imeni_dar_sanat_c1p3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایمنی در صنعت”

ایمنی در صنعت

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: ايمني در صنعت

اسلاید 3: اصطلاحات::Safety ایمنی توسعه ی سیستم ها و تکنیک هایی برای تضمین اینکه افراد در اماکن شغلی و محیط کاری شان، رهایی نسبی از شرایطی داشته باشند که می تواند سبب مرگ یا آسیب جسمانی جدی شود. :Hazard خطر بطور کل ،شرایط و موقعیتی خطرناک و مخاطره آمیز که می تواند منجر به مواجهه افراد با مخاطرات بهداشتی و فیزیکی غیر ضروری شود. Event: واقعه رویدادی مربوط به عملکرد تجهیزات یا فعالیت نیروی انسانی، یا یک رویداد خارجی برای سیستم که سبب شرایط نامساعد برای آن می شود. :Incidentبروز حادثه یک یا زنجیره ای از وقایع و شرایط برنامه ریزی نشده که ممکن است به یک پیامد ناخوشایند منتج شود. :Accidentحادثه هر انحراف از شرایط نرمال، مورد انتظار و برنامه ریزی شده که معمولا“ منجر به آسیب می شود.

اسلاید 4: :Cause علت واقعه، موقعیت یا شرایطی که مستقیم یا غیر مستقیم می تواند حادثه ای را ایجاد نماید.:Root cause علت ریشه ای دلیل اولیه ی بروز یک حادثه. :Risk ریسک احتمال پیامد خطر بر حسب شدت و احتمال وقوع آن. :Emergencyاضطرار انحراف از شرایط عادی، نقص ساختاری یا شرایطی که احتمالا“ سبب آسیب به اشخاص یا اموال می شود.:Failure خرابی ناتوانی یک سیستم یا اجزاء آن برای انجام عملکرد طراحی شده در محدوده ی زمانی مشخص. :Faultخطا هر شرایطی که منجر به نقص سیستم شود.

اسلاید 5: در این جا ما قصد داریم تا در رابطه با ایمنی در چهار صنعت زیر صحبت کنیم:صنعت برقصنعت ساختمانصنعت جوشکاریصنعت مواد شیمیاییایمنی

اسلاید 6: ایمنی در صنعت برق:بدن انسان دارای ساختمان فیزیولوژیکی مخصوصی است که کما بیش هادی جریان برق می باشد، لذا بدن انسان دارای مقاومتی است و زمانی انسان دچار برق گرفتگی می شود که دو نقطه از بدن انسان با دو نقطه از یک سیم الکتریکی که در ولتاژهای مختلف می باشد تماس حاصل نموده و در اثر این تماس و اختلاف ولتاژ، جریان الکتریکی بین این دو نقطه برقرار گردد.مقاومت بدن افراد مختلف با هم فرق می کند. همچنین مقاومت مسیر عبور جریان در قسمت های مختلف بدن متفاوت است. ولی چیزی که کاملا“ مشخص است این است که، پوست و استخوان، چربی و غضروف نسبت به عضلات و خون مقاومت بیشتری را در مقابل عبور جریان نشان می دهند و بزرگترین مقاومت بدن در بشره ی پوست می باشد که فاقد عصب و رگهای خونی است.

اسلاید 7: به طور کلی عوامل زیر باعث تغییر مقاومت بدن انسان می شوند: 1- ضخامت پوست 2- وضع رطوبت پوست، درجه حرارت و مقدار نمک پوست 3- سطح تماس پوست به قسمت برقدار 4- شدت جریان الکتریکی 5- مسیر عبور جریان 6- مدت عبور جریان 7- نوع جریان الکتریکی و فرکانس وضع روحی شخص نیز ممکن است در تغییر مقاومت موثر باشد. خنده زیاد، هیجانات و گریه مقاومت بدن را کمتر از حالت آرام می نماید. مقداری که از بابت جریان برق متناوب صنعتی(50- 60 هرتز) خطرناک شناخته می شود 30 میلی آمپر تعیین گردیده است. خطرات عمده استفاده از انرژی الکتریکی، عبارتند از: 1- خطرات ناشی از تولید حرارت نامطلوب( که به عنوان برق زدگی از آن یاد می شود) 2- برق گرفتگی .

اسلاید 8: برق زدگی: به تروماتیسم یا ضربات حاصل از جریان الکتریکی، برق زدگی می گویند. مانند: سوختگی های حاصل، ناراحتی های عصبی، شوک های الکتریکی، و ... سوختگی در اثر جریان الکتریکی

اسلاید 9: برق گرفتگی: به مرگ ناشی از جریان الکتریکی، برق گرفتگی گفته می شود. خطر برق گرفتگی به دو صورت زیر به وقوع می پیوندد: 1- تماس مستقیم 2- تماس غیر مستقیم تماس مستقیم: هنگامی که سیستم کاملا“ سالم بوده و انسان سهوا“ یا در اثر بی توجهی با هادی برق دار در یک یا دو نقطه تماس حاصل نماید. تماس غیر مستقیم: هنگامی که در اثر خراب شدن عایق بندی یا هر علت دیگر، یک هادی برقدار با سطوح فلزی در دسترس مربوط به سیستم مانند: بدنه موتور، تماس حاصل نماید و در عین حال انسان با همان سطح فلزی در تماس باشد.

اسلاید 10: عوارض ناشی از برق گرفتگی: عوارضی که فرد پس از برق گرفتگی به آن مبتلا می شود عبارتنداز: 1- اختلالات قلبی 2- اختلالات و ضایعات عصبی 3- اختلالات حسّی 4- سوختگی در اثر برق گرفتگی روشهای مهم برای حفاظت شخص در برابر برق گرفتگی، عبارتنداز: 1- اتصال بدنه دستگاه به زمین( سیستم ارت) 2- حفاظت از طریق ولتاژ پایین 3- حفاظت از طریق همبندی 4- حفاظت از طریق هم پتانسیل کردن 5- ایزوله کردن بدن شخص 6- رله های دیفرانسیلی یا رله های حفاظتی

اسلاید 11: ) در صنعت برق:P.P.Eتجهیزات حفاظت فردی( 1- کلاه ایمنی2- دستکش عایق برق3- کفش ایمنی عایق الکتریسیته4- لباس کار چسبان دو تکه5- کمربند ایمنی (در صورت لزوم)

اسلاید 12: عملیات ساختمانی تاسیسات و معماری، شامل فعالیت هایی از قبیل ساخت، نگهداری،تعمیر و انهدام ساختمان های موقتی یا دائم کوچک، متوسط و بزرگ می باشند.در این رشته از فعالیت ها، انواع مختلف مواد ساختمانی و تکنیک های گوناگون دستی و گروهی، همچنین ابزارهای مجهز به نیروی محرکه و حتی برنامه ریزی های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ساختارهای مورد استفاده در صنعت ساختمان داربست ها می باشند.داربست ها: داربست ها عبارتند از ساختارهای موقتی که از آهن، چوب، الوار و دیگر مصالح ساختمانی ساخته می شوند و ممکن است برای اهداف مختلفی بکار گرفته شوند و پس از خاتمه کار از ساختمان مورد نظر باز می شوند.کلیه داربست ها باید وزن کارگران، وزن وسائل آنها و همچنین وزن مصالح مورد استفاده را تحمل کنند.ایمنی در صنعت ساختمان:

اسلاید 13: سه نوع داربست وجود دارد: 1- داربست های حمایت شده: سکوهایی که بوسیله ی اجزای سخت تحمل کننده ی بار مانند: پل ها یا تیرها،پایه ها، چارچوب ها و تیر های پیش آمده حمایت می شوند.

اسلاید 14: 2- داربست های معلق: سکوهای معلق که بوسیله ی طناب یا سایر حمایت کننده های انعطاف پذیر بالاسری حمایت می شوند. 3- بالابر های هوایی: مانند کامیون بوم دار، جرثقیل دوربین دار و ...

اسلاید 15: برای کسب ایمنی کافی در کارهای ساختمانی باید نکات زیر در نظر گرفته شود: 1- طرح کارگاه و محیط کار 2- ماشین الات و ابزار 3- وسائل بالابرنده 4- تاسیسات برقی 5- مواد خطرناک و مضر خطرات موجود در صنعت ساختمان: 1- سقوط از ارتفاع: که مهمترین خطر در صنعت ساختمان می باشد، به طوری که علت اصلی مرگ در این صنعت را به خود اختصاص داده است.سقوط از ارتفاع ممکن است به علت داربست بندی نامناسب، عدم استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و ... ایجاد شوند.(که این خطر در مورد کارگران ساختمانی می باشد) 2- ضربه خوردن بوسیله ی ابزارها یا نخاله های ساختمانی که سقوط می کنند.(این خطر هم برای عابرین پیاده و هم برای کارگران ساختمانی وجود دارد)

اسلاید 16: 3- خطر برق گرفتگی توسط خطوط برق بالا سری(این خطر برای کارگرانی که در روی داربست ها و نزدیک به خطوط برق کار می کنند، وجود دارد) 4- خطر واژگون شدن داربستراه های پیشگیری از سقوط کارگران ساختمانی:)guardrails) 1- گاردریل(safety net) ایمنی توری -2(Cover3- پوشش ها([PFAS] 4- سیستم ممانعت از سقوط افراد(کمربند ایمنی)

اسلاید 17: تجهیزات حفاظ فردی مورد استفاده در صنعت ساختمان:1- کلاه ایمنی 2- دستکش3- عینک حفاظتی4- ماسک5- لباس کار6- کفش ایمنی7کمربند ایمنی راه های پیشگیری از آسیب به عابرین پیاده: 1- احداث راهرو مسقف با استحکام کافی که در سقف راهرو دست انداز و یا حفاظتی تحت شیب مناسب به طرف خارج ساختمان در نظر گرفته شود. 2- نصب علائم هشدار دهنده و تعیین سمت عبور عابرین پیاده 3- نصب چراغ احتیاط و روشن کردن راهرو به هنگام شب 4- کلیه راههای ورودی به ساختمان مورد تخریب، مسدود گردد به جز محل عبور کارگران به داخل ساختمان که در این قسمت می بایست افرادی جهت راهنمایی گمارده شوند.

اسلاید 18: ایمنی در صنعت جوشکاری: در صنعت موارد بسيار زيادي پيش مي آيد كه بايستي دو يا چند قطعه فلز را به يكديگرمتصل كنيم. اين اتصالات به طرق گوناگون امكان پذيراست.

اسلاید 19: جوشكاري:فرايندي است كه در آن فلزات با استفاده از فشار،گرما،شعله يا قوس الكتريكي به هم اتصال داده مي شوند.جوشکاری انواع بسیارزیادی دارد، اما آنچه شما دوستان ممکن است بیشتر با آن سرو کار داشته باشید موارد زیر می باشند:1- جوشکاری با قوس الکتریک 2- جوشکاری اکسی استیلنجوشکاری قوس الکتریک:در اين نوع جوشكاري از قوس الكتريكي(تخليه پيوسته برق) استفاده مي شود تا درجه حرارتي حدود 3000 تا 30000 درجه سانتيگراد توليد گردد.قوس الكتريكي در فاصله بين قطعه كار و الكترود نگه داشته مي شود،كه متداولترين نوع جوشكاري است.

اسلاید 20: انواع جوشكاري قوس الكتريكي:جوشکاری قوس الکتریکجوشکاری قوسی با الکترود پوششدارSMAWجوشکاری قوسی باالکترود تنگستنGTAWجوشکاری قوسی تحت پوشش گاز محافظGMAWجوشکاری توپودریFCAWجوشکاری قوسی با پلاسماPAWجوشکاری قوسی زیرپودریSAWجوشمقاومتی

اسلاید 21: جوشکاری قوسی با الکترود پوشش دارجوشکاری قوسی با الکترود پوشش دار: اين نوع جوشكاري متداولترين نوع جوشكاري مورد استفاده در كارهاي تعمير و نگهداري است.به ویژه برای فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و فلزات غیر آهنی استفاده می شود. ضمنا به اين نوع جوشكاري،جوش دستي،جوش الكترودي نيز مي گويند كه در آن به علت قوس الكتريكي ايجاد شده در نوك الكترود پوشش دار و قطعه كار، در شروع جوشكاري و حرارت توليد شده در اثر اين قوس الكتريكي، امتزاج فلزات صورت ميگيرد.

اسلاید 22: : تنگستن ب) جوشكاري قوسي با الكترود در اين فرايند امتزاج فلزات در اثر قوس به وجود آمده بين يك الكترود تنگستني مصرف نشدني و قطعه كار رخ ميدهد. حفاظت الكترود و منطقه جوش، توسط گازهاي خنثي از قبيل آرگون و هليم تامين مي گردد.لوله اتصال، جريان الكتريكي را از منبع نيرو به الكترود مصرف نشدني هدايت مي كند. براي جلوگيري از گرم شدن زياد الكترود، معمولا لوله توسط آب، خنك مي شود. معمولا براي اتصال لب به لب ورقه هاي نازك، نيازي به سيم پر كننده نيست. (جوشكاري بي واسطه)

اسلاید 23: جوشکاری با قوس الکتریکی تحت پوشش گازمحافظ: در فرایند جوشکاری قوسی با الکترود فلزی محفوظ در گاز٬امتزاج فلزات توسط حرارت ایجاد شده با یک قوس بین یک الکترود پیوسته (مصرف شدنی) و قطعه ی کار صورت می گیرد که حفاظت از قوس و حوضچه جوش معمولا با استفاده از گاز آر گون یا هلیوم صورت می گیرد.این فرایند معمولا برای جو شکاری فولاد مورد استفاده قرار می گیرد اما برای مس، نیکل٬ فولادضدزنگ، منیزیم و آلومینیوم نیز به کار گرفته می شود. ضمنا در این جو شکاری سر باره ای تولید نمی گردد زیرا در این نوع جو شکاری از فلاکس استفاده نمی شود.:(FCAW)جوشكاري ترپودريدر اين نوع جوشكاري،تغذيه ي سيم جوش پيوسته از طريق گان توسط تغذيه كننده(فيدر) صورت مي گيرد. سيم جوش داراي پوشش فلزي پر شده با فلاكس مي باشد. در جوشكاري قوسي با الكترود مغزداراز گاز محافظ جهت حفاظت از قوس استفاده مي شود. گاز محافظ ممكن است تركيبي از دي اكسيدكربن وگاز بي اثر باشد. از اين جوشكاري براي جوش دادن فولادنرم وفولاد آلياﮊي استفاده مي شود و فيوم زيادي توليد نمي كند.

اسلاید 24: :(PAW)جوشکاری و برشکاری قوسی با پلاسمادر جوشكاري با قوس پلاسما امتزاج فلزات در اثر تمركز حرارت قوس بين الكترود و قطعه ي كارحاصل مي شود،به دليل متفارن بودن روزنه ي باريك گاز اين جوشكاري داراي تمركز بيشتري نسبت به جوشكاري قوسي با الكترود تنگستن است. در جوشكاري پلاسما به دليل اينكه الكترود در داخل نازل قرار دارد امكان آلودگي فلز جوش وجود ندارد.

اسلاید 25: : (SAW) جو شکاری قوسی_ زیر پودری جوشكاري قوسي_زيرپودري، يكي از فرايندهاي جوشكاري قوسي است كه در آن امتزاج فلزات در اثر حرارت دادن با قوس ايجاد شده بين الكترود مصرف شدني بدون پوشش وقطعه ي كار انجام مي شود و قوس آن توسط پوششي از مواد گرانولي قابل ذوب كه بر روي منطقه ي ذوب ريخته مي شود،‌محافظت مي شود.به علت نقش محافظ وتصفيه كنندگي سرباره،‌ در اين جوشكاري مي توان جوش هاي خيلي تميز بدست آورد.قوس زير بستري از فلاكس گرانولي پوشانده مي شود. فلاكس صدا پرتو گازها و فيوم ها را حبس مي نمايد. نوك الكترود و ناحيه ي جوشكاري احاطه شده و از طريق فلاكس ذوب شده و لايه اي از فلاكس استفاده نشده به صورت گرانول، حفاظت مي شود.

اسلاید 26: جوشکاری مقاومتی: به جوش مقاومتي، جوش نقطه اي يا درزي نيز گفته مي شود. جوش از طريق اعمال فشار به نقاط تماس الكترود و گرماي ناشي از مقاومت در برابر جريان الكتريكي ايجاد مي شود. الكترودها عموما مس يا آلياﮊ مس – برليوم هستند. در اين جوشكاري از فلز يا فلاكس پر كننده استفاده نمي شود.نقطه جوش متحرك دستي

اسلاید 27: ايمني در جوشكاري قوس الكتريك:خطرات موجود در جوشكاري قوس الكتريك:الف - خطر آتش سوزي: كه در مورد آن مي توان به نكات ايمني زير توجه نمود:1- تجهيزات اطفاء حريق مناسب با تعداد كافي در محل وجود داشته باشد.2- آموزش نحوه ي استفاده از اين وسايل به كليه افراد3- جوشكاري در محلهايي كه مصالح آتشگير وجود ندارد، انجام گيرد.4- لوله ها و مخازن مواد آتشگير قبل از جوشكاري بايد تخليه و تميز گردد.5- از جوشكاري در مجاورت مخازن و محلهايي كه حاوي گاز يا مايع قابل احتراق و يا مواد منفجره هستند،خودداري گردد. ب- خطر سوختگي:بهترين روش حفاظت در برابر سوختگي استفاده از وسايل حفاظت فردي متناسب مي باشد.عمده ترين اين وسايل عبارتند از:پيش بند چرمي كه از نزديك گردن تا سر زانو را مي پوشاند،گتر چرمي،دستكش چرمي،آستين و نيم تنه چرمي، كلاه و كفش ايمني و...

اسلاید 28: ج- خطر برق گرفتگي: يكي از مهمترين حوادث جوشكاري با قوس الكتريكي است.در ارتباط با برق گرفتگي رعايت نكات زير مي تواند بسيار مفيد واقع شود:1- از ايستادن در مكانهاي مرطوب و تماس با قطعاتي كه به مدار زمين وصل شده است خودداري نماييد.2- اتصال بدنه ماشين جوشكاري به زمين ضروري است.3- اتصال بدنه ميز جوشكاري از نكات بسيار ضروري مي باشد.4- استفاده از يك زير پايي عايق

اسلاید 29: جوشكاري با اكسي سوختعموما فرايند جوشكاري با گاز شامل هر نوع عمليات جوشكاري است كه در آن يك اكسي سوخت به عنوان منبع حرارت دهي با اكسيژن تركيب مي شود.فرايند جوشكاري با اكسي استيلن به علت دارا بودن دماي شعله بالا،يكي از متداولترين فرايندهاي جوشكاري با گاز است

اسلاید 30: جوشكاري گاز استيلن :يكي از گازهاي سوختي كه امروزه بيشتر از آن استفاده مي شود گاز استيلن است. منبع اين گاز در جوشكاري مي تواند سيلندرهاي استيلن باشد كه در آن استن مايع شده ريخته كه ميتواند چندين برابر حجم خود استيلن جذب كند بويژه اگر تحت فشار باشد يا اينكه در مولدهايي از تركيب آب و كاربيد، حاصل گردد. در طول جوشكاري با گاز استيلن سه نوع شعله ي متفاوت توليد مي شود : شعله ي خنثي،‌ احيايي و اكسيدي.دستگاه جوشكاري با گاز استيلن شامل وسايل زير است : 1. منبع تامين دو گاز اكسيژن و استيلن 2. دستگاهي كه درآن،‌ دو گاز بدون خطر با هم مخلوط شده وبه مشعل مي رسند. 3. مشعل كه در آن گازهاي مزبورمشتعل شده و درجه حرارت زيادي توليد مي شود.

اسلاید 31: ايمني در جوشكاري اكسي استيلن در موقع كار با مشعل جوشكاري بايد به نكات زير توجه كنيد:براي پاك كردن سر مشعل از سوهان استفاده نكنيد و اكثراً اين كار را در كارگاه ها انجام مي دهند. اين عمل سبب خواهد شد كه سوراخ آن گشاد شود و بهتر است با تكه هاي چرم پاك كنيد و براي باز كردن قطعات مشعل از آچار مخصوص استفاده نماييد و انبر دست به كار نبريد و سعي شود سر مشعل سرد به مشع گرم نپيچانيد و لوله هاي اختلاط را عوض نكنيد و هر گاه اختلال در كار مشعل روي داد فوراً شعله را خاموش نموده و علت آن را پيدا كنيد.

اسلاید 32: سيلندر اكسيژن :چون فشار اكسيژن موجود در سيلندر خيلي زياد است جنس سيلندرها بايد خيلي محكم باشد. در همه جا ضخامت جداره سيلندر حداقل25/0 اينچ است. سيلندرهاي اكسيژن بايد فشار هيدرواستاتیکی 3300 پوند بر اينچ مربع را تحمل كنند. گاز اكسيژن درسيلندر با فشار2000تا 2640 پوند بر اينچ مربع،‌ ذخيره شده است كه فشار اكسيژن به درجه حرارت محيط نيز بستگي دارد.سيلندرهاي اكسيژن را هميشه بايد بطور قائم نگه داشت تا شير آن به طرف بالا باشد.گاز استيلن را در سيلندر مخصوص ذخيره مي كنند. گاز را قبلا از صافي عبور داده و تصفيه مي كنند سپس آنرا در سيلندرهايي متراكم كرده و به فشارتقريبي 250 پوند بر اينچ مربع مي رسانند. نگهداري استيلن در حالت گازي آن و تحت فشارهاي بيشتر از 15 پوند براينچ مربع خطرناك است.سيلندر هاي مربوط به جوشكاري استيلن

اسلاید 33: عوامل شيميايي زيان آور: از جمله عوامل شيميايي زيان آور در جوشكاري مي توان به موارد زير اشاره كرد:1- فيومها: ذرات جامد بسيار ريزي هستند كه به هنگام گرم شدن فلز به دمايي بيش از نقطه جوش تشكيل مي شوند(فيومها با كندانسه شدن از حالت بخار فلزها ايجاد مي شوند). كه عموما قطري كمتر از 1 ميكرون دارند و به قسمت آلوئولي ريه ها وارد مي شوند.منابع اصلي توليد فيوم: فلز الكترود- مواد فلاكس- روكشها،باقيمانده ها ، روغن ها،زنگ زدگيها و... مي باشد. فيوم هاي جوشكاري مخلوطي مركب از اكسيدهاي فلزي،فلورايدها و سيليكاتها هستند. فيومها داراي اثرات كوتاه مدت (تب فيوم فلزي) و بلند مدت(سيدروزيس،سرطان ريه و...) مي باشند. 2- گازها: در فرايند جوشكاري به دلايل زير به وجود مي آيند: گازمحافظ، تجزيه گازهاي محافظ يا فلاكس وفعل وانفعال پرتو فرابنفش يا گرماي زياد با گازهاي هوا. شامل: ازن، دي اكسيد كربن،اكسيدهاي نيتروژن،اكسيدهاي فسژن و...

اسلاید 34: اقدامات پايه اي كنترل در جوشكاري: 1- جايگزيني 2- تهويه: تهويه عمومي،تهويه طبيعي،تهويه موضعي عوامل فيزيكي زيان آور: 1- صدا 2- پرتوها 3- ميدانهاي الكترومغناطيسي عوامل ارگونوميكي : مشكلات اسكلتي- عضلاني : وضعيت هاي بدني نامناسب

اسلاید 35: وسايل حفاظت فردي مورد استفاده در جوشكاري:

اسلاید 36: ایمنی در صنعت مواد شیمیایی: برای اتخاذ اقدامات ایمنی در رابطه با مواد شیمیایی در هر صنعتی، ها (برگه های مربوط به داده های ایمنی مواد) مهمترین فاکتور می باشند. MSDSاین برگه ها حاوی اطلاعات مهمی در مورد:1- خصوصیات عمومی: ساختار مولکولی، نقطه ی انجماد، فشار بخار، نقطه ی جوش، فشار، دما و حجم بحرانی و ...2- داده های فیزیکی: آهنگ تبخیر، چگالی بخار، ظرفیت گرمایی، هدایت گرمایی، و ...3- داده های مربوط به خطر آتش سوزی و انفجار: حد اشتعال پذیری، نقطه ی شعله زنی، دمای خود اشتعالی، خاموش کننده، و ...4- داده های مربوط به خطرات سلامتی: اثرات مواجهه، حدود مجاز مواجهه، غلظت هایی که برای سلامت و زندگی انسان خطر فوری دارند5- داده های مربوط به واکنش پذیری: پایداری شیمیایی، ویژگی های مربوط به تجزیه، ویژگی های مربوط به پلیمریزاسیون، اثرات دما و فشار بر روی آن، اثرات اختلاط با مواد شیمیایی دیگر

اسلاید 37: 6- روش های اجرایی مربوط به نشت آنها: واکنش نسبت به انتشار یا ریختن آنها، روشهای اجرایی مربوط به نگهداری آنها و ...7- حفاظت فردی: حفاظت تنفسی، لباس مخصوص، دیگر تجهیزات حفاظت فردی و ...8- پیشگیری های ویژه: روشهای جابجایی، الزامات ذخیره سازی، مشخصات ظروف نگهداری و ...9- روشهای اجرایی حمل و نقلدر مورد مواد شیمیایی عددی به نام عدد ماده ارائه می دهد. NFPA توجه: سازمان این عدد براساس چهار عدد دیگر که به ترتیب ”عدد سمیت، عدد واکنش پذیری، عدد سلامتی، و عدد اشتعال پذیری “ می باشد، بدست می آید.این اعداد اعدادی بین 1 تا 4 می باشند که هرچه عدد ماده به 4 نزدیکتر باشد آن ماده خطرناک تر است. عدد ماده برروی بشکه ی حاوی ماده ی شیمیایی، بسته ی ماده و بطور کلی روی بسته بندی آن درج می شود.نمونه ای از آن در زیر آورده شده است:

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42: کارگری بد ون اینکه ماشین مته (سوراخکاری) را از کار بیندازد در حال تمیز کردن صفحه ی دستگاه بود که ناگهان مته پایین امده و این حادثه به وقوع پیوسته است.

اسلاید 43: .سوختگی در اثر تماس با مواد شیمیایی

اسلاید 44: قطع انگشت شسست به دلیل برخورد با اره دوار

اسلاید 45: برخورد دست با رنده ی دستگاه تراش

اسلاید 46: از توجه شما متشکرم

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید