کسب و کارمدیریت و رهبری

بررسی اثرات سبک شناختی، خود کارآمدی و دامنه کاربرد دانش

صفحه 1:
‎fou‏ :لب ایو رای یر ‎Pru fice!‏ القها): از داووری) ولا ‎ides‏ فروژه عا ‎ti‏ ی ‎We‏ ‎out ۷ ‎

صفحه 2:
12th International Conference, BPMDS 2011 and 16th International Conference, EMMSAD 2011 held at CAISE 2011, London, UK, June 2011, Proceedings ۳۳۳7 پر و لو کاربرد دانش Individual Differences and Conceptual Modeling Task Performance: Examining the Effects of Cognitive Style, Self- efficacy, and Application Domain Knowledge ؟. غنى سازى روش هاى مدلسازى مفهومى از طريق علم طراحى ‎Springer‏ )@ Enriching Conceptual Modelling Practices through Design

صفحه 3:

صفحه 4:
* چگونه تفاوت های فردی‌به مدل سازی مفهومی عملکرد وظیفه مربوط فى شود؟ ** خودكارآمدى (مشتق شده از نظريه اجتماعى شناختى (8©045©)) ** سبك شناختى (مشتق شده از نظريه نوع روانى) * دامنه کاربرد دانش (بر اساس ادبیات تجربی اخیر) Dd

صفحه 5:
* دامنه كاربرد دانش / تجربه - ارتباط با عملکرد *** فرضیه اول: عملکرد وظیفه مدل سازی مفهومی برای حوزه و قلمرو آشنا: نسبت‌به قلمرو های نا آشنا بالاتر خواهد بود. * سبک شناختی - ارتباط با عملکرد * فرضیه دوم: مدل سازی مفهومی عملکرد وظیفه از لحاظ سبک شناختی متفاوت است.به طور خاص. 69/7 ها عملکرد بالاتری نسبتبه سه گروه سبک شناختی دیگر خواهند داشت. تباط آن با عملکرد * فرضیه سوم: خودکارآمدی‌به طور مثبت‌با مدل سازی مفهومی عملکرد کار مرتبط است. خود کار آمدی - b

صفحه 6:
نتغیر های مستة ۳ دامنه کاربرد تجربه ‎(HY‏ سبک شناختی ‏*(1) خود کار آمدی وظیفه ‏#اندازه گیری خودکارآمدی ‏*#*اندازه گیری دامنه کاربرد دانش | تجربه ‏*اندازه گیری سبک شناختی ‎Dd ‎ ‎

صفحه 7:
738 9 1.264 Pable 1 ‎ry |‏ عملکرد در حوزه تا آشتا ‎I wale ‎ ‎Table 2. ‎ ‏عملکرد در حوزه آشتا و در حوزه تا آشتا ‎Table 3. ‎ ‏عملعرد در جوزه آشتا و در ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
نتایج تحلیل داده ها تحلیل یک طرفه (۸۱0۷۸) .4 ‎‘Table‏ * p-value > 0 fppt.com

صفحه 9:
* فرضیه ا: عملکرد وظیفه ای در حوزه آشنا بالاتر از عملکرد وظیفه ای در حوزه نا آشنا خواهد بود. * فرضیه ۲: نمرات عملکرد وظیفه ای با توجه به سبک شناختی متفاوت است. به طور خاص.احتمالا /9) ها عملکرد بالاتری نسبت به سه گروه دیگر دارند. * فرضیه ۳: خودکارآمدی به طور مثبت با عملکرد وظیفه ای در ارتباط است.

صفحه 10:
در توسعه سیستم های اطلاعات» مدل سازى مفهومی. که شامل دو مدل سازی داده و مدل سازی فرایند می باشد» موثرترین روش برای به تصویر کشیدن و به اشتراک گذاری» درک درستی از قابلیت های کاربردی و محدودیت های طراحی محصول | سیستم | خدمات می باشد. کیفیت مدل های مفهومی بستگی به تعدادی از عوامل دارد. این تحقیق بر روی ویژگی های مدل. متمرکز شده و به طور خاص مورد بررسی قرار داد که چگونه سبک شناختی فرد . خود کارآمدی وظیفه . و دانش از دامنه کاربرد برکیفیت دو نوع مدل مفهومی: مدل داده ها و مدل های فرآیند تاثیر می گذارد. نتلیج پژوهش نشان داد که سبک شناختی یک فرد ممکن است به کیفیت مدل مفهومی مربوط شود. علاوه بر لينء تحقیقات نشان داد که خودکارآمدی ممکن است یک عامل تعیین کننده کیفیت ل باقیدبه نظرانمیی وسی که داهعه کازیزد: دان در کیفیت مدل های تولید شده توسط شرکت کنندگان در این مطالعه داشته باشد. Dd

صفحه 11:

صفحه 12:
* مدل مفهومی به عنوان یک فرایند فکری پیچیده * علم طراحی در مقابل یا در ارتباط با مدلسازی مفهومی * ساختار مقاله

صفحه 13:
* تحقیقات طراحی در سیستم های اطلاعاتی * سه چرخه علم طراحی * نقاط قوت. نقاط ضعف. فرصت ها و تهدیدهای پژوهش علم طراحی * جایگزین برای مفهوم نظریه

صفحه 14:
پژوش وا دالش پایه ۳۳ معیط کش با ایجاد |ساخت سن لا منودولوزى ها | ذلش كيردى /) ختص كردن | | تحبين كرنن ‎[eet‏ سلزمانها موارد بيشتر از بايه داش کاربرد در محيط مناسب چرخه هایپژوهش عم طراحی به شکلی كه توسط 11611061 ,۸.10 معرفی شده لست ‏ .1 ,لآ pb

صفحه 15:
طراحی و ایجاد 15 پژوهش علم طراحی پژوهش طراحی 3 چگوند کسب و کار فعالیت می کند. 3 1 ه تشريح فعاليت كسب و کار شیوه تشخیص ویزقتی ها پم ۲ ‎ete‏ ‏شيوه نتيجه كيرى شرايط مورد تياز وه نتيجه كيرى اهداف | ل 5 و #۶ شیوه مدل سازی شيوه توسعه مدل * 0 و شیوه استدلال در 3 ‎|e‏ = عورد ويذكى ها ‎g‏ ‏روش پیاده سازی ‎Evaluation aS‏ روش تست كردن روش ارزیایی چهارچوب برای درک پژوهش علم طراحی و ایجاد و طراحی سیستم های اطلاعاتی ساپ اس

صفحه 16:
* ارتباط رویکردهای علم طراحی با مدلسازی مفهومی *_ارتباط چرخه های علم طراحی با فعالیت های اصلی مدلسازی ‎IG‏ مراحل مشاهده شده در مدل مفهومی

صفحه 17:
(۱) مدل هاء مصنوعات هدفمند ۲۲" هستند که برای پرداختن به یک مشکل درنظر گرفته می شود. (۲) مدل هاء راه حل هایی برای مشکلات مربوطه و مهم هستند. (۳) ابزار. کیفیت. و اثر بخشی مدل ها باید توسط ارزیابی کیفیت. مشخص شود. (۴) مدل سازی پژوهش باید به موضوعات مدرن کمک کند. (۵) تحقیقات مدل سازی بر استفاده از روش های دقیق, متکی باشد. (۶) مدل سازی یک فرایند جستجو است و از شرایط لغو استفاده می کند. (۷) مدل ها بايد به هر دو مخاطبان مدبریت و فن آوری گرا ابلاغ شود.

صفحه 18:
reasoning on concept development acts rigor stage (concept development) سطوح فعالیت های مدل سازی منهومی .3 ‎Fig.‏ fppt.com

صفحه 19:
شرح منشاً و بازتاب توسط مدل شرحی برای ایجاد سیستم ها مفهوم سازی مدل ها مستندات بر اساس نتایج مدلسازی مدل سازی جریان های کاری

صفحه 20:
Lap ‏زان كاريرد دامته در مورد اشيا در منيع‎ 90 (0) مشخصات آشیادرارتبط باذنعان و یا از اور دامن يساس زبان بيان محصولات. ‎Sy‏ نايش | درک 3 8 ‎vA) a ۵‏ را تیه فيرسزي .وید 5 یاو فک ‎ade‏ ‏فت و توس ‎ste‏ تا تخاب شده ات مدل سازی برای تشریح منبع و اساس درک توسط محصول فنی .4 ,یل fppt.com

صفحه 21:
پر اساس تعریف دو نوع سهم پژوهش علم طراحی (علم طراحی و پژوهش طراحی) ما تشابهات را بین پژوهش علم طراحی و طراحی سیستم های اطلاعات حرفه ای و ایجاد آن نشان داده ایم. نقشه ارتباط و طراحی چرخه برای مدل سازی حرفه ای و مدل های سیستم های اطلاعات. همپوشلنی و شکاف در درون نیازهای مدل سازی توصیفی و تجویزی شناسایی و ارلئه شد. لین تجزیه و تحلیل شکاف منجر به ادغام استدلال در علم طراحی و مدل سازی مفهومی و یک منبع الهام بخش برای انتزاع و شکل گیری تئوری است. تحقیقات ما پتانسیل ادغام پژوهش علم طراحی از یک طرف و مدل سازی مفهومی از طرف دیگر را نشان می دهد. اگرچه. به طور جداگانه الئه شدند و مورد بحث قرار گرفتند. تحقیق در علم طراحی و مدل سازی مفهومی منجر به سهم زیادی از دانش, شیوه و تکنیک ها در کمک به یکدیگر شدند. ما یک نقطه شروع را نشان دادیم که می تولند کمک های بسیاری ایجاد کند که منجر به بحث های پربار در روابط بین و کمک های علوم طراحی و مدل سازی مفهومی شود

صفحه 22:
* اين مقاله اولين سرى از مقالاتى است كه به بهبود درك. تشابهات. شباهت ها و مشاركت هابا يكديكر در يزوهش هاى علم طراحى و مدل سازى مفهومى اختصاص خواهد داث * مرور ما و ادغام علم طراحی و چارچوب های مدل سازی مفهومی به درک بهتری از رابطه بالقوه مدل سازی مفهومی و علم طراحی منجر شده است. ما از یک مدل یکپارچه استفاده کردیم. به عنوان جایگزین. ما می توانستیم از یک مجموعه مدل متشکل از مدل های ترکیبی, شامل یک مدل تشریح. یک مدل تجویزم یک مد مفهومی, مدل توضیح. مستندسازی» و غیره استفاده کنیم.

صفحه 23:
59 5 Than You! y ‎pb‏ چم

کت کت ن ن م ی اساتيد رگامی :جناب آاقی د ر کااه ی و د ر ال ی رفد اعضای رگوه(هب رتتیب رحوف الفبا): رفحناز داوودی ،محمد جواد دهقانی ،فیروزه عباس آبادی زمستان 93 فهرست موضوعی مقاالت ارائه شده خود کارآمدی و دامنه، بررسی اثرات سبک شناختی:مدل مفهومی تفاوت های فردی و عملکرد وظیفه ای کاربرد دانش .1 Individual Differences and Conceptual Modeling Task Performance: Examining the Effects of Cognitive Style, Selfefficacy, and Application Domain Knowledge غنی سازی روش های مدلسازی مفهومی از طریق علم طراحی.2 Enriching Conceptual Modelling Practices through Design 1 م د ل م ف ه و اث م ر ا ی ت تف ا س و ب ک شن ت ه ا ا ی خ ف ت ر ی د ، ی خ و و ع د م ک ل ا ک ر ر آ د م و د ظ ی ی ف و ه د ا ا م ی ن : ه ب ر ک ا ر ربرد دا سی نش مسأله تحقیق • چگونه تفاوت های فردی به مدل سازی مفهومی عملکرد وظیف88ه مرب88وط می شود؟ خودکارآمدی (مشتق شده از نظریه اجتماعی شناختی ())SCT سبک شناختی (مشتق شده از نظریه نوع روانی) دامنه کاربرد دانش (بر اساس ادبیات تجربی اخیر) چاچوب نظری و توسعه فرضیه ها • ‏ • ‏ • ‏ دامنه کاربرد دانش /تجربه -ارتباط با عملکرد فرضیه اول :عملکرد وظیفه مدل سازی مفهومی برای حوزه و قلمرو آشنا ،نسبت به قلمرو های نا آشنا باالتر خواهد بود. سبک شناختی -ارتباط با عملکرد فرضیه دوم :مدل سازی مفهومی عملکرد وظیفه از لحاظ سبک ش88ناختی متف88اوت است .به طور خاص ST ،ها عملکرد باالتری نسبت به سه گروه سبک ش8888ناختی دیگر خواهند داشت. خودکارآمدی – ارتباط آن با عملکرد فرضیه سوم :خودکارآمدی به طور مثبت با مدل سازی مفهومی عملکرد کار مرتب88ط است. روش تحقیق متغیر های مستقل •( )1دامنه کاربرد تجربه •( )2سبک شناختی •( )3خود کارآمدی وظیفه ‏اندازه گیری خودکارآمدی ‏اندازه گیری دامنه کاربرد دانش /تجربه ‏اندازه گیری سبک شناختی پروتکل تحقیقات و تحلیل داده ها نتایج تحلیل داده ها نتایج • فرضیه :1عملکرد وظیفه ای در حوزه آشنا باالتر از عملکرد وظیفه ای در حوزه نا آشنا خواهد بود. • فرضیه :2نمرات عملکرد وظیفه ای با توجه به سبک شناختی متفاوت است. به طور خاص،احتماال STها عملکرد باالتری نسبت به سه گروه دیگر دارند. • فرضیه :3خودکارآمدی به طور مثبت با عملکرد وظیفه ای در ارتباط است. چکیده در توسعه سیستم های اطالعات ،مدل سازی مفهومی ،که ش امل دو م دل سازی داده و مدل سازی فرایند می باشد ،مؤثرترین روش برای به تصویر کشیدن و به اشتراک گذاری، درک درستی از قابلیت های کاربردی و مح دودیت های طراحی محص ول /سیس تم / خدمات می باشد .کیفیت مدل های مفه ومی بس تگی ب ه تع دادی از عوام ل دارد .این تحقیق بر روی ویژگی های مدل ،متمرکز شده و به طور خاص مورد بررسی قرار داد ک ه چگونه سبک شناختی فرد ،خود کارآمدی وظیفه ،و دانش از دامنه کاربرد ب رکیفیت دو نوع مدل مفهومی :مدل داده ها و مدل های فرآیند تاثیر می گذارد .نتایج پژوهش نش ان داد که سبک شناختی یک فرد ممکن است به کیفیت مدل مفهومی مرب وط ش ود .عالوه بر این ،تحقیقات نشان داد که خودکارآمدی ممکن است یک عامل تعیین کنن ده کیفیت مدل باشد .به نظر نمی رسد که دامنه کاربرد دانش نقش ی در کیفیت م دل های تولی د شده توسط شرکت کنندگان در این مطالعه داشته باشد. غ ن ی س ا ز ی ر و ش ه ا ی م د ل سا ز ی مف 2 ه و م ی ا ز ط ری ق عل م ط را حی مقدمه • مدل مفهومی به عنوان یک فرایند فکری پیچیده • علم طراحی در مقابل یا در ارتباط با مدلسازی مفهومی • ساختار مقاله بازبینی علم طراحی • تحقیقات طراحی در سیستم های اطالعاتی • سه چرخه علم طراحی • نقاط قوت ،نقاط ضعف ،فرصت ها و تهدیدهای پژوهش علم طراحی • جایگزین برای مفهوم نظریه سه چرخه علم طراحی چارچوب فهم علم طراحی و طراحی و ساخت سیستم های اطالعاتی ادغام علم طراحی و مدلسازی مفهومی • ارتباط رویکردهای علم طراحی با مدلسازی مفهومی • ارتباط چرخه های علم طراحی با فعالیت های اصلی مدلسازی IS • مراحل مشاهده شده در مدل مفهومی دستور العمل های فرایند مدل سازی ( )1مدل ها ،مصنوعات هدفمند ITهستند که برای پرداختن به ی88ک مش88کل درنظر گرفته می شود. ( )2مدل ها ،راه حل هایی برای مشکالت مربوطه و مهم هستند. ( ) 3ابزار ،کیفیت ،و اثر بخشی مدل ها باید توسط ارزیابی کیفیت ،مشخص شود. ( )4مدل سازی پژوهش باید به موضوعات مدرن کمک کند. ( )5تحقیقات مدل سازی بر استفاده از روش های دقیق ،متکی باشد. ( )6مدل سازی یک فرایند جستجو است و از شرایط لغو استفاده می کند. ( )7مدل ها باید به هر دو مخاطبان مدیریت و فن آوری گرا ابالغ شود. مراحل مشاهده شده در مدل مفهومی ادغام فعالیت های مدلسازی • شرح منشأ و بازتاب توسط مدل • شرحی برای ایجاد سیستم ها • مفهوم سازی مدل ها • توضیح • مستندات بر اساس نتایج مدلسازی • مدل سازی جریان های کاری شرح منشأ و بازتاب توسط مدل نتیجه گیری • بر اساس تعریف دو نوع سهم پژوهش علم طراحی (علم طراحی و پژوهش طراحی) ما تشابهات را بین پژوهش علم طراحی و طراحی سیستم های اطالعات حرفه ای و ایجاد آن نشان داده ایم .نقشه ارتباط و طراحی چرخه برای مدل سازی حرفه ای و مدل های سیستم های اطالعات ،همپوشانی و شکاف در درون نیازهای مدل سازی توصیفی و تجویزی شناسایی و ارائه شد .این تجزیه و تحلیل ش کاف منج ر به ادغام استدالل در علم طراحی و مدل سازی مفهومی و یک منبع الهام بخش ب رای ان تزاع و ش کل گیری تئوری است .تحقیقات ما پتانس یل ادغ ام پ ژوهش علم طراحی از ی ک طرف و م دل سازی مفهومی از طرف دیگر را نشان می دهد. • اگرچه ،به طور جداگانه ارائه شدند و مورد بحث قرار گرفتند ،تحقی ق در علم طراحی و م دل سازی مفهومی منجر به سهم زیادی از دانش ،شیوه و تکنیک ها در کمک به یکدیگر ش دند .ما ی ک نقط ه شروع را نشان دادیم که می تواند کمک های بسیاری ایجاد کند که منجر به بحث های پربار در روابط بین و کمک های علوم طراحی و مدل سازی مفهومی شود. نتیجه گیری • این مقاله اولین سری از مقاالتی است که ب ه بهب ود درک ،تش ابهات ،شباهت ها و مشارکت ها با یکدیگر در پژوهش های علم طراحی و مدل سازی مفهومی اختصاص خواهد داشت. • مرور ما و ادغام علم طراحی و چارچوب های مدل سازی مفهومی ب ه درک به تری از رابطه بالقوه مدل سازی مفهومی و علم طراحی منج ر ش ده اس ت .ما از ی ک م دل یکپارچه استفاده کردیم .به عنوان جایگزین ،ما می توانستیم از ی ک مجموع ه م دل متشکل از مدل های ترکیبی ،شامل یک مدل تشریح ،یک مدل تجویزی ،ی ک م دل مفهومی ،مدل توضیح ،مستندسازی ،و غیره استفاده کنیم. Than You!

51,000 تومان