imeni_dar_ranandegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایمنی در رانندگی”

ایمنی در رانندگی

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: شرح حادثه واقعي كه براي يكي از همكاران رخ دادايمني در رانندگيپتروشيمي نوري HSE امور

اسلاید 3: با تشكر از اين همكار گرامي كه با ارائه موضوع و عكسها ما را در امر اطلاع رساني به منظور ارتقاي وضعيت ايمني ياري رسان بودند.

اسلاید 4: يكشنبه هفته گذشته 89/9/7 وقتي يكي از همكاران ساعت 8 صبح از منزل خود در شهرك پرديس خارج شد گمان نمي كرد كه چه خطري در انتظارش است.

اسلاید 5: مسير حركت وي از جم به عسلويه و سپس از جاده جديد به سمت لامرد بود. ساعت 9:25 صبح، قبل از تونل دوم مسير لامرد ، راننده متوجه شد كه ماشينهاي عبوري با چراغ زدن و علامت دادن سعي ميكنند چيزي را به وي اطلاع دهند. لذا سريعا خودروي خود را به منتها اليه سمت راست جاده منتقل كرد و از ماشين روشن خود پياده شد و نگاهي به آن انداخت. دود از زير كاپوت به بيرون ميزد كه حاكي از آتش گرفتن خودرو بود.كمي شوكه شده بود. خود را بازيافت و برگشت تا ماشين را خاموش كند. سريع با شماره 125 تماس گرفت و منتظر خودروي آتش نشان شد.چون خاموش كننده اي در خودرو نداشت كاري از دستش ساخته نبود.

اسلاید 6: ماشينهاي سبك عبوري كه متوجه حريق اين خودرو شده بودند كنار جاده متوقف شدند. متاسفانه هيچ كدام خاموش كننده نداشتند.الان پانزده دقيقه از شروع حريق گذشته بود و خودرو 206 همچنان در حال سوختن بود ولي كاري از كسي ساخته نبود.دو دستگاه كاميون عبوري كه صحنه را ديده بودند نيز متوقف شدند و به سرعت با خاموش كننده هاي خود به سمت 206 دويدند و سعي در اطفاي حريق كردند ولي كپسولهاي آنها هم شارژ نداشت و عمل نكرد.كم كم آتش سراسر ماشين را گرفته بود. شيشه هاي ماشين خرد شده بود و آتش از داخل آن زبانه مي كشيد.اضطراب همه را فرا گرفته بود كه صداي آژير ماشين آتش نشان از دور به گوش رسيد.

اسلاید 7: خودروي پيشرو آتش نشان 23 دقيقه بعد از اطلاع به محل رسيد كه با توجه به بعد مسافت ( از عسلويه تا محل حادثه) سرعت عمل خوبي را نشان مي داد.از هفت كپسول همراه اين گروه نيز فقط دو كپسول عمل كرد و اين دو كپسول براي آتشي كه ديگر به اوج خود رسيده بود كافي نبود.بالاخره 5 دقيقه پس از گروه اول خودروي سنگين آتش نشاني به محل رسيد و موفق شد آتش را مهار كند.

اسلاید 8: ديگر دير شده بود و به جز فلزات خودرو كليه قطعات پلاستيكي كائوچويي و ... خاكستر شده بود.خوشبختانه در اين حادثه به كسي آسيب نرسيد ولي نزديك 90درصد خسارت به خودرو وارد شد و با توجه به اينكه خودرو بيمه بدنه نبود اين خسارت قابل جبران نمي باشد.

اسلاید 9: هرچند نقص فني احتمالي در سيستم سوخت رساني اين خودروي مدل 85 باعث حادثه شد ولي با رعايت نكاتي مي‌شد از آن جلوگيري و يا شدت خسارات را كاهش داد.

اسلاید 10: دلايل آتش سوزي در اتومبيل و روش مبارزه با آن:  1- معيوب بودن روكش سيمها و اتصال به بدنه اتومبيل- ضعيف بودن سيمهاي برق اتومبيل2- نشت بنزين از شيلنگ و ريختن بنزين روي سيمهاي روباز و سرشمعها 3- محكم نبودن بستهاي باطري 4- محكم نبودن سرسيمها و نداشتن عايق مناسب  5- نشت بنزين از كاربراتور (فلوت كردن) بعلت گاز اضافي دادن يا نقص موتور

اسلاید 11: 6- پاره شدن يا سوراخ شدن لوله هاي حامل بنزين بعلت فرسودگي يا تركيب شدن گوگرد بنزين با فلز لوله7- سوراخ شدن باك بنزين بعلت پوسيدگي يا برخورد با مانع8- نگهداري ظرف بنزين در اتومبيل  9- اتصال سيمهاي برق بعلت فرسودگي يا ناقص بودن و خشك شدن تدريجي عايقها كه بخصوص در جاده هاي ناصاف و مواج رخ مي دهد.

اسلاید 12: 10- حرارت بيش از حد بعلت نقص سيستم آب يا موتور 11- مجاورت با صحنه آتش سوزي بعلت سرايت آتش يا انتقال امواج حرارتي 12- درگير بودن لنتهاي ترمز با كاسه چرخ13- قوي نمودن فيوزها (غير استاندارد بودن فيوزها)

اسلاید 13:  14- تصادفات شديد كه منجر به واژگوني خودرو و يا پخش بنزين در سطح خيابان و جاده و در نهايت بر اثر اصطكاك و ايجاد جرقه منجربه آتش سوزي مي گردد. 15- روشن كردن كپسول پيك نيك در داخل خودرو بمنظور گرم نمودن فضاي داخل كه در اثر برخورد اعضاي بدن به آن موجب واژگون شدن كپسول و سرايت شعله آن به وسايل قابل اشتعال خودرو مي گردد. 16- در اتومبيلهاي گازوئيلي(ديزلي) استفاده از منابع حرارتي شعله روباز در زير ماشين جهت گرم نمودن روغن كارتر و لوله هاي حاوي سوخت.

اسلاید 14:  17- نقص در فندك خودروكه در صورت روشن كردن و عمل نكردن قطع اتوماتيك آن باعث حرارت بيش از حد و آتش سوزي مي شود.سال گذشته اين علت منجر به آتش سوزي كابين تانكر HOWO در محوطه بيرون مجتمع (ناحيه بارگيري) شد.

اسلاید 15: در صورت عدم رفع نقص وسيله نقليه و ايجاد آتش سوزي در اتومبيل چه بايد كرد؟

اسلاید 16:  1- ابتدا خونسردي خود را حفظ نماييد. 2- در كنارجاده توقف و خودرو را خاموش كنيد.3- كپسول خاموش كننده داخل اتومبيل را آماده و سپس درب كاپوت را به آرامي باز كرده و حريق را خاموش كنيد.در صورت نداشتن خاموش كننده به آرامي درب كاپوت را باز نموده ابتدا بست مثبت باطري را برداريد و از خاك- شن- ماسه- پتو و هر وسيله اي كه بتواند از رسيدن اكسيژن به آتش جلوگيري كند استفاده نماييد و حريق را خاموش كنيد.تذكر: از نگهداري ظروف بنزين در اتومبيل جدا خودداري نماييد چون باعث گسترش آتش سوزي و بوجود آمدن خسارت سنگين خواهد شد.

اسلاید 17: نكات ايمني ديگر کليه خاموش کننده ها را هر سه ماه يکبار بازديد و هر يکسال يکبار جهت شارژ مجدد و آزمايش آنها را تحويل شرکتهاي شارژ کننده مجاز نماييد.در صورتي که به هر علتي احتمال اطفاي حريق با يک خاموش کننده ممکن نشد دو تا سه نفر با هم و در يک زمان با دو يا سه خاموش کننده به حريق حمله کنيد . يادتان باشد خاموش کننده هاي دستي فقط تا زماني كه آتش گسترش نيافته كارايي دارند تا حريق را در نطفه خفه كند. بنابراين سرعت عمل بسيار مهم مي باشد.قبلا با طرز و کاربرد وسيله کاملا آشنا شويد و در صورت امکان هر چند يک بار در يک حريق تمريني با آن کار کنيد .

اسلاید 18: از خودروی خود غافل نشوید. شلنگ‌ها، کمربندها، سیستم تهویه، باد چرخ‌ها و روغن آن را کنترل کنید.آيا مي دانيد عامل انساني چقدر در حوادث رانندگي نقش مهم و اساسي دارد؟ همواره با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي حافظ جان خود و سرنشينان باشيد. آيا مي دانيد چه هزينه سنگين مالي در اثر تصادفات به كشور وارد مي شود؟ همواره هنگام رانندگي توجه كنيد كه شما حافظ جان خود و سرنشينان خودرو هستيد . هرگز هنگام خواب آلودگي ، كسالت و بيماري رانندگي نكنيد. در هنگام شب و تاريكي هوا با دقت بيشتري رانندگي كنيد . همواره هنگام رانندگي از كمربند ايمني استفاده كنيد و اين موضوع را به كودكان خود آموزش دهيد.

اسلاید 19: قبل از رانندگي مطمئن شويد كه وسيله نقليه شما به درستي كار مي كند.هنگام سبقت ، رانندگي در شب ، رانندگي در هنگام بارندگي و… با احتياط و رعايت نكات ايمني رانندگي كنيد.همواره با سرعت مطمئنه حركت كنيد.به شگردهايي كه سارقين خودرو در جاده ها به كار مي برند آگاهي داشته باشيد.در حال رانندگي هيچگاه عصباني نشويد و در پي تلافي با رانندگان وسايل نقليه ديگر نباشيد.در حين رانندگي مراقب تردد كودكان و افراد مسن باشيد.بارانندگي صحيح و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي به حقوق ديگران احترام بگذاريد.همواره به ياد داشته باشيد كه احتياط شرط اول رانندگي است.همواره فاصله ايمن با خودرو مقابل داشته باشيد.

اسلاید 20: همواره به دستورات و راهنماييهاي پليس توجه كنيد.رانندگان اتوبوس بايستي برخوردي متين و صحيح با مسافران داشته باشند و محيطي آرام و تميز را داخل آن فراهم كنند.همواره به ياد داشته باشيد كه راننده مسئول جان سرنشينان وسيله نقليه خود مي باشد.

اسلاید 21: راننده اي كه با سرعت 110 كيلومتر در ساعت در يك مسير 100 كيلومتري رانندگي مي كند، تنها 9 دقيقه زودتر از راننده اي كه با سرعت 95 كيلومتر در ساعت حركت مي كند ، به مقصد مي رسد.

اسلاید 22: استفاده به موقع از كپسول آتش نشاني در وسيله نقليه خسارات و ضايعات جاني و مالي در تصادفات را به شدت كاهش مي دهد.حادثه فقط براي ديگران نيست ، همه بايد احتياط كنيم!

اسلاید 23: شما !! براي افزايش ايمني خودروي خودچه اقدامي كرده ايد؟آيا در خودروي خود خاموش كننده داريد؟

اسلاید 24: هشتاد درصد كساني كه اين مطلب را مي خوانند در خودرو خود خاموش كننده ندارند.صرف داشتن خاموش كننده در خودرو نيز كفايت نميكند.بايستي بصورت دوره اي كنترل و سالانه شارژ شود.

اسلاید 25: پذيراي مطالب، عكس ها و گزارش حوادث و شبه حوادث رخ داده در محل كار يا زندگي شما هستيم تا با اطلاع رساني عمومي موجبات افزايش ايمني همكاران فراهم گردد.به اميد سفري سلامت براي كليه همكارانامور HSEپتروشيمي نوري (برزويه)

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید