بررسی دوره اول کودکی (دوره اساس)
اسلاید 1: مقدمهاهمیت دوره ابتدایی در جهت رشد و شکوفایی استعداد دانش آموزان تا این اندازه اهمیت دارد که در تعریف نظام جدید آموزشی به دوره «اساس» نام گرفته است. به دلیل این اهمیت و نقشی که معلمان و مدیران این مقطع تحصیلی در رشد تربیتی و آموزشی دانش آموزان به عهده دارند تا دورههای تحصیلی آینده شکل بگیرد؛ لازم است کارکردهای مهم این دوره از نگاه فعال یت آموزشی و پرورشی شناخته شود تا جایگاه فعالیت مدیران و معلمان مجال بررسی پیدا کند. از جمله کارکردهای مهم این مقطع تحصیلی میتوان به امور زیر اشاره کرد: رشد ارزشها: دوره کودکی به واسطه روح مستعد و آماده فراگیر برای آموختن، زمینه ای را ایجاد میکند که هر فعالیتی مانند نقشی بر سنگ ماندگار باقی بماند. تحویل گرفتن روحهای مستعد دانش آموزان در مدارس ابتدایی این فرصت طلایی را به معلمان و مدیران این مدارس میدهد تا بهترین بهره را برای ظهور و تجلی ارزشها در کودکان بگیرندرشد کودک زیر شاخه ای از زمینه روانشناسی کودک است؛ رشد یعنی تمرکز بر جنبه های فیزیولوژیک، شناخت و رفتار کودک از تولد تا بالیدگی، که با تغییرات کمی و کیفی همراه است.
اسلاید 2: شناخت دنیای پر تحرک و شاد کودک، گذشته از لذتی که می تواند داشته باشد، خود از جمله مسائلی است که پی ریزی جامعه ای انسانی نیاز فراوان بدان دارد.شناخت خصوصیات روحی و جسمی نوجوانان به ما این امکان را می دهد که درست در آن هنگامی که بحرانهای جسمی و روحی آنان را سر در گم کرده و به بیراهه می کشاند، به یاری آنها بشتابیمرشد کودک زیر شاخه ای از زمینه روانشناسی کودک است؛ رشد یعنی تمرکز بر جنبه های فیزیولوژیک، شناخت و رفتار کودک از تولد تا بالیدگی، که با تغییرات کمی و کیفی همراه است. مقدمه
اسلاید 3: ژان پیاژهتاکید برجنبه های خودبخودی رشدجستجوی مبانی رشد در رشد ذهنیاساس تکامل و قوای شناختی وفرایند یادگیری مداومدادو ستد متقابل ذهن کودک با محیطرشد انسان شامل مراحل با معیارها وویژگی خاصدر این تاثیر متقابل تعادل بین دو جنبه ی درون سازی و برون سازی
اسلاید 4: مرحله چهارم: دوره کودکی ثانویه: این مرحله از آغاز هفت سالگی تا دوازده سالگی می باشد 7-4 سالگیIntuitiveمرحله پیش عملکردی(شهودی)12-7 سالگیConcnete Operational Stageمرحله ی عملکردهای عینی
اسلاید 5: 1/منطقی تر شدن تفکرات2/توانایی او در مجموعه ای دراوردن اشیاء3/عدم توانایی کودک در دسته بندی اشیاء(سوال در مورد خرده طبقات محو شدن مفهوم کلی دسته بزرگتر میشود)4/قضاوت انان بر مبنای شکل ظاهری اشیاء5/عدم ثبات ذهنی6/عدم درک بازگشت پذیریمرحله درک شهودی از4 تا 7سالگی
اسلاید 6: دوره عملیاتی:7 تا 12 سالگی1/توانایی حفظ و نگهداری الگو ومفهوم ذهنی2/توانایی طبقه بندی اشیاءبراساس صفات3/شکل گیری بازیهای با قاعده با ماهیت جمعی4/به وجود امدن حس وظیفه وعدالت واحترام5/توانایی دسته بندی کردن وردیف کردن6/درک مفهوم بازگشت پذیری
اسلاید 7: بررسی خصوصیات رشد (کودکان 5تا11سال)بچه ها در هر مرحله ی سنی که قرار دارند، دارای ویژگی ها،روحیات متفاوتی نسبت به هم هستند.بعد فیزیکی وجسمانیبعد عاطفی وروانیبعداجتماعی
اسلاید 8: بعد جسمانی و رشد حرکتی :5تا6 سالگی : 1/ بازیهای پر جنب و جوش در پیشرفت مهارت های حرکتی کودک ضروری است2/همراه با تناسب فیزیکی و سلامت سیستم قلبی عروقی، موجب کشیده شدن عضلات و استحکام استخوان ها می شود.3/ به راحتی از مداد یا قیچی استفاده میکند موضوعاتی که در کارهای هنری اش ارائه می دهد قابل تشخیص تر است .4/ می تواند پازل های پیچیده تری را حل کند.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.