رایگان

ایمن سازی غیر فعال

imen-sazi1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایمن سازی غیر فعال”

ایمن سازی غیر فعال

اسلاید 1: ایمن سازی غیر فعالارائه:

اسلاید 2: مقدمهایمن سازی تحیر فعال، تزریق پادتن (آنتی بادی اختصاصی علیه یک بیماری به فرد دریافت کننده است و برخلاف ایمن سازی فعال، فقط برای مدت کوتاهی موجب حفاظت فرد در مقابل آن بیماری می شود. از ایمن سازی غیر فعال برای پیشگیری از ابتلا و یا تسریع در بهبودی برخی بیماری های عفونی استفاده می شود. به عنوان مثال، در مواردی که فرد قبلا عليه یک بیماری واکسینه نشده باشد و با فاصله واکسیناسیون تا زمان تماس با فرد مبتلا کوتاه باشد، به ترتیبی که ایمنی کافی به دنبال واکسیناسیون در بدن ایجاد نشود، اسرم حاوی پادتن ( آنتی بادی) اختصاصی با هدف پیشگیری از بیماری به فرد تزریق می شود. در برخی موارد نیز از ایمن سازی غیر فعال برای خنثی سازی سموم (توکسین ها مانند بوتولیسم، دیفتری و کزازی استفاده می شود.

اسلاید 3: مشکلات درمان با پادزهرها (آنتي توکسین ها) هر چند که در زمان حاضر با تصفیه سرم اسبی و گرفتن آلبومین آن، عکس العمل های حساسیت زا کمتر شده، ولی همچنان امکان بروز آن ها وجود دارد. لذا همیشه قبل از تزریق سرم حیوانی باید در مورد سابقه تزریق قبلی و سابقه حساسیت در بیمار و نزدیکان او ستوال و بررسی شود .

اسلاید 4: روش تست آنتی توکسیآنتی توکسین رقیق شده را به ترتیبی که در زیر آمده است، به فواصل ۱۵ دقیقه تزریق کرده و اگر واکنشی پیدا نشود، تزریقات باقیمانده را تا آخر ادامه می دهیم. تزریق اول: ۰ / ۰۵ میلی لیتر از محلول یک بیستم رقیق شده آنتی توکسین به صورت زیر جلدی تزریق دوم: ۵- /. میلی لیتر از محلول یک دهم رقیق شده آنتی توکسین به صورت زیرجلدی تزریق سوم: ۰ / ۱ میلی لیتر از محلول رقیق نشده آنتی توکسین به صورت عضلانی تزریق چهارم: ۰ / ۲ میلی لیتر از محلول رقیق نشده آنتی توکسین به صورت عضلانی تزریق پنجم: ۰ / ۵ میلی لیتر از محلول رقیق نشده آنتی توکسین به صورت عضلانی تزریق ششم: ۰ / ۱ میلی لیتر از محلول رقیق نشده آنتی توکسین به صورت آهسته وریدی تزریق هفتم: مقدار لازم از آنتی تو کسین آهسته در ورید تزریق می گردد. تمام آنتی توکسین موردنیاز به ۲۰۰-۱۰۰ میلی لیتر سرم نمکی اضافه و در طی ۳۰ دقیقه به صورت وریدی تزریق می گردد. در این حال باید سرنگ حاوی اپی نفرین و کورتیکوستروئید در دسترس باشد.

اسلاید 5: سرم ضدکزاز پیشگیری علیه کزاز بر اساس نوع زخم و سابقه قبلی ایمن سازی، مطابق جدول ذیل انجام می شود. زخم های آلوده شامل زخم های آلوده به خاک مدفوع، براق، زخم های عمیق همراه با سوراخ شدگی، له شدگی بافته زخم های ناشی از سلاح گرم و گلوله، زخم هایی همراه با بافت مرده و تخریب شده مانند زخم های ناشی از سوختگی، یخ زدگی و سرما زدگی است. در زخم هایی تمیز و جراحات مختصر، چنانچه ۱۰ سال یا بیشتر از آخرین نویت واکسن کزاز گذشته باشد، تزریق Td ضروری است. در زخم های آلوده و مستعد، چنانچه ۵ سال یا بیشتر از آخرین نوبت واکسن کزاز گذشته وأشادت تزریق Td ضروری است.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید