کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

بررسی ارتباط بین انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر مشهد

baresi_ertebat_bein_entezarat_shoqli_control_shoqli_va_hemayat_ejtemaee_ba_farsoodegi_shoqli_moaleman_tarbiat_badani_shahr_mashhad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی ارتباط بین انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر مشهد”

بررسی ارتباط بین انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر مشهد

اسلاید 1: بررسی ارتباط بین انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر مشهد استاد راهنما:استاد مشاور:دانشجو:تاریخ دفاع:

اسلاید 2: مقدمهبیان مسئلهاهمیت و ضرورت تحقیقاهداف تحقیقفرضیات تحقیقپیشینه تحقیقروش شناسی تحقیقیافته های تحقیقبحث و نتیجه گیریپیشنهادهای تحقیق

اسلاید 3: مقدمه فرسودگی شغلی حالت خستگی جسمی، روانی و عاطفی ناشی از استرس مزمن است. مشکلات روانی از جمله فرسودگی شغلی در ایفای نقش اجتماعی به عنوان یک عامل مانع و بازدارنده تلقی می-شوند.فرسودگی شغلی معلمنظم و انضباط دانش آموزانتعارض و ابهام نقشفشار زمانشرایط کاری نامناسبتنهایی و عدم استقلال در تصمیم گیری

اسلاید 4: بیان مسئلهفرسودگی شغلی معلمان درطول چند دهه اخیر بعنوان یک نگرانی جدی برای معلمان، دانش آموزان و والدین مطرح شده است.احتمال اینکه معلمان دچار فرسودگی شغلی شوند هم توسط عوامل محیطی و هم عوامل دموگرافیک تعیین می -شود.مدل انتظارات- کنترل- حمایت (JDC-S)مدل انتظارات- کنترل (JDC)

اسلاید 5: عدم تعهد به کارحضور نامنظم در کلاسبی کفایتی در وظایفعدم اثربخشی در آموزشاستعفابیان مسئله

اسلاید 6: اهمیت و ضرورت تحقیقضروری است که مدیران و مسئولان آموزشی از جنبه هایی که باعث بهبود یا نقص درعملکرد معلمین می شود آگاهی کسب نمایند. فرسودگی شغلی را به عنوان یکی از دلایل افزایش سرعت بازنشستگی پیش از موعد معلمان به علت اختلالات و علائم روان تنی دانسته اند. بسیار ضروری است که رسیدگی بیشتری درباره چگونگی تجربه کاری معلمان تربیت بدنی انجام شود.

اسلاید 7:

اسلاید 8: اهداف تحقیقهدف کلیهدف کلی از این تحقیق، بررسی ارتباط بین انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر مشهد می باشد.

اسلاید 9: اهداف اختصاصیاهداف تحقیقتعیین ارتباط بین انتظارات شغلی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی.تعیین ارتباط بین کنترل شغلی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی.تعیین ارتباط بین حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی.تعیین نقش پیش بین انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی در مورد فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی.

اسلاید 10: فرضیات تحقیقبین انتظارات شغلی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد.بین کنترل شغلی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد.بین حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد.نقش متغیرهای پیش بین (انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی) بر متغیر ملاک (فرسودگی شغلی) به چه میزان است.

اسلاید 11: پیشینه تحقیقمیزان تحلیل رفتگی نمونه ها نسبتأ زیاد بود. بین هوش عاطفی و ابعاد تحلیل رفتگی دبیران تربیت بدنی رابطه معکوس و معناداری وجود داشت، به گونه ای که افزایش هوش هیجانی موجب کاهش تکرار و شدت تحلیل رفتگی شغلی می شود. 220 دبیر تربیت بدنی مقطع متوسطه رابطه بین هوش هیجانی و تحلیل رفتگی شغلی دبیران تربیت بدنی مقطه متوسطه مشهدخوشبختی و همکاران (1388)بین جو سازمانی و تحلیل رفتگی و ابعاد جو سازمانی (رفتار متعهدانه معلمان، رفتار صمیمی معلمان و رفتار حمایتی مدیران) با تحلیل رفتگی شغلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. اما بین رفتار دستوری مدیران و رفتار ناامیدانه معلمان با تحلیل رفتگی رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. رابطه بین جو سازمانی باز با دو بعد فرسودگی هیجانی و مسخ شخصیت منفی و معنادار، و با بعد موفقیت فردی معلمان مثبت ومعنادار بود134 معلم تربيت بدنيارتباط بین جو سازمانی مدارس و تحلیل رفتگی معلمان تربیت بدنی رمضانی نژاد و همکاران (1388)

اسلاید 12: پیشینه تحقیقابعاد فرسودگی شغلی با کار زیاد و فقدان حمایت همکاران و مدیریت در ارتباط هستند.156 پرستار تعیین کننده های شغلی و فردی سه بعد فرسودگی شغلیجانسن و همکاران1 (1999) ارتباط معناداری بین انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی وجود دارد و متغیر انتظارات شغلی، با خستگی عاطفی و علائم جسمانی مرتبط بود 169 معلم استرس شغلی و سلامتی در بین معلمان ایتالیایی مدارس متوسطهپیسانتی و همکاران2(2003) انتظارات شغلی و حمایت اجتماعی با رضایت شغلی کارگران مرتبط است. کنترل شغلی علاوه بر اینکه رابطه ای با رضایت شغلی نداشت بلکه تعدیل کننده ارتباط انتظارات شغلی و رضایت شغلی نیز نبود. 1125 کارگر بررسی مدل کاراسک در مورد رضایت شغلی کارگران مالزیایی آیدا3(2013)1. Janssen et al2. Pisanti et al 3. Aida

اسلاید 13: جامعه و نمونه آماریکلیه­ معلمان تربیت بدنی شهرستان مشهد 870جدول کرجسی و مورگان165 زن270105 مردروش تصادفی- طبقه ای

اسلاید 14: متغیرهای تحقیق

اسلاید 15: ابزار تحقیقپرسشنامه فرسودگی شغلی (مسلش، 1981)22 سؤال و 3 بُعد (فرسودگی عاطفی، زوال شخصیت و موفقیت فردی)پرسشنامه انتظارات شغلی(بروورز و همکاران، 2011)6 سؤال

اسلاید 16: پرسشنامه کنترل شغلی(بروورز و همکاران، 2011)6 سؤالپرسشنامه حمایت اجتماعی(بروورز و همکاران، 2011)12 سؤال و 2 بُعد(حمایت همکار و حمایت مدیر)ابزار تحقیق

اسلاید 17: پایایی و روایی ابزارمتغیرتعداد سؤالات در پرسشنامهمقدار آلفای کرونباخفرسودگی شغلی22 سؤال0/63انتظارات شغلی5 سؤال0/64کنترل شغلی6 سؤال0/61حمایت اجتماعی12 سؤال0/91

اسلاید 18: ویژگی های جمعیت شناختیویژگی های جمعیت شناختیفراوانیدرصد فراوانیجنسیت زنمرد16510561/138/9 سنزیر 30 سال31 تا 40 سال41 تا 50 سال501516918/555/925/6  سابقه شغلی کمتر از 5 سال6 تا 10 سال11 تا 15 سال16 تا 20 سال21 تا 25 سال26 تا 30 سال62195064601523718/523/722/25/6 تحصیلات فوق دیپلملیسانسفوق لیسانس و بالاتر11197624/173/023/0 وضعیت استخدامیحق التدریسقراردادیپیمانیرسمی22602060/70/722/276/3مقطع تدریسابتداییمتوسطه13813251/948/9ویژگی های جمعیت شناختی

اسلاید 19: ویژ گی های جمعیت شناختی

اسلاید 20: توزیع نمرات متغیرهای تحقیق متغیرمقادیر آماریمقادیر آماریمقادیر آماریمقادیر آماری متغیرمیانگینانحراف معیارچولگیکشیدگیفرسودگی شغلی2/590/280/660/88انتظارات شغلی3/380/710/21-0/19-کنترل شغلی3/850/770/65-0/18حمایت اجتماعی3/510/850/29-0/19-

اسلاید 21: آزمون فرضیه های تحقیقآماره آزمونآماره آزمونفرسودگی شغلیفرسودگی عاطفیزوال شخصیتموفقیت فردی انتظارات شغلیمیانگین2/592/071/453/89 انتظارات شغلیانحراف معیار0/280/660/530/58 انتظارات شغلیضریب همبستگی پیرسون**0/24 **0/200/070/01 انتظارات شغلیسطح معناداری (p)0/0010/0010/200/83فرض صفر (H0) : بین انتظارات شغلی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود ندارد.آزمون فرضیه اول

اسلاید 22: آزمون فرضیه های تحقیقآزمون فرضیه دومفرض صفر (H0) : بین کنترل شغلی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود ندارد.متغیرمتغیرفرسودگی شغلیفرسودگی عاطفیزوال شخصیتموفقیت فردی کنترل شغلیمیانگین2/592/071/453/89 کنترل شغلیانحراف معیار0/280/660/530/58 کنترل شغلیضریب همبستگی پیرسون**0/22-**0/48-**0/26-**0/48 کنترل شغلیسطح معناداری (p)0/0010/0010/0010/001

اسلاید 23: آزمون فرضیه های تحقیقآزمون فرضیه سومفرض صفر (H0) : بین حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود ندارد.متغیرمیانگینانحراف معیارآمارهحمایت اجتماعیحمایت همکارانحمایت مدیر مدرسهفرسودگی شغلی2/590/28r**0/21-**0/19-**0/21-فرسودگی شغلی2/590/28Sig.001/0001/0001/0فرسودگی عاطفی2/07 0/66 r**0/39-**0/37-**0/35-فرسودگی عاطفی2/07 0/66 Sig.001/0001/0001/0زوال شخصیت1/450/53r**0/40-**0/27-**0/32-زوال شخصیت1/450/53Sig.001/0001/0001/0موفقیت فردی3/890/58r**0/32**0/38**0/35موفقیت فردی3/890/58Sig.0/0010/0010/001

اسلاید 24: آزمون فرضیه های تحقیقآزمون فرضیه چهارمفرض صفر (H0) : انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی پیش بینی کننده فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی نیستند.متغیر ملاکمرحلهمتغیرهای وارد شده به مدل رگرسیونrR2R2 تعدیل شدهF سطح معناداری (p)فرسودگی شغلی1انتظارات شغلی0/240/050/0516/480/001فرسودگی شغلی2حمایت اجتماعی0/330/110/1016/550/001فرسودگی شغلی3کنترل شغلی0/350/120/1112/470/001

اسلاید 25: 0/12- (کنترل شغلی) + 0/16- (حمایت اجتماعی) +0/23(انتظارات شغلی) + 2/65= فرسودگی شغلی

اسلاید 26: بحث و نتیجه گیریبین انتظارات شغلی و فرسودگی شغلی ارتباط مثبت و معناداری وجود داشت. سرل و همکاران (1999) فرنت و همکاران (2004) شافلی و باکر (2004) باکر و همکاران (2005) بروورز و همکاران (2011)

اسلاید 27: بحث و نتیجه گیریبین انتظارات شغلی و فرسودگی عاطفی ارتباط مثبت و معناداری وجود داشت. هال و همکاران (2010) بروورز و همکاران (2011)

اسلاید 28: بین کنترل شغلی و فرسودگی شغلی ارتباط معکوس و معناداری وجود داشت.سرل و همکاران (1999)دجونگ و همکاران (2000)سالانوا و همکاران (2002)ون پرن و هاگدورن (2003)سن و همکاران (2005) جانسن و همکاران (2001) بحث و نتیجه گیری

اسلاید 29: ارتباط کنترل شغلی با فرسودگی عاطفی و زوال شخصیت معکوس و ارتباط بین کنترل شغلی و موفقیت فردی مثبت بود.بروورز و همکاران (2011)فرنت و همکاران (2013)بحث و نتیجه گیری

اسلاید 30: بین حمایت همکاران و حمایت مدیر با فرسودگی شغلی و ابعاد آن ارتباط معناداری وجود داشت. بروورز و همکاران(2001) و(2011) برایونز و همکاران (2010) بحث و نتیجه گیری

اسلاید 31: بحث و نتیجه گیریانتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی توان تبیین و پیش بینی فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی را دارا هستند.دای و همکاران (2008)

اسلاید 32: پیشنهادات کاربردیکاهش انتظارات شغلیافزایش قدرت تصمیم گیری با استفاده از توانایی های فردی برای تفکر و حل مشکلات در شغل افزایش رفتارهای حمایتی مدیران و دیگر معلمان از معلمان تربیت بدنی و درس تربیت بدنی در مدارستوجه به متغیرهای انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی

اسلاید 33: پیشنهادات پژوهشی

اسلاید 34:

اسلاید 35: سپاس از توجه شما...موفق باشید

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید