صفحه 1:

صفحه 2:
ات 3 ‎ee ۳"‏ ات ‎Pty el ere ete‏ مسلم فردي و اجتملعي است و تامین سلامت جسم و روان هم ‎ew rom re oe ae CSS‏ 0 ‏اهميت دارد ‎i‏ = ‎ ‎ ‏باتوجه به اين مهم اين مجموعه در سه بخش تدوين شده است: ا ‎ee‏ ‏2- بهداشت فردي ‎Reis‏ ۱7

صفحه 3:
۳ بخش اول بر els 9۱ 78 5 ee) PE ‏برخورداري از‎ ah 1۳ مد ده ‎١ 4‏ all?

صفحه 4:
al ‏اس‎ ا ا ‎Ce ee‏ 1 سطح سلامتي و توائلئي انْسَآنَاز طريق كوشش ‎PTC eee ie nae eee‏ فردي از جامعه از حق”طبيعي خود, يعني سلامتي ‎waa]‏ ا

صفحه 5:
oye Nee RC Reale] ‏اهداف‎ . ۳ 73 a ere Tey ied 2- بهداشت مادر و کودک ‏ یتست نت 5 ا لت ل ۱ ‎i‏ ‏5- خدمات آزمايشگاهي ی ۳ 7 7- خدمات مرتبط با امور جمعيت و تنظيم خانواده للا ل ل 9- خدمات بهداشتي در شرایط اضطراري 0- بررسيهاي آماري » تحقیقات و ارزشيابي در امور بهداشتي

صفحه 6:
a ی شت عمومي در سالگ 1 در باريس ' تشكيل گردید. در فاصله بین ‎a Eby a 0 oe‏ 000 در لندن طبلبت صي کرد اپيدميولهزي وبا را مود مطالعه را ا ۱ مطالعه را در مورد تیفوئید انجام داد

صفحه 7:
تاريخجه بهداشت عمومي در ايران : 5-8 TS tore Ton Sie een ey er) ‏ل 0 ز با‎ ‏ی ی سمل‎ ۱ ‏را از‎ pec eee] ey Re ee RO centre ‏دستورات بهداشتي زنادي در هين اسلام وجود‎ ۳

صفحه 8:
al ‏اس‎ ,ٍ در سال 1320 شمسی» وزارت ‎ee‏ ‎mS re ween a ere‏ ۱ مسئله سلامت مردمسبه عنوان يكي از حقوق مسلم آنان مورد قوجه است و در اصول سوم » بيست و نهم و جهل و سوم از قانون اساسي بر ضروّرت تامين ار ل اي ل ا است

صفحه 9:
Peer hen ete Ton —_ با پیشوفت علم مردم بتدریج از عوامل مولد بيماري و تاثیر آنها بر تندرستي آگاه ثالنند,و بشر آموخت با ‎ete ee ere ey ed)‏ ۱۳ را تهسيدمي كند دوري جويد و با به كاركيري اصول ‎an)‏ لل ا ل ی

صفحه 10:
| Tore eo از ديدكاه يبزشك » سلامتي عبارت است از مطابقت با ‎PS re yc rege eer ee‏ لت ل ی الل ۱ ‎eT ete ee ee ae)‏

صفحه 11:
۱ 1 طا للستي - تن سین ا ا ا 0 ‎RENCE Sa Sc‏ ا ل ‎PCR‏ ‏آن طیف تندرستي- بيماري مي گوبند. تندرستي jal بيماري تيماري متوسط بيماري شديد بيماري

صفحه 12:
۳ عولمل موثر در پیدلیش بیماریها عبارتند از عوامل ۴ ا يي لي و فيزيکي) و از میان مدلهاق:متعددي که براي ‎Sa ae RC ee‏ الي ‎Cee ene Pe i Ee‏ عليت و مدل جرخ را مورد بحث قرار داد.

صفحه 13:
‎el ake‏ ا ل ا اس 1-وراثت 2- محیط زیست ‎ee‏ ‏3- سبک زندگي ‎Ar) Fer ed tr ee ore‏ وضعيت اقتصادي» ‎et en ro Mee Spec‏ ۱0 5- خدمات بهداشتي درماني و غيره

صفحه 14:
- ‏لس‎ ee ۳ ۲1۳۳ se ed ‏ل الات‎ ee eee pS Pe Rese fee rape oe 44 dang’ Ling 99> clo Siausl 9 Lei jlo عملیات دیگران » همكاري مي کنند.

صفحه 15:
شاخصها و معيارهاي بهداشتي در جامعه, CO LSS eet Oe) ‏مختلف بليد سعي كر شنا آنكائكه ممكن است اين‎ ‏دو وضعیت رابه وسیله اعداد نملیش داد و اين‎ ‏اعداد رابا هم مقایسه نمود اینگونه اعداد را‎ ‏شاخص عي كويند و در زمينه هاي بهداشتي بنام‎ ‏ال ار‎ ed

صفحه 16:
|۱۳ - ۳ 1- شاخصهاي مربوط به مرگ ومیر 2- ولادت و باروري ‎Cor)‏ سس 5- ميزانهاي ناتواني 6- ميزانهاي استفاده از خدمات 7- بهداشت رواني و اجتماعي 8- زيست محيطي ‎Pedi)‏ لل ‏1- کیفیت زندگي و غیره

صفحه 17:
سازمانهاي بهداشت بین ‎egal‏ اقدامات بهداشت بین المللي شامل حل ‎kv eS Te oer)‏ ال 00 لت لت ‎pears‏ 1 | ‎ee ede Be Sed‏

صفحه 18:
اب - ور #۴,سازمان جهلني بهداشت ۲16۵1۲۳0 و 1 ‎PO eo‏ ات ‎We ore) Slee‏ للم ‎ey‏ است . اساسنامه نن از هفتم آدریل 1948 م

صفحه 19:
‎a‏ هدف از تشکیل سانمان جهن بید): ل دستيابي همه مردم به بالاتريين سطح سلامت است و هدف ‎fee are‏ دستيابي ل لل آنها امكان دهد.از نظر اقتصادى و اجتماعي زندگي باروري داشته باشند.

صفحه 20:
خدمات ۷۷.۲۲.0 شامل خدمات ۳ خدمات اختصاصي و تحقیقات پزشكي است . لین سازمان براي بر آوردن نيازهاي بهداشتي ويه در مناطق مختلف جهان شش سازمان منطقه اي تلسیس کرده است مثلا منطقه جنوب ‎eed el a‏ 1۱ ‎cowl ۵‏ التي

صفحه 21:
a Be ‏ی‎ eT ۱ ries ete ACB Fe) Re STOR) bret eee Tees ot ‏كشورهاي جنگ زده تاسیس گردیده است فعاليتهاي‎ Perr ‏رز زر‎ As Ren rec ety 2 TI Agy ۱۳ ‏را‎ le eo eS el ۱0 MET yeo ee Om ‏م‎ تشویق مي کند

صفحه 22:
صلیب سیخ بین المللي ‏ در = - ‎ae ba la‏ يي ل ل ‎el ee elo‏ ت۱۳ ‎ed‏ باشد. جمعيت هلال احمر ايوان كه در سال 1302ببا نام جمعيت شير و خورشيد سرخ ۱ المللي است

صفحه 23:
eer are ‏مراقبتهاي‎ كروهي از خدمات ارلته شده براي افراد » خانواده ها و جولمع که توسط ادارات بهداشتبه منظور ارتقاء سلامت ‎PITA Pe 1c ger re‏ ترس ساب لد ‎rae eer eee‏ ۱۲ مي گردد. این سطوح عبارتنداز : 1 اف ۱۳ 2- سطح دوم مراقبتهاي بهداشتي م ‎op‏ ‏3- سطح سوم مراقبتهاي بهداشتي 6

صفحه 24:
ieee oer Rene eae) Sy eee os ‏لك‎ Cd ae he Daren PONE A CPP ee eer ke ‏قلبل دسترس باشد و شلمل خدمات جامع پيشگيري‎ » ‏درملفي براي افراد » خانواده ها و کل جامعه است‎ 230000 RE CRBC)

صفحه 25:
Pree ere ST ‏درماني در جهان‎ ‏در 1 سیستم‎ a fees It) wp were n) ‏که عبارتنداز معایفت عموهي » بیمه‎ |

صفحه 26:
سیستم شبکه بهداشتي درماني ۳ ‎a‏ ا ‎Fob Seal‏ وتا بیمارستان تخصصي گمرّاکز استان كسترش حي يلبد . نظام بهداشتاادرمان ‎ek ee Ree ey‏ ERE Lee By ae rel

صفحه 27:
دص ‎pt‏ ‏خلنه بهداشتء مراكز بهداشتي درماني و للم آموزش بهورزي » مركز بهداشت اشهرستان » ‎Pe ee eC REN es Re) sc)‏ Bee) Cr sy Lae ery

صفحه 28:
al 3 سازمان منطقه اي بهداشت و درمان استان براي نظا ‎es‏ ‏فعالیت ‎By SO oe TC‏ واحدهاي عرضه مت یس » ‏آموزش پزشكي‎ OU By i oe) Oey) rele ry CANAD 6 16 5 al 99 6 5 shAKwwlean eee L eR SE Tor ee reer et 1s Be ae Si oe

صفحه 29:
اا مقصود از برنامه ريزي بهداشتي » ‎Sr‏ ‏و ‏است و عمدتا"اهدافي از قبيل 1- اصلاح الكوهاي تشكيلاتي 2- بو كم 55-7 بهداشتي جديد 3- تعيين اولويتها 211 اصلاح كيفيت مراقبتهاي بهداشتي 5- از بين بردن ‎ARE eee Bom Th)‏ مي كند.

صفحه 30:
at erry ee 1 0 ‎tae‏ تت 5 - بهداسٌت تغذیه ‎eS ener eats)‏ 6- بهداشت رواني ‎Ne eS ee

صفحه 31:
یز ۳

صفحه 32:
بهداشت فر دی وثوفبه مسائل بهداشتي » انسان را در استفاده کلمل از زندگي آمیختهبا نشاط و شالبي » چه به ها كمك و بار ی هی کند. سلامت انسانها بستگي به میزان مهارت و داناتی آنها در به کار بردن نکات و رل

صفحه 33:
US Se Bre een We eer) ‏روان متعادل و سالم‎ ‏ا ا ل ل‎ ere Se Se me Sete ee Ler] ‏منطقي باشد بليد علاوه بيقن سالم از روان سالم هم برخوردار‎ ‏باشد.‎ ‎OS Be) ‏ا ا ل‎ eae bread] See en te te eS eos er Sd SE ee Na a oe De SC ‏اضطراب هستند که همه ي اینها علمل ناراحتيهاي رولني است و‎ ‏كريزاز آنها مي تواند در داشتن روان سالم و متعادل كمك كند.‎

صفحه 34:
در لین روزگار که زندگي شهرنشيني باعث افزایش ‎Ce a om ee Te ean PL Fe‏ شخص در صورت لزوم » تحت مراقبت بزشكي قرار دارد» بسیار مهم است و در مواردي که علائم بيماري تازه اي بروز هي کندحي تولند تشخیص صحیح تري را ا ا 2 ‎res re ore‏ ۱ بیش از سایر بانوان به معاینات پزشكي نباز دارند.

صفحه 35:

صفحه 36:
تورث و محیط دو علمل اصلي در تعیین سرنوشت ت و سلامت موجودات زنده اند. لما لثر علمل ارث هر قدر هم که قوی باشد در ‎Peery fer mr ae eye eae ets es Een‏ ‎en dt eee SEE ese ee‏ که کیفیت محبط از ابعاد مختلف واجد اهمیت شایان است که در و

صفحه 37:
۶2 بهداشت هوا ل 0ك دب و غذا است انسان بدون هوا بيش از جند ا ل ‎Lal. Cound‏ 1 در لثر عوامل طبيعي و نیز در اثر فعالیتهای آدمي همواره در معرض انواع آلودكيهاست

صفحه 38:
ROT ot Le ‏ا‎ ee lars ‏مضربه حال انسان» حیوان » کیاه ویا آثار و ابنیه باشد تغییر‎ ‏ذهد.‎ "منلبع عمده آلودکی هوا عبارتنداز منلبع ۶

صفحه 39:
[۱ er eee tO eC nee oT erry CO ‏ل ل‎ oe ae eR Ne te Bee a Dee on 15120

صفحه 40:
۳ زاو بر ظاهره می شود: ‎SO See‏ 2- بيماريهاي مزمن errr hore ere ‏عوارضي جون احساس تحريك‎ -4 ‏احساس ناراحتي در مواقع کاهش دید‎ -5 ۱

صفحه 41:
نب آشاميدفي بهداشتي و رضلیت بخش ‎oer onye RY e Ie fares‏ پپشرفت اقتصاد اجتماعات مطرح مي باشد. زیرا ‎ell le Dee CS)‏ وی !۱ توسعه » جه طور عمده جه علت نبودن آب 0 رفاه جامعه به خطر مي افتد

صفحه 42:
‎lee teens ۳‏ ا ۳۳ يزاي عفوني 53-0 مواد شيميلفي سمي ضایعات و فاضلايهاي صنعتي و ‎Le‏ ل ‎Oe See ge Se‏ باشد که استفاده از آن» سبب ‎ ‏0 ‏مختلف گردد

صفحه 43:
3 آلود ۳ ناشي از فاضلابهاي كشاورزي ؟ الما ار الف) اثر مستقیم ب) اثر غير مستقیم ج) نقش توام مستقیم و غیر مستقیم د) نقش مساعد کننده ي شرایط انتقال

صفحه 44:
تعريف فاضلاب و انواع آن ‎rene 9۱‏ است از انواع آبهاي 39° ۳ ۳۳۹ از فعاليتهاي ۳ توجه به ُنشاء تشکیل و خواص آنها » عمدقا در سه گروه ا صنعتي سس تقسيم بندي مي كردند 57

صفحه 45:
‎ANNE...‏ ۷ از مواد غیر قلبل استفاده که ضعن فعاليتهاي انسانبه وجود.مي كيد (به جز موادي كه از بدن شفع هي شود) را زبللهمي كويند كه از منايع ‎ae‏ ل ۱ ا ا و

صفحه 46:
21111111111106 ناپنیر حي باشد که در گروههلئي شلمل پس مانده » آشغال» خاكسترء خاكروبه هاي خيابلني » لاشه هاي حيوانات و مواد زايد صنعتي طبقه بندي مي شوند

صفحه 47:
0 ee TOs ca ‏امروزه روشهاي مختلفي جهت دفع زبلله نظیر تلنبار کردن در‎ " ‏محيط بازء سوزاندن در هواي آزاد » هفن بهداشتي» سوزاندن‎ ‏در دستگاههاي زباله سوز و .....در سطح جهان مورد توجه بوده‎ ‏و اعمال هي گردد و میفق تیین مطالعات جهت بدست آوردن‎ ‏انرزي از زباله بيوكاز است‎

صفحه 48:
پیشتر مردم بیش از ده ساعت از اوقات شبانه روز را در خلزهمي گذرلنند و رشد سریع جمعیت‌به ویژه در شهرهاي ‎al he ee ei‏ ی شده كه بيش از هر زمان ديكر واحدها

صفحه 49:
۱۱/۱ معبارهائي را که به عنوان اصول اساسي 7 / مسکن بهداشتي مي توان توصیه نمود 0 : عبارتنداز ‎Res pres Com ee eh es‏ 2- عاژّي از رطوبت باشد لل ی ۱ ‎RIS del Se RCE Leet tae‏ ۱ نماید للا ل ل 000 eal

صفحه 50:
۰ 7 :عوارض مسکن ناسالم 0 محلات كثيف و مساكن ناسالم» انواع بيماريها از قبيل فلج» نرعي استخوان» مرض سلء سيفليس و انحرافات شديد اجتماعى مانند الكليسم » بيكاري جنايت» دزدي » بيسوادي و امراض رولني بیش از سایر نقاط شهر 0 00-0 ۳ كردد.

صفحه 51:
۱۲ و زفاه كاركران و تطبيق وضع كار با مقتضيات جسمي و رواني آنان» ‎ere ra ere‏ ‎ee ere gener ety‏ ‎Roe AP eee ers)‏ و فعاليت ثمر بخش است

صفحه 52:
2- بيتشُكيري از عولمل سوئي که‌مي تولند در محیط کار وجود داشته باشد ی ۱ 000 4-به کار گماشتن کارگر در محيطي که از نظر فيزيولوژيكي و روانشناسي براي او مناسب باشد.

صفحه 53:
۱۰ re een ‏ل‎ oe Pee ‏ل‎ Rr Te ‏این برنامه ها را در سه مرحله شامل:‎ مرحله جه کار گماشتن» مرحله بيشگيري و مرحله ‎ney el re res)‏ ار

صفحه 54:
فسازمان جهلني بهداشت » بهداشت مدارس .مجموعه ي اقداماتي استكه به منظور تشخيص»ء تامين» ‎eal‏ و ارتفای سلاجت جسعي : رولتي و اجتماهي دز دلنش آموزان و كاركنان مدارس كه به نحوي در ۱ ار ی

صفحه 55:
SS RUT Ne oer mG Sig ‏“ماده كردن كودكان و نوجوانان‎ -2 ‏زندكي توام با نشاط و سلامت‎ 3- آموزش صحیح اصول بهداشت ال هس

صفحه 56:
2- پینی بيني خدمات بهداشتي ویژه 3- نظارت بر بهداشت محيط آموزشكاهها ‎Pye hn eer re‏ ۱ ا ‎ST ets‏ ‎Te) Re ore ke‏ ۱ ‎PU TO) ial‏

صفحه 57:
أصول كلىي خدمات بهداشت مدارس را ‎ily‏ محور كلي و مستقل از .هم مشتمل | آموزش بهداشت» ارائه خدمات بهداشتي درماني لازم و توجه به Bee TO Re RTS a eRe ‏س‎ ‏و مورد بررسي قرار داد.‎

صفحه 58:
Si ere ‏ا‎ Tt oy 3 ae, 1- عوامل حادثه كرا شامل عوامل فيزيكي ؛ شيميائي و بيولوزيكي 2- عوآمل مربوط به ميزبان شامل سن» جنسء شغل و عوامل ارثي | ‏ل ا ا ال ل ل اب‎ Ba] ee Eyre Cy

صفحه 59:
‎i‏ تقسیم بندی حوادث 1- حوادث و سوانج ناشي !3 5 ا م ‎1 ‎eS EE ee Ue Te ST ‎

صفحه 60:
0 Cpe) لازپيشگيري از حوادث بلیدسه اصل : پیش بيني» يبشكيري » انجام كمكهاي اوليه و عمليات نجات مورد توجه فرار گیرند. براي نیلبه لین اصول» 7[ [ [ [ [ [ [ز ز [ [ 0 32110170111 رسمي كشورء كارفرمايان» كاركران و كميته هاي ايمني و حفاظت 8 وجود داشته باشد.

صفحه 61:
کردن سير بيماري استفاده 8 شود اي پيشگيري درجات مختلف مي توان قائل شد که عبارتندازه 1- پيشگيري نوع اول 2- بيشكيري نوع دوم ‎a ta‏ اس نو ‎TG. SS SL Se aCe ter Ty)‏ بسا واگیر مورد مطالعه و بررسي قرار مي گیرد

صفحه 62:
ws ‏در بر‎ 20 00 1035 Pere ne Fee eae Tn Tee eal Be Tc te ner ‏طولاني بودن دوره نهفته بيماري‎ -3 RE Sel Weer

صفحه 63:
اقدامات مربوط به پيشگيري و کنترل بيماريهاي غیر واگیر معمولا در دو مرحله انجام مي گیرد ‎Pe ee oS Teter a oe re SET Ese‏ معرض تاثیر عوامل بیماریزا قرار نگیرند ”مرحله دوم : هدف لين مرحله» تشخيص زودهنكام و درمان رت

صفحه 64:
1 nee eon - ‏ببتاربهاي رولني و سالمسازي محیط رواني‎ ‏اجتماعصي است قا افراد جامعه بتوانند با‎ ‏برخورداري از تعادل رولنييبا عولمل محيط خود‎ CS eit Se rans) اعلاي تکامل انساني برسند

صفحه 65:
7 ‏بلي‎ ee ۱۳۳۳۳ ‏ا ل‎ ‏كت دارد» ۹ ۴1 حفظ سلامت رواني و‎ ‏ارتقاي كن و بيشكيري از بيماريهاي رواني‎ نیز اهمیت ویژه اي قائل است

صفحه 66:
تشخیص زودرس و درمان 2-باؤتواني 3- روان درماني انفرادي و گروهي ‎eerie Te ST Li‏ ال ا ‎eT‏ ‏6- خدمات پيگيري و مراقبت

صفحه 67:
زندكي انسان 1- دوران قبل از تولد 0 2-"دوران ۳ 8 1 3- در سنین مدرسه = ‎Freel See!‏ 5- بالغین 6- دوران کهولت

صفحه 68:
1 Pa Fe Fee eT ‏پیش از سابرین جه مرافبتهاي بهدائتي و خدمات‎ » ‏بيشكيري و درملني نياز دايند جراكه بيش از ديكران‎ ‏لل‎ Le Set See زفان» كودكان» سالمندان و معلولين از مهمترين 1 به شمار مي روند.

صفحه 69:
مل ليم 00 اساسي خدمات بهداشتي ۱ ‎Pee eae re ee‏ باشد زیرا مادران و کودکان آنها بیش ‎Pp EN ger Oe wen oan‏ آميز محيطي قرار دارند

صفحه 70:
۲ خدما 5 ت مادر و كودك دامنه فعاليت بسيار Po a rene omer eee ‏كسترده اي داششته‎ ‏ب#بررسي اند:‎ 1- مراقبتهاي بيش از ازدواج 2- مراقبتهاي دوران بارداري 3- مراقبتهاي دوران زايمان و بس از آآن ال ل يت 5- تنظيم خانواده

صفحه 71:
8 : : . ‏پيري تغییرات بيولوژيكي است که در نحوه ي زیست ارگانیسم در‎ ‏لل نا‎ Tee Le Te Seat STi Sede Te ed SEO er RELI) De OL TC re BU ne see pee eel ed

صفحه 72:
Bake) ۳ ‏كلفي»‎ a ‏و‎ fee ‏مواد الكلي و دخانیات » خود داري از عدم تحرك ؛ پیاده‎ eC. SSS Na OLR ‏ل‎ ‎Oe Or ee ne eee mn) ‏برخورداري از مراقبتهاي پزشکي مي توان گامهاي‎ رت

صفحه 73:
واده/ بهترين مكان براي تضمين رفاه مادي و روجي افراد مسن اسست . ۱ عقلید» نیازهاء عالیق و زندگي خصوصي سالمندان» آنان دوران پيري را در کنار خانواده خود بگذرانند

صفحه 74:
‎Seen ey‏ از مجموعه اي از عوامل چييمي » ذهني و اجتملعي هیا تركيبي از آنها که به نحوي در زندكي شخص لشر سوء بر جاي گذارده و ملنع از ادلعه زندگي وي‌به صورت طبيعي هي گردد. چنین فردي معلول نامیده لا

صفحه 75:
00000 ا ا ا ل ا ‎POS‏ ‏بهبود و نيز ارتقاي سطح كاراكي معلولين قا ا جه منظور دستيابي جه يك 0 BT Teles) توانبخشي عبارت است از مجموعه تدابير و اقدامات

صفحه 76:
Tee ewe nae) een een 4- استفاده از وسایل و لوازم کمکي

صفحه 77:
ا ۱۳ ل لل كه ‎CUS ee MeL Sn Tae eg red‏ ‎See ere rT nen ae)‏ استفاده از آموزش هاي قبلي خود را حفظ کند

صفحه 78:
ete ‏ل‎ ne ۱ Le Se ee ‏عناصر مضر و خطر ناك محیط مي گردد.‎

صفحه 79:
اهمیت ابعاد بلاهای طبیعی | rest ‏قطع خدمات عمومي‎ -2 3- از بين رفتن یا آسیب دیدن اموال عمومي ‎Fone Ren‏ 5- اختلال در فعاليتهاي عادي

صفحه 80:
اقدامات بهداشتي در شرايط ار 1211010000 ۱ 110100000 4- بازسازي و تجديد بنا

صفحه 81:
» One ye re Pres) ‏براي کار جا مردم و جه منظور ایجاد تغییر‎ » ‏رفتار آنان در جهت بهبود سلامت جسمي‎ رواني و اجتماعي

صفحه 82:
مكيارهاي بهداشتي و رد كردن ‎ee en ne Sie‏ 000 ‎Te Der Te sy ol‏

صفحه 83:
0 Ci 27 ‏زا‎ ‎FS ‏لاا‎ ere te ae) S| wa ‏"بیان مي نماید:‎ ‏اطمینان از اینکه جامعه تندر ستي را ارزشمند بداند‎ -1 ‏مجهز کردن افرادبه دانشها و مهارتهاي لازم و نفوذ در گرايشهاي‎ -2 ۱ ‏ل‎ en Ll ۳ al

صفحه 84:

صفحه 85:
کرایشها و رفتار افراد جامعه؛ 1۸۳ کفته مي پا ‎CS‏ ‏خاص» مردم جه مي دانند و احساس و رفتارشان چیست. لذا قبل از آموزش بهداشت » بررسي و مطالعه 1۸۳ ضرورت دارد.

صفحه 86:
1- آموزش انفرادي 2- آموزش گروهي اس آموزش و يادكيري هستند

صفحه 87:
PUR Peet) one) re Oe ‏ا‎ ‎۱ se mel ey Ren) el pede gor Re aeer (mye) ‏قادیند اطلاعات » رفتار و مهارتهاي جديدي را با‎ PO ROMS re (eo gr)

صفحه 88:
نقش مواد و تجهیزات آموزشي در ۳ ‎lee‏ ا براي تفكر و ايجاد مفاهيم به وجود مي آورند ‏لل ی سا ‎ma‏ ار سس ‏4- تجارب واقعي» عيني و حقيقي را در اختیار فراگیران قرار مي دهند ‎Ce ere Rene Ee ed aed a) ‏امکانپذیرنیست

صفحه 89:
انواع برنامه هاي 7موزش بهداشت ا ا ال ل ‎gd‏ ل ل ‎S‏ 0010000 2- برنامه هاي كوتاه مدت كه براي هدف خاص و بنابه احتياجات ال لا 3- برنلعه هاي فوري کمبا توجمبه هعه شرلیط و امکانات » از راه وسایل ارتباط جمعي» آموزشي خاص را به مردم مي دهد

صفحه 90:
هل و ‎ST URC reer hf eee wom)‏ ‎SPEC Berra ee)‏ ۱ کار نسبتا مشكلي است

صفحه 91:
راي ‎N‏ 4 زشيلبي نلمه هاي آموزش بهداشت به ‎ee ST ee rey‏ ‎Ryd‏ هدف برنامه » روشهاي اجرلني» وسائل کمك آموزشي مورد استفاده در برنلمه» طول مدت برنامه » افراد مورد نیاز براي اجراي برنلمه و ....... توجه کامل 0 ا ۱ ‎ie!‏ لك

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان