هنر صنایع دستی

بررسی سیر تحول در موزایک کاری رومی

mozaik-kari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی سیر تحول در موزایک کاری رومی”

بررسی سیر تحول در موزایک کاری رومی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: عنوانبررسی سیر تحول در موزاییک کاری رومینگارنده:مصطفی سرلک2

اسلاید 3: چکیدههنر موزاییک­کاری به عنوان یک عنصر تزیینی در بنا، از قدمتی چندین هزار ساله برخوردار بوده و در تمدن­های مصر، بین­النهرین، یونان، روم و بیزانس بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. هنرمندان و سازندگان این گونه از موزاییک­ها با تکنیک خاصی از معرق­کاری و با استفاده از نقوش هندسی، گیاهی، انسانی، تلفیقی و مصالح بوم آورد نظیر آهک، سنگ و شیشه این اثر هنری را از قرن دوم قبل از میلاد تا قرن ششم میلادی در سرتاسر امپراتوری روم و دیگر سرزمین­های تحت سلطه رواج و رونق دادند. پژوهش پیش­رو با استفاده از مطالعه، بررسی­ و مقایسه به شناخت نقوش و مضامین هنری و مواد و مصالح به کار رفته در موزاییک­های روم باستان پرداخته است. نتایج حاصل از مطالعات و بررسی­های این پژوهش ضمن مشخص نمودن انواع نقوش و مضامین­ نیز تکنیک، مواد و مصالح موزاییک­های تمدن روم را مورد بررسی قرار می­دهد. همچنین تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر را مورد سنجش و ارزیابی و با توجه به ویژگی­های هنری و فنی سعی در شناسایی هویت ملی سازندگان آنها می­نماید. بستر مطالعات و بررسی­های صورت گرفته در این پژوش، امکان شناخت مضامین هنری و ساخت موزاییک­ها را بر اساس تکنیک تمدن روم باستان مهیا می کند. روش این پژوهش بر اساس مطالعات تاریخی – ثوصیفی و نیز باز خوانی مطالعات میان رشته­ای برای شناخت مواد و مصالح به کارفته در موزاییک­ها صورت گرفته است.3

اسلاید 4: 1) در موزاییک های روم باستان چه نقوش و مضامینی مورد استفاده قرار گرفته است؟مطالعات و بررسی­های این پژوهش ضمن مشخص نمودن انواع نقوش و مضامین­ نیز تکنیک، مواد و مصالح موزاییک­های تمدن روم را مورد بررسی قرار می­دهد. همچنین تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر را مورد سنجش و ارزیابی و با توجه به ویژگی­های هنری و فنی سعی در شناسایی هویت ملی سازندگان آنها می­نماید. بستر مطالعات و بررسی­های صورت گرفته در این پژوش، امکان شناخت مضامین هنری و ساخت موزاییک­ها را بر اساس تکنیک تمدن روم باستان مهیا می­کند.هدف پژوهشسوالات پژوهش4روش پژوهش2) در موزاییک های روم باستان از چه مواد و مصالحی استفاده شده است؟روش این پژوهش بر اساس مطالعات تاریخی – ثوصیفی و نیز باز خوانی مطالعات میان رشته­ای برای شناخت مواد و مصالح به کارفته در موزاییک­ها صورت گرفته است.3) آیا سبک و تکنیک موزاییک کاری در روم شرقی و غربی متفاوت است؟

اسلاید 5: 5

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید