علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

باورهای بنیادین در فرزند پروری

bavarhaye_bonyadin_dar_farzand_parvari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “باورهای بنیادین در فرزند پروری”

باورهای بنیادین در فرزند پروری

اسلاید 1: باورهای بنیادین در فرزند پروریدکتر سلطانی

اسلاید 2: نیازهای کودکان از دیدگاه یانگدلبستگی ایمنخودگردانی، کفایت (به رسمیت شناختن استقلال کودک)آزادی در بیان هیجانات(والدین در دسترس و در عین حال پاسخگو)خودانگیختگی و تفریحمحدودیت های واقع بینانه و خویشتن داریاین نیازها جهان شمول هستند.

اسلاید 3: باورهای غیر منطقی والدین در مورد نوجوانانتباه شدن( با یک اشتباه زندگیشان تباه شده)کمال طلبیقصد منفی( هر کار ناشایست را به قصد آزار والدین ا نجام می دهند)اطاعت کورکورانهتشکر و قدردانی( برای هر فعالیتی باید قدردانی و تشکر کنند).

اسلاید 4: باورهای ناکارآمد نوجوان در مورد والدینتباه شدن(شما باعث تباه شدن من شدید)غیرمنصفانه بودن والدیناستقلال خواهی مفرطاطاعت کورکورانه (من هر چی میگم اونا باید بگن چشم) قدردانی مکرر(من اگر درس می خوانم باید از من تشکر کنند)

اسلاید 5: عوامل ایجاد طرحواره هاویژگی های شخصیتی خود والدینباورهای بنیادین(کارآمد یا ناکارآمد) خود والدینمقابله ها:یانگ سه مدل مقابله را توصیف می کند: اجتناب، تسلیم و جنگیدنسرشت کودکان

اسلاید 6: طرحواره های سازگارافراد سالم این نیازها به صورت سازگارانه ارضا می شود اما در کودکان که نتوانند به خاطر باورهای والدینی این نیازها را براورده کنند روشهای ناسازگار انتخاب می کنند.

اسلاید 7: سازه های شناختی ناکارآمد بنیادینکسی که علیرغم خوشبختی کامل احساس می کند دوست داشتنی نیست:سازه های ذهنی او: دوست داشتنی نیستیبی عرضه ای تلاش فایده ندارهتو عوض بشو نیستی

اسلاید 8: تولید شواهد برای اثبات این سازه ها فعالیت اجتماعی را محدود می کند.به سلامتی خود نمی رسدتعاملات مفید ندارداجتناب می کندپیشرفت شغلی نداردهمیشه خودش را با دیگران مقایسه می کند و همیشه در این مقایسه از همه کمتر است.

اسلاید 9: چگونه والدینی این سازه ها را می سازندوالدین بیش از حد موفقوالدین کمال گراوالدین با گذشته اقتصادی و خانوادگی نابسامانوالدینی که فرایند دلبستگی ایمن برای کودک خود فراهم نکردند.ویژگی های شخصیتی نوراتیک والدین

اسلاید 10: ارتباط باورهای بنیادین با سازه های کنون و اینجافرزندم مریض است(یک اتفاق کاملا طبیعی) من بی عرضه بودم که فرزندم بیمار شداطلاعاتی کاملا سازمان یافته در آرشیو ذهن که در هر ناکامی و موقعیت اضطراب زا برایم تداعی می شوند و مرا محکوم می کنند.

اسلاید 11: عوامل موثر در باورهای بنیادین سالمارتباط با کودکانکودکانی که دلبستگی ایمن دارند کمتر باورهای ناسازگار دارند.حمایت و اقتدار:انتخاب محیط برای کودک: انتخاب مهد کودک، مدرسهگاهی به قیمت نان شب مدرسه ای را انتخاب می کنیم که باعث باور ناسازگار بنیادین شود و گاهی هم دم دست ترین مدرسه.....

اسلاید 12: نحوه برخورد والدین کودکی که بعد از 10 مرتبه تلاش توانست بند کفش را ببندد واکنش والدین تعین کننده سخترویی یا شکست است:هنر کردی بعد از 10 مرتبه یک بند کفش رو بستیعالی بود دیدی با تلاشت موفق شدی من می دونستم تو موفق میشی.

اسلاید 13: باورهای میانیمن موفق هستم اگر....من محبوب هستم اگر....دیگران خوبند اگر....

اسلاید 14: نقش والدین در باورهای میانیکودکانی که والدین موفق دارند می گویند من زمانی موفق هستم که مثل والدینم باشم.

اسلاید 15: روشهای ناسازگار نیازها طرد و قطع ارتباط(افسردگی، خودکشی، رابطه معیوب با همسر) چرا که این افراد طرحواره فعال طرد شدن دارند.چون دلبستگی ایمن ندارند.خودمختاری: افراط و تفریط در حمایت از کودک(اگه بتونه جای من نفس هم می کشه)آسیب دیدن محدوده و حریم( به علت مهربانی بیمار گونه هیچ قانونی برای کودک نمی گدارند و بر عکس).

اسلاید 16: ایجاد طرحواره ناسازگارجهت گیری بر مبنای دیگران:ارضای نیازهای شخصی دیگران بر ارضای نیازهای من ارجحیت دارد.(من خوبم اگر....)پذیرش مشروط( بچه خوبی هستی اگه......)گوش بزنگی و بازداری: افرادی که در دوره کودکی تجارب سخت گیریهای افراطی دارند طرحواره هایی از فداکاری دارند. (تو باید مدیون سختی هایی که من کشیدم باشی پس همیشه فداکاری کن مثال مادری که در سن جوانی همسر خود را از دست داده و فرزندان را مرتب مدیون می کند)

اسلاید 17: والدین چگونه در شکل گیری طرحواره های ناسازگار اولیه نقش دارند زمانی که نیازهای کودک را ارضا نکنندزمانی که کودکان رها می شوندزمانی که رفاه زیاد ایجاد می کنند( استحقاق بزرگ منشی : من خاصم و همه باید امکانات مورد نیاز من را ایجاد کنند و طرحواره دیگر: من خودم نمی توانم و دیگران باید برایم جور کنند)درون سازی انتخابی و همانند سازی(خانواده، فرهنگ )

اسلاید 18: آموزش فرزند پروری روی چه مواردی تکیه می کند. شناخت باورها وانتظارات والدین از نوجوانارتباط با نوجوانگفتگو با نوجواننظارت والدین بر نوجوانبرای آموزش این 4 بعد در شیوه های فرزند پروری والدین را درگیر می کنیم.

اسلاید 19: اولین اطلاعاتی که باید به والدین داده شوداطلاعات رشدی: نوجوان در مرحله رشدی نوجوانی تغییرات شناختی، هیجانی، فیزیکی دارد و این تغییرات نوع ارتباط با والد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

اسلاید 20: دومین اطلاعاتنقش والدین و تاثیر آنها در شیوه های سازگار یا ناسازگار در نوجوانانقسمت زیادی ازرفتار نوجوان reactionاست و سهم اندکی action.والدین بیشتر باید رفتارهای خود را اصلاح کنند تا فرزندان بازخورد خوبی داشته باشند.

اسلاید 21: سومین اطلاعاتمعرقی ریسک فاکتورها و عوامل خطر در دوره نوجوانی و نهایتا روشهای تغییر و اصلاح رفتار را آموزش دهیم.

اسلاید 22: مداخلهپس از مرحله آموزش به والدین مرحله مداخله است.1- ساختن ارتباط2- برقراری گفتگو3- ساختن قواعد و قوانین4- نظارت بر اجرای قواعد5- انتظارات والدین

اسلاید 23: ساختن تعامل مثبتیک عامل محافظت کننده در نوجوان است.اگر بین نوجوان و والدین این تعامل به هم بخورد عامل محافظت کننده از بین رفته و هر دو طرف آسیب می بینند.تشویق، محبت فیزیکی، زمان با کیفیت با نوجوان

اسلاید 24: ساختن ارتباط موثرگفتگوی موثر (نه اینکه مرتب والدین بگویند و نوجوان گوشهایش را بسته)سدهای ارتباطی را بشناسنداصلاح شیوه های گفتگوی ناسالمزبان بدن یکسان با کلامگوش دادن فعال

اسلاید 25: آموزش حل مسالههر وقت روابط آسیب دید خانواده دور هم بنشینند و راهکار بدهند و از مجموعه راهکارها بهترین را انتخاب و قاعده و قانون اجرایی برایش تعیین کنند. انتظارات غیر منطقی نوجوانان و والدین شناسایی شود

اسلاید 26: مواردی که باید والدین نظارت داشته باشندهمسالان(کی هستند، چکار می کنند....)مدرس(معلمین، پیشرفت درسی، مدیر ....)رسانه ها( چه سایتهایی را می بیند، چه شبکه هایی و چه کتابهایی می خواند...)فعالیتها( روزهای تعطیل چکار می کنند، مسایل مالی چگونه مدیریت می شود...)

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید