجزای :آن :دانشجو بتواند ‏ .قد نوزاد را در حالت خوابيده و با ۱درصد خطا محتوا 19 شرایط معیار اندازه گيري كند فعل رفتاری دانشجو بتواند .اجزای تشکیل دهنده دندان را از خارج به داخل به ترتیب نام ببرد ‏ Cognitive Affective ناختیRRش اطفیRع PsychomotorتیRرکRنحRروا COGNITIVE DOMAIN Problem solving Evaluation Synthesis Analysis Recall Application application Comprehension Knowledge طبقه بندی هدفهای آموزشی شناختی توسط بلوم AFFECTIVE DOMAIN Internalizes Characterization Organization Valuing worth to process Awareness and reaction Responding Receiving طبقه بندی هدفهای آموزشی عاطفي دریافت کردن(توجه کردن) :آگاهی ،میل به پذیرش ،توجه انتخابی پاسخ دادن :رضایت ،میل به پاسخدهی ارزش گذاری :پذیرش یک ارزش .سازمان :درک مفهوم ارزش ،مجموعه ای از ارزشها را بهم ربط می دهد شخصیت پذیرفتن PSYCHOMOTOR DOMAIN Normality Modify, invent Coordination Aware and ready to Acceleration & Accuracy Proficient Independent performance Readiness & Imitation طبقه بندی هدفهای آموزشی رواني- حركتي :عادی شدن انجام کامل یک مهارت یا بیشتر به آسانی هماهنگی حرکات :انجام چند مهارت همزمان دقت :کاری را با دقت و درست تکرار نماید اجرای مستقل :بدون کمک تقلید :با کمک 26 COGNITIVE DOMAIN le Simp plex m o C l steps a c i h arc r e i h The in the c APPLICATION COMPREHENSION KNOWLEDGE count define list name record relate repeat underline apply describe calculate discuss examine explain illustrate express interpret identify operate locate practice report schedule review solve tell use translate ain. m o d e ognitiv ANALYSIS analyze appraise calculate categorize compare debate diagram differentiate examine question test EVALUATION SYNTHESIS appraise arrange assess assemble choose collect compare compose criticize create estimate design evaluate formulate judge integrate measure manage rank organize rate plan revise prescribe select propose AFFECTIVE DOMAIN le x p m Co rc ep t s l ih ca e ff a e h t s in a le ih er mp i S RESPONDIN he T RECEIVI NG accept attend develop realize receive recognize reply G behave complete comply cooperate discuss examine obey observe respond e ctiv in. a m do ORGANIZATI ON codify VALUING accept balance believe defend devote influence prefer pursue seek value CHARACTERIZA TION internalize discriminate display favor judge order organize relate systematize weigh verify (formal instruction does not address) PSYCHOMOTOR lex p m Co DOMAIN ple m i S hi e Th hic c r era SET adjust approach PERCEPTION locate place distinguish position hear prepare see smell taste touch t n i eps t s al he ho c y ps r in. a m RESPON SE copy adjust build illustrate indicate manipulate mix set up create ADAPTATION design COMPLEX produce adapt OVERT build RESPONSE change MECHANISM GUIDED determine discover duplicate imitate inject repeat to mo do ORGANIZATIO N construct calibrate coordinate demonstrate maintain operate develop supply 30 ‏ ابتدا تعیین غایت یا هدف کلی – بر حسب نتیجه یا پیامد یادگیری نه محتوا ‏ استخراج عملکردهای مورد نیاز جهت رسیدن به هدف مورد نظر ‏ دسته بندی عملکردها ‏ تبدیل به اهداف جزیی ‏ نوشتن اهداف رفتاری برای هر یک از اهداف جزیی مثال 31 :هدف ‏ آشنايي با بيماريهاي قابل انتقال از طريق اعمال دندانپزشكي :هدف رفتارRی ‏ دانشجو بتواندانواع بيماريهاي قابل انتقال از طريق اعمال دندانپزشكي را نام ببرد. ک+ارگروهی ‏ ‏ ‏ شما نیز سه هدف رفتاری در حیطه دروس خود با مشخصات گفته شده بنویسید اجزا و حیطه آن را مشخص کنید 10 .........................دقیقه ارائه 10 .........................................................دقیقه ‏ گروه های 5نفری ارزشیابی پایانی فنون وRمهارت تدریس(استفاده از وسایل کمک آموزشی؛روش تدریس) ص عنوان درس وهد فهای رفتاری 33 اردیبهشت هفته اول هفته دومR هفته سوRم هفته چهارم 03/16/25 Ä¿Y Á  s{ €— ZfyZ‡  {ÄW Y  Yx ËZe : :ʸÌve  µZ‡ :  { ¿ :Ã|° ¿ ŒY¿Y{ :  |»¹ Z¿ Äf‹  /ž ˜ ¬ » :Ân¿ ŒY Y {{ | e dZ ŸZ‡ . . . :  {¹ Z¿ : )| uY Á( Ô¯c | » : ¹e €e :  {ž ^À » :Ê ‹ M »cZ ¿Z ° : »Y  {½Y ÂÀ Ÿ  {ʸ¯ ¥ |Å : :ÊW m ‚ ¥Y | ÅY ..................  ..................  ..................  ..................  ..................  :‰  ÂM » ‰ Á : Ĭ̫{ . . . . .  {ÉY m €Y ÃÂÌ ‹ ÁY ‚mY mY :½Z»c | » Ä»|¬»  {c Z̸¯  {µÁY Š z]   Ĭ̫{ . . . . . :½Z»c | » Ĭ̫{ . . . . . :½Z»c | » Ĭ̫{ . . . . . :½Z»c | » Ĭ̫{ . . . . . :½Z»c | » ÉÌ³Ä € nÌf¿ ÁÉ|À]ž ¼m  Ĭ̫{ . . . . . :½Z»c | »  {Ê ]ZÌ‹Y Y  d uY € fYÁ ‡x Za ‡ Á a Š ‡ €a  {¹ Á{Š z ]    Components of a Curriculum Goal -Content Instruction the what… the how… Student Learning Assessment to what extent… :منابع فصل آخر كتاب فنون و روشهاي تدريس اثر امان ا ...صفوي 36 ‏ فصل 15کتاب روانشناسی پرورشی اثر علی اکبر سیف م سنجش فرآیند و فرآورده یادگیری: روشهای قدیم و جدید کد کتاب ۱۳۶۷۳۷۸ : نویسنده :علی‌اکبر سیف محل Rنشر :تهران تاریخ نشر ۸۷۰۲۲۱ : موضوع :آRموزش و پرورش -آزمونها و تمرینها,آموزش و پرورش بر مبنای توانش -آزمونها,شاگردان -ارزشیابی,موفقیت تحصیلی - آزمونها,آموختن -ارزشیابی

51,000 تومان