صفحه 1:
صفحه 2:
روح انگیز بتول عباسی
"وی در سال 1283 در شیراز متولد شد و در 1363
وشت وی کارش رااز سال 1307 پس از آشنایی و
ازدواج با حسین سنجری,شاگرد و همکار کلنل وزیری آغاز
کرد و روح انگیز,نامی است که کلنل برای وی برگزید.به
گفته ی رو الله خالقی در کتاب "سرگذشت
موسیقی Sal" های وزیری یا توسط خودش خوانده می
ibs hihi aap liven
صفحه 3:
" کلنل مایل بود خواننده ی زنی تربیت شود تا بتواند بمضی
قطعه ها را بخواند در آن زمان ها زنان عیسوی و ارامنه
قادر به این کار بودند.حسین سنجری با معرفی روح انگیز
به كلنلءبه تربيت وی پرداخت و او همکاری خود را با
وزیری آغاز کرد.روح انگیز از اولین خوانندگانی است که
ور قطعه های دو صدایی آواز ابزای كد ۱۳۲ كلتلا
وزیری ساخته شد.شرکت کرد.همچنین او از اولین
خوانندکانی است که قطعه هایی برای كوركان ان
است
صفحه 4:
> وی از آغاز تاسیس رادیو(1319) با val موسسه همکاری
داشت 9 همراه با تار مرتضی نی داوود,پیانوی مرتضی
محجوبی و بعدها گروه همنوازی سرخوش برنامه هایی
اجرا کرد.
روج انگیر ۱ [برات]
تام تایه wails | أهتكسار | pbs
IS cs 5 ید ادا[
الخو شد
Be oe poe
شكرخنا رو
سل روك توجوم
نرذيك شد كه حانة ععرم | رقى مصرف | جواد مروقى
جه شود حسين كلكلاب | علیقی وروی
est
هرشت انديشة ذكر ‘aS
مزده كه آمد كل
خليل بيجارمتر ار من تيست علينقن وريرى
صفحه 5:
عقیل بن ابیطالب در سال ۵۷۸ میلادی در مکه زاده شد.
عقیل دومین فرزند ابوطالب بود. وقتی محشّد نبی و عبّاس
بت زرد ابوطالب رفتند تا تربیت فرزندانش را به عهده
بگیرند, محمّد تربیت علی و عبّاس تربیت جعفر را بر عهده
گرفت. عقيل صاحب پنج پسر به نامهای مسلم بن عقیل,
oy pout bas oy wiv a عقیل,
و یک دختر به نام رمله بنت عقیل بود.
عقيل يس Cie حدیبیه اسلام آورد و در جنگ موته
صفحه 6:
۳ عقیل بیست سال از علی بن ابی طالب بزرگتر بود و او
به محمد بن عبدالله پيشنهاد کرد که با امحبیبه ازدواج کند.
" بر اساس روایت بحارالانوا fem
که خلیفه بود خواست سهم بیشتری از بیت المال به
بدهد. را ره 2
«عقیل, تو تاب این آتش اندک نداری. من آتش دوزخ
ose تاب بیاورم ۶
صفحه 7:
۱ اسلام آوردن
" درباره زمان اسلامآوردن «SQ اقوال مختلفی وجود دارد.
به گفتة این قبه, عقیل بلافاصله پس از آزادی بعد از جنگ
بدر, مسلمان شدبه گفته اين حجر, وی در سال فتح مکه
مسلمان شد؛ اما در ادامه میگوید: برخی گفتهاند که وی
پس از صلح حدسه مسلمان شد و در ابتدای سال هشتم
هجری به مدننه هجرت کرد.
۳ وی در حنگ موته شرکت کرد و نیز طبق روایتی وی در
حنگ حنین از کسانی بود که هنگام فرار برخی از
لشکریان, col قدم ماند.
صفحه 8:
۱ در زمان امام علی(ع)
۳ طبق كفته | الحدید, عقيل [از مدینه] به عراق رفت.
ae و آنگاه به مدینه بازگشت و در هیچ یک از
جنگهای امبرالممنین(ع) حاضر نبود. هرچند آمادگی خود و
فرزندانش را برای کمک به وی در جنگها اعلام کرد, اما
حضرت او را تکلیف به جنگ نکرد.
صفحه 9:
8 درخواست از بيت المال
500 5 علی(ع) زمام آمور حلافت را در کوفه در دست داشت و اموال
بسیار از بیت المال در اختیار آن حضرت بود, روزی عقیل, به نزدش آمد و
گفت: «مقروض هستم و از ادای آن عاجز میباشم. قرض مرا ادا کن.»
وقتی علی(ع) از مقدار قرض که صدهزار درهم بود جویا شد فرمود:
«یلوکتی یه خدا آنقدر ندارم که بتوانم قرض توترا ادا کنم صبر کن تا جرد
شخص من برسد. تا آخرین حد توان, به تو کمک میکنم...» عقیل گفت از
پیت المال بده. ولى حضرت از این امر امتاع مورآ PMNS
دست وی که نابینا بود نزدیک کرد, عقيل به خيال اينكه يول است دست به
أن رد. ولى نا أهن داغ مواجه شده واعتراض مود اس ار eK
فرمود بو طاقت این آتش را نداری من چگوته با زیر با با 0007م
آتش جهنم را تحمل کنم.
صفحه 10:
| رفتن به نزد معاویه
ست ار
0 ملافات رازدر زمان حيات امام علن(ع) راستاك.. ذلك
این گروه لین روایت است: روزی معاويه در حالى كه عقيل نزدش نشسته
2[ اپورید [کنیه عقیل | است اگر تمیدائست که مر ترا | آر
رادرس بهترم نزد ما تمیآمد و او را رها نمیکرد. یل للع زارد برادرم
برایم در دینم بهتر است و تو در دنیایم برایم بهتری؛ و من دنیلیم را ترجیح
دادم؛ و از خدا عاقبت به خیری را میخواهم. rele ۳
ترد معاونه پس از درگذشت امیرالمومتین (ع) بو ات ۱۳۳۰۱۳۱۱۳ ۱۱۰
اين سحن را ترجيج میدهد. استدلال لین افراد ۲۰۱۳۱۳۳۰
صفحه 11:
۱ علاءالدین ابوالحسن
" علاءالدین ابوالحسن علی پن عبدالرحمن, از شخصیتهای
JI قدامه, میباشد؛ این خاندان, خاندانی فلسطینیالاصل
و حنبلیمذهب که فقیهان, مُسندان. حافظان و فاضیان
بسیاری از ان برخاستند و فعالیت علمی - دبنی آنان در
انديشة اسلامی آن روزگار و گسترش مذهب حنیلی تأثير
بزرگی به جای نهاد.
صفحه 12:
علاءالدین ابوالحسن علی بن عبدالرحمن بن محمد (۴ ۷۱-
۴ ۱۳۹۲م).
وى از نيايش قاضى سليمان و حخكار و بحتى بن سعد حديث شنيد
و روايت كرد. شيخ شهاب بن ححى از او حديث شنيد.
علاءالدين شيخ دارالحديث نفيسيّه بود.
صفحه 13:
۱ تمیم بن ابی بن مقبل عجلانی
تمیم ین اب ین مقبل عجلانی, ابوکعب (یا ابوخرة) (د نیمه
ا ا ا لل 00
ات wy مُقَبلِ عَجُلانى نه تاريخ تولدش معلوم استء نه
eh les calcul olzal as | so o> ys olan ee
از ده کننه برای او ذکر کردهاند: Beg eS ol
این ده کنيه چتین برمم اند که او POO Bice
نامهای کعب و حره داشته است. نیز شاعر یکجا در
دیوان ناتوانی خويش را به نحوی صمیمی با حره بازگفته
است. مىدانيم كه تميم از یک جشم نابينا بوده, و خود به
اين نقيصه اشاره کرده است.بن عیلان است.
صفحه 14:
ازدواج تمیم
" تمیم به سنت جاهلیان, دهماء همسر پدر خویش را به زنی گرفت, اما در
عصر اسلام. حکم به جدایی آن دو دادند.
-. ضمون بعضی از اشعار اون چون: از برخی روابات چنین برمیآید
کی کهنسالی و پس از جدایی از دهماء با تحر عدر
عقیلی ازدواج کرده است.
۳ اینرشیق وی را صاحب ۱۰ فرزند شاعر دانسته که نامهایشان را نیز
آورده است و مادرش را دختر شاعر بزرگ امبة بن ابیصلت پنداشته
است.
۳ گویند که او دختری نیز به نام ام شریک داشته که گاهی ابیات پدر را
تفسير و شرح میکرده است.
صفحه 15:
پیش از اسلام
" تمیم پیش از پذیرش اسلام مسیحی بود و به بازرگانی
کرساخت نبا بر دستهای روایات. تميم و برآدرش پیش
از د Uw. اسلام, در امانتی خیانت کرده بودند. داوری
وان آنها به ببامتر(ص) one Slo يود 0م اث
ماجرا به دروغ شهادتى داده بود كه منجر به تضييع حق
صاحبان مال شده بود. او يس از مسلمان شدن» به خيانت
و شهادت دروغ خود اقرار كرده است. مفسران اين
رخداد را سبب نزول أنه ٠١ سورة مائده دانسته و ذيل
أن به اين موضوع يرداختهاند. همجنين مفسران در ذيل
oll ۲۳۲ ۴-۸ ۲۸ سورة بقره به ماجراى خيانت در امانت
تمیم پرداختهاند.
صفحه 16:
پذیرش اسلام
" تمیم در سنة الوفود )5 ق9) به همراه گروهي از لخمیان نزد
007 امد و اسلام آورد او پس از اسلام آوردن. از یامبر
خواست تا روستاهای حبرون و عینون در منطقة
او او دار کندامید این سررسها ۱ ۲۳۳
سس مینی پر مالکیت او بر آنها به ی پس از
فتح شام خلفای وقت. تمیم و خاندان وى ۳ مالک آن
سرزمینها میشناختند. برخی در صحت آنن ماجرا تردید
کردهاند.
صفحه 17:
" تمیم حدود دو سال با poly, مصاحبت داشت.برخی
سيره نويسان» جون ابن اسحاق بدون در نام
غزوات. تميم را از كسانى دانستهاند كه در برخى
از gil همراه پیامبر(ص) بوده است.
صفحه 18:
“بر ياي برخی منابع اهل سنت. تمیم نخستین کسی
بود که در اواخر عمر پیامبر. پیشنهاد ساخت منبر
را داد. همچنین تمیم در بازگشت از سفری تجاری,
چراغی را که با مواد سوختنی چون نفت روشن
می شد, با خود Sup بر همین اساس او نخستین
کسی معرفی شده که در مسجد چراغ افروخت و
صفحه 19:
۱ در اختیار داشتن مناصب حج
" در دوران جاهلی, گروهی از فرزندان کعب oy سعد برخی مناصب حح
را تا هنگام ظهور اسلام در اختیار گرفتند. بعدها این از مفاخر بنیتمیم
به شمار آمد.
" امر اجازه (جلوداری حاجیان در کوچ به سوی عرفات و منا و
مد حمرات) نخست در دست خاندان صوفه از بنیتمیم بود و سپس
در دست خاندانهایی دیگر از بنیتمیم مانند بنیعطارد بن عوف و
آل کرب قرار گرفت.
" پس از او خاندان سعد پن زید مناة بن ت تميم اين مقام را به ارث بردند.
آن كاه اين مقام به خاندان صفوان بن خارت بر ار
تمیمی رسید.
صفحه 20:
| در قیام عاشورا
۳ احنف بن قیس سعدیو مسعود بن عمرو دو تن از سران تمیمی بصره, نامههای
امام حسین(ع)را در قیام عاشورا به سال 60 ق. با مضمون بیان حقانیت اهل بیت: و
دعوت از سران بصره برای حمایت و پشتیبانی از حرکت ایشان دریافت کردند.
۳ احنف که سیاستهای اهل بیت از جمله دوری از نیرنگ و حیله و بیتمایلی به ثروت را
نمیپسندید, از حمایت امام و پاسخ به نامه وی خودداری کرد. اما مسعود بن عمرو در
واکنش به نامه امام, نه تنها به حمایت از اهل بیت: و سرزنش احنف بن قیس و دیگر
سران بصره پرداخت بلکه طوایف بنیحنظله و بنیسعد تمیم و بنیعامر را برای
مشورت و پاسخگویی و حمایت از امام گرد آورد و حمایت آنها را به امام اعلام کرد.در
روز عاشورا برخی تمیمیان میان سپاهیان عمر سعد حضور یافتند و کسانی چون
زرعة بن شریک, عمر طهوى, حوبرية بن بدر و خصين تمنوى در شهادت امام حسين(ع)
مشارکت داشتند.در برابر. $9 بن يزيد ریاحو ار ee
امام (ow و eos کریلا بودند. شعبة بن حنظه, ۱
نهشلی شبیب بن عبدالله, و حجاج بر (hc Laos ۳۹۳ ۱۳۹۹۳۱۴(
هستند.