پزشکی و سلامت طب سنتی

بایدها و نبایدهای خواب

bayad_nabayadhaye_khab_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بایدها و نبایدهای خواب”

بایدها و نبایدهای خواب

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: بایدها و نبایدهای خواب

اسلاید 3: زمان‌های نامناسب خواب:خواب سحر:سحر از حدود یک ساعت و نیم قبل از اذان صبح شروع می‌شود و با اذان صبح به پایان می‌رسد.بیدار ماندن در این زمان، علاوه بر فواید طبی بر جسم انسان، تاثیرات زیادی بر رشد روحی و معنوی او دارد.امام علی عليه‌السلام: خوابیدن قبل از نماز صبح، پریشانی و فقر می‌آورد.

اسلاید 4: از منظر علم نيز، وقتی پس از نیمه شب می‌خوابید، ظاهر بدن سرد و دمای محیط هم سرد است و سردی خیلی زیاد می‌شود. بنابراین برخواستن از خواب پس از نیمه شب برای رفع این سردی مفید بوده و موجب تعدیل دمای بدن می‌گردد.هم‌چنین آن ساعات، زمان سکوت و آرامش است که در دیگر زمان‌ها نمی‌توان این آرامش را یافت.

اسلاید 5: خواب عیلوله: فاصله زمانی بین اذان صبح و طلوع خورشید را بین‌الطلوعین و خواب در این زمان را عیلوله می‌نامند.عیلوله از ماده ((علل)) و به معنای مرض است؛ زیرا خواب در این زمان بیماری زاست.امام صادق عليه‌السلام: "خواب بامداد، شوم و مانع روزی است. چهره را زشت و رنگ را زرد می‌گرداند، پس مبادا در این زمان بخوابید."

اسلاید 6: خواب فیلوله:خواب ضعف و سستی است و به خواب بعد از روز (بعد از طلوع خورشید) گفته می‌شود. امام باقر عليه‌السلام: خواب اول روز بی‌عقلی است؛ زیرا موجب سردی بدن می‌شود؛ لذا فرد در طول روز کسل است و شور و نشاط کافی جهت انجام فعالیت های روزانه خود ندارد.

اسلاید 7: خواب غیلوله:خوابیدن حدود نیم ساعت قبل از غروب را غیلوله می‌گویند. امام باقر عليه‌السلام: خواب بعد از عصر حماقت است.

اسلاید 8: خواب بین‌العشائین:خواب از اذان مغرب تا زمان عشاء (دو ساعت بعد از اذان مغرب) مناسب نیست.امام باقر عليه‌السلام: خواب بین نماز مغرب و عشاء انسان را از رزق محروم می‌کند.امیرالمومنین عليه‌السلام: خوابیدن قبل از نماز عشاء پریشانی و فقرمي‌آورد چون باقی‌مانده رزق هر فرد از بین الطلو عین در این زمان پخش می‌شود.

اسلاید 9: شب‌هاي خاص:در احادیث معصومین تاکید زیادی بر بیداری واحیاء شب‌هاي خاصي مانند شب نیمه شعبان، لیالی قدر و ... شده است.

اسلاید 10: خواب اول شب:خواب سر شب یعنی بعد از نماز عشاء تا نیمه شب شرعی است که بسیار مناسب است.هر ساعت خواب سر شب، برابر با دو و نیم تا سه ساعت است و از نیمه شب شرعی تا یک ساعت به اذان صبح که هر یک ساعت برابر یک ساعت می‌باشد؛ به این معنی که کیفیت خواب اول شب بسیار زیاد است و خستگی کار روز را ازبین می‌برد.زمان های مناسب خواب:

اسلاید 11: خواب قیلوله:خواب پیش از ظهر (حدود نیم ساعت قبل از اذان ظهر تا اذان ظهر) را خواب قیلوله گویند که بسیار مفید بوده و موجب نشاط و تقویت قوای مختلف بدن می‌شود.شخصی نزد پیغمبر اکرم صلي‌الله عليه و آله رفت و سوال کرد:من حافظه‌ای قوی داشتم ولی اکنون فراموشی بر من غالب شده است. حضرت پرسیدند: آیا خواب قیلوله می‌کردی و اکنون آن را ترک کردی؟ گفت: بله. حضرت فرمودند: دوباره خواب قیلوله بکن. چون این کار را کرد، حافظه‌اش برگشت.امام باقر عليه‌السلام: (خواب قیلوله نعمت است)؛ زیرا گرمی هوای روز ، سردی ظاهر بدن را تعدیل می‌کند.

اسلاید 12: خواب حیلوله:خواب بعد از ظهر را خواب حیلوله گویند.حيلوله یعنی حایل میان انسان و نماز ظهر و عصر که پس از نماز اشکالی ندارد.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید