صفحه 1:
صفحه 2:
* ارزش ها و شعارها
* محصولات بوف
تحلیل محیط خارجی(۲5111)
تحلیل محیط صنعت( ۵ نیروی پورتر)
تحليل محيط داخلى ( 07111118
* استراتؤى در سطح كسب و كار
استراتژی در سطح شرکت مادر
صفحه 3:
* فکر تاسیس مجموعه رستوران های زنجیره ای بوف از سال ۱۳۷۴ در ذهن موسسین این
شرکت قرار گرفت. در سال ۱۳۷۵ اولین شعبه از شعبات مجموعه رستوران های زنجیره
ای بوف در چهار راه ولیعصر تهران در فضایی حدودا ۳۰۰ متر و با دکوری زیبا و منحصر به
فرد در زمان خود و با دستگاه هایی بسیار مدرن و با شیوه ای جدید تاسیس گردید. از
همان ابتدا استراتژی موسسین بوف. ایجاد شعب متعدد در تهران و سایر نقاط کشور
(بخصوص در مراکز استانها) بود و بر همین اساس ساختار مدیریتی بر پایه ای کاملاً علمی
سازمان یافت.
* امروز, تنها فست فود ایرانی که دارای یک سیستم یکپارچه مدیریتی و با ساختاری علمی در
ایران فعال است, مجموعه رستوران های زنجیره ای بوف می باشد. در حال حاضر این
شرکت دارای ۴۷ شعبه در تهران و سایر نقاط کشور می باشد و افق دید ترسیم شده برای
اين شرکت ۱۱۰ شعبه می باشد. که براساس برنامه ریزی انجام شده از این ۱۱۰ شعبه
۰ شعبه در داخل کشور و ۰ ۱ شعبه در کشورهای دیگر خواهد بود.
صفحه 4:
صفحه 5:
نمونه ای از[ موفقیت های بوف
اولین مجموعه رستورانی و شرکت صنایع غذایی ایران که موفق به دریافت گواهینامه ۳1۸60۳ از
شرکت 13800 فرانسه شده است.
دارای تندیس ویژه ی (16:1 برتر کشور در سال ۱۳۸۹
دریافت گواهی «اشتهار به برند از سوی کمیته ارزیابی برندهای ایرانی و برند برتر صنایع غذایی ایران در
سال ۸۸و ۸٩
"* دریافت لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره ملی کارآفرینان برتر از سوی وزارت کار و امور اجتماعی
استان تهران در سال ۱۳۸۹
دریافت جایزه نشان سیب طلایی: به دلیل استفاده از امگا ۳ و ریز مغزی آهن در کلیه آردها و خمیرهای
مورد استفاده
* دریافت نشان « حلال؛ جهانی
دریافت لوح سپاس از اولین همایش بين المللی رستوران ها درسال ۱۳۸۹
دریافت نشان ویژه ی «دکتر هدایت, به دلیل رعایت استانداردهای بهداشت و سلامت
© دریافت نشان طرح ملی سپاس از وزارت صنایع و معادن به عنوان برند محبوب کشور در سال ۱۳۸۹
صفحه 6:
* توسعه بوف در داخل و خارج از کشور به عنوان معتبر ترین برند ایرانی در صنعت فست فود
** توسعه ی رویکرد علمی و حرفه ای در صنعت فست فود ایرانی
ه نكر در ميان رقباى ايرانى
* شناخته شدن به عنوان یک برند حلال بين مسلمانان سراسر جهان
** پیدا کردن نقش پیشرو و آ
* افزایش اعتبار برند بوف, به میزانی که این برند بتولند با پشتولنه اعتماد مخاطبان خویش در
حوزه های دیگر
* تأسیس ۱۱۰ شعبه ( شامل۱۰۰ شعبه در ایران و۱۰ شعبه در خارج از کشور (تا سال
are.
. ورود پیدا کند.
صفحه 7:
* ارائه ی کیفیت عالی در مواد و خدمات با روبکرد ارزش نهادن به خانواده و
سلامتی.
** ايجاد فضاى تفريح برای خانواده هاء متناسب با ذائقه ایرانی و شتونات اسلامی
** کارآفرینی در بخش خصوصی, به صورت حرفه ای و قابل توسعه.
** وارد کردن ارزش هایی مثل سلامتی, خانواده محوری, ورزش و... در عرصه
رقابت فست فود ایرانی
** جلب اعتماد مشتریان نسبت به برند بوف (از طریق ارائه کیفیت. سلامتى»
قیمت و خدمات شایسته)
* بهبود و توسعه مستمر محصولات و خدمات, به کمک کمیته های 26,0 و
کنترل کیفیت متخصص و خبره.
صفحه 8:
* شرکت مجموعه رستوران های بوف, یک شرکت با مالکیت کاملاً خصوصی است. ساختار سازمانی
این شرکت. یک ساختار بخشی به حساب می آید که هر شعبه ی آن. یک مدیر جداگانه با اختیار
تصمیم گیری دارد. دفتر مرکزی بوف شامل ستاد های تخصصی و پشتیبانی می شود که از
واحدهای زیر. شده است:
~~ =
واهد متابع انساتی(امور
استخدامي)
صفحه 9:
ون
سرمایه واقعی بوف مشتریان بوف است
بوف, دوستدار محیط زیست
بوف نیازی به تبلیغ ندارد
پوف؛ دوستدار سلامتی
بوف؛ لذت با هم بودن
پوف, دوستدار خانواده
صفحه 10:
مینی پیتزای کودک.
ساندویچ فیله گوشت
ساندویچ فيله مرغ
همبرگر (بوف برگر )
چیز برگر
بوف چیلی برگر
سوپر ساندویچ
ساندویچ هات داگ
ساندویج فیله سوخاری
ساندويج فیله سوخاری اسپایسی
ساندویچ مرغ کبابی
قارچ برگر
ساندویچی سرد
ساندویج رب
@ Bab v5 gyi
4
لازنا
اياستا ينه نوشابه قوطى
لازانیای ایتالیایی آب پرتغال
آب معدنی
صفحه 11:
براى ارزيابى محيط كلان خارجى «بوف». از روش تجزيه تحليل .| ا. استفاده مى
شود. این تجزیه تحلیل, ابزاری رایج برای شناخت محيط ييرامونى سازمان است كه بر
اجرای استراتژی ها و موفقیت یا شکست سازمان موثر است. جدول چک لیست عوامل
:7-1 برای محیط کلان رستوران زنجیره ای بوف در ادامه ارائه شده است. در این
ارزیابی, هر یک از عوامل شش گانه ی سیاسی(۳)» اقتصادی("), اجتماعی - فرهنگی(5).
تکنولوژیکی(۲). زیست محیطی(13) و قانونی(.1) ابتدا به چند ریزعامل که تأثير
بر عملکرد رستوران ها داشته اند. تقسیم شده است. در ستون دوم شرح عامل و کیفیت
ى
اث ركذارى لَن را بيان كرده. در ستون سوم: قدرت و ميزان تأثير كذارى عوامل بر اساس
طیف لیکرت( قوی, نسبتاً قوی, متوسط, نسبتاً ضعیف. ضعیف) سنجیده شده است. در
ستون چهارم. نوع اثر آن عامل, بر عملکرد( مثبت یا منفی) تعیین شده است. در ستون
پنجم. روند افزایش یا کاهش آن عامل بررسی شده است.
صفحه 12:
رو به افرايش
'توضيح: در سال هاى اخير با
افزايش تحريم ها عليه ايران,
احتمال ورود رفياى حارجى
متعلق به آمريكا و ارقا
ضعیف تر شده است.
رو به كاهش
در سال wept vel ol
sls مانی دولت و
کاهش نقدیگی. حمایت های
دولت ار بخش حصوصی,
کاهش باه است.
به یل سیاست vol lll gar
بعضی از برند های معروف صنعت
خارجی بر
فست فود مثل مک alga تزا ها
وس توت سای جر و با
بازار ايران شوتد. rs
با توجه به اضل 46 فانون اساسی.
متس بر حمایت از بخش حصوص,
تأكيد اخير رهبر cet AME ls il
دولت در زمنه جمیت از کارآفرنان آخمایت از بش
خصوصی و کسب و کارهای اشتفال حصو.
زا می توند. بر امه روند Besa
بوف. مر باشد
صفحه 13:
تحليل محيط فارجى (ا06578)- ادامه
solely nl alle cos
es Ga wane sus oak
ارو به افرايش
توسيعترشد قتسادق ايران زو به
آفزایش است اگرجه جریم la اعمال
شده در سال اق اخيزء أبن روند وا كن
كردة sal
Fever اتسينا
کاهش توابیخرید است. هنز
تورم بر صنعت ره ol
که محصول 1S SRE LT
Se abs come ae
aad as fp em
ed اعسات مويب ay
اقتصادی و افزایش_ [ینگی در
ا 00 تال
سرام راك رفن به وان هد
م
صريب ماليانى رستوران ها 20 درصد.
امي يشي در على كه سرب
عالياني ديكر صتوقه بين 8 358
(E
|1۳ peers عواب
1
صفحه 14:
تحليل محيط فارجى (ا6857)- ادامه
زو نه افزايس
لوضيع: با منشئر شين ارش 5
sly oly مردم در يك جامعة eargranitianee| يل يديت سد
هدرن eS مردم به فست و اس وم Ca
قود بوبه روز افرايش بيدا مت 3 9
as
uals way
eee oe با نوجه liar ayn as اكشور. أمروزة, حدون
SI 30 120 a has a ee
an AD ies سکیل می بهند این جنست جوا
cane nil آوران دز جوا
الرين وضعيث hans pg cel
cal هی چم دوب لها
خواهد رفت.
پشتری به قست قودها نان مي دهد
ie هس اس ات و پیین رز
br شهرهاى و نگاه منفی موجود به محصولات ذف ره
تسود اتف ای een as SS
هدس ی مر ی اه مت
4 قودهای زنجیره
صفحه 15:
تحليل محيط فارجى (ا06578)- ادامه
20
Soll By nul ait
کواه. شبکه ای مجاری اجتماعی .وان استفایت از
موجب اد نشیراتی در زود آگنولوژی هاي
tet Mes a pass cl
ad
+
امروزه با یشرفت تکولوزو. حدف
مواد سرطان زا و غبر بهداشتى از
ابسن ندیه
صفحه 16:
۱
رو به كالح
توضي: با رشه تكتولوزى.
اتوليد و استفاية از مواد
ليست a وخر
رو به nl
توضیح: آمروزه: aly 3
استفاده از مود ازگانک و
تازه تر در تهبه غذاء bs a
رشد تكنولوزى توليد و توزيعه
أفزايش بيدا كرده است.
استفاده از مواد غير زيست تخريت __آسيب هاي
بذيرء در مواد مورد استفادء 89 ليت محيطى
تهبه طروف و بسته بندى ها.
ial لز مواد سرطاتزا. استفا
ی و
مود غیت كوشت های سامت ارال
د
مود
10
27
2
3
il
3
Fy
به_حیط
#
صفحه 17:
۱
1
7
رو به كاهش
توضيع: با رشد تكتولوزىه استفاده از مواد غير زيست تخريب آسیب ها
توليد و استفادة از alee nae She سورد سمتلي ل .سيم
لس ie تهبه ظروف و بستهبندی ها —
3
رو canis a استفاده از مواد سرطاتزاء استقارة.
eee ماد ی و چاه اروش هاء استفاده ل
استفاده از موادارگانک و 2 سن
تازه تر در تهيه غذاء به بل ous eae 3
رشد تكنولوى توليد و توزيع. لي ايا
rl oS og ina
a
1
A
4
1
1
1
صفحه 18:
تحليل محيط فارجى (ا06578)- ادامه
اتوضيع: ما توجه نه روئد
سح رود glee eden سس ایس هس لب اسر سور ای
خش خصوض Sets ae So oe ee one
ترد تساف بورد لمي گذاری. تظارت دار اغذيه فروشان
ارو به افزايش
لس ل م معاونت غذليى وزارت بهداشتء ين نامه أى در lial
اللا م يك كنا د لك وى افزليش بهداشت رستوران Slick sie aS ls la
غذاى سالم. روز به روز جدى نستاً فحت تأمين مواد أوليه. نحوه بحت. يوشش ديو
محدوديت هاى
قانوتی وزارت
alg
تر می شود و قوانین جدی تری رستوران و... محدودیت هایی اعمال می شود.
برآن اعمال می شود
۵
1١
een
توضيع: با افزانش تراكم در شهردارى. محدوديت هابى و ماليات هابى براى مكان محدودیت هایٍ
شهرهاى يزركه محدوديت فاق ای نصب تابلوء اجراى دكور. تعمبرات :... ان فانونی
شهرداری 2S أعمال مى Sigs Leaps cow اسال
ها رو افزاین است:
رو به کاهش
توطیج: محدودیت های ادا
آماکن. شتر متوجه رستوران اذاره اماكن نيروى نتطامی, محدونبت ها و فوانتی برای محدودبت های
ها وكاقه هاى محلى اث و مكان يابى رستوران هاء ساعات كار, رعايت شنونات قانونی اداره
براي رستوران زنجبره ای اسلا ... وضع کرده است. |
برگی مل بوف. وه کاهش
el alas
عو
انونی وت
یکی از مهم تین منیع بوفء «بنده آن است: لين
AS SS 7 A EI ی
صفحه 19:
شركت صنايع غذابى عصر جديد (يوفك)
ee. eff)
oe tg
۵290 ۳ *
صفحه 20:
از آنجایی که یکی از ویژگی های رستوران های زنجیره ای فست فود ارائه مواد یکسان میباشد این مورد دقیقا
در بوف انجام گرفته و شرکت رستوران های زنجیره ای بوف با ایجاد کارخانه
ان به نام شرکت صنایع
غذایی عصر جدید «بوفک, گامی موثر در اين امر برداشته است. این شرکت با ایجاد یکی از قوی ترین زنجیره
های تامین با دقیق ترین و سریع ترین سیستم پخش و توزیع باعث افزایش بهره وری بیشتر این مجموعه
ایجاد یکی از قوی ترین گروه های بازرگانی در
سطح کشور برای تأمین مواد اولیه و دارا بودن یکی از مجهز ترين سیستم های آزمایشگاهی برای کنترل و
گردیده است. رسیدن به موقع مواد اولیه در هر نقطه از ایران
آزمایش کلیه مواد اوليه ورودی و محصول نهایی جهت افزایش ضریب امنیت و سلامتی مواد غذایی در کلیه
فرایند ورود. تولید و عرضه این شرکت را به عنوان یک شرکت پیشرو و الگو در بین شرکت های همردیف
خود قرار داده است.
با توجه به اهمیت کیفیت مواد غذایی وبا توجه به اينكه بروسه تولید برخی مواد خارج از محدوده کاری کارخانه
عصر جدید «بوفک؛ می باشد ( سوسیس. کالباس, ناگت. ...) شرکت مجموعه رستوران های زنجیره ای بوف با
ایجاد کارخانه ای دیگر به نام شرکت صنایع غذایی زر گوشت تهران گامی دیگر که بسیار اساس| و زیر بنایی
صنایع غذایی کشور برداشته است.
صفحه 21:
0 نيروى يورتر - ادامه
رقباى فعلى:
بوف اولين فست فود ايرانى است كه از استانداردهط و مديريت يكسانى براى تمام شعب خود
استفاده كرده است در واقع بوف اولين فست فود است كه با نكاهى حرفه اى وارد صنعت
رستوران هاى زنجيره اى در ايران شده است.
اکنون, از میان رستوران های موجود در ایران. مجموعه های سوپراستار و آواچی, به دلیل داشتن
تامین واحد برای تمام شعب و هم چنین ارلئه ی محصولات مشابه. دو رقیب اصلی بوف
محسوب می شوند.
البته فست فودهای ایرانی دیگری هستند که علی رغم داشتن شعب متعدد. به دلیل عدم وجود
سیستم یکپارچه مدیریت و زنجیره تأمین واحد. رقیب بالفعل برای بوف محسوب نمی شوند.
صفحه 22:
بررسی رقبای فعلی:
مجموعه در سال ۱۳۷۹ با افتتاح شعبه پارک وی, تحت نظارت شرکت آمریکانا:
از به کار نمود. شرکت آمریکانا یک شرکت عربی الاسل است که نمایندگی
برندهای معروف صنایع غذایی از جمله 1176, هاردیز. پیتزا هات و استار باکس را در
خاور میانه دارد.
نمایندگان آمریکانا در ایران پس از ۵ سال بررسی بازار ایران. اولین شعبه ی خود را
افتتاح نمودند. سوپر استار توانست ۲۲ شعبه در نقاط مختلف کشور تأسیس کند که به
دلیل مکان یلبی های نامناسب و اشتباهات در بازار سنجی و عدم توان پاسخگویی اکنون
اين تعداد به ۱۵ شعبه تقلیل یافته است.
البته هنوز هم. شعبه اصلی سوپر استار که می توان آتن را بزرگترین فست فود تهران
معرفی کرد. یکی از موفق ترین فست فودهای تهران است.
این مجموعه ی بزرگ با فضای بازی کودکان در حاشیه خیابان ولی عصر. دارای دو
قسمت متصل به هم می باشد که یک قسمت تنها مرغ سوخاری و ساندویج های تهیه
شده از مرغ سرو می کند و قسمت دیگر آتن ساندویچ های دیگر مثل همبر گرها را
عرضه می کند.
صفحه 23:
بررسی رقبای فعلی:
«آواچی؛ تغییر نام داد. هم
اکنون, حدود ۱۰ شعبه در تهران و ۲ شعبه خارج از تهران, دارد. اگرچه عمر برند «آواچی».
مجموعه ی رستوران های زنجیره ای آپاچی که پس از مدتى؛ ب
خیلی زیاد نیست. سهم بازار اين مجموعه (البته در بازار تهران) قابل توجه است. مزیت
های نسبی آواچی را می توان مکان یابی های مناسب برای شعب.
چنین فضای داخلی نشاط آور و ج
توسعه ی خود به عنوان یک مجموعه رستوران های زنجیره ای, رویکرد حرفه ای است. به
این معنا که شعبه های مختلف آن, زن
خوب غذا و هم
اب رستوران هاء به حساب آورد. رویکرد آواچی در
ه تأمین و مدیریت یکپارچه دارند. البته اعتبار
پرند آواچی, هنوز خیلی بالا نرفته است و شعب اين مجموعه در مالكيت مؤسسين است ويا
به صورت مشاركتى اداره مى شود (قرارداد فرانشيز وجود ندارد). در هر حال «آواجى» به
عنوان يك مجموعه فست فود زنجيره اى كه هم رويكرد حرفه اى دارد و هم سهم بازار
خوبی در تهران دارد. به عنوان یکی از رقبای اصلی بالفعل «بوف». محسوب می شود.
صفحه 24:
بررسی رقبای بالقوه:
رقبای بالقوه بوف.
یکسان و مدیریت یکپارچه ندارند یا تازه واردین این صنعت محسوب می شوند و علی
از يك طرف فست فودهایی ایرانی هستند که یا هنوز استانداردهای
رغم داشتن استاندارد. سهم بازار اندکی دارند.
از طرف دیگر, فست فودهای زنجیره ای موفق خارجی که به تازگی وارد بازار يران
شده اند و یا قصد ورود به آن را دارند. رقبای بالقوه ی مهمی برای بوف محسوب می
شوند.
از میان رقبای بالقوه ایرانی. «پدر خوب؛ به دلیل داشتن تعداد شعب قابل توجه و
«پرپروک» به دلیل داشتن کیفیت متمایز و اقدامات نوآورانه ی استراتژیک, مورد
بررسی قرار می گیرند و از میان رقبای بالقوه خارجی, «ماری براون؛ و « البیک؛ را دلیل
ورودشان به بازار ایران. مورد بررسی قرار می دهیم.
صفحه 25:
بررسی رقیای بالقوه:
مجموعه ی «پدر خوب, با تأسیس اولین شعبه خود در سال ۱۳۸۴ وارد صنعت
رستوران های زنجیره ای شد. تبلیغات چشمگیر و هم چنین عدم استفاده از
روغن سرخ کردنی. موجب شده است که این مجموعه بتواند در همین مدت
کوتاه. سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد. با اینکه غذاهای پدر خوب
معمولاً كيفيت خوبى دارند و به جاى آنکه در روغن سرخ شوند. تنوری هستند.
ولی به دلیل ندا
در شعب مختلف آن, متفاوت است و این مستله باعث می شود مشتریان, نسبت
بفیت غذا
ن سیستم یکپارچه استاندارد و زنجیره تأمين واحد.
به شعب مختلف OT نظر گاه یکسانی نداشته باشند.
با این همه مجموعه :پدر خوب». به دلیل کیفیت خوب محصولاتش. تبلیغات
گسترده و چشمگیر و هم چنین کسب سهم قابل توجهی از بازار مى تواند در
آینده با ره اندازی سیستم واحد تولید مواد اوليه. یکی از مهمترین رقبای حاضر
در صنعت رستوران های زنجیره ای محسوب گردد.
صفحه 26:
پررسی رقبای بالقوه:
پرپروک در سال ۱۳۷۵ با شعار "طعم واقعی پیتزا را با پرپروک تجربه کنید " و با
هدف ارائه ی پیتزایی با طعم و کیفیت واقعی شروع به کار کرد.
در آن زمان تعداد عرضهکنندگان پیتزا اندک بود و هنگامی که در تیرماه ۱۳۷۵
پیتزا تحت برند پرپروک در سعادتآباد عرضه شد مدت زمان کوتاهی از افتتاح
اولین شعبه بوف در چهارراه ولیعصر میگذشت.
شعبه سعادتآباد در خیابانی فرعی واقع بود و در ابتدای کار افرادی عقیده داشتند
که پرپروک با شکست مواجه خواهد شد. اما به دلیل داشتن کیفیت خوب محصولات:
توانست پس از چندین سال, از موفقیتی نسبی برخوردار شود.
در نیمه شعبان سال ۰۱۳۸۸ شعبه محمودیه افتتاح گردید. اکنون. «پرپروک؛ دارای
۴ شعبه در شهر تهران. در خیابان های سعادت آباد. محمودیه. گیشا و نمایشگاه
بین المللی می باشد. «پرپروک؛ در Ugh چرخه حیات خود. همواره نوآوری هایی
داشته است (مثل ارائه خمیر نازک. پیتزای چهار گوش, ارائه نوآوری هایی در بسته
بندی و ...) که همین اقدامات نوآورانه موجب می شود که پرپروک. علی رغم دا
شعب محدود و سهم کمی از بازار.به عنوان یک رقیب بالقوه در طنعت رستوران
های زنجیره ای. مورد مطالعه قرار بگیرد.
صفحه 27:
ue
3
بررسی رقیای بالقوه:
رستوران ماری براون. در سال ۱۹۸۱ در مللزی با هدف تهیه و ارائه ی غذای
حلال با بهترین کیفیت و گسترش در کشورهای اسلامی تأسيس شد و امروز بيش
Hi از ۳۵۰ نملیندگی در سراسر جهان از جمله کشورهای مالزی. سنگاپور. چین.
سریلانکا, کلنادا دوبی, هند. بحرین, قطر و... دارد. گفته می شود. مالك و مؤسس
ماری براون. ماهاتیر محمد. نخست وزیر سابق و خوش نام مالزی است که اين
امر نیز موجب شهرت بیشتر و مورد اعتماد قرار گرفتن این برند. شده است.
ماری براون که افتخار کسب رتبه ی اول در رده بندی فست فود های مالزی را
داراست. مبنای توسعه تجارت خود را در ارائه ی سرویس به خانواده ها مطابق با
استانداردهای جهانی. قرار داده است و هم اکنون در اغلب کشورهای آسیایی
دارای شعبه و یا در حلل تأسیس شعبه می باشد.
صفحه 28:
بررسی رقبای بالقوه:
| ماری براون, قبل از ورود رسمی به بازار ایران, در سال ۱۳۸۷, قراردادی به مدت
یک فصل با باشگاه پرسپولیس, امضا کرد تا در لیگ برتر. جام حذفی و لیگ
قهرمانان آسیاء اسپانسر این باشگاه بزرگ و پرطرفدار ۱
استراتژیک (بازاریابی مبتنی بر هیاهو)؛ موجب شد که پیش از ورود ماری براون
به بازار ایران, نام «ماری براون». بر سر زبان ها بیفتد.
انی باشد. gal اقدام
ماری براون, بالاخره با بیش از یک ربع قرن تجربه و کسب خسن اشتهار در
جهلن و مخصوصاً کشورهای اسلامی. در سال ۰۱۳۸۸ ضمن تأسیس اولین شعبه
[ ایرانی خود در مشهد مقدس و با چشم انداز ۵۰ شعبه در ایران. وارد بازار فست
| فودهای زنجیره ای ایران شد.
اگرچه شعبه ی مشهد ماری براون که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار
گرفته بود. به دلیل مکان یابی نامناسب و نداشتن درک درست از آن بازار
پیچیده. با شکست رو به رو شد. ماری براون هنوز هم به دنبال توسعه ی خود در
ایران و افتتاح شعبه در تهران و دیگر شهرها می باشد و یک رقیب بالقوه مهم و
خطرناک برای فست فودهای زنجیره ای ایرانی, محسوب می شود.
صفحه 29:
بررسی رقبای بالقوه:
رستوران های زنجیره ای «البیک» که به سس سیر متمایز و لذیذشان شهرت
دارند. یکی از موفق ترین های صنعت فست فود در کشورهای عربی می باشد.
غذاهای البیک شامل مرغ سوخاری و ساندویچ می شود.
این مجموعه در سال ۰۱۳۸۶ با افتتاح اولین شعبه در اریکه ایرانیان. (با اعطای
نمایندگی به یک شرکت ایرانی طی قرارداد فرانشیز) وارد بازار فست فود ایران شد.
البیک هم اکنون دارای شش شعبه (در تهران, قم و کرج) است و هنوز هم به دنبال
توسعه بیشتر می باشد.
طعم لذیذ غذای البیک, در کشورهای عربی. سبب حُسن شهرت این برند و جذب
انی وفلدار شده است. اما به دلیل ضعف عملکرد بازاریابی شرکت نملینده
البیک در ایران و هم چنین ایجاد تغییراتی در فرمول آردهلی سوخاری و سس های
این مجموعه, البیک در ایران با استقبال مورد انتظار مواجه نشد.
به هر صورت البیک. یک فست فود موفق و خوشنلم در خاور میانه به شمار می آيد و
با این که در پنج سال اخیر نتوانسته است در ایران بدرخشد. می تواند با اصلاح
ار نمایندگی خود. یک رقیب جدی در این صنعت محسوب شود.
صفحه 30:
[Poof
oo
پررسی قدرت چانه زنی خریداران
در بازار رقابتی فست فود ایران
یان از قدرت چانه زنی بالایی برخوردارند. این عامل را
با استفاده از ۷ شاخص آمیخ
ازاریابی را مورد بررسی قرار می دهیم.
محصول
محصولات بوف شامل پیتزا؛ سوخاری, اسپاگتی, ساندویچ. سالاد و انواع نوشیدنی است در
ارائه ی محصولات. نکات قابل توجه شامل کیفیت. طعم غذاء نوع غذا و... است. بوف سعی
کرده تلفیقی از منوی 1176. مک دونللد. پیتزاهات را مهیا کند. لذا تنوع گسترده محصولات
مى تواند نظر طیف وسیعتری از مشتریان را جلب کند. از سوی دیگر کیفیت و نوآوری در
محصولات کمتر است.
صفحه 31:
پررسی قدرت چانه زنی خریداران
قیمت
ارچه سازی قیمت ها در بوف موجب افزایش حس اطمینان مشتریانش شده است. علاوه
بر این گستردگی شعب بوف و استقلال در زنجیره تأمین موجب صرفه جویی ناشی از
مقیاس و به تبع آن کاهش هزینه ها گردیده است به همین دلیل قیمت محصولات بوف در
مقایسه با سایر فست فودهای زنجیره ای معتبر. در سطح مناسب تری قرار دارد. این مسئله
باعث کاهش قدرت چانه زنی مشتریان خواهد شد.
صفحه 32:
تحلیل ۵ نیروی پورتر- ادامه
پررسی قدرت چانه زنی خریداران
مکان
هم اکنون بوف دارای ۴۷ شعبه در ایران و ۱ شعبه در مالزی می باشد. بیشتر شعب بوف در
تهران و شمال کشور متمر کز شده اند. تعداد شعب فعال بوف به طور قابل توجهی از همه ی
رستوران های زنجیره ای ایران پیشتر است. هم چنین بوف در اکثر مراکز استان های مهم کشور
و مناطق تهران دارای شعبه است که این امر موجب دسترسی راحت تر مشتریان و به تبع کاهش
قدرت چانه زنی مشتریان برای بوف خواهد شد.
صفحه 33:
بوف در سالهای اولیه تأسیس, با حجم انبوهی از تبلیغات وارد بازار فست فود ایران شده و بدین
وسیله توانست بیشترین سهم بازار را کسب کند. ام در سالهای اخیر حجم تبلیغات بوف کاهش
ات و هم چنین افزایش حجم
تبلیغات است.البته یکی از ابزارهای تبلیغاتی بوف وبسایت کامل و زیبلی بوف است. که به دلیل
درک پتانسیل فضای مجازی ایران ایجاد شده است.
یافته است از این رو بوف نیازمند بازنگری و نوآوری در
بسته بندی
استفاده از مواد زیست تخریب پذیر در بسته بندی
های بوف منطبق با شعار بوف است. و هم چنین در
غذا و طعم غذا اثر نمی گذارد
صفحه 34:
پررسی قدرت چانه زنی خریداران
افراد
نحوه برخورد کارکنان با مشتریان, نیروی انسانی متخصص در طبخ غذاها و نیروهای انسانی ستادی
مجموعه. از موثرترین عوامل جذب مشتریان به شمار می آید. بوف در اين مورد بر آموزش
کلرکنان تأأکید فراوانی دارد. تا جایی که یکی از اهداف و برنامه های بوف تأسیس اولین دانشگله
مرتبط با صنایع رستوران داری است.
صفحه 35:
بررسی قدرت چانه زنی خریداران
فرایند
در صنعت فست فود در ایران. تمایز خاصی در غالب شرکت های حاضر. وجود ندارد. بوف هم
از این قاعده مستثنی نیست. اما تمایز بوف نسبت به سایر فست فود هلی زنجیره ای در ایران
امکان سفارش اینترنتی غذا است. که یک ویژگی بارز محسوب می شود و در صورتی که بتواند
را ارتقا دهد. نهایتاً باعث کاهش قدرت چانه زنی مشتریان برای بوف خواهد شد.
اين
شواهد فيزيكى
دكوراسيون رستوران های بوف. در آغاز تأسیس از سطح عرف رستوران های ایران بالاتر بود.
اما شواهد فیزیکی و دکوراسیون رستورانهای بوف. نسبت به سایر رقبا متمایز محسوب نمی
شود. و نیلزمند بازنگری و نوآوری است.
صفحه 36:
تحليل 0 نيروى يورتر- جمع بندى
foyer!
LOW High High
صفحه 37:
SUN ard ee ل S LV EU)
رنجیره تأمین یکپارچه:
مجهز بودن به كردانه هاى تأمين كتنذه ى مواد اوليء (مجموعه كارغانجات غصر جدید «پوفکه و کارخاده li
غذابى زركوشت)ء يكى از متابع مهم. به حساب مى آبد كه بوف را از سایر رقباى حاضر در اين صتعت متمايز
ترش زره تامین پکبا چم بدا اللباتداروستارى محسولات prada ناش ار لد اس
تیروی انسانی حرفه ای:
Say خصصی آموزش پرسل در همه ی رده ها (عمليات نا مديريت). على سالهاى متمادي: سيب شده است
که بوف. دای تبروی انسانی آموزش دیده و حرفه أى در صنعت رستوران دارى باشد كه يك منيع ارزشمتده به
حساب مى آيد.
دستورالعمل پخت (06۱۴۵:
در صنعت رستوران های زنجیره ای در دنیاء «دستورالعمل بخت», با همان pate Se ereciper مهم و استراتزيك»ه
محسوب مى شود. مهم ترين عامل تعايز ويا برترى نسبى محصولات رستوران هاى زنجيره أى مختلف در دیا
همین دستورالعمل ها است.
علوى مقوج معصولات:
دف در ميس با رت رهز نی مقر تر و جامع توى برخوردار است» ابن ام باعث جنب ميف وسيخرى او متران ره( ۷ ره BE
سرمابه مالی:
از آن جا كه «بوف», يكى از زميته هاى فعالبت شركت مادر بزرك ترى ست كه ذر حوزه ى تفريع و سركرمى.
صتايع غذابى و راه اندازى مراكز خريد, فعاليت مى كندء مى تواند از يشتواته ى مالى قدرتمند ترى تسبت به سار
رقا ردوبار بهد
میس مج کل کیت
«يرفا» داراى سيستم أزمايشكاهى مجهز براى کترل ینت مواد یه ر محصولات نهری ات ان ملع در صلعت رسودری ره در
قياس ب ساير رقب ملبعى منحصر بفرد به شمار مى أي
صفحه 38:
برند «بوف»:
برند: طبق تعریف جان میلیر و دبود مره« ام با نادي است که سازمانء ن را با هدف ارزش آفریش برای
Set yeas مورد استفاده فرار مى بهد.» امأ برتد را مي توان جبزى فرائر از لين تعريف دائصت. يك برد
مجموعه ای در هم تيده ال تجريه هاء شنيده ها و حاطره هاى ذهن مشتريان أست. در واقع برقد تماينده حهويت»
شركت است كه در ذهن مشتريان, شكل مى كبرد. «يوق» نيز بس از سالها به بك برتد شناخته شده و معتير صنعت
رستورا, در سراسر ابرن. تدبل شده است. از جمله ویژگی های برند بوف يك سبلاين بودن نام يوف و Se
راحتى استفاده از آنء جذاب بودن. زينايى و متقاوت بودن آن.جديد بودن آن در دهه هفتد بای صنعت غذا و همچنس
رستوران زنجيره اى.عنا داشتن نام بوف در فرهنگ های مختلف ین الملی است. همچنن نام و برند بوف توس
سيستم 6/3 به صورت كامل مورة شتاسابي قرا ركرفته و هرگونه استفدهاز بن نام و بند در هر کجای جهان و تحت
هر عنوانی ممتوع بوه و استفادهکنندگان تحت پبگرد فانوی فرارخواهندگرفت:
مسج
از آن با کد دوفه از ابدلی فملیت خی وکرد تخصصی و حرف اوء دشن است. داش و تجزه ی مدپلن و
nin dot» OAS مهم کارآمد.هشمار می یه چا که کون با هر كيرى از اصل متحتي تجريه. با هی ی
كسار و عبات زر سيت أن رفيا ی اراد معصولات و عدمات رارق
نشان «حلال؛
تشان +حلال». يك نشان شاخه شدهبری مسلماان سرر تست که دربن فست فوهای از «بوف» تا
تم فى لست كنا لين قات را ماد ع ناك وروا + بارارهات من الملل یت رقيات رای يك ور
Sek oo oes aE
پیشتاز بودن در ضنمت فست فودهای زنچیره sl ايران:
*بوف».به نون آلین برد نی که در صتعت رستوران های زنجبره ای ارد شده است. از برخي از مت ها
eerie) layin, هدر باب ال شرا تقو راهم كبرد فلن سف و لي
گواهی نامه ی SeHACCPs
cabs! Ss HACCP نامه ی cial sol lies lal oy lig, که بای ضادرات مولد وب و هم چن
ورود به صنعث فست فودهاى زتجيره ای کشورهایدیگ: لازم ست.
صفحه 39:
تملیل ممیط داغلی( مدل ۷8۱۱۱2)- ادامه
masting
در صنعت رستوران دارىء بكى از مهارت هاى مهم, 1950109 است. ابن مهارت كه معمولادر برخى از كاركتان وجود اد یکی از کدی تب
قابلیت های نبروی انسانی متخصص, برای سازگار کردن طعم و كبفيت محصولات يا ذائفه و ترجيحات مشتريان. است. يوف تيز از توانايي
8 ها دري وعدم متسس کید هزم مات
00 eee
را ا oli ape: لست كد تصميم كبري هاي مناسب در موفعيت نفاى خاض. حداكتر ts میتی و تشهود مجموعه ی مديزيت يوق سبب
pepe au Gh eyes حاصل کند.به عنیان مثال. لام اقتی پس رو در تآسيس كارخانجات مواد اولي تأسيس رستوران هلي vee
ربق بر و ان انعر هیام ی اه هار ری خر یز تام یم رب رس تن بل
پر لت لت رود خر باق ون اس
خلافيت و توآورقة
اقدامات نوأوراته و كليدى واحدهاى طرح و برنامه. كتترل كيفيت و تيم هاى بااريايس كميته ى 860 بوف كه تنديس 80 يرتر كشور را يز
در سال 1389. به دست أورده است. هموراه موجب توسعه و بقاى بوف شده است. از اين اقداماتء مى توان به اضافة كردن ده ها داي
جديد به منوى غدابى شركت. بهبود طمع و كبقيت آن به صورت روز افزون. ارائه روش هاى حلاقانه ى بازارابس و ارضاط با مشترى و... اشارة
كرد.
فرهنگ مشتری مار
نسم با جمع أبرد اطلاعات جلمع مشتريان خود. تواست است دا قرائد.ى تخئیات مناسی,بزابس متسب با هر مشتری.
alg lie involvement ust (Customized) است: از جامعه ly Up رخودر شود
قابلیت پخش و توزیع:
وها لج یکت افو مرس مووي عل باس وق تن و من رن سسسی ی و نع سب :2 راز
موقع مواد اوليه در هر نقطه از يران را جهت أفزايش ضريب كيغيت و سلامتى مواد غذابى, تضمين كند.
صفحه 40:
۱
"Ojo
= هم
3 سم
اس او
| و
to)
ع م
صفحه 41:
ل لكت
Ree Ol eet Cane re) لانن
od
اس ۳۳-2
لمك بت ۳۳
اهر
صفحه 42:
ل لكت
اس ی ۰
سس
صفحه 43:
(Gy wart) Se} ut) ee
oe هر Fre
- استراتژی رقابتی بوف بر اساس راهبردهای رقلبتی پورتر
One|
Rapa ee eee Penne Ors =a
Ree ee ا
زنجيره تامين واحد. و كستردكى a ييه
3101000 SPOOL PRES Fr
Sipser ne = = os
الس الس
0500 ier Fe
BNSC SS CCe
Re Cone es Sits 1pm
در بازار متمركز است.
صفحه 44:
3
استراتژی در سطم شرکت مادر ۱
00 0 Cr pee tee SRC Cee een PROC ged
0 el oR ae ere ae Set ae Bee eee atc)
ed et Deas IEE met SEN م
می کند.
eee remem were tec nee ee TT ۱[
AMES Pe Col ai tas MiPST Ora SRC SROR Ose Cpe err aT ETE acs
تأمین مواد اولیه بوف و سرمایه گذاری در مراکز خرید را یک ادغام عمودی
Rey | free eae Free perioe k sngener Cir pe ene open Ine APU dora .Vsl
لا ا ا ا ore ES ne
صفحه 45:
صفحه 46:
تحلیل 51۷01 برای بررسی نقاط ضعف(۷) و قوت(5) درون سازمان در مواجهه با فرصت
هل(0) و تهدیدهای(1) محیطی می بلشد. کاربرد اين بررسی. ارائه ی استراتژی هلی هماهنگ با
ویژگی های سازمان و محیط است که به موفقیت سازمان می انجامد( استراتژی های .87 ,50
۷0,۲). شایان ذکر است که در این پروه. تنها به بررسی اولیه 51۷07 پرداخته شده
است.
77 در ولقع جمع ب ندیمراحلق بلیپ روژه یعنی_حلیلم حیط ک انس ازمارلبر لساس
مدل۳1۳51۵), محیط خرد سامالا ۵ نیرویپ ورتر) و محیط دلخلیسازمالل بر لساسمدل
cual (VRINE
صفحه 47:
0
سابقه طولانى و كسبه تجربه زياد در زمينه رستوران دارى.
تعداد شعبات بسيار زياد در شهرهاى مختلف كشور
داراى يكه برند شناخته شده در كشور
داراى نفوذ در اركان تصميم. كيرى در كشور
درآمد سرشاری که بوف را قادر به انجام برنامه های انعطاف پذیو برای جذب.
مشتریان جدید می, کند.
* تنوع غذایی بالا در منوی, غذایی در مقایسه با سایر رقبا
صفحه 48:
نقاط ضعف:
* شناخته شده به عنوان رستوران هایی که غذاهای فست
فود ارائه می کنند که برای مردمی که نگران سلامتی و
اضافه وزن خود هستند بار منفی به همراه دارد.
4
* تصویر منفی ناشی از این تصور غلط كه بوف با برخى
رجال سیاسی رابطه داشته و در صدد ایجاد انحصار برای
خود می باشد.
صفحه 49:
فرصت ها:
** بازارهای بکری که رقبا به آنجا وارد نشده اند.
* تبلیغات انجام شده برای بچه ها که می تواند فرصت وفاداری
نسل آینده را برای بوف فراهم آورد.
* تصوير مثبتی که به دلیل فعالیت های شر کت در جهت ارتقاء
بهداشت و سلامتی در اذهان عمومی ایجاد شده است.
* نداشتن رقیب حرفه ای در کشور که به طور گسترده در امور
زنجیره تأمین و لجستیک مستقلً به فعالیت بپردازد.
صفحه 50:
0
تهديدها:
0
4.
رقيبان نوظهور كه غذاهاى جديدترى ارائه مى كنند.
4
* شرکت مرحله بلوغ خود را پشت سر گذاشته شده است.
* نگرانی های مردم نسبت به سلامتی خود برای استفاده از
غذاهای فست فود.
0
4.
توجه نكردن به ذائقه خاص مشتريان خود در شهرهاى
صفحه 51: