کسب و کار مدیریت و رهبری

بررسی اثرات سبک شناختی، خود کارآمدی و دامنه کاربرد دانش

Barresi_2_maqale_model_mafhoomi_tafavothaye_fardi_va_amalkard_vazife`ee_va_ghanisazi_raveshhaye_modelsazi_mafhoomi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی اثرات سبک شناختی، خود کارآمدی و دامنه کاربرد دانش”

بررسی اثرات سبک شناختی، خود کارآمدی و دامنه کاربرد دانش

اسلاید 1: اعضای گروه(به ترتیب حروف الفبا):فرحناز داوودی، محمد جواد دهقانی، فیروزه عباس آبادیزمستان 93اساتيد گرامی: جناب آقای دکتر کاهانی و دکتر میلانی فرد

اسلاید 2: فهرست موضوعی مقالات ارائه شده مدل مفهومی تفاوت های فردی و عملکرد وظیفه ای: بررسی اثرات سبک شناختی، خود کارآمدی و دامنه کاربرد دانشIndividual Differences and Conceptual Modeling Task Performance: Examining the Effects of Cognitive Style, Self-efficacy, and Application Domain Knowledge2. غنی سازی روش های مدلسازی مفهومی از طریق علم طراحیEnriching Conceptual Modelling Practices through Design Science

اسلاید 3: 1مدل مفهومی تفاوت های فردی و عملکرد وظیفه ای: بررسی اثرات سبک شناختی، خود کارآمدی و دامنه کاربرد دانش

اسلاید 4: مسأله تحقیقچگونه تفاوت های فردی به مدل سازی مفهومی عملکرد وظیفه مربوط می شود؟ خودکارآمدی (مشتق شده از نظریه اجتماعی شناختی (SCT))سبک شناختی (مشتق شده از نظریه نوع روانی)دامنه کاربرد دانش (بر اساس ادبیات تجربی اخیر)

اسلاید 5: چاچوب نظری و توسعه فرضیه هادامنه کاربرد دانش / تجربه - ارتباط با عملکردفرضیه اول: عملکرد وظیفه مدل سازی مفهومی برای حوزه و قلمرو آشنا، نسبت به قلمرو های نا آشنا بالاتر خواهد بود.سبک شناختی - ارتباط با عملکرد فرضیه دوم: مدل سازی مفهومی عملکرد وظیفه از لحاظ سبک شناختی متفاوت است. به طور خاص، ST ها عملکرد بالاتری نسبت به سه گروه سبک شناختی دیگر خواهند داشت.خودکارآمدی – ارتباط آن با عملکردفرضیه سوم: خودکارآمدی به طور مثبت با مدل سازی مفهومی عملکرد کار مرتبط است.

اسلاید 6: روش تحقیقمتغیر های مستقل(1) دامنه کاربرد تجربه(2) سبک شناختی(3) خود کارآمدی وظیفهاندازه گیری خودکارآمدیاندازه گیری دامنه کاربرد دانش / تجربهاندازه گیری سبک شناختی

اسلاید 7: پروتکل تحقیقات و تحلیل داده ها

اسلاید 8: نتایج تحلیل داده ها

اسلاید 9: نتایجفرضیه 1: عملکرد وظیفه ای در حوزه آشنا بالاتر از عملکرد وظیفه ای در حوزه نا آشنا خواهد بود.فرضیه 2: نمرات عملکرد وظیفه ای با توجه به سبک شناختی متفاوت است. به طور خاص،احتمالا ST ها عملکرد بالاتری نسبت به سه گروه دیگر دارند.فرضیه 3: خودکارآمدی به طور مثبت با عملکرد وظیفه ای در ارتباط است.

اسلاید 10: چکیدهدر توسعه سیستم های اطلاعات، مدل سازی مفهومی، که شامل دو مدل سازی داده و مدل سازی فرایند می باشد، مؤثرترین روش برای به تصویر کشیدن و به اشتراک گذاری، درک درستی از قابلیت های کاربردی و محدودیت های طراحی محصول / سیستم / خدمات می باشد. کیفیت مدل های مفهومی بستگی به تعدادی از عوامل دارد. این تحقیق بر روی ویژگی های مدل، متمرکز شده و به طور خاص مورد بررسی قرار داد که چگونه سبک شناختی فرد ، خود کارآمدی وظیفه ، و دانش از دامنه کاربرد برکیفیت دو نوع مدل مفهومی: مدل داده ها و مدل های فرآیند تاثیر می گذارد. نتایج پژوهش نشان داد که سبک شناختی یک فرد ممکن است به کیفیت مدل مفهومی مربوط شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان داد که خودکارآمدی ممکن است یک عامل تعیین کننده کیفیت مدل باشد. به نظر نمی رسد که دامنه کاربرد دانش نقشی در کیفیت مدل های تولید شده توسط شرکت کنندگان در این مطالعه داشته باشد.

اسلاید 11: 2غنی سازی روش های مدلسازی مفهومی از طریق علم طراحی

اسلاید 12: مقدمهمدل مفهومی به عنوان یک فرایند فکری پیچیده علم طراحی در مقابل یا در ارتباط با مدلسازی مفهومیساختار مقاله

اسلاید 13: بازبینی علم طراحیتحقیقات طراحی در سیستم های اطلاعاتیسه چرخه علم طراحینقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدهای پژوهش علم طراحیجایگزین برای مفهوم نظریه

اسلاید 14: سه چرخه علم طراحی

اسلاید 15: چارچوب فهم علم طراحی و طراحی و ساخت سیستم های اطلاعاتی

اسلاید 16: ادغام علم طراحی و مدلسازی مفهومی ارتباط رویکردهای علم طراحی با مدلسازی مفهومیارتباط چرخه های علم طراحی با فعالیت های اصلی مدلسازی ISمراحل مشاهده شده در مدل مفهومی

اسلاید 17: دستور العمل های فرایند مدل سازی(1) مدل ها، مصنوعات هدفمند IT هستند که برای پرداختن به یک مشکل درنظر گرفته می شود.(2) مدل ها، راه حل هایی برای مشکلات مربوطه و مهم هستند.(3) ابزار، کیفیت، و اثر بخشی مدل ها باید توسط ارزیابی کیفیت، مشخص شود.(4) مدل سازی پژوهش باید به موضوعات مدرن کمک کند.(5) تحقیقات مدل سازی بر استفاده از روش های دقیق، متکی باشد.(6) مدل سازی یک فرایند جستجو است و از شرایط لغو استفاده می کند.(7) مدل ها باید به هر دو مخاطبان مدیریت و فن آوری گرا ابلاغ شود.

اسلاید 18: مراحل مشاهده شده در مدل مفهومی

اسلاید 19: ادغام فعالیت های مدلسازی شرح منشأ و بازتاب توسط مدلشرحی برای ایجاد سیستم هامفهوم سازی مدل هاتوضیحمستندات بر اساس نتایج مدلسازیمدل سازی جریان های کاری

اسلاید 20: شرح منشأ و بازتاب توسط مدل

اسلاید 21: نتیجه گیریبر اساس تعریف دو نوع سهم پژوهش علم طراحی (علم طراحی و پژوهش طراحی) ما تشابهات را بین پژوهش علم طراحی و طراحی سیستم های اطلاعات حرفه ای و ایجاد آن نشان داده ایم. نقشه ارتباط و طراحی چرخه برای مدل سازی حرفه ای و مدل های سیستم های اطلاعات، همپوشانی و شکاف در درون نیازهای مدل سازی توصیفی و تجویزی شناسایی و ارائه شد. این تجزیه و تحلیل شکاف منجر به ادغام استدلال در علم طراحی و مدل سازی مفهومی و یک منبع الهام بخش برای انتزاع و شکل گیری تئوری است. تحقیقات ما پتانسیل ادغام پژوهش علم طراحی از یک طرف و مدل سازی مفهومی از طرف دیگر را نشان می دهد.اگرچه، به طور جداگانه ارائه شدند و مورد بحث قرار گرفتند، تحقیق در علم طراحی و مدل سازی مفهومی منجر به سهم زیادی از دانش، شیوه و تکنیک ها در کمک به یکدیگر شدند. ما یک نقطه شروع را نشان دادیم که می تواند کمک های بسیاری ایجاد کند که منجر به بحث های پربار در روابط بین و کمک های علوم طراحی و مدل سازی مفهومی شود.

اسلاید 22: نتیجه گیریاین مقاله اولین سری از مقالاتی است که به بهبود درک، تشابهات، شباهت ها و مشارکت ها با یکدیگر در پژوهش های علم طراحی و مدل سازی مفهومی اختصاص خواهد داشت.مرور ما و ادغام علم طراحی و چارچوب های مدل سازی مفهومی به درک بهتری از رابطه بالقوه مدل سازی مفهومی و علم طراحی منجر شده است. ما از یک مدل یکپارچه استفاده کردیم. به عنوان جایگزین، ما می توانستیم از یک مجموعه مدل متشکل از مدل های ترکیبی، شامل یک مدل تشریح، یک مدل تجویزی، یک مدل مفهومی، مدل توضیح، مستندسازی، و غیره استفاده کنیم.

اسلاید 23: Than You!

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید