علوم مهندسی معماری و عمران

بازآفرینی شهری قاهره

Al-Quahira

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازآفرینی شهری قاهره”

بازآفرینی شهری قاهره

اسلاید 1: بازآفرینی شهری قاهره ( محله درب الاحمر )

اسلاید 2: تاریخچهقاهره، پایتخت مصر و بزرگترین شهر آفریقا و میانه شرقی است و واقع در کرانه رود نیل و در شمال مصر می­باشد. شهر قاهره توسط حکومت فاطميان مصر (Fatimids) در سال هاي 974-969 ميلادي (363-358 هـ.ق) مجددا ساخته شد و نام القاهره (Al-Quahira) -پيروز- بر آن نهاده شد. (منبع: www.Africa.cgtn.com)

اسلاید 3: تاریخچهدر دوره­هاي حکومت فاطميان، ايوبيان و مملوکيان، قاهره يکي از کانون هاي پيشرفت آموزش در جهان اسلام بود. در نيمه­ي نخست قرن بيستم، قاهره شهري ويلايي نشين با مجموعه­اي از باغ­ها بود؛ اما در 50 سال اخير، فشارهاي ناشي از افزايش جمعيت و بلند مرتبه سازي در آن به حدي رسيده است که قاهره تبديل به يکي از بزرگ ­ترين و پيچيده­ترين شهرهاي جهان شده است و جمعيت آن از سال 1952 م. به بعد، به سه برابر افزايش يافته است؛ به طوري که امروزه قاهره جمعيتي معادل 17 ميليون تن رادر خود جاي داده است.وسعت شهر قاهره 453 کیلومتر مربع و مرکز تاریخی آن که مورد باززنده سازی قرار گرفته چهارکیلومتر مربع است.(منبع: en.wikipedia.org)

اسلاید 4: معرفی محدوده مورد بررسی (محله درب الاحمر)محله درب­الاحمر در مرکز تاریخی قاهره واقع شده است. درب­الاحمر، منطقه­ای متراکم و فقیر در بخش تاریخی قاهره است و مشهور به جنایت و داد و ستد مواد مخدر بوده است. شهر قاهره با وجود بهره مندی از استعداد و فرصت­هایی قابل توجه همچون غنای معماری و برخورداری از معماری اسلامی ارزشمند، واقع شدن یادمان­های عمده در نزدیکی یکدیگر و گردآمدن طبیعی آن­ها و وجود یکپارچگی اجتماعی میان اقشار مختلف آن با مشکلات فراوانی روبرو بوده است، همچون:عدم وجود محدوده­ای قانونی برای حفاظت و احیاء در چارچوب برنامه­ای سازمان یافته از سوی دولت و یا سایر نهادها زیرساخت­های شهری، به خصوص حل نشده ماندن معضل آب­های سطحی یکی از مهم­ترین عوامل ویرانی سریع یادمان­ها و بناها عدم توجه به شهر تاریخی با تمرکز قدرت و ثروت در خارج از شهر تاریخی و وجود اجتماعات محلی بدون استطاعت مالیهم پوشانی و تداخل مسئولیت ها و سردرگمی مقامات گوناگون در زمینه مدیریت شهر تاریخی و ایجاد آلودگی صوتی و بصری به دلیل فعالیت صنایع گوناگون ( از تصفیه مس، انبارهای الوار و کارگاه برش سنگ مرمر گرفته تا تعمیر اتومبیل در ساختمان های تاریخی یا در کنار آن­ها )تراکم بسیار بالای جمعیتی، بالا بودن نرخ بیکاری و مهاجرت از بافت قدیمی کمبود شدید مسکن و اسکان جمعیت در اطراف گورستانها و مقبره های تاریخی ناکارامدی شبکه ارتباطی و تداخل حرکت سواره و پیاده (حبیبی، ۱۳۸۶، ۱۴۴-۱۴۳)

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید