سایرتحقیق و پژوهش

بررسی آموزش و پرورش کشور آمریکا

صفحه 1:

صفحه 2:
موضوع : بررسی آموزش و پرورش کشور آمریکا استاد محترم : دانشجو:

صفحه 3:
مقدمه : هدف لين تحقيقبه منظور شناخت آموزش وبرورش كشور امريكا و فراهم آوردن امكان ارلئه راهبرهاى توصيه اى وببه اجرا د رآوردن در ايران است؛بدین منظور درچهارخرده نظام مدبریت وبرناهه ریزی راهبردی؛عنلبع انسانی؛منلبع مللى وبرناصه ريزى درسى لين كشور مورد بررسى قرارگرفته است.نتاج لین برسی نشان‌ی دهد.که کشور ایران درمقایسمبا کشور آمریکلبا مشکل فقدان قانون فراگیر روبروست .طرح ملی سنجش با تاخبریبه مرحله اجرا درهی آید؛ درمقایسهبا کشور آمریکا که درجه تحصیلی کارشناسی »شرط اشتغال معلمان است ؛د رکشورها وجود فدارد لیکن ۵۳درصد شاغلین از چنین شرطی برخوردارند.از نظر اجتملعی +جامعه شنلسان »اموزش و برورش را وسیه ادار: تعریف می کد ون را عمل بقاودوم تمدن هی دانند ومعقدند که مجموعه دلنش ها ومهارت های پشری‌به میزانتصور نشتني افزلیش وارتباط انسانها بيجيدمتر شده است .اين لمرببه تدريج نوعى دخللت آكاهلنه را در جريان انتقال فرهنى بشرى از طريق ايجاد و كستر شبازمان هاى آموزشى وبرورشى ضوورى ساخته لست . سازمان هاى آموزش و برورش »ميقب توسعه يافته واز نظر اقتصادى »موزش وبرورش نوعى سركوايه كذارى بر حجم وبرثمر تلقى مى شود .

صفحه 4:
ساختار آموزشی 1 آموزش پایه سن آغاز دوره: ۷ سال سن اتمام دوره : ۱۶ سال آموزش پیش دبستانی الف) مهد کودک ب) کودکستان ج) مراکز مراقبتی کودکان مدت دوره : ۲ سال بين سنین ۴ تا ۶ سال آموزش ابتدایی مشتمل بر پایه های تحصیلی ۱ - ۳ یا ۴-۱ بین سنین ۶ تا ۱۰ سال

صفحه 5:
مدارک اعطایی: روال اعطای مدرک فرق‌سی کند هیچکونهاستانداردی وجود ندارد. مدارک زملنی که نیز برای وروشبه مدرسه راهنملیی وجود داشته باشد " اعطا می شوند . آموزش ابتدایی:مشتمل برپایه های تحصیلی! - ۵ مدت دوره: ۵ سال بین سنین ۶ تا ۱!سال | مدرک اعطایی: | روال اعطای مدرک متفاوت است . هيجكونه استانداردی وجود ندارد . مدارک زملنی که نیازبه ورود در مدرسه راهنملیی باشد » اعطاء می شوند. آموزش و پرورش در ابالات متحده امریکا در سه سطح مدبریتی سازماندهی شده است: 7 | دوره بيش دبستانى و ابتدايى / )| .دوره متوسطه | .دوره تكميلى 0 آموزش حرفه اى در سطح متوسطه و بعد از متوسطه مورد بررسى قرار مى كيرد .

صفحه 6:
آموزش ابتدایی ساختار آموزشی مقطع آموزش ابتدایی مدت زمان ۸- ۶ سال طی رده های سنی ۶-۱۴سال به طول می انجامد. هدف اصلی برنامه های آموزش ابتدایی کسب مهارتها» دانش و گرایشهای مثبت و اساسی توسط دانش آموزان و تأکید بر وشد فردی آنان با توجه به نیازها وتوانئیهای فردی می باشد.مقطع آموزش ابتدایی اجباری بوده و به صورت رایگان به دانش آموزان ارائه می ‎[eat‏ ‏مدارس ابتدایی طبق آمارسال ۱۹۹۵ نسبت معلمین به دانش آموزان بر ۱/۱۹ به! در مدارس دولتی و 1/لابه ادرمدارس خصوصى بالغ /ر میگردد. برنامه های آموزشی موضوعات محوری برنامه های آموزش ابتدایی عبارتنداز: زبانانگلیسی » متون قراثتی» مهارتهای زبانی» آمار / ریاضیات » مطالعات اجتماعی / تاریخ و علوم مدت

صفحه 7:
زمان ارائه دروس هفتگی حداقل میزان ساعت کلاسی طی ۴ سال اول دوره ابتدایی آموزشی سن ورودبه آموزش اجباری در ایالات متحده » مطلبقبا ایللت ؛ از سطح سنی شتا ۸ سالگی متفاوت‌عی باشد و عمیصی تیین سن برای ورود به آموزش اجباری ۷ سالگیسی باشد ؛ در پایان دوره سن فارغ التحصیلان بین ۵لتا ۸اعی باشد که البته سن ۱۶ عمیمی تیین سن و متداول | ترین سن برای فارغ التحصیلی می باشد . | آموزش متوسطه در ایللت متحده مطلیق‌با قوانین ؛ سیاستهای و تداییر ابالات و حوزه های مدرسه محلی شلمل کلاس ۱۲- ۷میباشد .هیچگونه ساختارءبرنلمه آموزشی‌اقانون اجرلیی وجود ندارد؛ تملمی قولنین و تداببرازطییق حکومتهای ایللتی وبیش از ۱۴۰۰۰ مدرسه معلی تصویب و اجراحی کردند.تعلمی ایالات و حوزه های مدارس » سطح فارغ التحصیلی از مدرسه متوسطه را؛ تکمیل و اتمام کلاس دوازدهم‌کعی دانند و اسم عمومی برای مدرک فارغ التحصیلی متوسطه دیپلم تحصیلات دبیرستانی می باشد . /

صفحه 8:
شرایط و نيازهاي آكادميك و برنامه آموزشي فني و حرفه ايي جهت اخذ اين دیبلم از طریق هر ایالت تصویب واتخاذ میگردد و ممکن است درهرایالت این شرایط و برنامه هاي آموزشي متفاوت مي باشند.در بسياري از ابالات و مناطق (حوزه ها) نه در تمامي آنها, امکان کسب دیپلم هاي ویژه دبيرستاني که مشخص کنندة تکمیل و اتمام تحصیلات آکادميك عالي يا برنامه هاي تحصيلي فتي و حرفه ايي مي باشند وجود دارد.گاهي اوقات » مدارك آكادميك کالج مقدماني , تکميلي با مدارك دبيرستاني آکادميك نامیده مي شوند و در بعضي موارد مدارك ‎Api)‏ ‏و حرفه اي , ديپلمهاي دبیرستان فني و حرفه اي نامیده مي شوند.اعطاي این مدارك که به شکل اسي ا بل شکل ی ایند عنوان «دیبلم دیرستان» نام شاف ند ابم رط براي مدرب د متوس طه ابالات منحده بر جای/ عي كتارء مجتواي برنام ه آموزشي که به سمل دبیم و تمرات کس یب شده درم شده اند و رونوشت دبیرستان نامیده مي شود .

صفحه 9:
مقطع آموزش مقدملتی متوسطه مدت زمان ۲-۶ سال طی رده های سنی ۱۴-۱۸سالبه طول حی انجامد.هدف اصلی برنلمه های آموزش ابتدليى كسب مهارتها ء دلنش و کرایشهای مثبت و اساسی توسط دلنش آموزان و تأکید بر وشد فردی آنان‌با توجمبه نیازها وتوانائیهای فردی صی باشد.مقطخ آموزش ابتدلیی اجباری بوده وجه صورت رایگان‌به دلنش آموزان ارلثه صی گردد.در مدارس ابتدلیی طبق آمارسال ۱۹۹۵ نسبت معلمین‌به دلنش آموزان بر ‎٩/۱۴‏ به| در مدارس دولتی و۱۱/"لبه ادرمدارس خصوصی بللغ میگردد.طبق آمار سال ۱۹۹۶»جمعیت سنی که لین مقطع را طی کرده لند برحدود ۸/۳۲ میلیون نفر بللغ حی گردد.مقطع تکمیلی متوسطه نیز مدت زمان ۴سالبه طول.عی انجامدسبه افرادی که دوره متوسطه رلباموفقیتبه بایان عی رسانند مدرک دیپلم اعطاعی شود در لین بین تعدادی هستند که دوره دبیرستان را ادامه نمی دهند امتحان جامعی به عنوان امتحان توسعه آموزش؟ ‎oye‏ ‏(50)) برگزارمی گردد که درصورت موفتیت افراد به آنها مدرک معادل دیپلم ارائه می گردد.

صفحه 10:
برنامه های آموزشی برنامه های درسی مقطع مقدماتی متوسطه موضوعات زیر را پوشش می دهند : دستور زبان انگلیسی متون خواندنی . مهارت نوشتن . رياضيات ‎٠7‏ .علوم و روشهای علمی ‏تاریخ ایالات متحده 2 ‎he‏ ‏. موسیقی ‏. بهداشت و تغذیه ‏هنرهای عملی ‏تربیت بدنی ‏غرافی ‏انهای خارجی ‏آموزش استثنايى ‎0 ‎0 ‎8 ‎1 ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
ارزیابی تحصیلی سیستم نمره دهی اغلب مدارس متوسطه از نظام ارزیلبی استفاده‌حی نمایند که از حروف الفبای رصی ۸ , 8 ,> , 0 و گلهی ‎gE‏ ۴ و حرف لبه معنای‌نا تمام تشکیل یافته است .این حروف به نمرات عددی وابسته و مربوط می باشند . | (عالی) :۸ | (قبولی) : 0 | (مردودی) : ۴ 0 \ #در سال ‎٩۷۵‏ میلادی کنگره آمریکا قانون (آموزش برای کلیه كودكان معلول) راتصويب كرد : 4و 1 (P.L.94 -1142) کین قانون مدارس دولتی را موظف کردکه خدمات آموزشی خاصی را برای كليه كود كلفى كه از ناتوانائيهاى آموزشى ؛ عاطفى ناتوانائيياى مربوطبه رشد و ناتوانائیهای فیزیکی تعریف کرده و ‎oA. (singer , palfrey , Butler and walker 1989) wis ait)‏ قانون در ۱۹۹۰ ميلادى اصلاح شد و ازن زمان تاکنون‌به عنوان قانون آموزش کودکان ناتوان ‎Education Act)‏ لطت و یا ۱۴۸ شناخته شده است .

صفحه 12:
‎5+lo ( Kauffman and smucker 1995)‏ آمار سال1997,بالغ بر4/4 میلیون کودك مواجه با معلولیتهای؟ جسماني و ذهني در مراکز آموزش استثنايي ثبت نام نمودند.این در حالیست که از 95درصد از کودکان استثنايي در مدارس عمومي ثبت نام به عمل آمد. ‏این فانون ارائه آموزش دولتي رایگان و مناسب براي کلیه کودکان معلول بین سنین سه تا 21 سالگي را الزامي مي کند و براي ایالتها بودجه اي در اين خصوص در نظر مي گیرد که مکمل قانون مي باشد . بودجه ها براي هر سیستم آموزشي و هر دانش آموزي که در يك برنامه آموزشي خاصي نامنويسي کرده باشد در نظر گرفته شده است تا جايي که سقف تعداد این دانش آموزان حداکثر تا 12 درصد کل جمعیت دانش ‏9 5 7 آموزي کشور را شامل شود و براي از آن بودجه اي در نظر گرفته نشده است . / اصول این قانون تضمین مي کند که : ‎ ‎ ‏- هیچ كودكي از آموزش محروم تخواهد ماند . - برنامه ها به مبناي نيازهاي افراد طراحي خواهند شد ‏کودکان در محيطي قرار خواهند گرفت که کمترین محدودیت براي آنها وجود داشته باشد به گونه اي که بتوانند به شکل مناسب نبازهاي خود را برآورده سازند . ‎ ‎

صفحه 13:
- والدین در تصمیم گيريهاي مربوط به تعیین سطح دانش آموزان خود مشارکت داشته باشند ‎(mehan , Herweck and meihis 1986)‏ . ارزبابي به وسیله يك نیم چند رشنه آي صهرت گرفنه است ‏ این نیم باید صدافت بك معلم و یا متخصص که در زمینه آن ناتواني خاص اطلاعات دارد را در خود داشته باشد . پس از تفسیر داده هاي ارزبایی کننده و تشحیص کودق به عبوان معلول »نیم ب3 برنامه آموزشی فردي را طراحی مي کند . (180) این برنامه سطح فعلي عملکرد آموزشي دانش آموزان را در خود دارد و در بر گیرنده اهداف آموزش ی کوتاه مد و بل د مدی است همینی این برناه ‎a‏ رش د دا ش آمور را سنجیده ونوع و مدت خدماتي که دانش اموز آن را دریافت خواهد کرد را در خود دارد . این برنامکر هاي آموزشي فردي و ميزان رشد دانش اموز حداقل سالي يكبار مورد بازنكري قرار مي كيرند تا در صورت لزوم اطلاعاتي در آن صورت گیرد . (1986 ۵1 6۶ 142()۳6۳20- ‎P.L.94‏ (

صفحه 14:
آموزش کودکان تیزهوش بیست سال قبل برای دلنش آموزان تیز هوش وبا استعداد برنلمه های کمی وجود داشت . در سال ۰1۹۹۰ ۳۸ ایللتبه بیش از دو میلیون دلنش آموز تیزهوش خدمات می دادند که از دلنش آموزان مهد کودک‌قا دببرستان را شامل هی شد ۰ ۲۶ ایللت مدارس را موظفبه ارلثه خدمات و برنلمه های .| آموزشی برای کودکان تیزهوش کردند و ۲۷ ایللت قوانینی را گذراندند که مناطق رلبه ارلئه چنین امکانلتی ترغیب‌حی کرد . تنها ۶ ایللت فلقد چنین ‏ | قوانینی بودند . به هر حال میزان دانش آموزانی که به عنوان دلنش آموزان تیزهوش شناخته‌می شدند نا بر اختلافتی که در قولنین و فعاليتهاى ابالتها وجود داشت تفاوت.مى كرد سبه طور مثال در جهار ايللت بيش از 7/۱۰ دلنش آموزان‌به عنوان دلنش آموزان تیزهوش محسوب شدند و در ۲۱ ایللت لین مقدار کمتر از 1۵ بود. طبق اطلاعات ۱1۴15 در سال 19۸۹ میلادی 7/۶۵ مدارس دولتى فرصتهايى را برا دلفش آموزان تيزهوش وبا استعداد فراهم كر دند و تقريبا 5 كليه دلنش آموزان مقط دبيرستان در برنامه هاى آموزشى مختص به كودكان تبز هوش و با استعداد شركت كرده بودند (1993 1 05) .

صفحه 15:
دو رویکرد بسیار شایع در خصوص دانش آموزان تیزهوش عبارت است از رویکرد غني سازي و را تسریع . غني سازي نوعا به اين معني است که تمارین آموزشي متنوع تري در اختیار دانش آموزان قرار گیرد . برنامه هاي غني سازي ممکن است شامل تمارین پس از کلاس و با كلاسهاي روزهاي تعطیل شود که علاوه بر كلاسهاي معمولي براي این دسته از دانش آموزان تشکیل مي شود . همچنین در اين روبکرد ‏ | ممکن است كلوبهاي خاصي تشکیل شود که علایق خاص این دسته از دانش آموزان در آن مورد توجه قرار ۰ | ‎a: puts 25:9). (Colongelo and Davis 1991) 2.5‏ معمولا عبارت است از ورود زودهنگام به دوره هاي آموز در يك يا دو زمبنه در روز آموزشهاي پیشرفته می بیند ‏ در صیان برنامه هاي معدودي کهراي این | آموزشي از مهدکودك گرفته تا دانشکده , چهش و با گذراندن برنامه هاي جهشي نیمه وقت کم در آن دانش | دانش آموزان وجود داشت مي نوان از برنامه هاي مدرسه ابتدايي راکفلر نام برد . در مدرسهایندايی | راکفلر برنامه هاي آموزشي ویژه کودکان تیزهوش از کلاس چهارم آغاز مي شد .دانش آموزان یزگوش براي دریافت آموزش ویٌه در مسائل درسي از جمله هندسه و قرائت از كلاسهاي عادي خود بیرون کشده مي شدند . به همین نحو در مدرسه راهنمايي واندربیلت كلاسهاي آموزشي ویّه براي کودکان تبزهوش كلاس جهارم آغاز مي شد . از دانش آموزان در کلاس سوم آزموني به عمل مي آمد و بنا به گفته معلم ریاضیات در مدرسه واندربیلت, 0 معیارها براي پذیرش به عنوان دانش آموز تیزهوش مبتني بر سنچشهاي عيني بود .

صفحه 16:
آموزش معلمان آموزش معلمین ابتدایی شرلیط آموزش و کسب گواهی نامه معلعین ابتدلیی ( دبستان )و کودکستان ( مهد كودك ) از طريق دولتهاى ايالتى تعيين صى كردد كه نيازجه امتحانات ورودی قبل از ورودبه آموزش معلم ارجعیت داشته و مجددا آموزش معلصی از قبل از کسب کواهی نلمه تکمیل نمایند .در سی و هشت ایللت نیاز به تکمیل برناسه تحصیلات تعیین شده در سطح دور لیسانس به منظور کسب کواهی نامه و تکمیل رضلیت بخش دور عملی می باشد .تحصیلات دورة لیسانس بلید درمیک مؤسسه رسمى در 77 الليت و در مؤسسه مورد تأييد ايللت در سه مرحلة دیگر تکمیل کردد .اولین گواهی نلمه آموزشی ؛ مدرك ليسانس همرامبا كسب كواهى نلمهحى باشد . اغلب بيشتر ايالتها سطوح تكميلى كسب كواهى ‎all‏ كه مبنى بر تجوبه و آموزش اضافی باشد را پیشنهاد می نمایند و بسیاری از معلمین در ابن سطح مدرك فوق ليسانس را دريلفتمى نمايند . تكميل و تداوم آموزش حرفه أى به منظور حفظ كواهى نامه در 57 ابالت ضرورى و لازم مى باشد. /

صفحه 17:
آموزش معلمین متوسطه شرلیط آموزش و کسب گواهی نلمه معلمین متوسطه از طریق هر ایالتی تعیین‌هی گردد که نیاز و الزاجبه امتحانات ورودی قبل از وروهبه آموزش معلم ارجحیت داشته و مجدداً آموزش معلعی را قبل از كسب گواهی نلمه تکمیل نمایند .در ۵ ایللت الزاجبه امتحان وجود ندارد و در ۱۲ ایللت تنها .. ارزیلیی جنی از مهارتملبه عملحی آید . و ‎۱٩‏ ابللت الزامبميك دورة کارشناسی است که تمرکز اصلی اش بر روی رشته ای است که آموخته‌حی | شود و در ۲۵ ایالت تمرکز جزئی بر روی آموزش و با الکوی دیکری از دوره های مربوطه ضروری و لازم می باشد.اولین گواهی نامه آموزشی مدرک لیسانس همرامبا کسب گواهی نلمه و جوازحی باشد . آغلب ایالتها سطوح تکمیلی کسب گولهی نلمه ای که مبنی بر تجیبه و آموز: اضلفی و بیشتر باشد را پيشنهادمینلید بشترمعمن لین دورهحدلقل مدرک فوق ليسانس را دریفت می دارن. کمل و تداوم آموزش حرفه ای در ۴۲ یلتدبه / منظور حفظ جواز و کواهی نامه ضروری و لازم می باشد .

صفحه 18:
آموزش معلمین استئنابی معلمین آموزش وییه دراغلب ‎Lf‏ تحت برنلمه های وه ومشخص شده درسطح کارشناسی وسعلح کارشناسی ارشد آموزش داده هی شوند و همچنین بطور جداکلهتید و آموزش دادمعی شوند. ۴۷ ایللت چنین معلمینی را مطلب‌با نخصص خاص وی ای‌که آنها کسب و تجربهکرده لد برای مثال آموزش ناشنوایان» آموزش نابینایان و آموزش معلولینی‌که برای كار و حرکت آموزش دادمعی شوند ‏ أید و تصدیق مینماید درحالیکه حدلقل نیاز و شرط آکادمیک مدرك كارشنلسى درارتباطبا آموزش ويؤميا رشته اى مربوطبه .قن (ملنند روانشناسى برورشى) ميباشد ؛ هدف جنين تصرف و دارلثى معلم مدرك فوق ليسانسمى بائشد..برسنل وي آموزش نديده بليد دراغلب ايالتهاى آمريكا تأديد كر هندكلين استئنانات شلمِل مديران مدرسه »رؤساى مدرسه(مشاوران)؛برسنل بهدلشت مدرسه(روانشنلسان برستاران): كتابداران مدرسه و موارد ديكر ميبا. «دربيشتر لين رده بندبهای > اى مدرك فوق ليسانسبيا بالاقر براى اولين كولهى ضرورى و لازممى باشد.مديران مدرسه ‏ بوبؤه مديران(ناظمان) و ناظران معمولأّبه گواهی نامه معلمی ملزم می گردند .

صفحه 19:
آموزش اساتید دانشگاهی قانون التبا درنظر گرفتن شرلیط هیأت علصی در آموزش متوسط تکمیلی متفاوت می باشد .مسؤوليت تعيين و مشخص كردن استانداردها و شرلیط مرلقب هيت علصى و استخدام و تشويق و ارتقاء هيئت علصى بر ‎ge‏ مزسسه خاص و هیأت علمی » ادار میا مدرسه درون‌میک مزسمه هی | باشد .شرا يطى كه مؤسسات تعيين عى نمايند » مطلبق.با سطحى كه هيت علصى جهت آموزش تعیین شده لند و مطلبق‌با موضوع رشتة آموزش | داده شده» خواه تحقیق و پژوهش اعمال شده باشدیا نشده باشد» خواه کواهی نلمة حرفه ای‌با صلاحیت مورد نیز باشیانباشد و خواه طول | دور تمام وقتیا نیمه یقت باشدیانباشد» معکن است متفاوت باشد.همچنین مسسات رسمی از هرگونه استاندارهای هیأت علمی که از طییق ۱ موْسسه رسمی منطقه ای تعبین شده باشند پیرویعی نمایند چرا که آنها ملزم و مطبع هر کونه استانداری از جانب انجمن می باشند که برنامه های ‎ote oe‏ وس و ی ار ی سر ی ‎tte‏ ی و صلاحیتهای آموزش » اجراء تحقیق و پژوهش و مشاور در رشته حرفه ای خاص خودشان » پیش بینی شده اند.

صفحه 20:
مدرک مورد نیازجهت تدریس در سطوح مختلف آموزشی پیش دبستانی: حداقل مدرک کاردانی . سطح اول : حداقل مدرک کارشناسی و در بیشتر موارد گذراندن در یک یا در سال برنامه های آموزشی برای شغل معلمی سطح دوم : حداقل مدرك كارشناسى و در بيشتر موارد كذراندن در يك يا در سال برنامه هاى آموزشى براى شغل معطمی ۰ سطح سوم: مقطع دکتری حقوق و مزاياى معلمين / نسبت دريافتى حقوق طبق آمار سال 1148ءبراى معلمان مدارس دومتى ميانكين حقوق سالانه در حدود ‎"1/٠‏ دلار لست .طبق آمار سال 114417 براى كليه معلمان از پیش دبستانی تا دبیرستان و مدارس دولنی وخصوصی با مدرک لیسانس میانگین حقوق دریافتی سالانه در حدود ۳۸۵۰۰ دلار است .

صفحه 21:
فسبت افزایش حقوق حقوق معلمان معمولا بر اساس آموزش و تجیبه افزلیش پیدحی یاب عاوه بر لین از ‎IRAN Jl‏ سال 119۵ حدود ۲۰ درصد و بای معلمان تازه کار با توجه به تورم » از سال ۱۹۸۰ تا سال ۱۹۹۵ حدود ۲۴ درصد افزایش حقوق مد نظر قرار گرفته است. مدت زمان تدریس به تفکیک دوره ابتدایی : ۳۳ ساعت + ۱۲ ساعت کار فوق العادهقبل یا بعد از مدرسه / . مقدماتی متوسطه : ۳۳ ساعت + ۱۲ ساعت کار فوق العادهقبل یا بعد از مدرسه . تکمیلی متوسطه : ۳۳ ساعت + ۱۲ ساعت کار فوق العاده قبل یا بعد از مدرسه

صفحه 22:
مشکلات آموزش وپرورش آمریکا: یک سیستم آموزشی کار آصد دربیشرفت وموفقیت یک کشور نقش مهمی را ایفا صی کند. آمریکا به لحاظ برخورداری ازمهارت های بلای تکنولوژیکی,به یکی از قدرتمندترین کشورها تبدیل شده است که دلیل آن هم درا بودن سیستم آموزشی کارا بوده است.امروزه این کشور.ف کشورهای دیگر دنا پولبیشتری راصرف آموزش وبرورش‌حی کندسبا لین وجود اهللی‌فن معتقدندکه سیستم آموزشی حال حاضر آمریکا؛مشکلات | اساسی دارد که نیازمند دگرگونی وبا بازسازی است.می توان گفت که آموزش وپرورش آمربکابه علت کم بودن سرمابه نبست بلكمبه عقيده ‎١‏ | محققین مشکلات بسیارعدیده ای وجود دارند كه سيستم آموزش ويرورش آمربكا باآنها دست به كردبان است كه اين مشكلات عبارت اند ازة ا.رقم بالای کناره گیری از کار درمیان آموز گاران: ‎i‏ \ | 2 آموزكاران اغلب مسبب ايجاد مشکلات آموزشی آمریکا هستند.شفل معلمی از آنچمبه نظرحی رسد بسیارسخت تراست »حدود۴ 7/۴ معلمینآدرپنج سال نخست كاريشان استعفا می دهند ونگران کننده تراینکه ۸۵./از افرادی که استخدام شده اند به دلیل خالی بودن پستهایی است که در این کناره گیری ایجاد شده است.

صفحه 23:
۲.عدم مشارکت والدین : والدین نقش مهمی دربهبود وارتقا آموزش یک کودک ایفا می کنند. ولی متاسفانه والدین تنها زمانی مشار کت می کنند که مشکلات جدی پیش آمده ویا توسط مسئولین مدرسه فراخوانده شوند. ۳.عدم وجودسیاست آموزشی قدرتمند: در سال۲۰۰۱ قانینی تصویب شدکه درکن هیچ کودکیبه حال خود رها نمی شود(۱!>1.58)ولی لین فانون مشکاانی را دیپی داشت که درخولست هلیی برای لغو این قانون به وجودآورد وشکافتهای موجود درسیاست آموزش باعث عدم حضور افرادی می شود که می توانند درتوسعهی ملی مشار کت کنند. ۴.مداخله سیاسی : 4 هم چنین مداخله سیاسی واداری مشکلات سیستم آموزشی آمریکا را پیچیدمتر کرده است .به جای تلاش جهت رسیدن‌به یک تولفق عموصُي» گرلیش سیستم اداری برای ایجاد اصلاحات در آموزش‌با تردید وپیچیدکی همراه است.بهعنوان مثال رویکردی وجود دارد که در تن ترویج مذهب دزمدارس ممنوع شده است.

صفحه 24:
جدول شباهتها وتفاوتها آیران وآمریکا ola! ‏|.ساختار اموزشی متمرکز‎ ۶-۵ ‏۲.دوره مهدکودک ۴-۳ سالگی الی‎ ‏"۳..تحصیل در مقطع ابتدایی اجباری و رایگان‎ ‏۴.سن ورود به دوره ابتدایی ۷ سالگی‎ ۱۱-۶ ‏۵.مدت تحصیل درابتدایی ۶سال بین سنین‎ ۶.مدت تحصیل در دوره متوسطه اول و دوم سال بین سنین 1۲- ۴الی ۱۷-۱۵ ۷آموزش برای کودکان رایگان امریکا ا.ساختاراموزشی غیرمتعرکز ۲.دوره مهدکودک ۴-۳ سالگی الی ۶-۵ ‎Jaa.”‏ در مقطع ابتدابى اجبارى و رايكان ۴.سن ورود به دوره ابتدایی ۷ سالكى ۵.مدت تحصیل درابتدایی ۶سال بین سنین ۱۱-۶ ۶.مدت تحصیل در دوره متوسطه ۶-۲سال بین سنین ۱۸-۱۴ ۷ آموزش برای کودکان استئنایی رایگان

صفحه 25:
نتیجه گیری: درمقایسه آموزش وپرورش کشور ایران‌با کشور آمریکاه لین نتیجعه خواهیم رسید که درهردوکشور آموزش برای سطوح ابتدلیی ومتوسطه رایگانهی باشد ودرهر دو کشور در لین مورد قانون هلیی تصویب شده است.مدت زملنی که دلنش آموزان آمریکلیی در مدرسه سبری‌هی کنند | به مرلقب بيشتر از دلنش آموزان ايرلنى است ولين بلعث تمرکز وعالقه بیشتر دلنش آموزان آمریکلییصی شود وهمچنین تنوعی که در مطللب | درسی دلنش آموزان آمریکلیی است بلعث شده است آموزش وبرورش آمریکا پیشوفت كندءدر آموزش وبيشرفت هر دو كشور مشکالقی وجود | دارد که هنوز حل نشده اند واین دو کشور تاحل این مشکلات راه بسیار طولانی در پیش دارند. در لين نظام وبكى ازاصيل تیین ووسیع توبن قشر فرهنگی تایبغ؛یهنی معلمان»شرکت داشته اندوهعه نهادهاءکروه هاوآحاد جامعمبهنیعی در \ تحقق اهداف آنن مشارکت دارندبا لین وجوداکنون,به ینج ترین مشکلات وچللش ها مواجمه هی باشدبه کونه ای که بسیاری از انديشمندان جامعه» رشه اغلب مشکلات,نابسامانی هاونارسایی هارادرسیستموفرایند آموزشی جستجومی کنند.

صفحه 26:
منايع بودجه آموزش وبرورش عع طا !2.1 ...د ةا 0 لال ذدوع مرأكه. الاثلاللا ساختار آموزش ‎www.tafsireY.mihanblog.com gly‏ www.knowledgelight.blogfa.com www.hanifworld.com www.worldedu.blogfa.com (eT ‏ساختار آموزش‎ www.msrt.com www jarchi.ir آموزش معلمان در آمریکا مقاله محمد مهر افروز ؛موسه تحقیقاتی ایران زمین پارسیان

صفحه 27:
پایان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان