پزشکی و سلامت

بررسی مقاومت استافیلوکوکوس

barrasi_moqavemate_estafilokokosareos

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی مقاومت استافیلوکوکوس”

بررسی مقاومت استافیلوکوکوس

اسلاید 1: Dr Naderinasab M PhDبررسي مقاومت استافيلوكوكوس آرئوس مقاوم به متي سيلين (MRSA) به وانكومايسين

اسلاید 2: استافیلوکوکوس اورئوس یکی از قدیمیترین و بيماريزا ترين پاتوژنهای انسانی می باشد. مقابله با استافیلوکوک طلایی بعد از مقاومت به پنی سیلین، توسط آنتي بيوتيکهاي مختلفي منجمله متی سیلین انجام گرفت. شیوع گونه های مقاوم به متی سیلین (MRSA) طي چند دهة اخیر بسیار افزایش یافته است (تا حدود 60%). کاهش کارآمدی گروه نافسیلین ها منجر به استفاده از وانکومایسین برای درمان MRSA شده است.

اسلاید 3: تاکنون حداقل 11 مورد از مقاومت و بیش از 100 مورد با مقاومت متوسط این باکتری نسبت به وانکومایسین در دنیا به ثبت رسيده است

اسلاید 4: در مطالعه اي در سال ١٩٩٩ در مشهد انجام گرفت فقط يك مورد استافيلوكوك كوآگولاز منفي با حساسيت كم مشاهده شد.در مطالعه بعدي دو سال بعد بر روي ١٠٠٠ مورد استافيلوكوك به انجام رسيد هيچ مورد مقاوم و يا حساسيت متوسط مشاهده نگرديد ولي در ٣ سال بعد يعني در سال ٢٠٠٤ در يك مطالعه در مشهد بر روي ١٠٠ مورد استافيلوكوك مقاوم به متي سيلين انجام گرفت نتايج به شرح ذيل بود.

اسلاید 5: از ميان ١٠٠ مورد استافيلوكوكوس آرئوس مقاوم به متي سيلين جدا شده ٥٠ مورد مربوط به بخش سوختگي بيمارستان امام رضا (ع) و ٥٠ مورد مربوط به بيمارستان قائم (عج) بود

اسلاید 6: نتايج MIC استافيلوكوكوس آرئوس مقاوم به متي سيلين

اسلاید 7: تا امروز موارد اندکی از مقاومت این باکتری نسبت به وانکومایسین در دنیا گزارش شده است که در مجموع موارد تأييد شده ٩ مورد در آمریکا، ٢ مورد در هند و ٢ مورد در ایران مي باشند. اما امروزه بیش از 100 گزارش از S. aureus با مقاومت متوسط (VISA) نسبت به این آنتی بیوتیک گزارش شده است

اسلاید 8: در دهه های اخیر شاهد افزایش فراوانی سویه هایی از استافیلوکوکوس اورئوس با مقاومت ناهمگون نسبت به وانکومایسین (hVISA) هستیم. استافیلوکوکوس اورئوس با مقاومت ناهمگون به جمعیتی از S. aureus اطلاق می شود که حداقل غلظت ممانعت کننده از رشد آن در محدوده ی حساس (پایین تر از محدوده ی مقاومت متوسط) باشد ولی در آن زیرجمعیت هایی موجود باشند (١ باکتری به ازای هر ١٠5 تا ١٠6 باکتری) که قادر به رشد در محدوده ی غلظت های متوسط هستند.

اسلاید 9: پژوهش ها نشان می دهند که همین زیرجمعیت های کوچک از باکتری باعث ایجاد درمان های ناقص، ایجاد عفونت های بازگشتی، احتمال انتقال بیماری (به دلیل درمان ناموفق و عود دوباره عفونت در فرد بیمار) به دیگر افراد جامعه و در نهایت افزایش میزان کشندگی (نسبت به MRSA) می باشد

اسلاید 10: عقیده بر اینست که پیش از ظهور سویه های VRSA، سویه هاي VISA و سویه های دارای مقاومت ناهمگون ( hVISA ) در بین نمونه های بیمارستانی افزایش خواهند یافت. در این بین، سویه هاي hVISA به دلیل عدم شناسایی آنها در آزمایش های روتین آزمایشگاهی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند

اسلاید 11: مجدداً در مشهد بعلت اهميت مطلب و اينكه در آزمايش روتين آنتي بيوگرام موارد مقاوم مشاهده مي گردد مشغول غربالگري نمونه هاي استافيلوكوك آرئوس در دو بيمارستان امام رضا (ع) و قائم (عج) و نيز در باكتريهاي استافيلوكوك آرئوس جدا شده از بيماران خارج بيمارستاني هستيم .

اسلاید 12: در اين مطالعه ابتدا با استفاده از محيط MHA5T به غربالگري اوليه پرداخته و در مرحلة بعد، حداقل غلظت ممانعت کننده برای نمونه های مثبت با استفاده از روش E-test معمولی و روش Macro E-test تعیین خواهد شد. طرز انجام روش MET به این صورت است که از سویه های موجود در محیط مايع مولر- هینتون شیرابه ای معادل لولة 2 مک فارلند تهیه می کنیم. سپس بر روی سطح آگار BHIA کشت می دهیم. بعد از انجام مراحل فوق، نوارهای E-test وانکومایسین و تیکوپلانین بر روی محیط کشت قرار داده شده و به مدت ٢٤ ساعت در دمای ٣٥ درجة سانتیگراد اینکوبه خواهند شد.

اسلاید 13: در روش E-test معمولی، MIC > 16 میکروگرم بر میلی لیتر به عنوان سویة مقاوم و MIC < 2 میکروگرم بر میلی لیتر به عنوان سویة حساس در نظر گرفته خواهد شد. (بازه ی ٤ تا ٨ نیز به عنوان سویه های نیمه مقاوم تعریف می گردد.) در شناسایی سویه های hVISA با روش Macro E-test مشاهدة ریز کلنیهایی با MIC > 8 (برای وانکومایسین و تیکوپلانین) یا MIC > 12 (برای تیکوپلانین به تنهایی) به عنوان حضور مقاومت ناهمگون در جمعیت باکتریایی منظور می گردد. در مجموع، چنانچه نتیجة حاصل از E-test در محدودة حساس به وانکومایسین مشاهده گردد و ریزکلنیهایی با ویژگی های مذکور نیز در نمونه یافت شوند، نمونة مورد نظر به عنوان hVISA شناخته خواهند شد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید