کسب و کار فروش و بازاریابی

بازاریابی ویروسی

bazaryabiye_virusi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازاریابی ویروسی”

بازاریابی ویروسی

اسلاید 1: بازاریابی ویروسی استاد : دکتر اسماعیل پور ارایه دهنده : غلامرضا بابالویان

اسلاید 2: تاریخچهایده اصلی بازاریابی ویروسی از مدل استفاده شده توسطHotmail در سال 1996 آمده است. پایگاه Hotmailیک نمونه بسیار عالی استفاده از این نوع بازاریابی است و بطور شگفت انگیزی نسبت به شرکتهای مشابه در دنیا رشد کرد.در Hotmailمقرر شد ضمن اینکه آنها پست الكترونيك رايگان خودشان را در اختيار كاربران اينترنت قرار می دهند، زير هر نامه‌ ارسالي از سوي كاربران Hotmail اين عبارت درج شود: « Get your Free email account at Hotmail» تعداد کاربران Hotmail، در طی 18 ماه به 12 میلیون نفر رسید.

اسلاید 3: بحث ویروسویروس، یک پوشش پروتئینی است که شامل مواد ژنتیک می باشد.ويروس حمله کننده، از پوشش پروتئيني خود براي اتصال به يک سلول سالم استفاده مي کند.اولين بار که اتصال محکم و قابل اطميناني صورت پذيرفت، ويروس مواد ژنتيک خود را وارد سلول سالم مي کند و بصورت دائمي D.N.A سلول ميزبان را تغيير مي دهد.يک ويروس نسبتا مؤثر، مي تواند سلول ميزبان را تبديل به يک کارخانه تکثير ويروس كند.

اسلاید 4: ويروس در بازاريابی از خاصيت ويروس در بحث بازاريابي ويروسي استفاده مي شود. بازاريابي ويروسي با تبديل شبکه اينترنتي مشتريان و مشترکان به ماشين عظيمي که خبرها را دهان به دهان پخش مي کند، شرکت را در معرض ديد همه قرار مي دهد.مشاهده پيام تبليغي يک شرکت با استفاده از ترغيب مشتريان به معرفي آن شرکت به دوستان و آشنايان مي‌تواند بطور چشمگيري افزايش يابد. در واقع شرکت از مشتريان خود براي انجام این کار استفاده مي‌كند و مشتري با هر بار استفاده‌، بي‌اختيار بازاریاب و فروشنده محصول شرکت مي‌شود.

اسلاید 5:

اسلاید 6: مفهوم بازاریابی ویروسیبازاريابي ويروسي به تكنيك هاي بازاريابي اطلاق مي شود كه از شبكه هاي ارتباطي اجتماعي براي افزايش آگاهي و شناخت نام یا فعالیتی تجاري از طريق عملياتی ويروسي (مانند نشر ويروس در كامپيوتر و انسان) استفاده مي کند.بازاريابي ويروسي هر استراتژي که افراد را به انتقال پيام بازاريابي به ديگران تشويق می‌کند و ايجادکننده امکان رشد ترويجي در نمايش و نفوذ پيام است.بازاريابي ويروسي يك استراتژي بازاريابي است كه مردم را به بازگو كردن پيام بازاريابي شما به ديگران، بر مي انگيزد. اين امر مي تواند باعث جلب توجه بسيار زيادي به خدماتي كه ارائه مي كنيد و يا محصولاتي كه توليد مي كنيد باشد. جلب توجهي تصاعدي!

اسلاید 7: مفهوم بازاریابی ویروسی

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10: خصوصیات ویژه بازاريابي ويروسي بازاريابان مي توانند با هزينه هاي تقريبا معادل صفر مشتري ايجاد کنند. ارتباطات ازحالت بازارياب - مصرف کننده به طرف مصرف کننده - مصرف کننده جا به جا می شود. در واقع، بيشترين قدرت در فروش محصولات و ايده ها از طريق بازارياب به مشتري صورت نمي گيرد، بلكه از طريق مشتري به مشتري انجام مي شود.

اسلاید 11: LTV: Lifetime value of a customer

اسلاید 12:

اسلاید 13: freeدلایل محبوبیت بازاریابی ویروسیپوشش گستردهاستفاده از روابط موجودمقرون به صرفه بودنسرعت بالای دسترسی به مشتریانافزایش و ارتقای جایگاه شرکتتاکید بر بازارهای هدفتلاش کمترسفارشی نمودن پیام ها

اسلاید 14:

اسلاید 15: ويروسی ارزشیدر اين حالت افراد تجربيات با کيفيت خود را با ديگران سهيم مي شوند.فرد الف محصولي را امتحان مي کند و آن را خوب مي‌يابد، پس او به فرد ب مي گويد که او نيز اين محصول را امتحان کند.در اين حالت محصولات بايد به اندازه کافي خوب باشند تا منجر به ترغيب افراد شوند.

اسلاید 16: ويروسي ارزشي

اسلاید 17: ويروسی حيله ایفرد الف سعي مي کند تا فرد ب را متقاعد کند که محصول را امتحان کند، زيرا ممکن است در صورت استفاده فرد ب از آ ن محصول، فرد الف پاداشي دريافت کند.در اين حالت استفاده کننده بايستي احساس کند که پاداش ارزشمند است و اينکه محصولات به اندازه کافي خوب باشند که براي نارضايتي احتمالي ديگران بتوان ريسک كرد. وب سایت های Mypoints و Quixtarاز این ویروس استفاده می کنند.

اسلاید 18: ويروسی حياتی افراد مي خواهند تا در تجربيات خود با کساني شريک شوند که به محصولات معين و ويژه اي نياز دارند. فرد الف مي خواهد در تجربه يك محصول با فرد ب شريک شود و فرد ب نياز به محصول ديگر دارد و الي آخر. در اين حالت استفاده کننده است که بايستي احساس كند که آن تجربه و محصول ارزشمند است تا علاوه بر ايجاد تغيير در خود شخص، دليلي براي ارسال آن به ديگران نيز داشته باشد.

اسلاید 19: ويروسی مارپيچیافراد مي خواهند تا در تجربيات شاد و يا جالب با ديگران شريک شوند. فرد الف مي خواهد تجربه خود را با فرد ب در ميان بگذارد، به خاطر اينکه او فکر مي کند که فرد ب نيز آن موضوع را مثل خودش شاد و يا جالب مي داند. محصولات و کالاهاي اجباري مناسب اين طبقه نيستند. گروه های دوستی وب سایت Yahoo مثال بارز این نوع ویروس است.

اسلاید 20: ويروسی ناخوشايندافراد به ديگران درباره تجربيات منفي خود هشدار مي‌دهند.فرد الف محصول را امتحان مي کند و در مي يابد که محصول خيلي بدي است‌، سپس او مانع استفاده فرد ب از اين محصول مي شود.كسي كه محصولاتي با کيفيت پايين ايجاد مي‌کند که مطابق با نظر و سليقه استفاده کننده نيست اين نوع ويروس را ايجاد مي‌کند. وب سایت Real.com از این نوع ویروس استفاده می کند.

اسلاید 21: معایب بازاریابی ویروسیانتشار Spamمیزان تحقق فروشاثربخشی نسبی تاکید بر کارهای شخصیخارج شدن از مسیر اصلیموفقیت های کوتاه مدتامکان کپی برداریکنترل نام و نشان تجاری

اسلاید 22: مشوق های مادی : ارائه نمونه های مجانی محصول، تخفیف، وجه نقد و غیره توسط شرکت جهت تحریک مصرف کننده برای انتشار پیامنوع دوستی : نگرانی در خصوص سایر مصرف کنندگان و تمایل جهت کمک به آنهاخودافزایی : ذهنیتی که فرد با ارسال یک پیام از خود به جای می گذارد. منافع اجتماعی : ارسال پیام برای حفظ یا ایجاد روابط اجتماعی و بهره مندی از مزایای آن.انگیزه های انتقال پیام در بازاریابی ویروسی

اسلاید 23: Buzz Marketing

اسلاید 24: بازاریابی همهمه ای (Buzz Marketing)بازاريابي همهمه ای تكنيكي در بازاريابي است كه همانگونه كه نام آن نشان می دهد از ايجاد سروصدا پيرامون يك محصول يا خدمت جديد بدست مي آيد. بازاريابي همهمه ای به عنوان يك تكنيك بازاريابي ويروسي عمدتا با هدف توليد سروصداهايي از طريق پيش زمينه هاي رسانه اي يا ايجاد يك شايعه قبل از ورود يك محصول یا خدمت و مثلا با يك فيلم صورت ميگيرد. اينگونه از بازاريابي غير قراردادي، اقتصادي و بسيار قدرتمند است.

اسلاید 25:

اسلاید 26: منابع و مآخذراهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر،1393، مترجم نیوشا عاشورزاده، انتشارات شریفبازاریابی اینترنتی به زبان ساده، رضا شیرازی، 1392، انتشارات نیاز دانش.سایت اینترنتی WWW.SID.IR

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید