صفحه 1:
صفحه 2:
دامنه خاصی از اینترنت است که درآن فروشندگان و خرداران به سادله کالاوخدمات_در جهت كسب درآمد و
سود و رفع نبازها می پردازند
بازاری است که عملیات آن صرفاً از طریق شبکه مخابرات و امنترنتی بین المللی انجام می گیرد و در مجموع
جای معینی ندارد.
بازاری است که طی آن فروشندگان تواید کنندگان و عرحه کنندگان کالاو خدمات با بهرهگیری ار بستر
الکترونیکی و مجازی_در اختیار آنان قرار میدهد» مبادرت به عرضه و فروش محصولات خود به صورت مجازی و
صفحه 3:
* آشنایی و هماهنگی بین خریداران و فروشندگان
فراهم نمودن امکانات مادله اطلاعات » محصولات حدمات بر داخت ها
* ایجاد زیرساخت ها و چارچوب قانونی برای افراد و سازمان ها
صفحه 4:
ریت تا ری یر حیرص رس ره ریم اک
محصولات:به ۱ 99 3 a و ud ال مبادله وا تقال Lugs أبن"
واسطه ها:عهدار آشنایی فروشنده و خریدار و تکمیل مبادلات میباشند توسط سیستم های کامپیوتری
فعال می شود
نی اولیه:طریقه تعامل خریداران با بازا رکه شامل کاتالوگ-سبدخرید-متورجست و جو
پشتیبان نهایی:تمام فعالیت مربوط به مدیریت موجودی ها و امور مختلف انجام میدهد
زیر ساخت:شامل شبکه الکترونیکی . سخت افزار و نرم اقزار
خریداران:از طریق اینترنت جست و جو استخراج اطلاعات محصولات و خدمات پرداخته و در نهایت به
eel ey وا ام تاه یل رت
صفحه 5:
ca da ا
منظور از فروشگاه الکترونیکی وب سایت یک همانند مراکز خرید فیزیکی,مراکز خرید
شرکت مستقل است که محصولات و خدمات الکترونیکی یک مکان فروش آنی هستند که
خود را در آن عرضه کرده و به فروش می . از چندین فروشگاه اینترنتی تشکیل شده اند
رساند مانند وسایت هاوایی محصولات فروشگاه
ل هی او م
صفحه 6:
بازار خصوصی بازار عمومی
مالک یک بازر الکترونیکی خصوصی یک شرکت مستقل این بازار عموما توسط یک بخش ثالث و یا
است این بازار هم بصورت طرف فروش و هم طرف خرید
وجود دارند توسط جمعی از شرکت های فروشنده و
طرف فروش:محصولات استاندارد را شرکت با شرایطی خریدار اداره میشود
بفروش ميرساند مائند
طرف حریدشرحت وافراه از چند تامین کننده مود اولنه
وحصولا مات مور با ود رأ لتر بدارى ما بازار بورس و اوراق بهادار
صفحه 7:
فروشكاه مراكر خريد عمومى بازارهاى در
دیجیکالا
فروشگاه مراکز خرید اختصاصی بازارهای الکترونیکی هستند به فروش یک با چند نوع محصول خاص می پردازنند مانتد
1 ا Cot ge)
نداشته و به صورت منطقه ايى فعاليت كرده مانند ياركن شاب كه محصولات خود در هنك هنك ميفروشد
۱
در زر کیب در ده کرت ری BYES A ee SP cee eS
فروشگاه افق کوروش
صفحه 8:
ee Sere
PARK MSHOP
فروشگاه مراکز خرید عمومی /فروشگاه مراکز خرید اختصاصی فروشگاه منطقه ایی
أكالا
فروشكاه جهانى فروشكاه تركيبى
\S/ZOODMALL
* SHOP FOR HAPPINESS
صفحه 9:
bee ۳ است که در بازارهای الکترونیکی » فروشگاه های الکترونیکی و
بسیار از فرایندهای مربوط به تجارت الکترونیک مانند آموزش الکترونیکی و
تجارت الکترونیکی درون سازمانی و فرایند های ارتباطی مورد استفاده قرار
میگیرد
صفحه 10:
سازمانی
بی سیم
تب
0 eres es Ty NF)
شرکا
دسترسی افراد از طریق ارتباط بی
سیم(افلاین)
عهدار شخصی اطلاعات افراد بر عهده دارد
لا
همراه برای ارتباط استفاده میشود
صفحه 11:
واسطه ها در بازار و تجارت الکترونیک
صفحه 12:
۱
خردهفروش عمده فروش
* خردمفروش: كالاها يا محصولات را در مقادير زياد از * فروش كالا يا اجناس به خردفروشان. کارران صنعتی
سازندگان میشرد (مستقیما از طریق عمدفروش) و بازركائى» نهادىء يا ديكر كاسبان حرفداى. يا به ديكر
سيس مقادير كمتر را به مشترى نهابى مى فروشد عمدهفروشان و خدمات مرتبط است
واسطه اطلاعاتى
* به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز شرکت های مختلف
در مورد مشتریان شرکت می پردازد وآن اطلاعات را
نمود و به فروش رساند
edmunds
صفحه 13:
تهیه اجناس و ات
کلا ها با یمتا معامله با برقراری
مناسب , ارتباط طرفین
7 9 4 7 Se و
> = ۶ —— SS SO =
صفحه 14:
تولید کنندگان
واسطه های الکترونیکی
در اينترنت
! —
صفحه 15:
۰
کاتالوگ الکترونیکی:یک پایگاه داده مرتبط با ویژگی های محصول یک بخش جست وجو و یک بخش تصویری
تشکیل شده و زیرساخت اصلی اکثر سایت های فروش تجارت الکترونیکی می باشد.
موئور جست وجو :برنامه های کامپیوتری هستند که با دسترسی یافتن به منابع اینترنتی و پایگاه داده به دنبال لغات
کلیدی یا اطلاعات ویژه ایی پرداخته و نتایج را در اختیار کاربران قرار می دهند.
© عامل هوشمند:یکسری برنامه های کامپیوتری هستند که مصرف کنندگان در انجام وظایف .یافتن اطلاعات و تصمیم
گیری به عنوان خبره عمل می کنند
سبد خرید: فناوری است در فرایند خرید که به خریداران اجازه جمع آوری اقلام موردنياز كرده و درنهایت اقدام به
خريد ی و دا 9 و سل و نقل نمايند
صفحه 16:
میزان ارئه اطلاعات
(ee) استاندارد
صفحه 17:
صفحه 18:
مذاکره
5
4
5
bron 2-06
نتخاب كرد مجا
اند
صفحه 19:
برخی از عوامل رقابتی که بوسیله تجارت الکترونیکی فراهم میشوند را عبارتند از
كاهش هزينه جست و افزايش مقايسه ارائه خدمات به
جو برای خریداران عد شت
5 Ce 7 ٩
كاهش موانع حضورى 55-5
12 تت
صفحه 20: