هنر صنایع دستی

بافت و انواع آن

baft-va-anvae-an

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بافت و انواع آن”

بافت و انواع آن

اسلاید 1: بافت و انواع آن

اسلاید 2: فهرستبافتطرح های فرش ایران 1ـ جاجیم2ـ گلیم3ـ زیلو4ـ نمد 5ـ حصیر6ـ قالی

اسلاید 3: بافتکشور عزیزمان ایران پیشینه دیرینی در بافت انواع فرش در مناطق مختلف خود را داراست. به طور کلی فرش های ایرانی در سه سبک عشایری، روستایی و شهری تهیه و تولید می شوند. در واقع هر نقطه از این سرزمین پهناور دستی در بافت فرش های رنگارنگ دارد. هرکدام از فرش های بافته شده در این سبک ها ویژگی خاص خود را داشته و چه بسا فرش های عشایری و روستایی انگیزه و جاذبه بیشتری را برای مطالعه پژوهشگران و شرق شناسان ایجاد می کنند. برجسته ترین و مهم ترین مناطقی که در آنها از دیرباز تاکنون فرش بافته می شود عبارت اند از؛ آذربایجان، اصفهان، کرمان، خراسان و لرستان. هر یک از این مناطق دارای مراکزی هستند که تولیدات فرش در آنها از نظر کیفیت، نقش و رنگ، مواد اولیه و ... شهرت دارند.

اسلاید 4: طرح های فرش ایرانهمان طور که می دانید یکی از غنی ترین کشورهای دنیا در زمینه تنوع بافت و محصولات صنایع دستی وابسته به آن ایران است که در گوشه و کنار آن این صنایع تولید می شود این بافته در طرح ها و الگوهای متنوعی بافته می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از :طرح های فرش ایران: طرح بته، طرح هراتی، طرح درختی و...

اسلاید 5: در ادامه چند نوع از دست بافته ها هستند که با یکدیگر تفاوت ها و شباهت هایی دارند. برای شناخت هرچه بیشتر این تفاوت ها و شباهت ها تعریف هر یک از این تولیدات در ادامه آمده است:

اسلاید 6: ۱- جاجیم  دست بافته ای دستگاهی است که تار و پود آن به صورت های مختلفی با یکدیگر درگیر و بافته می شوند. نقشه ها در انواع جاجیم به وسیلۀ تارها نمایان می شود و اصطلاحا به آن « تار نما » گفته می شود. نقش در جاجیم شیرکی پیچ با پیچاندن پودهای رنگی ایجاد می شود. جنس تار و پود در جاجیم مانند گلیم است. این دست بافته بیشتر در استان آذربایجان تولید می شود و کاربردهای گوناگونی مانند زیر انداز، رختخواب پیچ، سجاده، رویه کرسی، پشتی و ... دارد. نقش ها چهار گل، خشتی، پنجه ای، گل آفتاب گردان و ... حاشیه های آن با مثلث های دندانه دار پر می شود. همچنین در استان اردبیل و بیشتر روستاها و عشایر آن به بافت این محصول مشغول هستند. نقش های رایج در جاجیم های این منطقه شامل نقش جانوری، انسانی و اشیا مانند گوشواره، بادامی و ... می شود.

اسلاید 7: ۱- جاجیم

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید