پزشکی و سلامت طب سنتی

بایدها و نبایدهای تخم مرغ در طب سنتی

bayad_va_nabayadhaye_tokhmemorgh_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بایدها و نبایدهای تخم مرغ در طب سنتی”

بایدها و نبایدهای تخم مرغ در طب سنتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: بایدها و نبایدهای تخم مرغ در طب سنتی

اسلاید 3: بایدها و نبایدهای تخم مرغ:مزاج تخم مرغ:زرده آن مايل به گرمی تا آخر درجه اول است و سفيدة آن سرد و تر در دوم.

اسلاید 4: بهترین آن بزرگ و در همان روز تخمگذاری شده باشد.برای جلوگیری از فساد در گرما (و عدم دسترسی به یخچال) بهتر است در نمک نگهداری شود.بعد از تخم‌مرغ، تخم پرندگان کوچک مثل کبک و بلدرچین قرار دارد.تخم اردك و مرغابي و تخم‌های مشابه آنها غليظ و ديرهضم بوده، بوي بد دارد و خلط فاسد تولید می کند.

اسلاید 5: زرده تخم‌مرغ نيم‌برشت (عسلی)، قابلیت تغذیه بالای دارد و تولید مواد خوب و سالم می کند و فضولات کمی دارد.زرده تخم‌مرغ مقوي قلب و مغز و نیروی جنسی است..زرده تخم‌مرغ در از دست دادن خون و در دوره نقاهت بیماریها مفید است.خوردن زرده خام آن جهت تصفیه صوت و سوزش مثانه مفید است.زرده تخم مرغ:

اسلاید 6: سفیده تخم مرغ:تولید کننده خلط خام و لزج و دیر هضم است و فقط معده های گرم و ورزشکاران می توانند آن را کاملا هضم کنند.

اسلاید 7: نحوه مناسب استفاده از تخم مرغ:مناسب‌ترین و زودهضم‌ترین و خون‌سازترین شکل پخت تخم مرغ: نيم‌برشت؛جوشاندن زیاد تخم مرغ باعث دیر هضمی آن مخصوصا در معده های رطوبی می شود و اصلاح آن با آویشن و فلفل و نمک است.مصرف زیاد تخم مرغ مخصوصا سفیده آن برای مزاج‌هاي سرد و معده‌‌هاي ضعيف مضر است.اصلاح با نمك و فلفل و سركه كه سبب لطيف شدن آن می‌شود.

اسلاید 8: توصیه شده از مصرف زیاد سفیده تخم مرغ در دوره بارداری پرهیز شود مخصوصا خانم هایی که احتمال سقط دارند.مصرف زیاد و طولانی مدت تخم‌مرغ باعث ایجاد لکهای پوستی در صورت و بادهای سرد در طحال و معده می شود.همچنین بیماران دارای سنگ کیسه صفرا یا مستعد آن بهتر است از مصرف تخم مرغ پرهیز نمایند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید