کسب و کارمدیریت و رهبریبرنامه‌ریزی

بررسي سير تکامل و پيدايش تفکر مديريت

صفحه 1:
بررس111]تک ملوااپی دی ت‌فکر000010000 تهيه كننده: آزاد قربانى رشن سلجم تن عبت

صفحه 2:
مقدمه : 0 an AES) ei iN cee aed eRe er ROLL BD ‏به ثمر رسيد ل ا سر‎ ‏ا ان‎ ee gt ee eas . ‏اجتماعی‎ ‏و عواقب انقلاب مزبور را می توان به شرح زیر خلا‎ ap ee bod oe 000 mec 00 sy ‏اا‎ re e ‏.بر‎ ison Pera SETS DELS SES eT cence cade rene yd همچنین تنقیم و کنترل فعالیتهای سازمانمای در بخش خصومی برای. 1 \ 1 ۱

صفحه 3:
و نظريه مديرت علمى در واقع از سال 18177 يعنى زمانى كه جارلز ببج نويسنده انكليسى کتاب خود را تحت عنوان " صرفه جویی صاحبان صنایع " به چاپ رساند آغاز گردید . در حدود پنجاه سال بعد یکی از صاحبان صنایع آمریکا به نام هنری تاون فنون و روشهای جديدى را در اداره امور موسسه صنعتى خود به كار برد كه مورد توجه مهندسان و مديران ‎ON IONS Booty‏ 00 PEE Ey a ero ‏ا‎ ery ‏اين سال فردریک وینسلو تیلور رساله ای درباره اصول مدیریت کار گاه های صنعتی در انجمن‎ ۱ tet en eee eae ‏اي مالا ل رو تیلور به علت‎ ۱ ا اك

صفحه 4:
سیستم تیلور که به نام " مدیریت علمی " معروف است شامل دو عنصر اساسی است : err Ee en Ded Cee er i ese es ie Bane Bake ane Re SE Bene eee eran Ree ‏ل‎ ‏عمل و چگونگی به کار بردن انها در مراحل معینی از پیشرفت فنون و بالاخره‎ Bein Ce nee OR) Bede Ne Ba Rec d Oe a Ben eMC yo Rel DLO S Ee Die RS SE Ibe ie eee ECS BE eee Reno ae EE eS ar ee Le) SMe ‏ا‎ ESS Moo ee Mere w ec) ey Raa elo Rosy oe) bere Reece ce RS) Nee) Peele yO SC Cee)

صفحه 5:
به عقیده تیلور فایده اساسی بکار بردن سیستم مذکور بالا بردن سطح تولید است ‎AE Peet a See D Rt ne Bee e oa)‏ ‎Seat pe peels‏ ا ا ا ‎Bye Cent ee ene ese beer‏

صفحه 6:
| es ‏ا‎ Ye te el By Ree p Ey) : ‏كرد جنين مى نويسد‎ ا ا ا 20 نیست . ولی مسئله مهم تر کیب عناصری است که در گذشته هم وجود داشته ا ‎ee Neen Bese ee On‏ انها به صورت اصول و موازین علمی است *

صفحه 7:
Pel eT acer ea Cnn Fe Cee eC FRY Se ear ase | peepee np eE GS : ‏عبارتند از‎ ۱ ‏م‎ cecil ‏هماهنگی به جای افتراق‎ * ‏ل‎ dC eho nee Ape OTOPT SORT eM pec et

صفحه 8:
منافع كاركنان هيجكونه مغايرتى با مقاصد مديران ندارد . و منافع مشترك اين دو دسته در ‎Pa gee gree Pn Me Cpe Te Coca ee Mae TE TION‏ ‎Secs eRe BES Deke Sele EES BEY ty eRe os‏ بنابراین افزایش مزد کار کنان با ازدیاد سود کارفرمایان ۱ ن صريح وظايف روزانه هريك از كاركنان دستكاه ا شرایط انجام کار 5221101000 * انفصال در صورت كوتاهى

صفحه 9:
550 ‏را‎ Le Pa ae Ce Pye nee) Sits or tel eRe Se RP eRe Secs ere ۳ ‏را رت‎

صفحه 10:
نمودار گانت : ا 1۱ تشویق از طریق دستمزد: ا ا ا ل لك و سريرستان به منظور بالا بردن استانداردهاى توليد . عرضه كرد .

صفحه 11:
فرانک.بی و لیلیان.ام. گیلبر ‎nee‏ ا م ا م ا ل بود که هم توان بالقوه افراد را تا حد ممکن افزایش دهد و هم نتایج سودمندی عاید انها و ‎Anal‏ 238 ‎0 ae See TOL te Eee Eee rete ‏لیلیان به واسطه تلاشهایش به عنوان اولین بانوی مدیریت شهرت يافته است

صفحه 12:
PP rep ee) Pa Oper ere) 5 I he av PO)

صفحه 13:
در بحبوحه سالهای جنگ جهانی اول ( ۱۹۱۷ ) . افرادی نظیر هنری فایول فرانسوی , تجربیات ‎Ey‏ ا ا ا ا ل Fev. yp pener MSE rie ee Ces eae Ses ESCO psn CTP) a ۳ ls ایمنی حسابداری 1 ES MEETS OA SD CS Se] یر

صفحه 14:
" ... در امور مدیریت هیچ چیز مطلق نیست ... 1۱ we kor perer ice sire tule) ۶ ‎-٠'‏ اختتيار “| انضباط ‎ng‏ 000 ۳ لت ان خدمات كاركنان وک ۳۳ ۳- ابتکار عمل ۱۳

صفحه 15:
(GRU ital ‏رت‎ ree epee) Eewey ee) ‏م‎ prere ny) ee Do eek rede Re Se eee tt? Red Dee Ren ne cd (Gar 000 ce (Organizing ) olejle J.Sas (6) 11 lal eB) Ss كف و 0 (Reporting) > 2155 ل تا

صفحه 16:
بوروكراسى وبر : ا ا م ا ال 0 ‎en‏ 001010 وی با دید جامع شناسی و تاریخ به مطالعه تطبیقی سازمانها پرداخت . ۱ Rey Wel na Sy re epee RPE IC es eae mers el oes) ‏بین رفته و سازمانهایی از نوع جدید که وبر انرا بوروکراسی می نامد به تریج جای انها را‎ pot yume pes

صفحه 17:
معانی بروکراسی : ‎pe Sie‏ ا ‎eke eS) eee Reel pe‏ لت م ‎tenet nue Py ne‏ 0 ‎Tere Ere BIC rer Re mre rae ) ‏و محلی . ( این معنا مشابه تشریفات زائد است‎ ‏بروکراسی . نوعی شکل سازمانی است , دارای ویژگیاهای مشخص از قبیل سلسله مراتب اختيار و نظام مقررات . ( ماكس وبر )

صفحه 18:
0 Pen CE Pe ess Pare pCa een eae ۱ ea ct eed Sn a i lr) c= ye ee PoE orn bles ea se he Sekt Bees : ‏کاریزماتیک‎ ‎Pee ete tl Leelee MSL Se See Re DE y‏ ا می گیرد ‏عقلايى يا قانونى : ‎Prepon 3‏ ‎Mcp Toe)‏ ا الل لا ا م م 0 شکل است که در اغلب سازمانها وجود دارد و این شکلی است که وبر به ان بروکراسی می گوید .

صفحه 19:
۱ 1 TF *" وسعت سازمان به لحاظ كثرت كارمندان ا ل ۱ * تكنولوزى نسبتا ساده براى توليد انبوه pol Linu gla 2dy91)3 sues *

صفحه 20:
چستر برنارد : رئیس سابق شرکت تلفن بل . نظریه " پذیرش اختیار " را مطرح ساخت . بر اساس اين نظريه زير دستان . ابتدا ميزان مشروعيت دستورات مافوق را مى سنجند و ‎strc) been ere npr‏ 00

صفحه 21:
مهمترين انتقاداتى كه بر مكاتب ذكر شده وارد شده است : ۱ ‎CRG re Remedi Sean we‏ ۱ است و همچنین رفتار سازمانی کارکنان ثابت فرض شده است نه متغییر . * به عقیده دانشمندان مذکور . برای اداره امور انسانی اصولی وجود دارد که جنبه کلیت داشته و در تمام سازمانها به صورت یکسان قابل اجرا و اعمال است . ‎OWT rE OM Cary‏ ۱ PPK IB Soke ne) Sy Ne era ee Oe eh net ne ALS speek els eM owe reece eer ‏مواجه خواهیم بود‎

صفحه 22:
۱۰۳۵ انسانى 00

صفحه 23:
| SS Ey OTs] manera acim) Ey )۶۱۲0۳ ۷۵۷۵ ( ‏دانشمندان علوم اجتماعی به رهبری التون مایو‎ ۱ Kel BL Reed Wee EEE LOT) SESS Ne SNC Doon ‏ا‎

صفحه 24:
۱ " وجود تفاوت بين كاركنان 0 ‏اا‎ eee atl eee ‏توانایی مدیران در برقراری ارتباط‎ * * توجه و حساسيت مديران به نيازها و احساسات كاركنان ‎ e See‏ ا ال ل ل

صفحه 25:
نهضت روابط انسانى با بررسى هاى وسيع در كارخانه هاثورن ( ©1310/6110111! ) وابسته به شرکت وسترن الکتریک که دراواخر دهه ۳۰ - ۱۹۲۰ در شیکاگو به عمل امد و به بررسی 00 ا ا 1۱ 0 ‎RU‏ ا ل ا ال ا ا ‎PENG‏ ‎Re‏ ل الل 0 ‏ام‎ ONY ‏و‎ ‎| LD pe eS TON ee Ween Toca pe Terre I UO Te eh EMP Eel R sete a) Reet a sil Gree ESE) ميزان قابل تصورى بالا مى برد .

صفحه 26:
به این ترتیب . پژوهشگران متوجه شدند که انچه سطح تولید و میزان بهره وری گروه مورد مطالعه را بالا می برد عوامل مادی نیست . بلکه عوامل غیر مادی دیگر ‎ar ome fom ire rory‏ ۹ و به این ترتیب . اهمیت انگیزش در رفتار فردی و شناسایی عوامل مختلفی که در رفتار فردی و گروهی کارکنان موثر واقع می شود . مورد توجه قرار گرفت .

صفحه 27:
OM pep rer rele ree bn ener renee er Fors Pees Pea Fea ca nt ped SOC BLES Ie Ce CS ree Ne ‏نيز در درك كردن انكيزش ذاراى اهميت بوده و بر نكرش كارمندان در تمام‎ By een rete Rome CeIn ip are Remy Ciel Sree SCRE ee ETT ١ Co) EE ot Ete Se eo eae کار کنان امری مسلم و قطعی است

صفحه 28:
7

صفحه 29:
1۱ Be Pe eee Eng) Cm CS PE PMCS 0 TEEN ‏ا ل ا ل ا‎ Sed ا ا ۳ و ۱۳|

صفحه 30:
۱-مدیریت نظام نگر یا سیستمی : سيستم يا نظام را می توان یک رشته اجزای وابسته به هم یا لازم و ملزوم که در راستای نیل به eRe DoD ‏ا‎ ore ceo رهيافت نظام نكر . سازمانها را نظام هايى تلقى مى كند درونداد را به برونداد يا بازده تبدیل می کند تا بعدا به صورت کالا یا خدمات در دسترس بهره برداران قرار گیرد 1 EO IC ONCE

صفحه 31:
| 0 ‏نب‎ ‎Pelle eel ne rely ely Re See Ce BEEPS SMP Dente P) RCH ‏ا ا ل‎ Senet ar NICE ORY eed Pelee oon tele esc boar Enea SIDE منابع مورد نياز سازمان را داردا باشد . Baws ty FONT Aw eee ye gee Perr ere Meee sere Moy eae eee)

صفحه 32:
ey eo See Sy IGa sere ep | more) ie ey eased G9) SFI GIB Ye pow G3 Sow 99> Ole bir b le Gly wb eb ۳۳ در کل مدیریت نظام نگر . نظام های باز را بر نظام های بسته ترجیح می دهد . یعنی جهت تامین درونداد مورد نیاز به نظامهای دیگر وابسته اند .

صفحه 33:
000 Byer pee ‏ا‎ aroe | Seve Fels teed Se steed eee eee) POP PCS Ee Pa OCS SOR Be Ce eee TOON ES eT ‏ا ا‎ eon pe toed rOrpenvna ie ۳۳

صفحه 34:
اا ا ا الا ‎Freer Renee)‏ دز ‎ree NCSD ae elo‏ ۱۳ TY eed TT ered)

صفحه 35:
«از توجه شما سپاسگذارم»

29,000 تومان