پزشکی و سلامت بیماری‌ها

اپیدمیولوژی و کنترل سرخجه

epidemiology_va_controle_sorkhjeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اپیدمیولوژی و کنترل سرخجه”

اپیدمیولوژی و کنترل سرخجه

اسلاید 1: اپيدميولوژي و كنترل سرخجه

اسلاید 2: سير طبيعيدر 25%-50% موارد، بدون علائم بالينيدربزرگسالان، بارزتر بوده با علائمي نظير حالت كسالت، تب و بي اشتهايي و گلودرد و كونژونكتيويت مختصر تظاهرنموده حدود چند روز طول مي كشد.

اسلاید 3: سير طبيعيتورم عقده هاي لنفاوي پشت گوشي وگردني خلفي و پس سري مواردي بزرگي طحالبثورات پوستي به مدت سه روز (ممكن ا ست در اطفال، اولين تظاهر بيماري باشد.)كه ماكولوپاپولر بوده از صورت شروع و به تنه و قسمت هاي ديگر بدن منتشر مي گردد.

اسلاید 4: عوارض كوتاه مدتآرتريت مفاصل بزرگ يكي از عوارض شايع مخصوصاً در بزرگسالان و بويژه در زنان مي باشد كه حدود 3-1 روز پس از بروز بثورات پوستي، عارض و 10-5 روز تداوم مي يابد.مننگوآنسفاليت 6-1روز پس از بروز بثورات( 1 در 6000 مورد) و در 20 % موارد، كشنده

اسلاید 5: عوارض درازمدتProgressive Rubella Pan encephalitis (PRPE)ماه ها يا سال ها پس از ابتلاء با سير مشابه SSPE

اسلاید 6: ايمني ناشي از واكسيناسيونايمني ناشي از واكسيناسيون ممكن است عيار آنتي كرها را به اندازه ايمني بعد از ابتلاء افزايش ندهد ولي هم ارز آن مي باشد. هرچند سال ها بعد از واكسيناسيون ممكن است آنتي بادي، قابل شناسايي نباشد ولي ايمني عليه عفونت، احتمالاً به دليل ايمني سلولي ادامه خواهد يافت.

اسلاید 7: واكسيناسيونواكسن زنده ضعيف شده ويروس سرخجه كه در محيط كشت سلّول ديپلوئيد انساني، تهيه شده وتنها به صورت زيرپوستي قابل تلقيح مي باشد .

اسلاید 8: اندیکاسیون واکسیناسیونكاركنان بيمارستان ها و درمانگاه ها و مربيان مهدكودك ها، خانمهای در سن بلوغ و خانمهای با آنتی بادی کمتر از 10-15 با روش الیزا و کمتر از 8/1 با روش HI

اسلاید 9: عوارض واكسنشيوع عوارض ناشي از واكسيناسيون سرخجه در حدود پانزده درصد است . بعضي از علائم سرخجه، نظير آرتريت و آرترآلژي، آدنوپاتي، بثورات پوستي و تب می باشد.

اسلاید 10: موارد منع استعمالدر زنان حامله و حداقل طي سه ماه(28 روز) قبل از بارداريبيماري هاي مضعف سيستم ايمني (در صورت قطع داروهای سرکوب کننده سيستم ايمني با 3 ماه فاصله تزریق شود.)

اسلاید 11: موارد منع استعمالتا سه ماه بعد یا دو هفته قبل از انتقال خون يا پلاسما و يا تجويز ايمون سرم گلوبولين، می باید تلقيح آن به تعويق انداخته شود.افراد با پیوند مغز استخوان دو سال بعد واکسینه شوند.(میزان تاثیر 75% می باشد.)

اسلاید 12: نحوه نگهداریدر دمای 8-2 درجه سانتی گرادنگهداری شود.تا 3 هفته در درجه حرارت 37 درجه دوام دارد.

اسلاید 13: نحوه تزریقزیر جلدیاولین دوز در 1 سالگی و دوز دوم در 18 ماهگی( فاصله دو دوز حداقل 4 هفته باشد.)

اسلاید 14: میزان تاثیربیش از 95%در 5% افراد 16-6سال پس از واکسیناسیون تیتر آنتی بادی افت می کند.عفونت مجدد بدون علامت باليني در حدود 10% موارد پس از 5 سال دیده می شود.

اسلاید 15: نکات مهمتا كنون گزارشي مبني بر مسري بودن ويروس واكسن سرخك ارائه نشده است.در كودكاني كه به موقع مراجعه نكرده اند دو نوبت به فاصله 12-6 ماهواکسن ایمنی سلولی و هومورال را فعال می کند.

اسلاید 16: احتمال عفونت مجدداحتمال عفونت مجدد هم در افراد ابتلا یافته و هم واکسینه وجود دارد ولی خطر انتقال به جنین در سه ماهه اول 5%است.(در عفونت اولیه خطر 80% است.)

اسلاید 17: ايمنسازي انفعالي (پاسيو)با مصرف ايمون سرم گلوبولين طي حاملگي به طور مطمئني نمي توان از بروز ويرمي در جنين و عوارض جنيني سرخجه، جلوگيري نمود ولی به هرحال می توان در خانمهای حامله در صورت اثبات ابتلا استفاده نمود.

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید