کسب و کار فروش و بازاریابی

بازاریابی ورزشی در قایقرانی

bazaryabi_varzeshi_dar_ghayeghrani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازاریابی ورزشی در قایقرانی”

بازاریابی ورزشی در قایقرانی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: بازاریابی ورزشی در قایقرانی علیرضا الهی دانشگاه تربیت معلم فدراسیون قایقرانی و اسکی روی آبدوره دانش افزایی مدیریت ورزشی

اسلاید 3: 3رئوس مطالب تعاریف و کلیات اهمیت بازاریابی برای ورزش قایقرانی مدل های بازاریابی ورزشی اجزاء و مراحل بازاریابی چگونگی تنظیم یک طرح بازاریابی تحقیقات بازاریابی ورزشیمروری برمنابع درآمدی بالقوه در ورزش قایقرانی

اسلاید 4: 4تعاریف بازاریابی

اسلاید 5: 5تعریف بازاریابی: بازاریابی اجرای فعالیتهایی است که جریان ارائه کالا و خدمات از تولیدکننده به مصرف کننده را به منظور ارضاء نمودن نیازهای مشتری و نیز تحقق اهداف سازمانی هدایت می نماید(McCarthy,1999).

اسلاید 6: 6فراورده ها و خدمات یک لیگ یا یک باشگاه قایقرانی چیست؟

اسلاید 7: 7 مسابقات حق پخش تلویزیونی بلیط مسابقات فروش بازیکنانخدمات ورزشی ( مدارس قایقرانی و ...)اجناس باشگاه

اسلاید 8: 8SPORT MARKETINGMarketing Through SportMarketing of Sport

اسلاید 9: 9SPORT MARKETINGبازاریابی از طریق ورزش(Marketing through Sport):به کار بردن ورزش به عنوان یک ابزار تبلیغاتی یا خط مشی حمایت مالی برای شرکت های مختلف تولیدی و غیر تولیدی بازاریابی ورزش(Marketing of Sport):این جنبه از بازاریابی ورزش کاربرد اختصاصی اصول و فرآیندهای بازاریابی برای بازاریابی کالاها و خدماتی که مستقیما در ارتباط با شرکت کنندگان، تماشاگران، و یا استفاده کنندگان ورزشی است را شامل می شود.

اسلاید 10: 10فرآيند طراحي و اجراي فعاليت‌ها براي توليد، قيمت‌گذاري، افزايش مشتريان و توزيع يك محصول يا خدمت ورزشي براي ارضاء نيازها و تمايلات مشتريان و تحقق اهداف سازمان (Pitt, Stotlar) .تعريف بازاريابي ورزشي

اسلاید 11: 11اهمیت بازاریابی ورزشی در رشته قایقرانی چیست؟

اسلاید 12: 12یک حرفه ای در امر ورزش اعتقاد دارد که بازاریابی یک جزء لاینفک برای موفقیت عملیات یک سازمان است.

اسلاید 13: 13 درآمدسازی برای توسعه ، برنامه ریزی موثر و حفظ استقلال هر سازمان ورزشی ضروری است.

اسلاید 14: یک نمونه :

اسلاید 15: 15قرارداد شرکت تولیدی البسه ورزشی نایک با باشگاه منچستر یونایتد موضوع قرارداد: استفاده باشگاه منچستر یونایتد از لوازم تولیدی نایک همراه با آرم مخصوص نایک. مدت قرارداد: 13 سال تاریخ شروع قرارداد: از سال 2002 مبلغ قرارداد : 495 میلیون دلار

اسلاید 16: ابعاد گوناگون بازاریابی

اسلاید 17: 17بازاريابيبازارشناسي تحقيقات بازارسنجي ارزيابي خود و ديگران بازارگرداني اداره بازار- P4بازارگرايي گرايش به‌مشتريبازارگرمي ويترين‌گرديبازارگردي تبليــغات بازارداري حفظ مشتري بازاريافتن يافتن بازار هدفبازارسازيافزايش سهم ‌بازار

اسلاید 18: 18مراحل بازاریابی ورزشی

اسلاید 19: 19هدفتحلیل فرآوردهبرآورد روندهایآتی بازاربسته بندیتحلیل چگونگی گزینشجا انداختن قیمت گذاریترویجتعیین مکانارزشیابی وعده هایطرح بازاریابیده گام برای بازاریابی ورزشی(جانت بی پارکز و همکاران)

اسلاید 20: 20ویژگیهای منحصر به فرد ورزش قایقرانی ( به عنوان یک محصول یا خدمت)

اسلاید 21: 211) غیرمحسوس بودن و ذهنی بودن: 5 نفر که به تماشای یک مسابقه قایقرانی می روند، هرکدام تلقی خاصی از آن دارند. 2) عدم تداوم و غیرقابل پیش بینی بودن :عوامل متعدد تاثیرگذار بر روی تولیدات ورزشی3) فسادپذیری کالا : چگونه آن را کنترل کنیم4) وابسته به هیجان بودن :تحت تاثیر قرار دادن تصمیم گیری های مشتریان

اسلاید 22: 22ویژگی های منحصر به فرد ورزش و بازاریابی ورزشی:

اسلاید 23: 23ویژگیهای منحصر به فرد ورزشترویجقیمتتولیدبازار

اسلاید 24: 24بازارسازمانهای ورزشی همزمان بایستی هم با یکدیگر رقابت کنند و هم همکاری. مشتریان ورزشی همیشه خودشان را به عنوان یک متخصص (Expert) می دانند.افت و خیزهای فراوان و وسیعی در چگونگی تقاضای مشتریان وجود دارد( تفاوت های روزانه، هفتگی و فصلی)

اسلاید 25: 25تولیدغیر محسوسذهنیکالاها و خدمات ورزشی که معمولا در مکان یکسان تولید و مصرف می شود.فسادپذیریمورد مصرف عموم بودنعدم کنترل کافی بازاریابان ورزشی بر روی هسته ( اصل) تولیدغیر قابل پیش بینی بودن

اسلاید 26: 26قیمتمشکل می توان با استفاده از روشهای مرسوم و متداول قیمت گذاری را انجام داد.درصد کمی از کل پول خرج شده توسط مشتری به سازمان ورزشی می رسدبیشتر پول بدست آمده از تبلیغات و تلویزیون بدست می آید که درآمدهای غیر مستقیم هستند.

اسلاید 27: 27ترویج : تبلیغنمایش رسانه ای عظیم توجه به رسانه های تلویزیونی و رسانه های مختلف

اسلاید 28: 28تحقیقات بازاریابی ورزشی

اسلاید 29: 29داشتن اطلاعات کافی از وضعیت بازار قبل از تدوین یک طرح بازاریابی لازم و ضروری است . وقتی ندانیم مشتریان چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند نمی توان به صورت اثربخش به آن ها خدمات ارائه داد .

اسلاید 30: 30تحقیقات بازاریابیفعالیتهایی که ارتباط لازم را بین مصرف کنندگان، خریداران، عامه مردم و مدیران بازاریابی از طریق تبادل اطلاعات برقرار می کند. از این اطلاعات در تجزیه و تحلیل مسائل و بهره گیری از فرصتهای بازاریابی استفاده می شود.

اسلاید 31: 31فرآیند تحقیقات بازارمساله یا فرصت را تعریف کنید.نوع طرح تحقیق را انتخاب کنیدروشهای جمع آوری داده ها را تعریف کنیدفرم های جمع آوری داده را تهیه نماییدنمونه مورد بررسی را مشخص نماییدداده ها را جمع آوری، تجزیه و تحلیل و سپس تعبیر کنیدگزارش تحقیق را آماده نمایید

اسلاید 32: 32جمعیت شناسی مشتریانجمعیت شناسی مشتری، توصیف آماری نگرش ها، خصوصیات و رفتارهای جامعه هدف می باشد.

اسلاید 33: 33قبل از شروع به کارگیری روشهایی برای بازاریابی بازاریاب بایستی سوالاتی را از خود بپرسد.

اسلاید 34: 34مشتری واقعی کالا یا خدمات کیست؟مشتری کجا زندگی می کند؟مشتری به چه وسیله ای در مورد فرصتهای ورزشی و تفریحی خود اطلاع پیدا می کند؟چه نوعی از رسانه بیشتر در معرض دید مشتری قرار می گیرد؟مشتری قبل از رویداد چه اعمالی را انجام می دهد؟(Pre-Event)مشتری پس از رویداد چه انجام می دهد ؟(Post-Event)

اسلاید 35: 35پس از طرح سوالات کلی فوق سوالاتی اختصاصی تر نیز بایستی پاسخ داده شود:در این مرحله بازاریاب ورزشی بایستی بکوشد تا نیمرخی(Profile) از مشتریان ورزشی توسط بررسی اطلاعات مربوط به سبک زندگی و جمعیت شناسی آنها ترسیم نماید.

اسلاید 36: 36عوامل مهم و تعیین کننده در جمعیت شناسی

اسلاید 37: 37شرح حال جمعیت شناسی مشتریسنجنسحرفه یا شغلتحصیلاتوضعیت تاهلمیزان درآمدمیزان هزینه کردموقعیت اجنماعیتحرک پذیریتعداد فرزندان

اسلاید 38: 38مشتريچه مي‌خواهند؟گرايشات و شيوه زندگيآنها چه كساني هستند؟ چه ويژگي‌هايي دارند؟چه مي‌خرند؟رفتار خريد اطلاعات را از كجا كسب مي‌كنند؟مزيت‌هاي رسانه‌ايچهار نوع اطلاعات مربوط به مشتري ـ Crispell

اسلاید 39: 39به یاد داشته باشید که: هر چه بیشتر راجع به مشتریان ورزشی خود بدانید، عدم رضایت آنان را در حداقل نگه داشته اید و نیز به وسیله حفظ یا افزایش سهم خود در بازار ، در رقابت باقی خواهید ماند.

اسلاید 40: 40یکی از بهترین راههای به دست آوردن اطلاعات جمعیت شناسی ، تحقیق مقدماتی است که می تواند توسط یک نظرسنجی یا یک مطالعه پیمایشی(Survey) انجام پذیرد.

اسلاید 41: 41زمانیکه چهره روشنی از مشتریان تعیین گردید ، بایستی برای انجام بخش بندی کردن (Segmentation) و انتخاب بازارهدف یا بازارهای هدف آماده شد.

اسلاید 42: 42بخش بندی کردن بازار : فرآیند تقسیم بندی بازار به گروههای کلی است که این افراد هر گروه دارای نیازهای مشابه بوده و یک رویکرد بازاریابی مشترک برای مشتریان هر گروه می تواند به منظور برآورده نمودن نیازهای آنها ایجاد گردد.

اسلاید 43: 43به طور کلی بخش بندی کردن به دو منظور عمده انجام می شود: الف- انتخاب یک بازار یا چند بازار هدفب- به کارگیری رویکردهای مختلف بازاریابی برای هر بخش متناسب با نیازهای مشتریان

اسلاید 44: 44شش گام مهم در برنامه ریزی برای تقسیم بندی بازار یا مشتریان

اسلاید 45: 45Determine the consumers characteristics and needAnalyse Consumer similarities and differencesDevelop a consumer profileSelect a consumer segment or segmentsPosition the sport product orservice Develop an appropriate marketing plan

اسلاید 46: 46برنامه ریزی استراتژیک بازار چیست؟ (What is Strategic Market Planning?)

اسلاید 47: 47برای یک بازاریاب ورزشی مهم است که تجزیه و تحلیل محیطی از : 1- تاریخچه بازار و 2- محیط کنونی و آینده بازار بدست آورد.

اسلاید 48: 48بنابراین برای رسیدن به این مهم یک بازاریاب ورزشی بایستی فرآیند تجزیه و تحلیل محیطی( موقعیتی) را انجام دهد.

اسلاید 49: 49Externel:ThreatsOppurtiunityInternal:StrengthsWeaknessSWOT Analysis

اسلاید 50: 50تجزیه و تحلیل محیطی شما برای بازاریابی فدراسیون قایقرانی چیست؟ قوت ها ضعف ها فرصت ها تهدیدات

اسلاید 51: 51آمیخته بازاریابی Marketing Mix

اسلاید 52: 52Marketing MixProductPricePlacePromotion

اسلاید 53: 53CustumersPRODUCERPRODUCERPRODUCTPOWERPLACEPROMOTIONPEOPLEPRPRICEPACKAGINGMARKETING MIX

اسلاید 54: 54مشتریان ومصرف کنندگانتولید کنندهتولید کنندهمحصولقدرتتوزیعتبلیغاتمردمروابط عمومیقیمتبسته بندیآمیخته بازاریابی

اسلاید 55: 55پس از طی مراحل فوق می توان به تهیه طرح بازاریابی اقدام نمود.

اسلاید 56: 56رئوس مطالب یک طرح بازاریابی خلاصه اجرائی(Executive Summery)مقدمه و معرفی( ماموریت اصلی و و زمینه موجود)تجزیه و تحلیل موقعیتی(ٌُُSWOT)تجزیه و تحلیل مشتریان و شناسایی بازار هدفاهداف کلان و ویژه بازاریابیاستراتژی بازاریابیتاکتیکهای بازاریابیخلاصهپیوست ها

اسلاید 57: 57یک باشگاه حرفه ای موفق در قایقرانیموفقیت ورزشیموفقیت اقتصادی و مالی

اسلاید 58: 58منابع مالی بالقوه در ورزش قایقرانی

اسلاید 59: 59مهمترین منابع مالی در قایقرانی حامیان مالی(Sponsorship) حق پخش تلویزیونی(TV or Broadcasting Right) صدور مجوزها(Licensing) بلیط فروشی یا دریافت ورودیه ها(or Ticketing Gate receipts) صحه گذاری(Endorsement)

اسلاید 60: 60حامیان مالی Sponsorship

اسلاید 61: 61اهداف حامیان مالی برای حمایت از ورزش ایجاد تصویر مثبت از نام شرکت در اذهان عمومی. افزایش فروش. رقابت با سایر شرکتها. توسعه اگاهی عمومی نسبت به تولیدات یا خدمات شرکت.

اسلاید 62: 62اصول ارتباط با حاميان مالي 1 ) با حاميان مالي صادقانه رفتار كنيد و به وعده‌هاي خود عمل كنيد. 2 ) راهكارهايي را انتخاب كنيد كه حاميان به اهداف تجاري خود برسند. 3 ) مسئولين و خانواده حاميان مالي را به مسابقات و مراسم مهم دعوت كنيد. 4 ) تقديرنامه و گواهي ويژه به حاميان مالي اهداء نماييد. 5 ) پس از رويداد، ارتباط خويش را با حاميان قطع نكنيد. 6 ) نام و آرم حاميان را در كليه انتشارات رويداد درج كنيد. 7 ) يك فيلم و آلبوم عكس از حضور فعال حاميان در رويداد براي شركت‌هاي حامي ارسال نماييد. 8 ) طي نامه‌اي به كليه حامياني كه از حمايت شما امتناع ورزيده‌اند و يا شما با آنها به توافق نرسيده‌ايد، ابراز اميدواري كنيد كه در موقعيت ديگري با آنها همكاري نماييد.

اسلاید 63: یک مثال از رشته ورزشی فوتبال

اسلاید 64: 64درآمد 4 لیگ بزرگ اروپایی از محل حامیان مالی (فصل 2001-2002)

اسلاید 65: 65درآمد حاصل از تبلیغات روی پیراهن در چند باشگاه کشور انگلستان، فصل 2000(میلیون پوند)

اسلاید 66: 66حق پخش تلویزیونی یا ماهواره ای (Broadcasting or TV Right(

اسلاید 67: 67اهمیت تلویزیون در توسعه منابع مالی در ورزش تا حدی است که از آن با عنوان سوق دهنده صنعت ورزش(Sport Industrys Driver) نام برده می شود.

اسلاید 68: 68تاریخچه ای از قراردادهای تلویزیونی لیگ برتر انگلستان(تا 2001)

اسلاید 69: 69

اسلاید 70: 70حق پخش تلویزیونی در ایران؟!!!

اسلاید 71: 71در ایران نه تنها پخش زنده تلویزیونی مسابقات ورزشی به عنوان یک حق برای صاحبان بازیها به شمار نمی رود، بلکه پخش آنها در تلویزیون به عنوان لطفی از طرف سازمان صدا و سیما به صاحبان بازیها ( باشگاهها و سازمان لیگ) برشمرده می شود.

اسلاید 72: 72قوانین بین المللی چه می گویند؟ از نظر قوانین بین المللی صدور مجوز پخش مسابقات از شبکه های تلویزیونی فقط با صاحیان بازیها نظیر فدراسیونها، سازمانهای لیگ و باشگاهها می باشد. به عنوان نمونه FIFA، ICF، FIVB و ... در اساسنامه خود ،با صراحت فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات را جزو حقوق قانونی صاحبان بازیها می دانند.

اسلاید 73: 73دریافت ورودیه یا بلیط فروشی )Gate receipt or Ticketing(

اسلاید 74: 74دریافت ورودیه یا بلیط فروشی مسابقات یکی از مهمترین منابع مالی در انواع ورزشهاست. درآمد حاصل از بلیط فروشی مسابقات تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار میگیرد.

اسلاید 75: 75عوامل تاثیر گذار بر روی درآمد حاصل از بلیط فروشی مسابقات ورزشی قیمت بلیط مسابقات جذابیت مسابقات امکانات رفاهی محل برگزاری مسابقه امنیت تماشاگران پخش زنده مسابقات ورزشی

اسلاید 76: 76درآمد 4 لیگ بزرگ اروپایی از محل دریافت ورودیه (فصل 2001-2002)

اسلاید 77: 77

اسلاید 78: 78درآمد حاصل از دریافت ورودیه در لیگ برتر فوتبال انگلستان (میلیون پوند)

اسلاید 79: 79مقایسه میانگین تعداد تماشاگر خانگی در چند باشگاه معتبر اروپایی(فصل 2000)

اسلاید 80: 80صدور مجوز ((licensing

اسلاید 81: 81صدور مجوز عبارتست از: استفاده از آرم یا نشان یک سازمان ورزشی معتبر به شرکتهای تجاری .

اسلاید 82: 82شرکتهایی که مجوز تولید کالاهایی با نشان یا آرم باشگاه را می گیرند، به علت استفاده از آن ها درصدی از درآمد خود را به باشگاه می دهند.

اسلاید 83: 83این تولیدات تجاری معمولا شامل علایم و نشانه های باز یها ، سنجاق سینه های یادگاری، تی شرت، و غیره می شود.

اسلاید 84: 84صحه گذاری )Endorsement)

اسلاید 85: 85Endorsement1 Endorsement2 Endorsement3

اسلاید 86: 86صحه‌گذاريEndorsment ورزشكاران نخبه و قهرمانان , نیز سازمانهای ورزشی مي‌توانند با تأييد و يا مصرف محصولات ورزشي در فروش آنها تأثير بگذارند. نيروي عظيم ارتباط شكيل اونيل و كفش Reebok و همچنين ارتباط مايكل جردن و كفش Nike باعث ایجاد یك جهش در ميزان فروش اين شركت‌ها در سطح جهان گردید.كفش Reebok قبل از انعقاد قرارداد با اونيل يك قرارداد 5/1 ميليون دلاري با NBA امضاء كردند كه كفش اونيل را به تصوير بكشند. جانب ايوان دارنده مدال طلاي المپيك 1996 گفت سواچ آن قدر كيفيت دارد كه حتي موقع شنا كردن آن را به دست دارم.

اسلاید 87: 87QUESTION!

اسلاید 88: 88چه راهکارهایی برای توسعه منابع درآمدی در ورزش قایقرانی پیشنهاد می کنید؟

اسلاید 89: 89Thank You for Your Attention!

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید