صفحه 1:
باز اریابی ين 0۰

صفحه 2:
بازاریابی چیست ؟ " بازاريابى عبارت است از شناخت نظام بازار و انجام مبادله مطلوب از طريق : - محصول مناسب - قیمت مناسب - توزیع مناسب - ترویج و تبلیغ مناسب

صفحه 3:
وظایف بازاریابی تعبین مشتریان بالقوه و شناساتی نیازها و خواسته ها ی آنها لك طراحى محصول دت ارت ساب توزيع كالا و خدمت در زمان و مكان مناسب ایجاد ارتباط مستمر با مشتریان و ارائه اطلاعات لازم بازخورد از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش نیل به اهداف سازمانی(سود وغیره) إيجاد تفكر مشترى مداردر كاركنان درون سازمان

صفحه 4:

صفحه 5:
مفاهيم اساسى بازاريابى

صفحه 6:
ae ON y ¥ J 1۹ " بازارسازی 8 باز

صفحه 7:
ee | ‏می‎ سود از فروش تبلیغ و فروشندگی محصولات شرایط بنگاه فروش سود با رضایت تحقیقات بازاریابی آميخته بازاریابی شرایط بازار بازاریابی ‎=e‏ - رشد سوا ۳ "ده هد" - بازاریابی یکپارچه . ارزش اضافی شرایط و چم ین - زنجیره ارزش برای مشتری بر در خواست بازاریابی ‎ze‏ - شبکه و همکاران. اساس شایست هر یک از نوين تا اس شایستگی نوين ‎ro‏ - بازاریابی علمی . خود و قابلیت شبکه مشتریان

صفحه 8:
00۳0000 OU OOS (CORFOROTEC) ‏بنگاه و شرکت خود مندز‌ي)‎ ‏بازارشنابی‎ ‎" ‏۵066رهم‎ “ (۵۵۹ ۳8۵0۵۲۵۵۵ ‏رقیب‎ (COMO1™O0OG) J ‏و عوامل حيطي‎ 5 COLLBBOROTORGE' 5 گروههای همکاری

صفحه 9:
مشتری چه میخواهد؟ انتظارات» ترجیحانت» معیارها مشتری چه میکند؟ رفتارهاء امكانات

صفحه 10:
کسی میخرد؟ ميشود؟ ET نه خريد صور 13

صفحه 11:
زقیب چه میکند؟ مشتریان رقبا کدامند؟ رفتار‌ها و برنامه ها نظرات و انتظارات

صفحه 12:
ارزبابی رقبا ‎pe‏ ائز يهاى رقبا - استراتزى فعلى رقبا اا ل ل ۱ - بخشهاى مورد نظر آنان در بازار كدامند؟ - هدفها و رسالت آنان کدامند؟ - سیاستها و بودجه آنها چگونه است؟ - آميخته بازاریابی آنان چیست؟

صفحه 13:
مديريت تقاضا تال طراحى دوباره محصولء تبلیغات؛ مرخوبیت؛ کاهش قيمتء اصلاح آميخته بازار او لب ارتباط دادن منافع و ارزش های محصول با نیازها و ۳۳ تخمین اندازه بازار طراحیء تولید و ارائه محصول مطلوب ‎re a‏ را سس ۳ ۱ nerey SS ‏ا‎ ويذكى عدم تمايل و اجتناب مردم ا ۱۳ کاربرد ‎EN eens oneness‏ موجودو نيازهاى به محصولات مطلوب كاهش تقاضا و فروش انواع تقاضا در ‎Ib‏ 0- تقاضاى منفى ©- نبود تقاضا 2 تقاضای پنهان ۳

صفحه 14:
مديريت تقاضا = oly ۱۳ eet te ta » ‏دائمى رضايت مشترى‎ ۳۹ Pere cee or 0 Fee ۳۳ pin 30 ۳ ‏انتخابى‎ ‏تبليغات منفىء» افزايش‎ Pere rive ‏سار‎ ‎oe. ویژگی 500000 كاهش و افزايش تقاضا فصلى بودن محصول تقاضا بيش از عرضه و توليد ‎Tes ea)‏ ون ‎ ‏۳۳2 ‏ت95 ‏2 تقاضای کامل ‎۹ ‏ج- تقاضای فزاینده ‏©- تقاضاى ناسالم ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
ee eee ay Er ‏ا‎ ‎en Ye BOO Te ee Rares id ‏ايجاد جايكاه مناسب و منزلت در بازار‎ * " استفاده از اطلاعات حاصله از بازار شناسى (محيط مشترى» رقيب و بنكاه)

صفحه 16:
۱ and competitive 5

صفحه 17:
اصر آميخته بازار يابي که برنامه بازار يابي را,شکل مي دهد ل ا ‎Lael‏ eee ‏ونسیه)‎ ‏بت‎

صفحه 18:
ار زار سارف زوه ل 7 9 و دفعات زياد تر. جذب و جلب خریداران و مشتریان مر بوط به رقبابه سوی خود. ا ا ا ا ا ا ل ل رز محصول خود. ” ايجاد ديدكاه و طرز تلقى مناسب نسبت به شركت و 7 ey gooey

صفحه 19:
را ار * مدیریت ارتباط با مشتریان * ایجاد مراکز نظرسنجی و ارتباط با با زار * صدای مشتری ۱2 ۱۳ ‎BAe OSE se An‏ ‎DBs rw‏ * ارزيابى جدول اهميت / عملكرد و شاخص رضايت مشتريان

صفحه 20:
3 " مشتريان ما جه كسانى هستند؟ مشتريان اصلىء موجودء بالقوه؟ ور ار فعلی آینده؟ ٩ " توانائى ما جيست؟ توانائى شامل: (نيروى انسانى؛ تكنولويى؛ اطلاعات» امكانات و تجهيزات و تسهيلات و مديريت) توانائى موجودء بالقوه ؟ * چه نیاز ها و خواسته هاى را مى توانيم جوابكو باشيم ؟ " جه بايد كرد تا بهتر بتوانيم نيازها را برآورده سازيم ؟

صفحه 21:
تحقيق بازاريابى MARKETING RESEARCH

صفحه 22:
دلايل استفاده از تحقيقات بازاريابى ۱ های بازاریابی, ©- شناسائى فرصتها و نيازهاى بازار و مصرف كنندكان. تنظیم برنامه ها یا اصلاح آميخته بازاریابی (محصول» قیمت» توزیع و تبليغ). ‎ase‏ ل ل ‎Ons)‏ ا ا ل ل ل

صفحه 23:
كمك به مدیران برای تصمیم گیری ها بر مبنای واقعیات نه حدسیات, م آكاهى از نقش و آثار تبليغات. Ae Se et eee) استفاده از تحقیقات بازاریابی برای ارتباط بهتر با مشتریان. 0 تحقیقات برای تعلیمات و تبلیغات سازمانها. ۱۳ ‏ار‎ ee ere CC 18 افزايش ميزان رضايت مشتريان.

صفحه 24:
فرم هاي گرد آوري اطلاعات نمونه گيري » گزینش گروه تحقیق و گرد آوزي اطلاعات پردازش » تحلیل و طبقه بندي اطلاعات

صفحه 25:
رت 4 سرآغاز پرسشنامه باید معرفی کننده» فحت دهنده» محترمانه و دعوت کننده باشد. ۱ Torte SB! © يرسشنامه حتى الامكان كوتاه و بدون ابهام باشد. ا 0 ل 0 ©- جاى كافى براى سؤالات باز در نظر كرفته شود. 2 پرسش مناسب و درست بوده و هر يك به عنوان فرضیه ‎veer ee Cer EWE]‏ ۱۳ ۳ 0 © باسخكوئى دشوار نباشد.

صفحه 26:
© ياسخ به سؤالات خصوصى آزاد باشد. )( پرسشها باعث آزردگی خاطر پاسخگو نباشد. 0 باعث پاسخگونی نادرست نشود. ا 0 ©]- هر كلمه» هر عبارت و جمله هدفمند مطرح كردند. <6- ل ل 0 2 سك 5 ‏ا ل‎ OU er See TB) ESI (ic) ‏نظر بگیرید.‎ از پاسخگو حتماً قدردانی و تشکر کنید و در صورت امكان نتايج را برايش بفرستيد.

صفحه 27:
Sree One BES PEE etre (| RY Tone UY EERO ete er) ‏دار باشد.‎ ove eee Ot Eee) ‏سوالات از مرحله آسان به مشکل مطرح شود.‎ -< ۱ ter eek) ee gw) So) RPE ‏ا ل‎ SoS Eerie Cee we Eo] ‏ا ا ا‎ nae ©- در موقع مصاحبه به مصاحبه شونده توجه نماييد.

صفحه 28:
©- زمان و مکان مناسبی برای مصاحبه تعیین کنید. ‎ISO)‏ 0 ۱ BENE Eee CC ©0- يرسشها را از قبل مطالعه نموده و آمادكي لازم داشته باشيد. ا ل ۱ ا 0 سژالات مکمل هم باشند. ۱ CRS toe Peete er EC)

صفحه 29:
Bt e er) . ‏اهداف‎ ‎BP Be Worst yo berate Peter nr s rere a ‏جمله مشتریان رقبا می گردد.‎ عوامل كليدى. " يافتن راههائى براى ايجاد تمايز بكونه اى كه براى خريداران ارزشمند بوده و بسادگی قابل تقلید بوسیله رقبا نباشد. * صرف هزینه برای تمایز باید با قیمت تناسب داشته باشد. 5 ‎Be eee ke‏ " فروش به ميزان زيادتر * _ وفادار شدن مشتریان به محصول

صفحه 30:
Bnew rane oy pony a Rte ‏خوشنامی و‎ 7 5 2 7 Baia ‏فه‎ ae 0 ‏فروشندگان حرا‎ 7 Te eye res Ain 9 ‏بر یبن‎ 7 ‏قیمت های منا؛‎ ۷ ۲ ‏قيمت كران‎ ” yada AA ‏ايمنى‎ ”

صفحه 31:
شرایط برای محصول جدید ‎See eer)‏ ال ‎OE Eee Eee)‏ رها بتانسيللفزليشسود -م ‎were mre)‏ رس داشتن‌لمکاناتب ازاریابی و توزیع -ه

صفحه 32:
0- نامناسب بودن تجزیه و تحلیل بازار ‎ao]‏ 2 هزینه های تولید بیش از حد پیش بینی شده ‎ie TSB ace‏ ار ۵ ©- ضعف در فعاليتهاى ۱ ‎Se)‏ ا ‎meet SBT Tae ‏©- نيروى فروش ضعيف يا ناكافى ‏© قيمت كذارى غلط ‏00 تبليغات نا مناسب

صفحه 33:
2 0- كزينش بازارهاى مورد نظر (عوامل جمعيت شناختى بازار و بخشهای مورد نظر) ۳ 2 مطالعه رفتار مصرف کنندگان (انگیزه هاء حساسیت قیمت» نگرش ‎(ae)‏ ‏> بررسی هزینه ها و نقش ساير عناصر آميخته بازاریابی ‎wees epee o)‏ ل

صفحه 34:
ا 0 0007 ‎RETT Ee‏ ا لاه 2 ‎DY det ES TE etree eee ‏تقاضا غير حساس است.‎ ” ‏ا ا ‎Perr Wren‏ ا 0

صفحه 35:
ا 0 00-7 ©- قيمت هاى ارزان و نفوذى: 215211511411017 ‎PRICING‏ Spee 7 حساسیت تقاضا بسیار زیاد است. ‎Renn ae Se tae‏ سس ‏” رقابت شديد است.

صفحه 36:
کارگروهی و ميشويد * استاندارد ورود به بازار

صفحه 37:
عناصر كليدى در ارتباطات ** ارتباطات نكاهى وجشمى * استفاده از چهره و ژست و حرکات بدن * بوشش وظاهر ‎Cree ees‏ * زیان غیر کلامی 0000

صفحه 38:
فروش حضوري (شخصی) [۱۳۳ كالا ها ملاقاتهاي فروش مذاکرات تجاري بازاريايي تلويزيوني برنامه هاي انكيزشي حضور در نمايشكاه ها روابط عمومي ميهماتي ارباب جراید سخنراني ها ‎La lye‏ SUR EES eS ‏شركت‎ انجام امور خيريه 53 روابط اجتماعي ل مسابقات و سركرميها شرط بندي ها 1100 جوایز و هدایا نمونه هاي مجاني 0 0 ار اعتبارات با بهره كم برنامه هاي تفريحي تخفیف هاي تجاري ملاقاتها سررسید نامه و تقویم وسائل ادوات تبليغاتي مواد آموزشي سروس تبليغا ت آگهي هاي كتبي و شفاهي بسته بندي (ظاهر و مطالب) کاتلوگ ما تس ورس فيلم و نوار Ree 000 ters) ‏پرسترها و نقشه ها‎ ‏راهنماها‎ ‏تابلوهاي خياباني و‎ ert ‏تابلو روي‎ 0 Rrra aos] وسایل و ابزار ارتباطات و توسعه و ترویج بازاريابي

صفحه 39:
ول از 5200 ” ظاهر كالا ” در دسترس بودن قطعات ” طراحى مهندسى برستيل و تشخيص " قابلیت اطمینان ۲ کیفیت فوق العاده ‎Bey ren nee opeew ne‏

صفحه 40:
رد حستيابى ,0808200011 ال تعداد زمانی که يك فرد معمولی در بازار هدف و در زمان معين در معرض آگهی قرار میگیرد. بل سس ارزش کیفی يك آگهی از طریق وسیله یا رسانه ای معبن | 8 لط فاه هزينه تبليغات نسبت به هر هزار نفر يا هزار خانواده اى كه آئرا مشاهده ميكنند.

صفحه 41:
دسا و ۱۸۱ ال رس ۱3 است كه عبارتند از: 6. توجه را جلب كنيد: ا ا ا تبليغ خوب تبليغى است كه بتواند توجه مخاطبين بازار هدف را بسوی خود جلب نماید.

صفحه 42:
2 شفافیت ظاهری: در تبليغ بايد تصاويرء كلمات و مفاهيم روشن و ‎Bt a Re Rte ekee‏ 0 ل ا موانع ادراكى مى كردند.

صفحه 43:
يك تبليغ نبايد به بيش از يك يا دو ارزش يا “منفعت اصلی" توجه و تمرکز نماید» تبليغات با اطلاعات 6 ل م

صفحه 44:
dls pies 5 a ile ۳ ee. eB mers ‏تصورات او بگنجد» مردم بسیاری از نکات پیچیده‎ BR ee - ene Sp Op CON ‏اعتبار باشند.‎

صفحه 45:
©.احساسات مثبت: تبلیغات باید در مشتری احساسی مثبت نسبت به محصول و شركت ايجاد نمايد در غير اينصورت مشترى به آن توجه نخواهد كرد.

صفحه 46:
سبك تبليغات بايد با نوع محصول و نام و نشان آن انطباق داشته باشد.

صفحه 47:
ج. تداوم سبک: ‎oP Ee TOT er nen gcrey‏ وا تغییرات شدید سبك تبلیغ و آژانسهای تبلیغاتی خودداری كردد.

صفحه 48:
0 هم خوانی با دنیای مشتری: در تبليغات بايد به اين نكته مهم توجه كنيم كه ارتباطات و تبلیغات با گیرنده شروع ميشود و نه فرستنده و به همین دلیل تبلیع موثر تبلیضی است که با دنیای مشتری و مخاطب نزديك باشد. مشتریان در بازارها و محیطهای بين المللى نيازمند بيامهاى دلخواه خودشان هستند.

صفحه 49:
©. مزيت متثفاوت: تبليغ بايد داراى مزيت رقابتى روشنى باشد بعبارتي تبليغ بايد متمايز بودن محصول را ‎en)‏ ل ات

صفحه 50:
0 برتری تصاویر و عوامل تجسمی نسبت به کلمات: در پیامهای پیچیده» تصاویر و عوامل تجسمی» نسبت به کلمات برتری ‎I Tene CR PCB‏ ۱ ‎net ee ee‏ زودتر از دس ۳۰۰۳۳۳۵

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان