پزشکی و سلامت طب سنتی

براندازی طب سنتی در ایران

barandai_tebe_sonati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “براندازی طب سنتی در ایران”

براندازی طب سنتی در ایران

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: بسم الله الرحمن الرحیمبراندازی طب سنتی در ایران

اسلاید 3: اصالت تاریخی : سوال بزرگ اگر واقعا طب سنتي روش موثري براي درمان بسياري از بيماريها است چرا به يكباره ترك شده است ؟ آيا مردم نسبت به گنجينه علمي خود دچار فراموشكاري شده اند يا برنامه خاصي براي نابودي آن اجرا شده است ؟ آیا حذف یکباره حجامت از رفتارهای درمانی جامعه به علت بی تاثیر بودن آن بوده ؟ آیا طب رایج تحقیقی بر روی طب سنتی انجام داده و با بررسی علمی آن را رد کرده یا یک کودتای طبی اتفاق افتاده است ؟

اسلاید 4: « تاريخ طب در ايران» نوشته دکتر سيريل الگود پزشک سفارت انگليس در دربار قاجار انتشارات امير کبير ، 1371 « مبارزه با طب سنتي از زمان شاه عباس صفوي که مقارن با ورود کمپاني هند شرقي به ايران بود ، در دستور کار قرار گرفت ليکن به علت مقاومت مردمي هياتهايي که در زمان صفويه به ايران مي آمدند توفيقي به دست نياوردند . »

اسلاید 5: Fryer ، پزشک کمپاني هند شرقي در زمان صفویه : « اينها اصلا عادت ندارند با مطالعات و تحقيقات جديد پيشرفت کنند و با همان تعصبي که به مقدسات متمسکند ، به اصول طب خود چسبيده اند . »عصبانيت اين پزشک از اعتقاد مردم به طب خود تلاش استعمار برای حذف طب سنتیشدت اعتقاد مردم آن زمان به طب سنتي در حد باورهاي مذهبي آيا اگر مردم که طبيعتا هميشه به سلامتي خود علاقمندند از طب سنتي خودنتيجه نمي ديدند و از آن راضي نبودند چنين به آن پايبندي نشان مي دادند ؟

اسلاید 6: دوران قاجار « ويژگي مهم دوران قاجار انتقال طب ابن سينا به طب هاروي و پاستور بود . هياتهاي نمايندگي که در اين زمان به ايران مي آمدند اغلب پزشک بودند و به اين ترتيب طب غربي به ملايمت و آهستگي در سنگرهاي طب سنتي نفوذ کرد . »خزنده بودن حرکت جنگي به قصد تسلط فرهنگي

اسلاید 7: چرا پزشک ؟واضح است که براي غلبه بر يک ملت بايد آنها را نسبت به داشته هايخود دچار خود باختگي کرد و کدام خودباختگي از اين بالاتر کهیک ملت بپذيرد که براي حفظ سلامتي و درمان خود محتاج به بيگانهاست ؟ وقتي در اين سنگر تسليم شود ساير سنگرها را راحت تر تخليه مي کندو دقيقا به همين علت است که هياتهاي نمايندگي غربي که به ايرانمي آمدند عمدتا از ميان پزشکان انتخاب مي شدند .

اسلاید 8: آخرين ميخ تابوت طب ابن سينا « در سال 1911 وضع قانون طبابت بر اساس ديپلم و مدرک صورت گرفت که مي گفت : هيچکس در هيچ نقطه از ايران حق اشتغال به هيچ يک از فنون طبابت را ندارد مگر اينکه از وزارت معارف اجازه نامه گرفته يا تصديق نامه از ممالک خارجه داشته باشد . بدين ترتيب آخرين ميخ تابوتي که حاوي جسد مرده طب سنتي بود کوبيده شد . سمت معلمي طب ابن سينا نيز منسوخ شد . تمام اين اصلاحات نشان ميداد که با سپري شدن دوره مجريان طب رازي و ابن سينا ، روشهاي طبي منسوب به آنان نيز محکوم به فنا گرديده است . رسم ديرينه خدمت شاگردي نيز از بين رفت و حکيم ها ديگر نمي توانستند شاگرداني به سوي خود جلب و معلومات و تجربيات عملي خود را به آنها منتقل کنند . تمامي اين پيشرفتها به وسيله سياست اروپا به شدت کنترل مي شد . »

اسلاید 9: سيريل الگود زماني اين اعترافات را مي گويد که اهداف استعمار کاملا پياده شده و کار از کار گذشته است : « بديهي است که اکنون دور نماي طب به نحو محسوسي تغيير يافته بود 50 سال آموزش بوسيله اساتيد خارجي نسلي را پديد آورده بود که ديد آنها کاملا با پدرانشان متفاوت بود . اين نفوذ فرهنگ غربي به وسيله هياتهاي پزشکي در مراکز مختلف کشور تقويت شده بود و بزرگترين افتخار و اعتبار را در اين مورد بايد به اين هياتها داد»

اسلاید 10: نتیجهاصلا صحبت از يک حرکت علمي و جايگزيني منطقي در کار نيست .هیچ تحقيق و بحثي در تاريخ وجود ندارد که طی آن مقايسه ای ميان طب رايج و طب سنتي انجام شده و برتری طب رايج تایید شده باشد .استعمار اولين بار توسط طب خود وارد کشور ما شد . حذف طب سنتي بنا به اعتراف سيريل الگود و ساير مورخين و اطباي غربي حرکتي خزنده بود که طي دهها سال تلاش و برنامه ريزي بي وقفه حاصل شد . جهت اين حرکت از بالا به پائين بود : - شاهان و شاهزادگان را به استفاده از طب غربی متقاعد کردند - آموزش طب شیمیایی در کنار آموزش طب سنتی در دارالفنون برقرار شد - راه آموزش طب سنتي را مسدود نمودند - در نهايت مردم را مجبور به روي آوردن به طب شيميايي کردند

اسلاید 11: حجامت از آنجایي که درماني بدون داروست و هيچ وابستگي به خارج ندارد و در درمان بسیاری از بیماریها ما را خودکفا می کند ، بيش از ساير روشهاي درمان در طب سنتي مورد عناد و ستيزه جويي قرار گرفته و مي گيرد .

اسلاید 12:

اسلاید 13: منکر پيشرفتهاي پزشکي رايج در زمينه جراحي ، ارتوپدي ، ابزار تشخيصي و خلاصه آنچه به مدد تکنولوژي و مهندسي پزشکي حاصل شده است نيستيم بلکه بحث بر سر اين است که طب رايج در مواجهه با «Chronic Disease» ناکام مانده و روز به روز اين ناکامي ها و عوارض استفاده طولاني مدت از داروهاي شيميايي بيشتر رخ مي نماياند احياء طب اسلامي سنتي يک ضرورت است کهن جامه خويش پيراستن به از جامه عاريت خواستن

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید