کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

barresiye_rabeteye_beyne_asar_bakhshiye_ertebatate_sazmani_va_manabe_corporate_communications

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران”

بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

اسلاید 1: مدیریت آموزش و پرورشسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضویپایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشیموضوع:بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران،ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد - سال تحصیلی 85-84استاد راهنما: دکتر غلامرضا خوی نژاداستاد مشاور: دکتر حسینعلی نیرومند پژوهشگر : حمیرا نقشبندیبهـــار 1386

اسلاید 2: تشکـر و قـدردانیسپاس همواره زیبنده اوست که در آدمی میل به آموختن نهاد و سپس سپاس شایسته نام آنان است که در لباسی از تار مهر و پود علم به من آموختند چگونه بیندیشم. سر تواضع بر آستان استادان گرانقدر که من را در این راه یاری کردند فرو می‌آورم و صمیمانه مراتب امتنان خود رابه آنان تقدیم می‌دارم.استاد گرانقدر ، جناب آقای دکتر خوی نژاد ، استادفرزانه‌ای که با درایت علمی خویش راهنمایی این رساله را به عهده گرفتند. همچنین ، استاد بزرگوار، جناب آقای دکتر نیرومند که با صبوری و دلسوزی مشاوره رساله حاضر را به عهده گرفتند. توفیق روزافزون بزرگواران را از درگاه ایزد منان مسألت دارم.همچنین از زحمات استاد بزرگوار جناب آقای دکتر ذبیحی که ارزیابی و داوری رساله اینجانب را پذیرفتند بی نهایت سپاسگزارم. بهروزی و موفقیت حضرتعالی را از درگاه ایزد متعال خواستارم.

اسلاید 3: فصــل اول مقدمه پژوهش

اسلاید 4: 1-1- عنوان تحقيق1-2- مقدمه1-3- بيان مساله1-4- اهميت و ضرورت پژوهش1-5-‌ اهداف پژوهشالف- هدف كلي ب - اهداف جزئي1-6- پرسشهاي پژوهشالف- اصليب- فرعي1-7-‌ متغيرهاي پژوهشمتغير پيش بين متغير ملاكمتغير تعديل كنندهمتغير كنترل1-8-‌ تعاريف علمي واژه ها1-9- تعاريف عملياتي واژه ها

اسلاید 5: بررسی پیشینه پژوهشفصــل دوم

اسلاید 6: مقدمــهالف- بررسی نظریه‌ها2-1- ارتباطات2-1-1- اهمیت ارتباطات2-1-2- تعاریف ارتباطات2-1-3- فرآیند ارتباط2-1-3-1- منبع2-1-3-2- رمزگذاری2-1-3-3- وسیله2-1-3-4- رمزگشایی2-1-3-5- دریافت کننده2-1-3-6- بازخورد2-1-4- مسیر ارتباطات2-1-4-1- ارتباطات عمودیالف- مسیر رو به پایینب- ارتباطات رو به بالا2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی2-1-5- مدل ارتباطات2-1-6- اصول ارتباطات2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت2-1-7-1- دیدگاه کلاسیک‌ها در مورد ارتباطات2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات

اسلاید 7: 2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات2-1-7-5- دیدگاه مراوده‌ای یا تعاملی در مورد ارتباطات2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی 2-1-9- ویژگی‌های اثربخشی2-1-9-1- گشودگی2-1-9-2- همدلی2-1-9-3- حمایتگری2-1-9-4- مثبت گرایی2-1-9-5- تساوی2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم2-1-10- موانع ارتباطی 2-2- قدرت 2-2-1- اهميت قدرت2-2-2- تعاريف قد÷ت2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان2-2-3-1- قدرت در سطح عمودي2-2-3-1-1- منابع قدرت مديران رده‌ي عالي سازمان2-2-3-1-2- منابع قدرت مديران رده مياني سازمان2-2-3-1-3- منابع قدرت مديران رده‌ي پايين سازمان2-2-3-2 - قدرت در سطح افقي2-2-4- روابط قدرت2-2-4-1-  رابطه صف و ستاد2-2-4-2- تشكيل دسته‌ها و ائتلاف

اسلاید 8: -2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌هاي فرنچ و راون2-2-6- انواع رويكردها به قدرت2-2-6-1- راسل و قدرت2-2-6-2- هيكس، گولت و قدرت2-2-6-3- گالبرايت و قدرت2-2-6-4- اتزيوني و قدرتب- پيشينه پژوهشهاي انجام شده2-3- پژوهش‌هاي پيرامون ارتباطات سازماني2-3-1- پژوهش‌‌هاي انجام شده در داخل كشور:2-3-2- پژوهش‌هاي انجام شده در خارج از كشور2-4- پژوهشهاي پيرامون منابع قدرت2-4-1- پژوهش‌هاي انجام شده در داخل كشور2-4-2- پژوهش‌هاي انجام شده و در خارج از كشورنتیجه گیری کلی

اسلاید 9: روش پـژوهشفصــل سـوم

اسلاید 10: 3-1- جامعه آماری3-2- گروه نمونه3-3- روش و طرح نمونه‌برداری3-4- حجم نمونه3-5- ابزار گردآوری داده‌ها3-5-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه3-6-1- روایی3-6-2- اعتبار3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری داده‌ها-3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

اسلاید 11: یافته های پـژوهشفصــل چهــارم

اسلاید 12: مقدمــهتبديلهاي انجام شده بر روي متغيرها جهت تغيير مقياس4-1- توصیف داده‌ها4-1-1- توصيف مولفه هاي منابع قدرتتوصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مديران4-1-2- توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی4-1-3- توصیف سایر داده‌ها4-2- تجزیه و تحلیل داده‌ها بررسی فرضیات4-2-1- نتایج و یافته‌های سوالهای پژوهشی

اسلاید 13: مقدمــهدر پژوهش به کمک تحلیل داده‌های گردآوری شده واقعیات و سوالهای علمی پژوهشی را جست و جو می‌کنیم. «داده‌ها» به اطلاعات خام گردآوری شده از طریق مصاحبه، پرسشنامه یا مشاهده یا پایگاههای داده‌ها دست دوم اشاره دارد. با سازماندهی داده‌ها به طریق معین، تحلیل آنها و نتیجه‌گیری از آنجا جواب مسئله ای را که در جست و جویش هستیم، پیدا می‌کنیم . در اکثر پژوهش‌های سازمانی ، دست کم، علاقه مندیم بدانیم پدیده‌هایی معین با چه تواتری روی می‌دهند، میانگین نمره در یک مجموعه از اعداد چیست و میزان تغییر پذیری در این مجموعه چگونه است (یعنی، میزان گرایش یا پراکندگی از مرکز متغیرهای وابسته و مستقل). اینها با عنوان آمار توصیفی شناخته‌ شده‌اند. (آماری که پدیده‌های مورد نظر را توضیف می‌کند). ‌فراتر از این ، ممکن است بخواهیم بدانیم که چه روابطی میان متغیرها و سایر اجزاء وجود دارد. آیا تفاوتهایی میان دو یا چند گروه وجود دارد یا نه، و از این قبیل. اینها آمار استنباطی نامیده می‌شوند.این فصل در دو بخش ارائه شده است. بخش اول شامل یافته‌هایی است که از طریق آمار توصیفی بدست آمده است و بخش دوم یافته‌هایی را در بر می‌گیرد که از آمار استنباطی حاصل گردیده است. در بخش آمار توصیفی برای بیان روشن‌تر یافته‌های پژوهش از جداول و نمودار استفاد گردیده است. پس از آن در بخش دوم این فصل، با استفاده از روشهای آمار استنباطی، به تجزیه و تحلیل داده‌ها پرداخته شده است.

اسلاید 14: مقدمــهدر پژوهش به کمک تحلیل داده‌های گردآوری شده واقعیات و سوالهای علمی پژوهشی را جست و جو می‌کنیم. «داده‌ها» به اطلاعات خام گردآوری شده از طریق مصاحبه، پرسشنامه یا مشاهده یا پایگاههای داده‌ها دست دوم اشاره دارد. با سازماندهی داده‌ها به طریق معین، تحلیل آنها و نتیجه‌گیری از آنجا جواب مسئله ای را که در جست و جویش هستیم، پیدا می‌کنیم . در اکثر پژوهش‌های سازمانی ، دست کم، علاقه مندیم بدانیم پدیده‌هایی معین با چه تواتری روی می‌دهند، میانگین نمره در یک مجموعه از اعداد چیست و میزان تغییر پذیری در این مجموعه چگونه است (یعنی، میزان گرایش یا پراکندگی از مرکز متغیرهای وابسته و مستقل). اینها با عنوان آمار توصیفی شناخته‌ شده‌اند. (آماری که پدیده‌های مورد نظر را توضیف می‌کند). ‌فراتر از این ، ممکن است بخواهیم بدانیم که چه روابطی میان متغیرها و سایر اجزاء وجود دارد. آیا تفاوتهایی میان دو یا چند گروه وجود دارد یا نه، و از این قبیل. اینها آمار استنباطی نامیده می‌شوند.این فصل در دو بخش ارائه شده است. بخش اول شامل یافته‌هایی است که از طریق آمار توصیفی بدست آمده است و بخش دوم یافته‌هایی را در بر می‌گیرد که از آمار استنباطی حاصل گردیده است.در بخش آمار توصیفی برای بیان روشن‌تر یافته‌های پژوهش از جداول و نمودار استفاد گردیده است. پس از آن در بخش دوم این فصل، با استفاده از روشهای آمار استنباطی، به تجزیه و تحلیل داده‌ها پرداخته شده است.تبديلهاي انجام شده بر روي متغيرها جهت تغيير مقياس:از آنجا كه هر كدام از متغيرهاي تحقيق از مجموع تعداد متفاوتي از سوالات پرسشنامه محاسبه مي‌شوند ، بنابراين دامنه تغييرات مقادير آنها متفاوت و بنابراين مقايسه كار مشكلي مي باشد. به عنوان مثال مولفه ارتباطات اثر بخش از مجموع 9 سوال پرسشنامه محاسبه مي شود، بنابراين مقادير آن بين 9 و 45 متغير خواهند بود و مولفه تعدد كانالهاي ارتباطي از مجموع 10 سوال پرسشنامه محاسبه مي‌شود

اسلاید 15: 4-1) توصیف داده‌ها: 4-1-1) توصيف مولفه هاي منابع قدرت:ميانگين مولفه منبع قدرت پاداش برابر 08/77 ، ميانه آن برابر 75، همچنين مينيمم مقدار آن 25/56 و ماكزيمم مقدار مولفه برابر 100 مي باشد. ضمناً پراكندگي موجود بين مقادير اين مولفه نيز 64/11 است. اطلاعات مربوط در جدول 4-1-1 نشان داده شده است.جدول 4-1-1- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداششاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیرمنبع قدرت پاداشمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم08/777564/1125/56100

اسلاید 16: جدول 4-1-2- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبارشاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیرمنبع قدرت اجبارمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم68/262555/1700/075/93جدول 4-1-3- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانونشاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیرمنبع قدرت قانونمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم98/8962/9085/850/62100

اسلاید 17: جدول 4-1-4- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصصشاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیرمنبع قدرت تخصصیمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم06/9075/9368/950/62100جدول 4-1-5- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیتشاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیرمنبع قدرت پاداشمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم90/9110090/1025/56100

اسلاید 18: توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مديران:در اين تحقيق بر اين اساس که مديران به طور نسبی از هر يک از منابع قدرت در مديريت شان استفاده می کنند آزمونها و روشها بکار گرفته شده است. اگر زاويه ديد خود را تغيير دهيم, بدين ترتيب که برای هر يک از مديران منبع قدرت غالب را بر اساس بالاترين نمره تعيين کنيم نتيجه زير را خواهيم داشت: جدول 4-1-6- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانیمنبع قدرتفراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعیپاداشقانونمرجعیتتخصصمجموع5183025784/61/235/381/320/1004/65/299/67100

اسلاید 19: جدول 4-1-7- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت پاداشگروههافراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعیسهچهارمجموع4731783/607/390/1003/600/100

اسلاید 20: جدول 4-1-8- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت اجبارگروههافراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعییکدوسهچهارمجموع442941784/562/371/53/11004/566/937/98100جدول 4-1-9- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت قانونگروههافراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعیسهچهارمجموع9697850/1150/880/10050/11100

اسلاید 21: جدول 4-1-10- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت مرجعیتگروههافراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعیسهچهارمجموع1068788/122/871008/12100جدول 4-1-11- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت تخصصگروههافراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعیسهچهارمجموع1068788/122/871008/12100

اسلاید 22: -1-2) توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانیميانگين­ مولفه ارتباطات اثر بخش برابر ­15/71 ، ميانه آن برابر 22/72 همچنين مينيمم مقدار آن 67/16 و ماكزيمم مقدار مولفه برابر 44/94 مي باشد. ضمناً پراكندگي موجود بين مقادير اين مولفه نيز 18/14 است. اطلاعات مربوط در جدول 4-1-12 آمده است.جدول 4-1-12- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثربخششاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیرارتباطات اثربخشمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم15/7122/7218/1467/1644/94جدول 4-1-12- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثربخش

اسلاید 23: جدول 4-1-13- میانگین و انحراف معیار بازخوردشاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیربازخوردمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم44/5933/5861/1217/2983/95جدول 4-1-14- میانگین و انحراف معیار تعدد کانالهای ارتباطیشاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیرتعدد کانالهای ارتباطیمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم54/4868/4985/125/1270

اسلاید 24: جدول 4-1-15- میانگین و انحراف معیار اثربخشی ارتباطات سازمانیشاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیراثر بخشی ارتباطات سازمانیمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم30/5949/5942/103283برای مطالعه دقیقتر اثربخشی ارتباطات سازمانی و مولفه‌هایش بوسیله جداول فراوانی و (که دارای مقیاس اندازه‌گیری فاصله‌ای می‌باشند)، از آنجا که با تبدیلهای انجام شده دامنه تغییرات مقادیرشان بین صفر تا صد شده است، بنابراین مقادیر صفر تا 25 را به عنوان خیلی ضعیف،‌ مقادیر 25 تا 50 را به عنوان ضعیف ، مقادیر 50 تا 75 را به عنوان قوی و مقادیر 75 تا 100 را به عنوان خیلی قوی در نظر می‌گیریم. بر این اساس جداول فراوانی و نمودار میله‌ای بر اساس فراوانی نسبی رسم و ارائه شده‌اند.جدول 4-1-16- جدول توزیع فراوانی ارتباط اثربخشگروهها فراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعییکدوسهچهارمجموع154230783/14/68/535/381003/17/75/610/100

اسلاید 25: جدول 4-1-17- جدول توزیع فراوانی بازخورگروهها فراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعیدوسهچهارمجموع16557785/205/700/91005/200/91100جدول 4-1-18 جدول توزیع فراوانی تعدد کانالهای ارتباطیگروهها فراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعییکدوسهمجموع23937876/20/504/470/1006/26/52100

اسلاید 26: اگر اثر بخشی غالب را مولفه اثر بخشی با بالاترين امتياز در بين 3 مولفه در نظر بگيريم. با شمارش فراوانی هر کدام جدول و نمودار زير بدست می آيد. جدول 4-1-20 جدول توزیع فراوانی مولفه اثر بخشی غالبگروهها فراوانیدرصد فراوانیفراوانی نسبی تجمعیارتباطات اثر بخشیبازخورتعدد کانالهای ارتباطیمجموع61134782/787/161/51002/789/94100

اسلاید 27: رشته تحصیلیفراوانیفراوانی نسبیفراوانی نسبی تجمعیمدیریت غیر مدیریتمجموع1860781/239/760/1001/23100جدول 4-1-21- جدول توزیع فراوانی رشته تحصیلیجدول 4-1-22 میانگین و انحراف معیار سنوات خدمتشاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیرسنوات خدمتمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم28/2100/2248/5831

اسلاید 28: جدول 4-1-23- میانگین و انحراف معیار سابقه مدیریتشاخصهای آماریشاخصهای آماریمقادیرسابقه مدیریتمیانگینمیانهانحراف معیارمینیممماکزیمم25/900/888/5128جدول 4-1-24- جدول توزیع فراوانی مدرک تحصیلیمدرک تحصیلیفراوانیفراوانی نسبیفراوانی نسبی تجمعیدیپلم و فوق دیپلملیسانسفوق لیسانس و بالاترمجموع19518784/244/653/100/1004/247/890/100

اسلاید 29: 4-2) تجزیه و تحلیل داده‌ها (بررسی فرضیات) بررسي سوال اصلي: آيا بين اثربخشي ارتباطات سازماني و منابع قدرت مديران رابطه وجود دارد؟براي بررسي اين سوال از آنجا كه منابع قدرت مديران 5 مولفه مي باشند بنابراين مي بايست ارتباط بين اثر بخشي و هر يك از منابع قدرت مورد بررسي قرار گيرد. در صورتيكه در هر 5 مورد ارتباط معني دار وجود داشته باشد مي توانيم فرضيه اصلي را بپذيريم.بررسي سوال فرعي یک: آيا بين اثربخشي ارتباطات سازماني ومنبع قدرت پاداش­مديران رابطه وجود دارد؟جدول 4-2-1- ضريب همبستگی بين منبع قدرت پاداش و اثر بخشی ارتباطات سازمانیمقدار ضريبحجم نمونهمقدار احتمالضريب همبستگی اسپيرمن426/078000/0

اسلاید 30: بررسي سؤال فرعي دو: آيا بين اثربخشي ارتباطات سازماني ومنبع قدرت اجبار­مديران رابطه وجود دارد؟ جدول 4-2-2- ضريب همبستگی بين منبع قدرت اجبار و اثر بخشی ارتباطات سازمانیمقدار ضريبحجم نمونهمقدار احتمالضريب همبستگی اسپيرمن268/0-78000/0بررسي سوال فرعي سه: ‌آيا بين اثربخشي ارتباطات سازماني ومنبع قدرت مرجعيت­­مديران­رابطه­وجود دارد؟ جدول 4-2-3- ضريب همبستگی بين منبع قدرت مرجعيت و اثر بخشی ارتباطات سازمانیمقدار ضريبحجم نمونهمقدار احتمالضريب همبستگی اسپيرمن312/078000/0

اسلاید 31: بررسي سوال فرعي چهار:آيا بين اثربخشي ارتباطات سازماني ومنبع قدرت تخص مديران­رابطه­وجود دارد؟ جدول 4-2-4- ضريب همبستگی بين منبع قدرت تخصص و اثر بخشی ارتباطاتمقدار ضريبحجم نمونهمقدار احتمالضريب همبستگی اسپيرمن520/078000/0بررسي سؤال فرعي پنج:آيا بين اثربخشي ارتباطات سازماني ومنبع قدرت قانون ­­مديران­رابطه­وجود دارد؟ جدول 4-2-5- ضريب همبستگی بين منبع قدرت قانون و اثر بخشی ارتباطات سازمانیمقدار ضريبحجم نمونهمقدار احتمالضريب همبستگی اسپيرمن410/078000/0

اسلاید 32: جمع بندي سوال اصلي تحقيق:همانطور كه قبلاً اشاره شد با توجه به وجود ارتباط معني دار هر پنج مولفه قدرت مديران با اثر بخشي ارتباطات سازمانی اكنون مي توانيم سوال اصلي را مورد تاييد قرار دهيم.یعنی اینکه:بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجود دارد.

اسلاید 33: سوال فرعی شش: آيا بين هر يك از منابع قدرت مديران بر حسب تخصص مديريت و غيرمديريت تفاوت وجود دارد؟توضيح: براي بررسي اين سوال از آنجا كه منابع قدرت مديران پنج مولفه مي باشند بنابراين مي‌بايست وجود تفاوت در هر يك از پنج مولفه بررسي شود. در صورتيكه در هر پنج مورد تفاوت معني دار وجود داشته باشد مي توانيم فرضيه فوق را بپذيريم. ضمناً براي بررسي اين فرضيه از آزمون من‌ويتني استفاده مي كنيم. بررسي سوال در منبع قدرت پاداش: جدول 4-2-6- آزمون من ويتنی برای مقايسه منبع قدرت پاداش به تفکيک رشته تحصيلیرشته تحصيلیتعدادميانگين رتبهمـجـمـوع رتبه هامقدار آماره U من ويتنیمقدار آماره W ويلکاکسنمقدار آماره Zمقدار احتمالمديريت 1814/4550/81250/43850/2268223/1-221/0غيرمديريت 6081/3750/226850/43850/2268223/1-221/0کل78----50/43850/2268223/1-221/0

اسلاید 34: بررسي سوال در منبع قدرت اجبار: جدول 4-2-7- آزمون من ويتنی برای مقايسه منبع قدرت اجبار به تفکيک رشته تحصيلیرشته تحصيلیتعدادميانگين رتبهمـجـمـوع رتبه هامقدار آماره U من ويتنیمقدار آماره W ويلکاکسنمقدار آماره Zمقدار احتمالمديريت 1853/4150/47450/50350/2333436/0-663/0غيرمديريت 6089/3850/233350/50350/2333436/0-663/0کل78----50/50350/2333436/0-663/0

اسلاید 35: بررسي سوال در منبع قدرت قانون: جدول 4-2-8- آزمون من ويتنی برای مقايسه منبع قدرت قانون به تفکيک رشته تحصيلیرشته تحصيلیتعدادميانگين رتبهمـجـمـوع رتبه هامقدار آماره U من ويتنیمقدار آماره W ويلکاکسنمقدار آماره Zمقدار احتمالمديريت 1800/3900/70200/53100/702110/0-912/0غيرمديريت 6065/3900/237900/53100/702110/0-912/0کل78----00/53100/702110/0-912/0بررسي سوال در منبع قدرت مرجعيت: جدول 4-2-9- آزمون من ويتنی برای مقايسه منبع قدرت مرجعيت به تفکيک رشته تحصيلیرشته تحصيلیتعدادميانگين رتبهمـجـمـوع رتبه هامقدار آماره U من ويتنیمقدار آماره W ويلکاکسنمقدار آماره Zمقدار احتمالمديريت 1858/4350/78450/46650/2296940/0-347/0غيرمديريت 6028/3850/229650/46650/2296940/0-347/0کل78----50/46650/2296940/0-347/0

اسلاید 36: بررسي سوال در منبع قدرت تخصص: جدول 4-2-10- آزمون من ويتنی برای مقايسه منبع قدرت تخصص به تفکيک رشته تحصيلیرشته تحصيلیتعدادميانگين رتبهمـجـمـوع رتبه هامقدار آماره U من ويتنیمقدار آماره W ويلکاکسنمقدار آماره Zمقدار احتمالمديريت 1869/4250/76850/48250/2312701/0-483/0غيرمديريت 6054/3850/231250/48250/2312701/0-483/0کل78----50/48250/2312701/0-483/0جمع‌بندی سوال فرعی شش :‌با توجه به این که بین هر یک از مولفه‌های منبع قدرت مدیران بر حسب تخصص مدیریت و غیر مدیریت تفاوت معناداری وجود ندارد ، بنابراین سوال فرعی شش رد می‌شود.یعنی اینکه : بین منابع قدرت مدیران بر حسب تخصص و غیر مدیریت تفاوت وجود ندارد.

اسلاید 37: سوال فرعي هفت : آيا بين هر يك از منابع قدرت مديران و سابقه مديريت ارتباط وجود دارد؟براي بررسي اين فرضيه با توجه كمي بودن مقياس اندازه گيري منابع قدرت و سابقه مديريت مي‌بايست از ضرايب همبستگي جهت بررسي فرضيه استفاده كنيم.جدول 4-2-11 - ضريب همبستگی بين منابع قدرت و سابقه مديريت منابع قدرتمقدار ضريب همبستگیحجم نمونهمقدار احتمالپاداش310/078001/0اجبار345/078001/0قانون231/078002/0مرجعيت352/078001/0تخصص 431/078000/0

اسلاید 38: سوال فرعي هشت: آيا بين هر يك از منابع قدرت مديران و سنوات خدمتي ارتباط وجود دارد؟جدول 4-2-12- ضريب همبستگی بين منابع قدرت و سنوات خدمت منابع قدرتمقدار ضريب همبستگیحجم نمونهمقدار احتمالپاداش357/078001/0اجبار287/078002/0قانون439/078000/0مرجعيت326/078001/0تخصص 475/078000/0یافته‌ اضافی تحقیق:سوال : آیا بین ترتیب منابع قدرت مدیران نواحی مختلف آموزش و پرورش تفاوت وجود دارد؟توضیح:‌برای بررسی این سوال با توجه به کیفی بودن نواحی آموزش و پرورش و کمی بودن منابع قدرت از آزمون کروسکال والیس استفاده می‌کنیم

اسلاید 39: بررسی نتيجه در ناحيه يک:جدول 4-2-13- آزمون کروسکال واليس برای بررسی منابع قدرت در ناحيه يک منابع قدرتتعدادميانگين رتبهمقدار آمارهدرجه آزادیمقدار احتمالپاداش1258/25579/354000/0اجبار1250/6579/354000/0قانون1250/39579/354000/0مرجعيت1221/42579/354000/0تخصص 1271/38579/354000/0بررسی نتيجه در ناحيه دو:جدول 4-2-14- آزمون کروسکال واليس برای بررسی منابع قدرت در ناحيه دو منابع قدرتتعدادميانگين رتبهمقدار آمارهدرجه آزادیمقدار احتمالپاداش1204/24995/374000/0اجبار1250/6995/374000/0قانون1213/40995/374000/0مرجعيت1271/42995/374000/0تخصص 1213/39995/374000/0

اسلاید 40: بررسی نتيجه در ناحيه سه:جدول 4-2-15- آزمون کروسکال واليس برای بررسی منابع قدرت در ناحيه سه منابع قدرتتعدادميانگين رتبهمقدار آمارهدرجه آزادیمقدار احتمالپاداش918/22181/284000/0اجبار900/5181/284000/0قانون933/30181/284000/0مرجعيت900/33181/284000/0تخصص 944/28181/284000/0بررسی نتيجه در ناحيه چهار:جدول 4-2-16- آزمون کروسکال واليس برای بررسی منابع قدرت در ناحيه چهار منابع قدرتتعدادميانگين رتبهمقدار آمارهدرجه آزادیمقدار احتمالپاداش1283/26028/344000/0اجبار1296/6028/344000/0قانون1233/37028/344000/0مرجعيت1217/42028/344000/0تخصص 1221/39028/344000/0

اسلاید 41: بررسی نتيجه در ناحيه پنج:جدول 4-2-17- آزمون کروسکال واليس برای بررسی منابع قدرت در ناحيه پنج منابع قدرتتعدادميانگين رتبهمقدار آمارهدرجه آزادیمقدار احتمالپاداش1200/22757/404000/0اجبار1250/6757/404000/0قانون1288/38757/404000/0مرجعيت1267/44757/404000/0تخصص 1246/40757/404000/0

اسلاید 42: جدول 4-2-18- آزمون کروسکال واليس برای بررسی منابع قدرت در ناحيه شش منابع قدرتتعدادميانگين رتبهمقدار آمارهدرجه آزادیمقدار احتمالپاداش1173/24241/244000/0اجبار1177/8241/244000/0قانون1105/34241/244000/0مرجعيت1159/36241/244000/0تخصص 1186/35241/244000/0بررسی نتيجه در ناحيه شش:

اسلاید 43: بررسی نتيجه در ناحيه هفت: |جدول 4-2-19- آزمون کروسکال واليس برای بررسی منابع قدرت در ناحيه هفت منابع قدرتتعدادميانگين رتبهمقدار آمارهدرجه آزادیمقدار احتمالپاداش1025/21662/294000/0اجبار1060/5662/294000/0قانون1065/31662/294000/0مرجعيت1075/35662/294000/0تخصص 1025/33662/294000/0جمع‌بندی : ‌همانطور که ملاحظه شد چون ترتیب منابع قدرت مدیران در نواحی هفتگانه آموزش و پرورش یکسان نیست،‌ بنابراین سوال تائید می‌شود به عبارت دیگر : «بین ترتیب منابع قدرت مدیران نواحی مختلف آموزش و پرورش تفاوت وجود دارد.»

اسلاید 44: تجزیه و تحلیل نتایج پژوهشسوال اصلی پژوهش: آیا بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجود دارد؟در راستای سوال اصلی سوالات فرعی زیر مطرح و آزمون شده است:1- آیا بین منبع قدرت پاداش و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجوددارد؟2- آیا بین منبع قدرت تخصص و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجوددارد؟3- آیا بین منبع قدرت مرجعیت و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجوددارد؟4- آیا بین منبع قدرت قانون و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجوددارد؟5- آیا بین منبع قدرت اجبار و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجوددارد؟

اسلاید 45: تفسیر و استنتاج نتایج پژوهشفصــل پنجم

اسلاید 46: سوال فرعی یک :‌آیا بین منبع قدرت پاداش و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجود دارد؟سوال فرعی دو: آیا بین منبع قدرت تخصص و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجود دارد.سوال فرعی سه: آیا بین منبع قدرت مرجعیت و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجود دارد؟سوال فرعی چهار: ایا بین منبع قدرت قانون و اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه وجود دارد؟ سوال فرعی پنج: آیا بین منبع قدرت اجبار و اثربخشی ارتباطات سازمانی وجود دارد؟همانطور که ملاحظه نمودیم ، تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که ارتباط معنا‌داری بین اثربخشی ارتباطات سازمانی با هر یک از منابع مختلف قدرت مدیران وجود دارد.گرچه تحقیقی در راستای حاضر یافت نشد، اما تحقیقاتی موجود است که ارتباط معنادار بین ارتباطات سازمانی با سایر عوامل و فاکتورهای سازمانی را نشان می‌دهد.

اسلاید 47: سوال فرعی شش: آیا بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیر مدیریت تفاوت وجود دارد؟سوال پژوهشی هفت:‌آیا بین منابع مختلف قدرت مدیران و سابقه مدیریت آنان رابطه وجود دارد؟سوال پژوهشی هشت: آیا بین منابع قدرت مدیران و سنوات خدمتی آنان رابطه وجود دارد؟یافته جانبی:آیا بین ترتیب بکارگیری منابع قدرت مدیران در نواحی مختلف آموزش و پرورش تفاوت وجود دارد؟محاسبه مقدار احتمال مربوط به ‌آزمون کروسکال والیس، در بررسی تفاوت بین بکارگیری منابع قدرت مدیران در نواحی مختلف آموزش و پرورش نشان می‌دهد که بین بکارگیری منابع قدرت در نواحی مختلف تفاوت معنادار وجود دارد.اما ترتیب قدرت در نواحی آموزش و پرورش:ناحیه یک :‌ 1- مرجعیت 2- قانون3- تخصص 4- پاداش 5- اجبارناحیه دو :‌ 1- مرجعیت 2-قانون 3- تخصص 4- پاداش 5- اجبارناحیه سه :‌ 1- مرجعیت 2-قانون 3- تخصص 4- پاداش 5- اجبارناحیه چهار:‌ 1- مرجعیت 2- تخصص 3- قانون 4- پاداش 5- اجبارناحیه پنج :‌ 1- مرجعیت 2-تخصص 3- قانون 4- پاداش 5- اجبارناحیه شش:‌ 1- مرجعیت 2-تخصص 3- قانون 4- پاداش 5- اجبارناحیه هفت :‌ 1- مرجعیت 2-تخصص3- قانون 4- پاداش 5- اجبار

اسلاید 48: محدودیت‌های پژوهش محدودیت در جامعه آماری: پژوهش حاضر محدود به جامعه آماری مدیران و کارکنان ادارات نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد می‌باشد. بنابراین نتایج پژوهش قابل تعمیم به همین محدوده می‌باشد.محدودیت در ابزار: تنها ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه می‌باشد و از سایر ابزارها نظیر مصاحبه و مشاهده و ... استفاده نشده است. چنانچه از سایر ابزارهای اندازه‌گیری استفاده می‌شد، یقیناً نتایج تحقیق از دقت بالاتری برخوردار می‌شد.محدودیت در روش: روشهای آماری مورد استفاده در پژوهش حاضر شامل روشهای آماری ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون کروسکال والیس و من ویتنی می‌باشد و در واقع روشهای آماری به روشهای ذکر شده محدود و خلاصه می‌شود.احتمال عدم ارائه پاسخهای صادقانه و صحیح: که وجود چنین پاسخهایی یقیناً بر نتایج پژوهش مؤثر می‌باشد.محدودیت در فعالیتهای میدانی و اجرای پرسشنامه : عدم حضور برخی مسئولین و کارکنان و عدم پاسخگویی به پرسشنامه‌ها از سوی برخی در موعد مقرر ، موجب مراجعات مکرر گردیدو کند شدن روند کار را به دنبال داشت.

اسلاید 49: پیشنهادهاپیشنهاد به برنامه‌ریزان:1- نتایج این پژوهش و سایر پژوهشها که در پژوهش به آنها استناد شد نشان می‌دهد که منبع قدرت اجبار تأثیر منفی و یا حداقل ارتباط معکوس با بسیاری از عوامل و فاکتورهای مثبت در سازمان مثل اثربخشی ارتباطات،‌ رضایت شغلی و ... دارد . بنابراین به برنامه‌ریزان پیشنهاد می‌شود در جهت کاستن منبع قدرت اجبار و افزایش سایر منابع قدرت برنامه‌ریزیها و اقدامات ممکن را مدنظر قرار دهند.2- نتایج پژوهش نشان داد که بین منابع قدرت مدیران بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیر مدیریت تفاوت معنادار وجود ندارد و این عدم تفاوت در تخصص مدیریت و غیر مدیریت در رابطه با فاکتورهای دیگر سازمانی و در پژوهشهای دیگر نیز مشاهده شده است ! و البته این یافته‌ پژوهشی نیازمند تامل است و لازم است از خود بپرسیم: چرا چنین است؟بنابراین به برنامه‌ریزان پیشنهاد می‌شود، بررسی و تحلیل این مسئله و برنامه‌ریزی در جهت آن را مد نظر قرار دهند.3- به برنامه ریزان توصیه می‌شود دوره‌های آ‌موزشی ضمن خدمت خاص را در جهت ارتقاء‌اثربخشی ارتباطات در آموزش و پرورش مدنظر قرار دهند.

اسلاید 50: پیشنهاد به پژوهشگران :1- نتایج پژوهش نشان داد که بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیر مدیریت تفاوت معنادار وجود ندارد و البته این نتیجه در رابطه یا فاکتورهای دیگر سازمانی و در پژوهشهای دیگر نیز مشاهده شده است. بنابراین به پژوهشگران توصیه می‌شود در زمینه تاثیر تخصص مدیریت بر عوامل و عناصر مختلف سازمانی به تحقیق بپردازند.2- گرچه در تحقیق حاضر توجه به فاکتورهای اثربخشی ارتباطات سازمانی (تعدد کانالهای ارتباطی،‌ بازخور و ارتباطات اثربخش) به دلیل توجه خاص به منابع مختلف قدرت مدیران کمرنگ شده است . اما این کم توجهی از اهمیت فاکتورهای اثربخشی ارتباطات نمی‌کاهد. بنابراین به پژوهشگران توصیه می‌شود به پژوهشهای خاص و ویژه در رابطه با فاکتورهای اثربخشی ارتباطات سازمانی بپردازند . 3- با توجه به ارتباط معکوس منبع قدرت اجبار با بسیاری از عناصر مثبت سازمانی، به پژوهشگران توصیه می‌شود پژوهشهای خاص در زمینه منبع قدرت اجبار را مدنظر قرار دهند.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید