وسایل نقلیه

ایمنی پرواز و سوانح هوایی هواپیماهای مسافربری جهان

emeniye_parvaz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایمنی پرواز و سوانح هوایی هواپیماهای مسافربری جهان”

ایمنی پرواز و سوانح هوایی هواپیماهای مسافربری جهان

اسلاید 1: موضوع پژوهش:ايمني پرواز و سوانح هوايي هواپيماهاي مسافر بري جهاننام و نام خانوادگي:خليل مرتضوي اقدمدانشگاه جامع علمي كاربردي ملك فورنيافروردين 1391

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهبه نام ايزد منان و به نام هستي بخش جهان. مجموعه به دست آمده پژوهشي در مورد ايمني پرواز و سوانح هوايي هواپيماهاي مسافربري جهان است. با توجه به حوادث و تصادفات ماشين ها و وسايل نقليه زميني سفر هاي هوايي نيز بدون سانحه نبوده و هميشه شاهد تلفات و حوادث پرواز هاي هواپيماهاي مسافري و همچنين ديگر وسايل پرنده هستيم. اين حقير دانش آموز رشته ي رياضي با توجه به علايق وافر خود به رشته هوانوردي (رشته خلباني مسافربري ) مطالعات زيادي در اين باره نموده و اطلاعاتي گسترده كسب نموده ام و در مجموعه اي تقريباً كامل و فشرده جمع آوري نموده و بدين وسيله آن را در اختيار هم نوعان و دانش آموزان عزيز ايران اسلامي قرار مي دهم

اسلاید 4: ايمني اولين چيزي است كه هر يك از پرسنل كادر پرواز فرا مي گيرند و اين مقوله در راس اهداف كليه بخش هاي دفتر عمليات پرواز قرار دارد. در اين راستا، در شركت ايران اير همواره بالاترين ضريب ايمني را رعايت مي شود . براي مثال، محاسبات براي برخاستن يك هواپيماي ايرباس با دو موتور و ظرفيت پر مسافر بر اساس اين احتمال است كه هواپيما هنگام برخاستن، يك موتور خود را از دست بدهد. بدين ترتيب، در همه محاسبات يك موتور را كنار گذاشته و براساس آن، تعداد مسافر، تناژ بار و... را تعيين مي شود.وقتـي سازمان هــواپيمايـي كشـوري گـواهينامـه قابليت پرواز بـه هواپيمايي مي دهد، يعني آن هواپيما مي تواند پرواز كند. وقتي قسمت فني ما اين هواپيما را تاييد مي كند و زير نظر عمليات مي آيد، خلبان آن پرواز بعد از چك آن هواپيما، پرواز را قبول مي كند.

اسلاید 5: ايمني هوايييكي از مهم ترين وظايف سازمان هاي ايكائو و ياتا، نــظارت بر ايـمـنــي هــوايــي و زمـيـنـي شركت هاي حمل ونقل هوايي است.

اسلاید 6: حمایت از مدیریت هوانوردی کشورنقطه آغازین هر برنامه بلند مدتی با تصمیم گیری همراه است که محدودیت و قلمرو آن را مشخص می نماید . شناخت روش انجام کار ، منابع مورد نیاز ، خروجی های عمده و ساختار ، مستلزم تصمیم گیری است . اما مولفه های تاثیر گذار در بافت آن به هنگام مطالعه و اقدام ، تغییرات اجتناب ناپذیری را سبب می گردند و لاجرم راه های دیگری را پیش رو می نهند که اگر در اتخاذ تصمیم اولیه با تعیین اهداف ، مشارکت ها ، رش ها و مرزها ، بهتر مورد ملاحظه قرار گرفته باشند ، تشکیل و زمان بندی را منطبق می سازد و به نتیجه مطلوب نزدیکتر می نماید .

اسلاید 7: نگاهی گذرا به سوانح هوایی نیمه نخست سال 2010 میلادی دنیا حاکی از آن است که با کاهش میزان سوانح هوایی نسبت به سال های گذشته ، شمار تلفات جانی این سوانح به نسبت کاهش یافته است . با بررسی نمودارهای مربوط به سوانح هوایی نیمه اول سال های اخیر می توان دریافت که خوشبختانه شمار سوانح هوایی از سال 2008 به بعد ، نرخ نزولی طی کرده که نشان از توجه ویژه مسئولان خطوط هوایی و کارشناسان ایمنی به این موضوع است . از ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی خطوط هوایی متحمل 9 سانحه مرگبار شده اندکه درپی آن 415 نفرکشته شده اند .

اسلاید 8: وضعیت آب وهوایی تابع تغییرات پارامترهایی همچون دما ، باد ، بارش ، میزان دید و... می باشد . به همین علت است که اجرای عملیات هوایی در مسیرهای پروازی نیازمند بدست آوردن و داشـتن وضعیت آب وهوایی لحظه ای ودر عین حال دقیق (real-time) در مناطق مختلف می باشد پیشتر پیش بینی و دانستن اینکه آب وهوا در 24 ساعت ، روزها و حتی هفته های آینده چگونه خواهد بود جزو آرزوی بشر بوده است . آرزویی که امروزه عملی گردیده و با رشد دانش بشر در حوزه فناوری های هوایی و لزوم داشتن اطلاعات در زمینه آب و هواشناسی فرودگاهی نقش مهمی ایفا می کند .

اسلاید 9: تشکیل یک گروه عملیاتی ویژه به منظور گسترش و بهبود روش ها ونتایجی که به تصمیم گیری کارکنان هوایی در موقعیتهای بحرانی کمک نماید ، یک ضرورت انکار ناپذیر است . از آن جا که تصمیم گیری ضعیف به عنوان دلیل اصلی دربیش از 70 درصد سوانح هوایی سی سال اخیر ثبت شده است ، این یکی از مهمترین حوزه ها در جهت بهبود ایمنی هوایی است . همچنین این مورد از جمله دشوارترین چالش های موجود در صنعت هوایی نیز محسوب می شود و تنها حوزه ای است که در آمار ایمنی هوایی ، پیشرفتی را نشان نمی دهد . به دلیل پیشرفت در طراحی ، ساخت ، وتعمیر و نگهداری هواپیما ها ، نقص فنی در حمل و نقل هوایی تنها در 12 درصد سوانح اخیر علت اصلی بوده است . بنابراین همانگونه که ذکر شد ، ضرورت بهسازی تصمیم گیری های تاکتیکی ، امروزه بیش از پیش احساس می شود .

اسلاید 10: نود ثانيهفرصتی که مسافران از لحظه باز شدن درهای هواپیما در مواقع خروج اضطراری در اختیار دارند تا خود را نجات دهند ؛ « زمان طلایی»این جملات هر چند نا آشنا ، اصلی ترین راهنمایی یک مهماندار هواپیما برای انجام دستور خروج اضطراری است ... مهماندارانی که در هواپیما می بینند، اکنون با تکیه بر قوانین و مقررات صادر شده توسط یاتا ، ایکائو ، سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده ، آژانس ایمنی هوایی اروپا و سایر مراجع هوانوردی معتبر ، موفق به گذراندن و تکمیل دوره های آموزشی مربوط به اصول کمک رسانی در مواقع ضروری ، راهکارهای خروج از هواپیما ، امداد و کمک اولیه و مبارزه با آتش گردیده اند . آنان همه ساله در دوره ها و کلاس های آموزش و باز آموزی موارد مربوط به ایمنی هواپیما و هوانوردی شرکت می کنند و تمام اقدامات ضروری و مورد نیاز شغل خود را تمرین می نمایند . شرکت ها و خطوط هوائی نیز خود را ملزم می دانند تا با برگزاری این دوره ها بر ضریب ایمنی پروازهای خود بیفزایند .

اسلاید 11: وقتی غول ها می لززندبحران پیشرانه های رولزرویس ارباس A380وقتی که ارباس A380 شرکت کانتس در اوایل آوریل امسال به علت بروز نقص فنی جدی در موتورهای ساخت رولزرویس ناچار به فرود اضطراری گردید یک بار دیگر انگشت تردید و اتهام به سوی موتورهای غول آسای ترنت 900 نشانه رفت ، موضوعی که آنقدر مهم بود که کانتاس را ناچار کرد با متحمل شدن نزدیک به 30 میلیون دلار ضرر کل ناوگانش را برای چند هفته زمینگیر کند .

اسلاید 12: پیشرانه های پرتردید دقیقا سه ماه پیش از بروز حادثه آژانس امنیت اروپا اطلاعیه ای صادر کرد که تلویحا نسبت به وجود برخی نقایص فنی در موتور های ترنت 900 ارباس هشدار می داد اگر چه لحن هشدار صادره آنقدرها محکم نبود تا توجه زیادی را به خود جلب کند و همین موضوع اکنون سوالهای زیادی را پیرامون محدوده اطلاع این نهاد از ایرادات احتمالی موتورهای ترنت و اما و اگرهای موجود مطرح می کند .

اسلاید 13:

اسلاید 14: برآورد ضرر حادثه کانتاس تا همین امروز با خسارتی بیش از 100 میلیون دلار بر اثر بروز این سانحه مواجه است به طوری که تنها نزدیک به 70 میلیون دلار آن خسارت وارده به خود هواپیماست (برآورد شرکت بیمه Aon ) به این مبلغ باید رقم 26 تا 60 میلیون دلاری حاصل از زمینگیر شدن تمامی ناوگان A380 این شرکت برای نزدیک به سه هفته را نیز اضافه کرد تا دلیل محکمتری برای پیوستن این شرکت به صف شکایت کنندگان از رولزرویس باشد . از طرف دیگر ، رولزرویس اگر چه حتی با یک مورد انصراف از سوی سفارش دهدگانش مواجه نشده اما در آینده مشکلات بزرگتری وجود خواهند داشت که شاید کوچکترین آنها اعلام شکایت ارباس از این شرکت به شمار آید .

اسلاید 15: با تشكر از توجه شما «پايان»

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید